1ébként ugye,az olajszintnek a min és a max jelzés között kell lennie.
Ott bárhol jó? Mindenhogyan van kenés?
Vagy legjobb mindig a max szint közelében?
Megjegyzem itt is van rátartás,akár a benzintaknál: az enyémnek még a min szintnél se gyullad ki az olajnyomás lámpája.
Valahol a kettő között. Ez afféle tűréshatár lehet. Az se jó ha több van benne az se ha kevesebb. Azon belül viszont szerintem nem oszt nem szoroz.
Hozzaerto emberek azt szoktak mondani , hogy a legjobb valahol a fel es a max jelzes kozott tartani . Elvileg a minimumon sem karosodik a motor , de tartos minimum biztos hogy rosszabb , mint tartos maximum . Amugy sem picivel a max folotti , sem picivel a min alatti (egy-ket millimeterre kell gondolni) szint nem jelent azonnali kockazatot , a lenyegesen a ket szelso ertek folotti-alatti szint viszont mar veszelyes .
A kontroll-lampara amugy nem szabad hagyatkozni , az csak azt jelzi , amikor mar gyakorlatilag nincs olajnyomas :roll: - nem egy autonal lattam , hogy a lampa nem jelzett , holott tobb mint egy liter olaj hianyzott a motorbol meg a minimum (!!!) szinthez kepest is - pl. Toyota Camry 2 liter olajjal a motorban es hasonlok :shock:
Egy dologra erdemes figyelni ezzel kapcsolatosan : hogy a motor beinditasa utan nem telik-e el szokatlanul hosszu ido , mig a lampa kialszik - ugyanis ez jelezheti , hogy keves az olaj a motorban :idea: