Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262455 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #135 Dátum: 2006.11.21 11:51:20 »
Idézetet írta: "murray"
hát sok sikert! én már szedtem szét az enyém komplett kipu rendszert csak aleömlöt hagytuk fenn, mert kozepsö csö cserés volt abbol utángyártotat raktunk bele   a dobot pedig megfoltoztuk lánnggal.   jó kis meló volt. örülök h kat. nélkül összeraktuk.


A kat beszerelése minimális plusz munka , ha amúgy is szét van szedve a rendszer . Kivágsz a csõbõl egy megfelelõ méretû darabot , katot rádugod a csõre elöl-hátul , bilincset meghúzod , szevasz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #136 Dátum: 2006.12.14 18:44:48 »
A vízhõfokot ugye állandónak kéne tartani a rendszernek? Mert amikor lejövök az autópályáról és visszaállok 140-rõl 120-ra akkor középállásból a vízhõfokmutatóm leküzdi magát az alsó harmadba. És egy darabig nem is mozdul el onnan.(múltkor vagy 50km-en keresztül) Ez termosztát probléma? Esetleg elfelejt visszakapcsolni nagyvízkörröl kisvízkörre? Induláskor mindenesetre hamar fel szokott menni középállásig a mutató vagyis ebböl kiindulva kisvízkörrel indul. És felkapcsolni sem felejt el mert túlmelegedés sincsen.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #137 Dátum: 2006.12.14 21:54:26 »
Idézetet írta: "ATIS"
A vízhõfokot ugye állandónak kéne tartani a rendszernek? Mert amikor lejövök az autópályáról és visszaállok 140-rõl 120-ra akkor középállásból a vízhõfokmutatóm leküzdi magát az alsó harmadba. És egy darabig nem is mozdul el onnan.(múltkor vagy 50km-en keresztül) Ez termosztát probléma? Esetleg elfelejt visszakapcsolni nagyvízkörröl kisvízkörre? Induláskor mindenesetre hamar fel szokott menni középállásig a mutató vagyis ebböl kiindulva kisvízkörrel indul. És felkapcsolni sem felejt el mert túlmelegedés sincsen.


Elvileg a termosztát (és a hûtõventillátor) feladata , hogy egy néhány (mondjuk , nagyságrendileg 5-10) fokos tartományon belül tartsa a hûtõfolyadék hõmérsékletét . Nálad látszólag nem egészen ez történik - de kérdés , mennyire pontos , mennyire lineáris az a hûtõ-hõmérõ ? Lehet , hogy mondjuk a hõfok csak 7-8 fokot esik a lassabb haladás miatt , de a mutató nagyot mozdul a skálán ... szerintem , amíg nem tapasztalsz olyat , hogy NAGYON lehûl a víz (pl. gyengül a fûtés , nagyon lemegy a mutató stb) , addig ne aggódj . Ha a termosztátod nem zárna , egyáltalán fel se melegedne rendesen a víz .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #138 Dátum: 2006.12.14 22:09:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Elvileg a termosztát (és a hûtõventillátor) feladata , hogy egy néhány (mondjuk , nagyságrendileg 5-10) fokos tartományon belül tartsa a hûtõfolyadék hõmérsékletét . Nálad látszólag nem egészen ez történik - de kérdés , mennyire pontos , mennyire lineáris az a hûtõ-hõmérõ ? Lehet , hogy mondjuk a hõfok csak 7-8 fokot esik a lassabb haladás miatt , de a mutató nagyot mozdul a skálán ... szerintem , amíg nem tapasztalsz olyat , hogy NAGYON lehûl a víz (pl. gyengül a fûtés , nagyon lemegy a mutató stb) , addig ne aggódj . Ha a termosztátod nem zárna , egyáltalán fel se melegedne rendesen a víz .


Na a dolgot kifejezetten akkor csinálja amikor hosszabb autópálya út után fõútra kerül az ember. Az autópályán még üzemi hõfokon üzemelõ motor a fõúton elkezd lehülni.  Máskor nem vettem még észre. A fûtés gyengülését észre vettem. (Kicsit feljebb kellett nyomni.) A mutató a félállásban lenne üzemi hõfokon ehhez képest a skála negyedénél tartózkodott. Kicsit olyan mintha meleg motornál nem zárna vissza a termosztát még akkor sem ha pedig szükséges lenne az oda vissza kapcsolgatás.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Karbantartás
« Válasz #139 Dátum: 2006.12.15 10:05:23 »
sztem semmi baja. nekem ha gyorsan megyek vmivel a 0 felett van a vizhofok also harmadban
csak a dugóban 50 fokban van a felénél
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #140 Dátum: 2006.12.15 10:47:44 »
Idézetet írta: "murray"
sztem semmi baja. nekem ha gyorsan megyek vmivel a 0 felett van a vizhofok also harmadban
csak a dugóban 50 fokban van a felénél


