Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262741 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re: Karbantartás
« Válasz #420 Dátum: 2008.06.11 08:57:05 »
Pontosítanék, hogy ez csak annyiban üzemszerű, hogy esetleg előfordulhat ilyesmi (megfelelő körülmények együttállása esetén) a normál használat során. Néha. De alapesetben, általában jól kell indulnia a meleg motornak is. Szóval az semmiképpen nem normális dolog, ha meleg motorral mindig nehezen indul.

Jó időben menjél annyit, hogy a kocsi elérje az üzemi hőfokot. Majd állítsd le és hagyd ott. Úgy 20-30 perc múlva gyere vissza és próbáld meg beindítani. Úgy nagyjából e leírás alapján jön össze amiröl beszélünk.

Ja, és ez a konfig milyen gyakorisággal jön össze? Na, erre írtam, hogy NÉHA lehet ilyen ;)

nekem pl ugy van h elindulok hideg motorral szépen. megyek a melegben leállitom, és ha pl félorán belül inditom akkor csinálja..beinditom a tökig byomott pedállal aztán ha utána leállitom már melegen is jol indul..érdekes
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

JohnnyM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Karbantartás
« Válasz #421 Dátum: 2008.06.18 16:41:35 »
Üdv mindenkinek! Most találtam ezt a fórumot, van egy kis problémám, gondoltam ti talán tudnátok segíteni.
Szal van egy '87-es Toyotánk (Toyota Corolla E3), az egyik henger meghibásodott és leállt. Elvittük szervízbe, ott azt mondták, h a javítás többe kerülne, mint amennyit a kocsi ér. Ez nem túl jó, mert nem vagyunk pillanatnyilag nagyon eleresztve és a kocsit még használnánk. A kérdésem az volna, hogy tudtok-e esetleg olyan szerelőt, aki ezt helyre tudná hozni anélkül, h a gatyánk rá menne vagy van-e vmi ötletetek, h hogyan tudnánk a kocsit továbbra is használni?

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Karbantartás
« Válasz #422 Dátum: 2008.06.18 16:52:27 »
Hello,
a kérdés az, hogy mi a pontos baja a kocsinak?

JohnnyM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Karbantartás
« Válasz #423 Dátum: 2008.06.18 16:58:40 »
Hello,
a kérdés az, hogy mi a pontos baja a kocsinak?


Hamar felmelegszik, majd leáll...és ez a szerelő szerint azért van, mert az egyik henger tönkrement.

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Karbantartás
« Válasz #424 Dátum: 2008.06.18 17:18:34 »
nekem pl ugy van h elindulok hideg motorral szépen. megyek a melegben leállitom, és ha pl félorán belül inditom akkor csinálja..beinditom a tökig byomott pedállal aztán ha utána leállitom már melegen is jol indul..érdekes

Sziasztok!

Nekem is van hasonló gondom (minden ugyanaz, motor 2E, V karbi), melegen majdnem mindig, de leginkább jellemzően úgy 15-20-30 perc elteltével akaródzik neki nagyon nehezen indulni (ha kint is jó idő van). Először nem tudtam mit kéne csinálni, mert alapból gáz nélkül indítok.

Aztán én fél gázzal próbáltam, meg néha pumpálással. De akkor legközelebb határozott teljesen benyomott gázpedállal indítok majd. Jól értem a dolgot?

Melegen megállásnál, azonnali, vagy pár perc mulvai indításnál nem csinálja. Ja még valami, olyankor nehezebben pörög föl, illetve lassan pörög, majd olyan 3 másodperc alatt szépen felpörög.

A másik gondom, meg az, hogy hidegindításnál olyan nem szépen jár a motor, nincs úgy ereje, aztán kis melegedés után rendbejön, akkor már jól húz. (ha állítottam rá a két csavarral ami a hőmérséklet kiegyenlítőnél van, akkor van, hogy hamarabb felpörög, de sokkal jobban pörög utána, ezért aztán jó sok probálkozás után nagyjából visszaállítottam.)

És még valami, ilyenkor hidegen rángat is, enyhén olyan kb 2000-es fordulatnál (tehát 50-nél 4-ben, de még hidegen 90-nél is érződik), amig fel nem melegszik egy kicsit.

A fő üzemanyagkeverék csavarral vettem már el korábban anyagot (akkor télen 7,3-mat fogyasztott vegyes használat mellett, de jobban rángatott, fehéresek voltak a gyertyák),
majd inkább adtam neki anyagot, így most nyári használatban kerek nyolc liter a fogyasztása (téli gumikkal), ez hosszabb országúton kevesebb lenne azért, de jellemzően 5 km-eket megyek, országúton, és faluban, majd leállás, tehát mire felmelegedne, leállok.

Melegen azért jól húz szerintem (nemrég volt gyertyacsere).

Boccs egy kicsit sok lett, de azért, ha tudnátok segíteni.
Köszönöm.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #425 Dátum: 2008.06.21 17:10:27 »
Hello,
a kérdés az, hogy mi a pontos baja a kocsinak?

Hamar felmelegszik, majd leáll...és ez a szerelő szerint azért van, mert az egyik henger tönkrement.

Ez így túl általános ahhoz, hogy értsük, és tanácsot tudjunk adni  ::) ... Túl hamar felmelegszik a motor? Hamar túlmelegszik? És hogy áll le? Lefullad alapjáraton? Nem pörög fel? Miután leállt, újra lehet indítani?

És mi az, hogy "tönkrement" az egyik henger? Nem is jár, tehát csak három hengerrel megy a motor? A hangja milyen? Olaj, hűtőfolyadék hogy néz ki?

Ez a dolog hirtelen következett be? Ha igen, akkor volt valami kísérőjelenség (hang, füst, ilyesmi) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #426 Dátum: 2008.06.21 17:14:56 »
Nekem is van hasonló gondom (minden ugyanaz, motor 2E, V karbi), melegen majdnem mindig, de leginkább jellemzően úgy 15-20-30 perc elteltével akaródzik neki nagyon nehezen indulni (ha kint is jó idő van). Először nem tudtam mit kéne csinálni, mert alapból gáz nélkül indítok.

Aztán én fél gázzal próbáltam, meg néha pumpálással. De akkor legközelebb határozott teljesen benyomott gázpedállal indítok majd. Jól értem a dolgot?

Melegen megállásnál, azonnali, vagy pár perc mulvai indításnál nem csinálja. Ja még valami, olyankor nehezebben pörög föl, illetve lassan pörög, majd olyan 3 másodperc alatt szépen felpörög.

A másik gondom, meg az, hogy hidegindításnál olyan nem szépen jár a motor, nincs úgy ereje, aztán kis melegedés után rendbejön, akkor már jól húz. (ha állítottam rá a két csavarral ami a hőmérséklet kiegyenlítőnél van, akkor van, hogy hamarabb felpörög, de sokkal jobban pörög utána, ezért aztán jó sok probálkozás után nagyjából visszaállítottam.)

És még valami, ilyenkor hidegen rángat is, enyhén olyan kb 2000-es fordulatnál (tehát 50-nél 4-ben, de még hidegen 90-nél is érződik), amig fel nem melegszik egy kicsit.

A fő üzemanyagkeverék csavarral vettem már el korábban anyagot (akkor télen 7,3-mat fogyasztott vegyes használat mellett, de jobban rángatott, fehéresek voltak a gyertyák),
majd inkább adtam neki anyagot, így most nyári használatban kerek nyolc liter a fogyasztása (téli gumikkal), ez hosszabb országúton kevesebb lenne azért, de jellemzően 5 km-eket megyek, országúton, és faluban, majd leállás, tehát mire felmelegedne, leállok.

Melegen azért jól húz szerintem (nemrég volt gyertyacsere).

A melegen nehezen indulás szerintem azért van, mert ilyenkor túldúsul a keverék. Ezen segítesz azzal, hogy a teljesen nyitott fojtószeleppel átszellőzteted a szívó traktust. Alapvetően minden régi karburátoros autónál működik ez a módszer, ha a meleg motor nem akar beindulni. Pumpálással, fél gázzal stb. viszont csak rontasz ilyenkor a helyzeten. Kivéve persze azt az esetet, ha vmilyen karbihiba vagy rossz beállítás miatt épp hogy túl KEVÉS keveréket kap melegen a motor.

Rángatást, kihagyást a túl dús és a túl szegény keverék egyaránt okozhat, de abból, hogy a gyertyák világos színűek, én a túl szegény keverékre tippelnék a te esetedben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Karbantartás
« Válasz #427 Dátum: 2008.06.21 19:18:45 »
Palack!

Köszönöm a választ!

Nehéz dolog ez, pláne így neten keresztül, de sebaj. Akkor azzal átszellőzik, ha teljes benyomott gázzal indítok? Úgy nem kap sok anyagot? Majd megpróbálom.

Érdekes, hogy a gyújtásra nem került szó, nem lehet azért ez a hidegen rángatás?

Amúgy most délután indítás hidegen (gáz nélkül), és éppcsak forog a motor, olyan nem szépen egyenletesen, egy kicsit magasabb fordulatra pörgettem egy fél percig, aztán már szépen felpörgött, és alapjáraton is szépen pörgött.... szóval nem tudom mi lehet a gond. lehet, hogy nem is túl bonyolult a dolog, csak a megfelelő helyre kellene nyúlni.

De türelemmel vagyok, majd megoldódik segítségetekkel.


üdv nagyzo
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #428 Dátum: 2008.06.21 20:32:04 »
Palack!

Köszönöm a választ!

Nehéz dolog ez, pláne így neten keresztül, de sebaj. Akkor azzal átszellőzik, ha teljes benyomott gázzal indítok? Úgy nem kap sok anyagot? Majd megpróbálom.

Érdekes, hogy a gyújtásra nem került szó, nem lehet azért ez a hidegen rángatás?

Amúgy most délután indítás hidegen (gáz nélkül), és éppcsak forog a motor, olyan nem szépen egyenletesen, egy kicsit magasabb fordulatra pörgettem egy fél percig, aztán már szépen felpörgött, és alapjáraton is szépen pörgött.... szóval nem tudom mi lehet a gond. lehet, hogy nem is túl bonyolult a dolog, csak a megfelelő helyre kellene nyúlni.

De türelemmel vagyok, majd megoldódik segítségetekkel.

üdv nagyzo

De, lehet gyújtás is, de az alapján amiket korábban írtál, én inkább karbira tippelnék. Egyébként is inkább a karbival szokott gond lenni ezeken az autókon.

Padlógázra valóban sok anyagot kap, de a teljesen nyitott fojtószelep miatt jól át tud szellőzni az egész szívó rész, így a legjobb a gázcsere. Régi Moszkvicsos (Ladás, Skodás stb...) trükk, hogy a magát agyonszívott motort a gázt folyamatosan padlóig nyomva, hosszan indítózva lehet (és kell) újra életre kelteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagyzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re: Karbantartás
« Válasz #429 Dátum: 2008.06.21 22:48:21 »
De, lehet gyújtás is, de az alapján amiket korábban írtál, én inkább karbira tippelnék. Egyébként is inkább a karbival szokott gond lenni ezeken az autókon.

Padlógázra valóban sok anyagot kap, de a teljesen nyitott fojtószelep miatt jól át tud szellőzni az egész szívó rész, így a legjobb a gázcsere. Régi Moszkvicsos (Ladás, Skodás stb...) trükk, hogy a magát agyonszívott motort a gázt folyamatosan padlóig nyomva, hosszan indítózva lehet (és kell) újra életre kelteni.

Köszönöm.
Toyota Corolla 1.3 XL
1988
Motor 2E 12V 55Kw V karbi

JohnnyM

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Karbantartás
« Válasz #430 Dátum: 2008.06.23 19:34:42 »
Hello,
a kérdés az, hogy mi a pontos baja a kocsinak?

Hamar felmelegszik, majd leáll...és ez a szerelő szerint azért van, mert az egyik henger tönkrement.

Ez így túl általános ahhoz, hogy értsük, és tanácsot tudjunk adni  ::) ... Túl hamar felmelegszik a motor? Hamar túlmelegszik? És hogy áll le? Lefullad alapjáraton? Nem pörög fel? Miután leállt, újra lehet indítani?

És mi az, hogy "tönkrement" az egyik henger? Nem is jár, tehát csak három hengerrel megy a motor? A hangja milyen? Olaj, hűtőfolyadék hogy néz ki?

Ez a dolog hirtelen következett be? Ha igen, akkor volt valami kísérőjelenség (hang, füst, ilyesmi) ?

Köszi a választ, igazából faterom kocsija, de megkérdeztem mindent:

Tehát, a harmadik henger nem működik, pontosabban a kipufogó szelep nem zár rendesen. Ettől hamarabb felmelegszik a motor és meleg állapotban hamarabb leáll alapjáraton. Most három hengerrel megy, olyan a hangja, mint egy traktoré és rengeteg benzint fogyaszt.

Ez fokozatosan következett be, az utóbbi időben felgyorsult.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #431 Dátum: 2008.06.24 00:47:53 »
Hello,
a kérdés az, hogy mi a pontos baja a kocsinak?

Hamar felmelegszik, majd leáll...és ez a szerelő szerint azért van, mert az egyik henger tönkrement.

Ez így túl általános ahhoz, hogy értsük, és tanácsot tudjunk adni  ::) ... Túl hamar felmelegszik a motor? Hamar túlmelegszik? És hogy áll le? Lefullad alapjáraton? Nem pörög fel? Miután leállt, újra lehet indítani?

És mi az, hogy "tönkrement" az egyik henger? Nem is jár, tehát csak három hengerrel megy a motor? A hangja milyen? Olaj, hűtőfolyadék hogy néz ki?

Ez a dolog hirtelen következett be? Ha igen, akkor volt valami kísérőjelenség (hang, füst, ilyesmi) ?

Köszi a választ, igazából faterom kocsija, de megkérdeztem mindent:

Tehát, a harmadik henger nem működik, pontosabban a kipufogó szelep nem zár rendesen. Ettől hamarabb felmelegszik a motor és meleg állapotban hamarabb leáll alapjáraton. Most három hengerrel megy, olyan a hangja, mint egy traktoré és rengeteg benzint fogyaszt.

Ez fokozatosan következett be, az utóbbi időben felgyorsult.

De akkor nem a henger ment tönkre. Hanem talán a szelep, vagy a vezérműtengely, vagy mindkettő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re: Karbantartás
« Válasz #432 Dátum: 2008.06.24 08:58:10 »
sztem attol h nem jár a henger még nem ment tönkre
én megnézetném mással is. bár tuti szét kell szedni a motort hozzá de lehet h a szelepek, illetve a szelepvezetők megvizsgálásával javitható
még csere is belefér. olyan 60-80e Huf -ig megéri rákölteni sztem
már ha a motor többi része nem gázos.
sztem
fgset

[a csatolmányt egy admin törölte]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #433 Dátum: 2008.06.24 18:11:09 »
sztem attol h nem jár a henger még nem ment tönkre
én megnézetném mással is. bár tuti szét kell szedni a motort hozzá de lehet h a szelepek, illetve a szelepvezetők megvizsgálásával javitható
még csere is belefér. olyan 60-80e Huf -ig megéri rákölteni sztem
már ha a motor többi része nem gázos.
sztem
fgset

Én is hülyeségnek tartom a szerelő részéről ezt a "tönkrement a henger" megfogalmazást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re: Karbantartás
« Válasz #434 Dátum: 2008.06.25 10:45:41 »
sztem attol h nem jár a henger még nem ment tönkre
én megnézetném mással is. bár tuti szét kell szedni a motort hozzá de lehet h a szelepek, illetve a szelepvezetők megvizsgálásával javitható
még csere is belefér. olyan 60-80e Huf -ig megéri rákölteni sztem
már ha a motor többi része nem gázos.
sztem
fgset

Én is hülyeségnek tartom a szerelő részéről ezt a "tönkrement a henger" megfogalmazást.

gondolom lusta a manus szétszedni. pénz nagyon nincs ezekben az öreg kocsikban így skippeli a dolgot!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002