Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 258725 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #45 Dátum: 2005.10.25 21:29:08 »
Idézetet írta: "Profy"
Atis!

Neked az ajtó víz kivezetőnél rohad a szerkezet?
Mert nálam valami papirgalacsinná összeállt szigetelő miatt elrohadt az ajtólapom hogy át is lyukadt. :(
Ha igen érdemes minnál hamarabb lebontani a kárpitot és kiszedni a pappert. :D


Nem rohad az allja. Van valami kis távtartó gumibak alul amögött barnul de még nem vészes.
Meg nekem nincs is benne semmi szigetelő. Csupán gyárilag ki van nejlonozva a kárpit alatt. Olyan helyen ahol átfolyik a víz nem jó ötlet vízfogót tartani..Nem is gyári a cucc gondolom.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #46 Dátum: 2005.10.25 21:34:53 »
Idézetet írta: "Profy"

Esetleg nem lehet hogy a tömítést nem rakták vissza rendesen?

Nálam az olajat a szelepfedél lefogó 2 csavarnál a gumielernyedése miatt eregetet ill a karbi olajpára visszavezetőnél szokot olajos lenni megintcsak a szelepfedél. :( Annyira nem vészes a dolog ha nincs nagy olajfogyi. :D


Köszi. Nem hiszem hogy felül ereszt. Gondolom a szelepfedél az felül is látszana. A vizsgabiztos is csak akkor mondta mikor visszajött az aknából. Amikor felnyitottam a motorháztetőt akkor még nem szólt semmit. Az olajfogyi az nem vészes. Az utóbbi fél évben nem töltöttem hozzá és nem azért mert abszolút nem néztem meg a szintet.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #47 Dátum: 2005.10.25 21:41:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Szerinted miért mondta , hogy vizsgára mosd le ;) ? Nyilván azért , hogy utána átmenjen az autó . Rossz ez a "folyás" szó . Arról akkor beszélhetünk , ha az olaj olyan mennyiségben szökik , hogy reggelente tócsát vagy legalábbis cseppeket találsz az autó alatt . Esetedben nyilvánvalóan nem erről van szó , csak valami kisebb szivárgásról valamelyik tömítésnél , szimeringnél stb ; én nem törném nagyon a fejemet miatta a helyedben . De amennyiben orvosolni akarod : a motormosás után látszani fog , hogy pontosan hol is szivárog .


Szerintem is rosz a folyás szó. Apropó meddig marad meg magától az olaj a motoron. Mert az a röhelyes hogy amikor elmentem az első szerelőhöz gyujtásállításra és jobban belenéztem a motortérbe én is láttam olajat a szűrő alatt. De az val úgy juthat oda hogyha a szűrőnél ereszt vagy az olajcserénél kifröccsent, de az meg már vagy fél éve volt...........
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Karbantartás
« Válasz #48 Dátum: 2005.10.26 08:41:23 »
Esetleg nem lehet hogy rosszul van meghúzva a szűrő?
Én ezért cseréltem majdnem olajcsövet.Hidegbe összehúzódott és szivárgot,melegbe viszont nem folyt. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #49 Dátum: 2005.10.26 16:38:55 »
Idézetet írta: "Profy"
Esetleg nem lehet hogy rosszul van meghúzva a szűrő?
Én ezért cseréltem majdnem olajcsövet.Hidegbe összehúzódott és szivárgot,melegbe viszont nem folyt. :D


Nem lehetetlen. Most direkt megnéztem arról a környékröl indul és megy le egészen a dekni aljáig az olajfolt. Végülis tavasszal volt olajcsere és a teletöltött szintböl most vagyok félállásban. Kivárom szerintem a tavaszt és amikor olajcserére megy a kocsi akkor megnézetem hogy mi lehet a dolog. Szűrő vagy olajdekni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #50 Dátum: 2005.10.26 19:43:44 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Szerinted miért mondta , hogy vizsgára mosd le ;) ? Nyilván azért , hogy utána átmenjen az autó . Rossz ez a "folyás" szó . Arról akkor beszélhetünk , ha az olaj olyan mennyiségben szökik , hogy reggelente tócsát vagy legalábbis cseppeket találsz az autó alatt . Esetedben nyilvánvalóan nem erről van szó , csak valami kisebb szivárgásról valamelyik tömítésnél , szimeringnél stb ; én nem törném nagyon a fejemet miatta a helyedben . De amennyiben orvosolni akarod : a motormosás után látszani fog , hogy pontosan hol is szivárog .


Szerintem is rosz a folyás szó. Apropó meddig marad meg magától az olaj a motoron. Mert az a röhelyes hogy amikor elmentem az első szerelőhöz gyujtásállításra és jobban belenéztem a motortérbe én is láttam olajat a szűrő alatt. De az val úgy juthat oda hogyha a szűrőnél ereszt vagy az olajcserénél kifröccsent, de az meg már vagy fél éve volt...........


Az olaj a motoron nagyon sokáig megmarad . Magától nem nagyon tud eltűnni . Nem párolog el vagy ilyesmi .

Szóval könnyen lehet , hogy az a folyásnyom akkor került oda , amikor legutóbb leszedték a régi olajszűrőt - abból mindig kifolyik valamennyi olaj , amikor leveszik . És ha a szerelő nem precíz , akkor simán otthagyja . Úgyhogy lehet , hogy nálad csak erről van szó ! Próbáld letörölni onnan a szűrő alól az olajat , aztán pár nap múlva nézd meg , hogy megint ott van-e . Ha igen , akkor egyértelmű , hogy ott ereszt . Ez esetben puszta kézzel is megpróbálhatod szorosabban a helyére csavarni a szűrőt .

Ja... röheJ ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Karbantartás
« Válasz #51 Dátum: 2005.10.28 07:35:34 »
Ez tényleg rohej, ilyen utoljára a Daciánkkal esett meg - igaz ott ennél cikibb helyen kellett 180 fokot húzni egy csavaron...
music     

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #52 Dátum: 2005.10.28 13:52:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ja... röheJ ;)



Óké köszi.
A helyesírásom igaz röhejes(ezt majdnem most is elrontottam) de nem förtelmes. Vígasztal a tudat hogy nekem utat mutatsz. Ha lenne rá alkalom ezt viszonzom. Addig is ne feledd az életben az a legszebb ha barátokra lelhetsz. :wink:
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #53 Dátum: 2005.10.28 13:58:46 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Az olaj a motoron nagyon sokáig megmarad . Magától nem nagyon tud eltűnni . Nem párolog el vagy ilyesmi .

Szóval könnyen lehet , hogy az a folyásnyom akkor került oda , amikor legutóbb leszedték a régi olajszűrőt - abból mindig kifolyik valamennyi olaj , amikor leveszik . És ha a szerelő nem precíz , akkor simán otthagyja . Úgyhogy lehet , hogy nálad csak erről van szó ! Próbáld letörölni onnan a szűrő alól az olajat , aztán pár nap múlva nézd meg , hogy megint ott van-e . Ha igen , akkor egyértelmű , hogy ott ereszt . Ez esetben puszta kézzel is megpróbálhatod szorosabban a helyére csavarni a szűrőt .


A szűrőt megnéztem. Kézzel mozdíthatatlan. Én arra szavaznék hogy a cserénél hagyta ott az olajfoltot. Már ha tényleg ott marad vagy fél évig a folt. A szerelő abszolút nem volt precíz. Majd tisztogatás után kiderül reprodukálja e magát az olajfolt. Köszi.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #54 Dátum: 2005.10.30 00:22:35 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Az olaj a motoron nagyon sokáig megmarad . Magától nem nagyon tud eltűnni . Nem párolog el vagy ilyesmi .

Szóval könnyen lehet , hogy az a folyásnyom akkor került oda , amikor legutóbb leszedték a régi olajszűrőt - abból mindig kifolyik valamennyi olaj , amikor leveszik . És ha a szerelő nem precíz , akkor simán otthagyja . Úgyhogy lehet , hogy nálad csak erről van szó ! Próbáld letörölni onnan a szűrő alól az olajat , aztán pár nap múlva nézd meg , hogy megint ott van-e . Ha igen , akkor egyértelmű , hogy ott ereszt . Ez esetben puszta kézzel is megpróbálhatod szorosabban a helyére csavarni a szűrőt .


A szűrőt megnéztem. Kézzel mozdíthatatlan. Én arra szavaznék hogy a cserénél hagyta ott az olajfoltot. Már ha tényleg ott marad vagy fél évig a folt. A szerelő abszolút nem volt precíz. Majd tisztogatás után kiderül reprodukálja e magát az olajfolt. Köszi.


Fél évig ? Tíz évig is ott marad , ha nem mossák le ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #55 Dátum: 2005.11.03 13:31:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát ha ezt úgy kell érteni , hogy illető barátunk nem csak a szimeringeket nem cseréltette ki , hanem a szar szimeringek miatti olajveszteséget sem pótolta , méghozzá jó sokáig , és így tette tönkre a felsorolt alkatrészeket , akkor stimmelhet - de ha így van , akkor az illetőnek annyi esze van , mint a tavalyi hónak  :crazy:
1ébként ugye,az olajszintnek a min és a max jelzés között kell lennie.
Ott bárhol jó? Mindenhogyan van kenés?
Vagy legjobb mindig a max szint közelében?
Megjegyzem itt is van rátartás,akár a benzintaknál: az enyémnek még a min szintnél se gyullad ki az olajnyomás lámpája.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #56 Dátum: 2005.11.03 17:34:56 »
Idézetet írta: "Szonár"
1ébként ugye,az olajszintnek a min és a max jelzés között kell lennie.
Ott bárhol jó? Mindenhogyan van kenés?
Vagy legjobb mindig a max szint közelében?
Megjegyzem itt is van rátartás,akár a benzintaknál: az enyémnek még a min szintnél se gyullad ki az olajnyomás lámpája.


Valahol a kettő között. Ez afféle tűréshatár lehet. Az se jó ha több van benne az se ha kevesebb. Azon belül viszont szerintem nem oszt nem szoroz.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #57 Dátum: 2005.11.04 12:30:11 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Szonár"
1ébként ugye,az olajszintnek a min és a max jelzés között kell lennie.
Ott bárhol jó? Mindenhogyan van kenés?
Vagy legjobb mindig a max szint közelében?
Megjegyzem itt is van rátartás,akár a benzintaknál: az enyémnek még a min szintnél se gyullad ki az olajnyomás lámpája.


Valahol a kettő között. Ez afféle tűréshatár lehet. Az se jó ha több van benne az se ha kevesebb. Azon belül viszont szerintem nem oszt nem szoroz.


Hozzaerto emberek azt szoktak mondani , hogy a legjobb valahol a fel es a max jelzes kozott tartani . Elvileg a minimumon sem karosodik a motor , de tartos minimum biztos hogy rosszabb , mint tartos maximum . Amugy sem picivel a max folotti , sem picivel a min alatti (egy-ket millimeterre kell gondolni) szint nem jelent azonnali kockazatot , a lenyegesen a ket szelso ertek folotti-alatti szint viszont mar veszelyes .

A kontroll-lampara amugy nem szabad hagyatkozni , az csak azt jelzi , amikor mar gyakorlatilag nincs olajnyomas  :roll: - nem egy autonal lattam , hogy a lampa nem jelzett , holott tobb mint egy liter olaj hianyzott a motorbol meg a minimum (!!!) szinthez kepest is - pl. Toyota Camry 2 liter olajjal a motorban es hasonlok  :shock:

Egy dologra erdemes figyelni ezzel kapcsolatosan : hogy a motor beinditasa utan nem telik-e el szokatlanul hosszu ido , mig a lampa kialszik - ugyanis ez jelezheti , hogy keves az olaj a motorban  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #58 Dátum: 2005.11.04 16:24:53 »
Nálam azonnal kialszik.
Egy időben,amikor még Mobil 1-gyel jártam,hajlamos volt jobban elhagyni az olajat és volt,hogy a szintellenőrzésnél a minimum alatti értéket találtam.
Amióta a félszintetikus Valvoline-nel járok ez nem jellemző.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #59 Dátum: 2005.11.04 22:34:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Egy dologra erdemes figyelni ezzel kapcsolatosan : hogy a motor beinditasa utan nem telik-e el szokatlanul hosszu ido , mig a lampa kialszik - ugyanis ez jelezheti , hogy keves az olaj a motorban  :idea:

Vagy hogy túl nagy az olajszűrő, és nincs benne szelep :twisted:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)