Termosztát cserére gondoltál-e már  :hmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Karbantartás
« Válasz #141 Dátum: 2006.12.15 11:38:49 »
miért? ez baj? a ladámban is igy volt-. nekem addig jó amig nem a pirosba megy
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #142 Dátum: 2006.12.15 12:48:59 »
nekem is félállás - negyedállás között tartja.
autópályán a menetszél miatt lent szokott tartózkodni folyamatosan,
dugóban megy fel félig, de feljebb nem mert visszaküldi.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #143 Dátum: 2006.12.15 17:56:02 »
Most már biztos, hogy termosztát probléma. Ma voltam "vidéken" és nem igazán akart melegedni a motor. Gyakorlatilag alig hagyta el az alapállást a mutató.

Ja és még egy kis adalék: Amikor érdeklõdtem termosztát után a márkakereskedés közölte, hogy a multkor csúnyán benézték a katalizátor árát. Van két fajta. Az egyik 80 a másik 150ezer. Mondtam is nekik, hogy de drágák vagytok. :nyelv:  Így ez most már biztos kilõve.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #144 Dátum: 2006.12.16 10:23:20 »
Idézetet írta: "murray"
miért? ez baj? a ladámban is igy volt-. nekem addig jó amig nem a pirosba megy


Hát amit leírtál , jelenthet rossz termosztátot is . Bár azt szvsz észrevennéd már mostanában a gyenge fûtésbõl . Kérdés ugye az , hogy indítás után milyen hamar melegszik be a motor .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #145 Dátum: 2006.12.16 10:27:18 »
Idézetet írta: "ATIS"
Most már biztos, hogy termosztát probléma. Ma voltam "vidéken" és nem igazán akart melegedni a motor. Gyakorlatilag alig hagyta el az alapállást a mutató.


Hát akkor ez tényleg cserés lesz . Szerintem olyan 5-6 ezer körüli összebõl megúszható a mutatvány .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #146 Dátum: 2006.12.16 11:32:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Most már biztos, hogy termosztát probléma. Ma voltam "vidéken" és nem igazán akart melegedni a motor. Gyakorlatilag alig hagyta el az alapállást a mutató.


Hát akkor ez tényleg cserés lesz . Szerintem olyan 5-6 ezer körüli összebõl megúszható a mutatvány .


Na igen, de kövezz meg mert a multkori elosztófejes móka után nem vitt rá a lélek, hogy még egy olasz utángyártott cucc legyen a kocsiban. Az megúszható lenne 3,5ezerbõl plusz a szerelés tényleg kijönne 5-6-ból. De inkább 5-6 lesz az alkatrész és az talán nem szórakozik velem.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #147 Dátum: 2006.12.16 19:18:41 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Most már biztos, hogy termosztát probléma. Ma voltam "vidéken" és nem igazán akart melegedni a motor. Gyakorlatilag alig hagyta el az alapállást a mutató.


Hát akkor ez tényleg cserés lesz . Szerintem olyan 5-6 ezer körüli összebõl megúszható a mutatvány .


Na igen, de kövezz meg mert a multkori elosztófejes móka után nem vitt rá a lélek, hogy még egy olasz utángyártott cucc legyen a kocsiban. Az megúszható lenne 3,5ezerbõl plusz a szerelés tényleg kijönne 5-6-ból. De inkább 5-6 lesz az alkatrész és az talán nem szórakozik velem.


Én az alkatrészre gondoltam az 5-6 ezret . Olaszt én sem tennék bele . Nipparts viszont OK .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #148 Dátum: 2006.12.16 19:32:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "ATIS"
Most már biztos, hogy termosztát probléma. Ma voltam "vidéken" és nem igazán akart melegedni a motor. Gyakorlatilag alig hagyta el az alapállást a mutató.


Hát akkor ez tényleg cserés lesz . Szerintem olyan 5-6 ezer körüli összebõl megúszható a mutatvány .


Na igen, de kövezz meg mert a multkori elosztófejes móka után nem vitt rá a lélek, hogy még egy olasz utángyártott cucc legyen a kocsiban. Az megúszható lenne 3,5ezerbõl plusz a szerelés tényleg kijönne 5-6-ból. De inkább 5-6 lesz az alkatrész és az talán nem szórakozik velem.


Én az alkatrészre gondoltam az 5-6 ezret . Olaszt én sem tennék bele . Nipparts viszont OK .


Ok. Elnéztem. A vége viszont gyári lesz hétezer valahányszázért. De ha odamegyek és közlik, hogy ezt is benézték. Akkor rendet rakok a fejekben. :turelmetlen:
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #149 Dátum: 2006.12.16 19:54:53 »
Ennyiért én is a gyárit venném .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )