Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262570 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Karbantartás
« Válasz #15 Dátum: 2005.08.19 16:48:13 »
Idézetet írta: "ATIS"
Futómű, lengéscsillapító, fék..........ezeket nézik a műszakin is ha jól tudom ugye?

Nézik, de a lengéscsillapítóval kétféle baj történhet.
Az egyik, hogy nem csillapít. Ezt mindenki könnyen ellenőrizheti, hiszen csak meg kell "hintáztatni" a kocsit. Ha egynél többet rugózik, az nem jó, akkor hamarosan cserélni kell a teleszkópo(ka)t. A másik, hogy lassan kifolyik belőle az olaj, és akkor viszont egyáltalán nem tud rugózni. Ekkor azonnal cserélni kell az érintett teleszkópot - természetesen párostul. Ennek van annyi előjele, hogy látszik az olajszivárgás, de ez évekig tartó folyamat, és a vizsgán nem szólnak érte...
music     

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #16 Dátum: 2005.08.19 17:19:53 »
Idézetet írta: "schillerasz"

Háát, én bizti arra viszem, teszem hozzá, igyekszem mindig olyan állapotban tartani, h átmenne a normálon is, ha a vizsgabiztos az állapotot nézi és nem a 20 évet, és a zsebét, mert állítólag nem ritka szitu ez, ha hibát akar találni, akkor talál, akár egy 5 éves autón is, halottam már olyan behozott merciről ami ennyi idősen 2 hónapott kapott, pedig azokra nem jellemző h ennyi idő alatt szétesnek :roll:
Úgyhogy a jelszó ZT :twisted:


Igen ezért is mentem el előműszakira, mert ha ott álsz a kocsi mellett és lobogtatsz egy előműszakis állapotlapot ami esetleg egy két hetes akkor nem nagyon szoktak kukacoskodni.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #17 Dátum: 2005.08.20 12:30:04 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"


Igen , a rendes (nem bundázott) műszakin nézik .


Én még előműszakira is elmentem. Ha valaki használni akar egy autót ami ráadásul nem is fiatal attól elég felelőtlenség a bundázott műszaki.


Ha már egy ideje nálad van az autó , és tisztában vagy az állapotával , akkor nem felelőtlenség . Nekem is ilyen volt az utóbbi kettő , mert lényegtelen , a közlekedés- és üzembiztonságot nem befolyásoló dolgok miatt (pl. kagylós törés a fényszóró üvegén) nem ment volna át a "rendes" vizsgán .

Egyszóval , lehetnek olyanok a körülmények , hogy jó és tisztességes döntés egy ilyen műszaki .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Karbantartás
« Válasz #18 Dátum: 2005.08.20 13:23:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekem is ilyen volt az utóbbi kettő , mert lényegtelen , a közlekedés- és üzembiztonságot nem befolyásoló dolgok miatt (pl. kagylós törés a fényszóró üvegén) nem ment volna át a "rendes" vizsgán .

Na igen... Szóval KPM-es vizsgán megszivatnak a picit repedt szélvédőért is, vagy ha hátul az egyik lámpádon van törés. Ilyenek pedig főleg öregebb autón előfordulnak. Most inkább cserélsz lámpákat, szélvédőt, kilakatoltatod az összes rozsdát, katalizátort és fékmunkahengereket cseréltetsz ahelyett, hogy adnál egy 10est a vizsgabiztosnak? Jelentkezzen az, aki az előbbi megoldást választaná. Nem sok kezet látok :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #19 Dátum: 2005.08.20 14:10:17 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekem is ilyen volt az utóbbi kettő , mert lényegtelen , a közlekedés- és üzembiztonságot nem befolyásoló dolgok miatt (pl. kagylós törés a fényszóró üvegén) nem ment volna át a "rendes" vizsgán .

Na igen... Szóval KPM-es vizsgán megszivatnak a picit repedt szélvédőért is, vagy ha hátul az egyik lámpádon van törés. Ilyenek pedig főleg öregebb autón előfordulnak. Most inkább cserélsz lámpákat, szélvédőt, kilakatoltatod az összes rozsdát, katalizátort és fékmunkahengereket cseréltetsz ahelyett, hogy adnál egy 10est a vizsgabiztosnak? Jelentkezzen az, aki az előbbi megoldást választaná. Nem sok kezet látok :D


Rohadást , pláne fékmunkahengereket mindenképpen megcsináltatnám - nem csak műszakira .

Katalizátor nincs a kocsimon ;)

Amiért legutóbb megbukott volna : lámpák (sérült bura) , toldott-foldott kipufogó , és túl magas alapjárati CO . Na , ezek azok a dolgok , amelyek mellett én még korlátozások nélkül és biztonságosan tudom használni az autómat - eszemben sincs a javításukra kiadni annak az összegnek a többszörösét , mint amelyet a kamu műszaki pluszban okoz  8)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #20 Dátum: 2005.08.20 14:54:56 »
Idézetet írta: "Szeke"

Na igen... Szóval KPM-es vizsgán megszivatnak a picit repedt szélvédőért is, vagy ha hátul az egyik lámpádon van törés. Ilyenek pedig főleg öregebb autón előfordulnak. Most inkább cserélsz lámpákat, szélvédőt, kilakatoltatod az összes rozsdát, katalizátort és fékmunkahengereket cseréltetsz ahelyett, hogy adnál egy 10est a vizsgabiztosnak? Jelentkezzen az, aki az előbbi megoldást választaná. Nem sok kezet látok :D


Sajnos tényleg el van felejtve hogy a műszaki azért van hogy azokat szedjék ki a forgalomból akik önmagukat és másokat veszélyeztetnek az úton. PL. Mostanában feltünt milyen gyakran látni húsz év körüli ladákat az út szélén  amiknek kifordult a kormányzott kereke.

Mondjuk nincs két egyforma helyzet. Nekem amit megállapítottak az előműszakin az pont egy 10-esbe került elhárítani. Így én inkább megcsináltattam. De nem becsülöd kicsit alul az emberi mohóságot? Egy 10-es szerintem kevés lesz a bundához, de gyakorlati tapasztalataim nincsenek.

Amiket felsoroltál sem egyszerre jelentkeznek. Engem mivel ráadásul fehér is a kocsi kifejezetten idegesít a rozsda, idővel biztos megcsináltatom. De egy törött lámpát sem viselek el sokáig. Emlékszem mikor vettem a kocsit dühített hogy az előző tulaj eltörte a biztonsági öv csatját és beszálláskor mindig a földön kellett keresni mert lecsúszott. Azt is kicseréltem pedig nem nézik a műszakin. Persze ha most hirtelen műszaki elött berepedne a szélvédő széle és megsérülnének a lámpáim stb. Időnyerési céllal lehet hogy én is elgondolkodnék egy bundázott műszakin. De csak azért hogy legyen két évem összespórolni a javításokat.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Karbantartás
« Válasz #21 Dátum: 2005.08.20 15:25:40 »
Idézetet írta: "ATIS"
Persze ha most hirtelen műszaki elött berepedne a szélvédő széle és megsérülnének a lámpáim stb. Időnyerési céllal lehet hogy én is elgondolkodnék egy bundázott műszakin. De csak azért hogy legyen két évem összespórolni a javításokat.

Na látod. Amúgy még a kenhető biztosok sem hülyék: olyan autót, amiről virít, hogy egy nagy halom ócskavas az egész, ők sem engedik át. Azzal nagyon hamar megbuknának. Annyi az egész, hogy a rozsdát meg a repedéseket, meg a picit gyengébb (amúgy teljesen jó, csak a vizsgán nem kellőképpen) fékeket elnézik. Ha láttok szakadt öreg vackokat, azokon általában nincs is műszaki. Annyian járnak errefelé műszaki meg biztosítás nélkül, hogyha tudnánk a pontos számot, ki sem merészkednénk az utakra...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #22 Dátum: 2005.08.21 20:09:16 »
Idézetet írta: "Szeke"
Annyian járnak errefelé műszaki meg biztosítás nélkül, hogyha tudnánk a pontos számot, ki sem merészkednénk az utakra...


Az ilyeneknek nem is kell hiszen legtöbbjüknek jogsijuk sincs................Viszont a legtöbbjük messziről kiszúrható. Ótvar lada creol sofőrrel a kilencven százalékuk. Ha ilyet látok messziröl kerülöm a kontaktust................
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Karbantartás
« Válasz #23 Dátum: 2005.08.22 13:07:30 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekem is ilyen volt az utóbbi kettő , mert lényegtelen , a közlekedés- és üzembiztonságot nem befolyásoló dolgok miatt (pl. kagylós törés a fényszóró üvegén) nem ment volna át a "rendes" vizsgán .

Na igen... Szóval KPM-es vizsgán megszivatnak a picit repedt szélvédőért is, vagy ha hátul az egyik lámpádon van törés. Ilyenek pedig főleg öregebb autón előfordulnak. Most inkább cserélsz lámpákat, szélvédőt, kilakatoltatod az összes rozsdát, katalizátort és fékmunkahengereket cseréltetsz ahelyett, hogy adnál egy 10est a vizsgabiztosnak? Jelentkezzen az, aki az előbbi megoldást választaná. Nem sok kezet látok :D


Én igen. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #24 Dátum: 2005.08.22 22:33:08 »
Idézetet írta: "ATIS"
De nem becsülöd kicsit alul az emberi mohóságot? Egy 10-es szerintem kevés lesz a bundához, de gyakorlati tapasztalataim nincsenek.


Ez nem igazi bunda , mert életveszélyes szarládákat nem engednek át . Nagyjából egyben kell lennie az autónak (főleg a féknek és futóműnek) , és akkor -állapottól függően- 20-30 közötti összegből megvan egy ilyen "jóindulatú" vizsga  :) ... Ez ugyan jóval több , mint egy KPM (7 ezer) vagy egy ZT (15 ezer) vizsga , de még mindig sokkal olcsóbb lehet , mint az ezekhez esetlegesen szükséges javítások (pl. szélvédőcsere !) . És ha az embernek épp nincs egy valag pénze javításra , viszont nem szeretne műszaki nélkül furikázni , akkor eléggé leegyszerűsödik az ábra .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #25 Dátum: 2005.08.23 12:10:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
De nem becsülöd kicsit alul az emberi mohóságot? Egy 10-es szerintem kevés lesz a bundához, de gyakorlati tapasztalataim nincsenek.


Ez nem igazi bunda , mert életveszélyes szarládákat nem engednek át . Nagyjából egyben kell lennie az autónak (főleg a féknek és futóműnek) , és akkor -állapottól függően- 20-30 közötti összegből megvan egy ilyen "jóindulatú" vizsga  :) ... Ez ugyan jóval több , mint egy KPM (7 ezer) vagy egy ZT (15 ezer) vizsga , de még mindig sokkal olcsóbb lehet , mint az ezekhez esetlegesen szükséges javítások (pl. szélvédőcsere !) . És ha az embernek épp nincs egy valag pénze javításra , viszont nem szeretne műszaki nélkül furikázni , akkor eléggé leegyszerűsödik az ábra .

Ha szerelő viszi a kocsit ismerős helyre zt-re, akkor az általad említett hibákat elnézik ott is, sőt még kpm-nel is akár 10e-ért, mert ugye a szerelő hetente több kocsit visz, ami hetente több 10e, mégha többet kérnek, elmennek máshova ezek a tizesek :lol:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #26 Dátum: 2005.08.23 16:42:12 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Ha szerelő viszi a kocsit ismerős helyre zt-re, akkor az általad említett hibákat elnézik ott is, sőt még kpm-nel is akár 10e-ért, mert ugye a szerelő hetente több kocsit visz, ami hetente több 10e, mégha többet kérnek, elmennek máshova ezek a tizesek :lol:


Az én kocsim alapjáraton 3.5-ös CO-t produkál (határérték : 1.5) , mióta BT megszüntette a random lefulladozást  - ezt KPM-en aligha nézik el  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #27 Dátum: 2005.08.23 18:48:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ha szerelő viszi a kocsit ismerős helyre zt-re, akkor az általad említett hibákat elnézik ott is, sőt még kpm-nel is akár 10e-ért, mert ugye a szerelő hetente több kocsit visz, ami hetente több 10e, mégha többet kérnek, elmennek máshova ezek a tizesek :lol:


Az én kocsim alapjáraton 3.5-ös CO-t produkál (határérték : 1.5) , mióta BT megszüntette a random lefulladozást  - ezt KPM-en aligha nézik el  :roll:

Tudtommal nem is nézik, v legalábbi régen nem nézték, ott a zöldkártya, oszt aztat nézik, nem :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #28 Dátum: 2005.08.23 20:12:43 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ha szerelő viszi a kocsit ismerős helyre zt-re, akkor az általad említett hibákat elnézik ott is, sőt még kpm-nel is akár 10e-ért, mert ugye a szerelő hetente több kocsit visz, ami hetente több 10e, mégha többet kérnek, elmennek máshova ezek a tizesek :lol:


Az én kocsim alapjáraton 3.5-ös CO-t produkál (határérték : 1.5) , mióta BT megszüntette a random lefulladozást  - ezt KPM-en aligha nézik el  :roll:

Tudtommal nem is nézik, v legalábbi régen nem nézték, ott a zöldkártya, oszt aztat nézik, nem :roll:


Ó dehogynem nézik. Le is korlátozzák a zöldkártyádat ha gond van. Tett is nekem megjegyzést a fickó: Maga szerint meleg ez a motor? Másfél óra várakozás novemberben nem tudom mit várt?(Ja és uszkve 3 kilóméterre lakom a KPM-től bár ezt ő nem tudta)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Karbantartás
« Válasz #29 Dátum: 2005.08.23 20:15:08 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Ha szerelő viszi a kocsit ismerős helyre zt-re, akkor az általad említett hibákat elnézik ott is, sőt még kpm-nel is akár 10e-ért, mert ugye a szerelő hetente több kocsit visz, ami hetente több 10e, mégha többet kérnek, elmennek máshova ezek a tizesek :lol:


Az én kocsim alapjáraton 3.5-ös CO-t produkál (határérték : 1.5) , mióta BT megszüntette a random lefulladozást  - ezt KPM-en aligha nézik el  :roll:

Tudtommal nem is nézik, v legalábbi régen nem nézték, ott a zöldkártya, oszt aztat nézik, nem :roll:


Ó dehogynem nézik. Le is korlátozzák a zöldkártyádat ha gond van. Tett is nekem megjegyzést a fickó: Maga szerint meleg ez a motor? Másfél óra várakozás novemberben nem tudom mit várt?(Ja és uszkve 3 kilóméterre lakom a KPM-től)

Bezzeg azokat a teherkocsikat sose kapják el, akik elvakítják az embert egyenes úton, akkora koromfelhőt bocsátanak ki  :evil:
Laco 73 :D