Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262067 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Karbantartás
« Válasz #405 Dátum: 2008.06.05 14:58:23 »
sok mindent nem tudok írni, de!
NEM PUMPÁLUNK ! inditáskor ha meleg a motor padloig nyomott gázzal várunk amig elkapja! alapjáraton sem pumpálunk.
a nem ebbe a kocsiba valo gen. nem túl jó ötlet.. jól összeraktátok? tölt?
a leállás a porlaszto hibája inkább. ha kell elküldöm a gen. és porl. magyar leirását azt nézzétek át.
adj egy több megát fogadni képes mailcimet
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Karbantartás
« Válasz #406 Dátum: 2008.06.05 15:10:15 »
A generátor jó lett, nagyon minimális a különbség a kettő között, a régi japánoknál nem voltak olyan nagy különbségek. :)
A beszerelés után a töltéshiba visszajelző is kialudt, tehát sikerült megoldani. Tölt, nem csúszik, minden ok a generátorral.

címem: xxx (hsz író kérésére e-mail cím törölve. kleingy)
(azért írtam így, hogy ne rabolja el a címemet valami robot...)
Ha nem tudja fogadni a címem (tudnia kell), akkor kérlek jelezd itt)
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.16 19:03:57 írta kleingy »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #407 Dátum: 2008.06.05 20:12:09 »
Sziasztok!

A családban van egy 85-ös Toyota Corolla 1.3 12V. 2E motorkóddal, karburátoros.
Fél éve van meg, eddig minden rendben volt vele. Kivéve azt, hogy meleg(!) motorral nehezebben indult, kellett neki egy kis gázpedál pumpálás, de aztán már ment ahogy kell. Hidegen ilyet soha nem csinált az autó.

Viszont most egy 150km-es útról úgy jött vissza az autó, hogy a generátor nem töltött, és forralta a vizet.

Lett új termosztát, és egy bontott generátor egy 1.5-ös Civicből, amihez annyi átalakítás kellett, hogy a generátor tengelyén lévő szíjvezető "görgőt" kellett kicserélni, mert a 2 generátor mérete egy kicsi részt leszámítva teljesen ugyanolyan.

Kicserélve a termosztát és a generátor. Összesen 2napot állt a kocsi.
Beindul, és leáll. Gázadásra is leáll. Ha folyamatosan pumpálom a gázt, akkor fel lehet pörgetni, de utána újra leáll.
Magas fordulaton tartani sem lehet, csak a gázt pumpálni, és akkor pörög, de ahogy nem pumpálom, vagy elengedem a gázt, akkor leáll.
Az econ és pwr mutató persze ide-oda ugrál, azt ami ezért felelős a motortér jobb oldalán azt leszedtük, nem javult meg.
Benzint kap.

Ötletek?

Csak véletlen egybeesés lehet ez a nem indulós-leállós történet, meg a termosztát- és generátor-hiba. Én legalábbis úgy gondolom. Aztán fene tudja. Biztos ami biztos, próbáljátok visszatenni a régi (hibás) generátort, és megnézni, hogy azzal hogy viselkedik a motor. Bár, mondom, nem hiszem, hogy összefüggés lehetne a kettő között, ezekben a régi autókban még nem volt minden mindennel összedrótozva.

Karbi-hibának hangzik a dolog - sok a gond ennek a típusnak a karburátorával.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #408 Dátum: 2008.06.05 22:28:03 »
Sziasztok!

A családban van egy 85-ös Toyota Corolla 1.3 12V. 2E motorkóddal, karburátoros.
Fél éve van meg, eddig minden rendben volt vele. Kivéve azt, hogy meleg(!) motorral nehezebben indult, kellett neki egy kis gázpedál pumpálás, de aztán már ment ahogy kell. Hidegen ilyet soha nem csinált az autó.

Kicserélve a termosztát és a generátor. Összesen 2napot állt a kocsi.
Beindul, és leáll. Gázadásra is leáll. Ha folyamatosan pumpálom a gázt, akkor fel lehet pörgetni, de utána újra leáll.
Magas fordulaton tartani sem lehet, csak a gázt pumpálni, és akkor pörög, de ahogy nem pumpálom, vagy elengedem a gázt, akkor leáll.
Az econ és pwr mutató persze ide-oda ugrál, azt ami ezért felelős a motortér jobb oldalán azt leszedtük, nem javult meg.
Benzint kap.

Ötletek?

Csatlakozom az elöttem szóló két kollegához. Az, hogy melegen nem indult a kocsi az ezeknél a tipusoknál nem jelent meghibásodást. ÉS tényleg nem szabad pumpálni.

Ami azt illeti ez a leállás indulás után tényleg utalhat karbira. Az égéshez mindenesetre három dolog kell. Szikra, üzemanyag és levegő. Bármelyik hiánya gondot jelenthet. Viszont érdemes a gyertyát megnézni. Mert az állapota elmondhatja melyik hiányzik  a három elemből. Ha ez alapján nem juttok eredményre akkor egy hozzáértő szakira van szükség. ÉS ezt nagyon komolyan mondom mert pl japánkarbit csak az tud normálisan kipucolni és beállítani aki tényleg ért is hozzá. ÉS nem csak konyít hozzá valamit.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #409 Dátum: 2008.06.06 01:45:55 »
Sziasztok!

A családban van egy 85-ös Toyota Corolla 1.3 12V. 2E motorkóddal, karburátoros.
Fél éve van meg, eddig minden rendben volt vele. Kivéve azt, hogy meleg(!) motorral nehezebben indult, kellett neki egy kis gázpedál pumpálás, de aztán már ment ahogy kell. Hidegen ilyet soha nem csinált az autó.

Kicserélve a termosztát és a generátor. Összesen 2napot állt a kocsi.
Beindul, és leáll. Gázadásra is leáll. Ha folyamatosan pumpálom a gázt, akkor fel lehet pörgetni, de utána újra leáll.
Magas fordulaton tartani sem lehet, csak a gázt pumpálni, és akkor pörög, de ahogy nem pumpálom, vagy elengedem a gázt, akkor leáll.
Az econ és pwr mutató persze ide-oda ugrál, azt ami ezért felelős a motortér jobb oldalán azt leszedtük, nem javult meg.
Benzint kap.

Ötletek?

Csatlakozom az elöttem szóló két kollegához. Az, hogy melegen nem indult a kocsi az ezeknél a tipusoknál nem jelent meghibásodást. ÉS tényleg nem szabad pumpálni.

Ami azt illeti ez a leállás indulás után tényleg utalhat karbira. Az égéshez mindenesetre három dolog kell. Szikra, üzemanyag és levegő. Bármelyik hiánya gondot jelenthet. Viszont érdemes a gyertyát megnézni. Mert az állapota elmondhatja melyik hiányzik  a három elemből. Ha ez alapján nem juttok eredményre akkor egy hozzáértő szakira van szükség. ÉS ezt nagyon komolyan mondom mert pl japánkarbit csak az tud normálisan kipucolni és beállítani aki tényleg ért is hozzá. ÉS nem csak konyít hozzá valamit.

Gyerekek, indítózás közben nem szabad pumpálni a gázt ezeknél az autóknál! Viszont obszerver nem erről ír, hanem arról, hogy OK, beindul a motor, de utána csak úgy lehet életben tartani, ha pumpálja a gázt. Ez két különböző dolog.

Mindenesetre tényleg meg kéne nézni a gyertyákat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Karbantartás
« Válasz #410 Dátum: 2008.06.06 08:20:28 »
meg kéne nézni milyen tipusu karbija van. V vagy K.
lehet h átszakadt a membrán vagy vmi válumcső gond
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #411 Dátum: 2008.06.07 09:44:33 »
Gyerekek, indítózás közben nem szabad pumpálni a gázt ezeknél az autóknál! Viszont obszerver nem erről ír, hanem arról, hogy OK, beindul a motor, de utána csak úgy lehet életben tartani, ha pumpálja a gázt. Ez két különböző dolog.

Mindenesetre tényleg meg kéne nézni a gyertyákat.

Főnők, főnök. Szeretném jelezni, hogy a kollega ilyen esetben  is pumpált. :)

A gyertya tényleg jó kiinduló pont. Az öreg ladások a nagy gurui ennek.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #412 Dátum: 2008.06.07 09:48:18 »
meg kéne nézni milyen tipusu karbija van. V vagy K.
lehet h átszakadt a membrán vagy vmi válumcső gond

Hát igen ha olyan van neki mint a mienk. Azaz a V tipus az a strapabíróbb. A K tipus állítólag jobban hajlamos a kopásra. De ha a karbi a bibis akkor tényleg csak igazán hozzáértőt kell találni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Karbantartás
« Válasz #413 Dátum: 2008.06.07 11:40:25 »
Pumpálás nem volt indításnál. Bármit is írtam, bárhogy is értelmezte bárki.  :)
Az hogy J vagy K tipusú, azt honnan látom?
Rajta van? Rá vagyon írva?


ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #414 Dátum: 2008.06.07 12:18:06 »
Pumpálás nem volt indításnál. Bármit is írtam, bárhogy is értelmezte bárki.  :)
Az hogy J vagy K tipusú, azt honnan látom?
Rajta van? Rá vagyon írva?

"Fél éve van meg, eddig minden rendben volt vele. Kivéve azt, hogy meleg(!) motorral nehezebben indult, kellett neki egy kis gázpedál pumpálás, de aztán már ment ahogy kell. Hidegen ilyet soha nem csinált az autó."

Ezt sokféleképpen nehéz értelmezni. :)

NA a V tipus ami nekünk van az csúszódugattyús. ÉS egyböl kiderül amikor leveszed a légszűrőt. Ha alatta megtalálod a dugattyút aminek a közepén egy vezető sín van bemarva akkor V tipusod van.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

obszerver

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Karbantartás
« Válasz #415 Dátum: 2008.06.07 20:47:01 »
A hiba elhárításra került.

Furcsa, mert arra gondoltam, elképzelhető hogy sokan hasonló hiba miatt esetleg lecserélték a karburátort, pedig nem is ott volt a hiba.

Egyébként most láttam, V karbi van az autóban. A karburátor mögött-alatt, van egy levegőben lógó - mindenféle időjárás és útviszonyoknak kitett - zöld csatlakozó. Ez a csatlakozó a karburátor tűzfal felőli részébe csatlakozik. Csak akkor látszik, ha le van véve a levegőszűrő.

Nem tudom pontosan leírni a feladatot, amit ellát ez a szerkezet, de kb 7centis hengeres test, és ha kap áramot, akkor ebben a csőben található kis mozgó izén keresztül benzint kap a motor. (ha van igény rá, megkérdezem pontosan mi ez, de szerintem nincs rá szükség.) Na ehhez csatlakozik a csatlakozó. :)

Na ez a csati volt olyan szinten elkorrodálódva, hogy ilyet már régen láttam. :)
Kicseréltük, most olyan mint új korában.

Arra is gondoltam, hogy lehet köze van ennek a melegen való nehezen induláshoz.
Mert hidegen a fémek jobban vezetik az áramot... Kíváncsi vagyok, vajon megoldottuk-e ezt a problémát is egyúttal.

Pumpálás: rosszul írtam be az infót. Mivel nem az én autóm, ezért. Nem volt semmiféle pumpálás, félreértettem a dolgot. :)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #416 Dátum: 2008.06.07 23:45:09 »
Arra is gondoltam, hogy lehet köze van ennek a melegen való nehezen induláshoz.
Mert hidegen a fémek jobban vezetik az áramot... Kíváncsi vagyok, vajon megoldottuk-e ezt a problémát is egyúttal.

Az hogy az autó meleg motorral nehezen indul az nem hiba következtében áll fent. Annyira nem, hogy a német nyelvű kézikönyv amit a kocsihoz adott a Toyota foglalkozik a témával. És nem mint hibajelenséggel. Hanem üzemszerű dologgal. Vagyis ezen része a dolognak sosem fog elmúlni. De ha tudod mit kell tenned akkor semmi gond nincs. Nekem akkor volt szar mikor először csinálta. Azt hittem gond van a kocsival mer nem akart beindulni. Közbe meg csak ki kellett volna szellőztetni a gázpedállal a karbit.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #417 Dátum: 2008.06.08 10:55:36 »
Arra is gondoltam, hogy lehet köze van ennek a melegen való nehezen induláshoz.
Mert hidegen a fémek jobban vezetik az áramot... Kíváncsi vagyok, vajon megoldottuk-e ezt a problémát is egyúttal.

Az hogy az autó meleg motorral nehezen indul az nem hiba következtében áll fent. Annyira nem, hogy a német nyelvű kézikönyv amit a kocsihoz adott a Toyota foglalkozik a témával. És nem mint hibajelenséggel. Hanem üzemszerű dologgal. Vagyis ezen része a dolognak sosem fog elmúlni. De ha tudod mit kell tenned akkor semmi gond nincs. Nekem akkor volt szar mikor először csinálta. Azt hittem gond van a kocsival mer nem akart beindulni. Közbe meg csak ki kellett volna szellőztetni a gázpedállal a karbit.

Pontosítanék, hogy ez csak annyiban üzemszerű, hogy esetleg előfordulhat ilyesmi (megfelelő körülmények együttállása esetén) a normál használat során. Néha. De alapesetben, általában jól kell indulnia a meleg motornak is. Szóval az semmiképpen nem normális dolog, ha meleg motorral mindig nehezen indul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Karbantartás
« Válasz #418 Dátum: 2008.06.10 16:21:34 »
Pontosítanék, hogy ez csak annyiban üzemszerű, hogy esetleg előfordulhat ilyesmi (megfelelő körülmények együttállása esetén) a normál használat során. Néha. De alapesetben, általában jól kell indulnia a meleg motornak is. Szóval az semmiképpen nem normális dolog, ha meleg motorral mindig nehezen indul.

Jó időben menjél annyit, hogy a kocsi elérje az üzemi hőfokot. Majd állítsd le és hagyd ott. Úgy 20-30 perc múlva gyere vissza és próbáld meg beindítani. Úgy nagyjából e leírás alapján jön össze amiröl beszélünk.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Karbantartás
« Válasz #419 Dátum: 2008.06.10 20:56:49 »
Pontosítanék, hogy ez csak annyiban üzemszerű, hogy esetleg előfordulhat ilyesmi (megfelelő körülmények együttállása esetén) a normál használat során. Néha. De alapesetben, általában jól kell indulnia a meleg motornak is. Szóval az semmiképpen nem normális dolog, ha meleg motorral mindig nehezen indul.

Jó időben menjél annyit, hogy a kocsi elérje az üzemi hőfokot. Majd állítsd le és hagyd ott. Úgy 20-30 perc múlva gyere vissza és próbáld meg beindítani. Úgy nagyjából e leírás alapján jön össze amiröl beszélünk.

Ja, és ez a konfig milyen gyakorisággal jön össze? Na, erre írtam, hogy NÉHA lehet ilyen ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )