Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262533 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #105 Dátum: 2006.11.10 15:04:43 »
Ma voltam zöldkártyán. Egy gond volt csak az öreggel: alapjáraton a CO a megengedett 1 helyett 1,1 volt.
Na mindegy az alapjárat helyett nem alapjáraton vizsgázott a kocsi.
Nagyon nem idegesít a dolog, mert még mûszakiig is lesz még egy zöldkártyám, de gondoltam megkérdem. Mert az alapjárati CO-m minden évben egy kicsit emelkedik. Tudom van állító a karburátoron de nem szivesen piszkálgatom. Végülis ez most a karburátor kopásából adódik vagy a katalizátor tönkremenetelét akarja elõre jelezni. Vagy egyszerûen a rázkódásból adódóan "elállítódik" a karburátor?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #106 Dátum: 2006.11.10 18:50:03 »
Idézetet írta: "ATIS"
Ma voltam zöldkártyán. Egy gond volt csak az öreggel: alapjáraton a CO a megengedett 1 helyett 1,1 volt.
Na mindegy az alapjárat helyett nem alapjáraton vizsgázott a kocsi.
Nagyon nem idegesít a dolog, mert még mûszakiig is lesz még egy zöldkártyám, de gondoltam megkérdem. Mert az alapjárati CO-m minden évben egy kicsit emelkedik. Tudom van állító a karburátoron de nem szivesen piszkálgatom. Végülis ez most a karburátor kopásából adódik vagy a katalizátor tönkremenetelét akarja elõre jelezni. Vagy egyszerûen a rázkódásból adódóan "elállítódik" a karburátor?


Ilyen pici változást sok minden okozhat - pl. pusztán a tény hogy öregszik az autó , kopik a motorja , ezáltal egy icipicivel mindig több olajat éget , ettõl is nõhet a CO ... de kophat valóban a karbi maga is , ennél a Corollánál szokott . Én sem tekergetném el a helyedben mindaddig , amíg rendben mûködik . Addig vétek hozzányúlni .

Katalizátor biztos hogy van az autódban ? Ha igen , akkor nyilván szabályozatlan . És valóban , annak a fokozatos elhasználódását is jelezheti a CO lassú növekedése . Bár 1.1-es alapjárati CO egy katalizátoros (mégha szabályozatlan is) autótól , hááát ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #107 Dátum: 2006.11.10 19:55:05 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ilyen pici változást sok minden okozhat - pl. pusztán a tény hogy öregszik az autó , kopik a motorja , ezáltal egy icipicivel mindig több olajat éget , ettõl is nõhet a CO ... de kophat valóban a karbi maga is , ennél a Corollánál szokott . Én sem tekergetném el a helyedben mindaddig , amíg rendben mûködik . Addig vétek hozzányúlni .


Megkérdezte a srác, hogy állítson e rajta, de nem akartam megbántani a múltkor szólt, hogy nem tudja lecsukni a motorháztetõt.(nem tette jól vissza a tartópálcát) Így inkább arra gondoltam jobb ha nem nyúl a karburátorhoz. A kocsi mûködik. Jövõ ilyenkorig minden papírja megvan akkor meg minek bolygatni ha nem muszály?

Idézetet írta: "Palaczk"

Katalizátor biztos hogy van az autódban ? Ha igen , akkor nyilván szabályozatlan . És valóban , annak a fokozatos elhasználódását is jelezheti a CO lassú növekedése . Bár 1.1-es alapjárati CO egy katalizátoros (mégha szabályozatlan is) autótól , hááát ...


Van szabályozatlan katalizátor. És ha azt mondod, hogy annak az elhasználódását is jelentheti akkor jó kérdés mert a szervízkönyv szerint a kati nélküli autó lenne 1-2 között az alapjáraton.
A gyári adat 1 a katalizátoros kocsikra ennél nem szabadna többet produkálnia. Most elõször volt ennél magasabb az érték 1.1. Lehet, hogy sok de csak szép lassan évröl évre növekedve érte el a szintet. Majd lehet jövõre megnézetem egy hozzáértõvel, hogy akkor most mi van? Állítás vagy kati csere.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #108 Dátum: 2006.11.10 21:35:42 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Katalizátor biztos hogy van az autódban ? Ha igen , akkor nyilván szabályozatlan . És valóban , annak a fokozatos elhasználódását is jelezheti a CO lassú növekedése . Bár 1.1-es alapjárati CO egy katalizátoros (mégha szabályozatlan is) autótól , hááát ...


Van szabályozatlan katalizátor. És ha azt mondod, hogy annak az elhasználódását is jelentheti akkor jó kérdés mert a szervízkönyv szerint a kati nélküli autó lenne 1-2 között az alapjáraton.
A gyári adat 1 a katalizátoros kocsikra ennél nem szabadna többet produkálnia. Most elõször volt ennél magasabb az érték 1.1. Lehet, hogy sok de csak szép lassan évröl évre növekedve érte el a szintet. Majd lehet jövõre megnézetem egy hozzáértõvel, hogy akkor most mi van? Állítás vagy kati csere.


Hát elõbb-utóbb kati csere . Normális dolog hogy idõvel elhasználódik , tönkre megy . Ha a tiéd még gyári , akkor igazán derekasan bírta , ennyi ideig . Állítani nem kell semmit mindaddig , amíg a kocsi normálisan indul , normálisan megy , normálisan fogyaszt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #109 Dátum: 2006.11.10 22:52:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Hát elõbb-utóbb kati csere . Normális dolog hogy idõvel elhasználódik , tönkre megy . Ha a tiéd még gyári , akkor igazán derekasan bírta , ennyi ideig.


Azt nem tudom gyári e. Nem túl sok 18 év egy katinak? Az biztos, hogy én még nem cseréltem mióta nálam van az autó.(4 év) És amikor vettük és alánéztünk sem tünt újnak a cucc. Ezek nem annyi idõt bírnak átlagban mint a kipu rendszer? Olyan 10 év körül?
Apropó az ilyen katalizátorok olyan 30-40e körül vannak ugye? Már csak, hogy tudjam tervezni a jövõ évi kiadásokat.

Idézetet írta: "Palaczk"

Állítani nem kell semmit mindaddig , amíg a kocsi normálisan indul , normálisan megy , normálisan fogyaszt.


Erre azt kell mondjam, hogy megfelelõ állapotban van az öreg.
5. hóban volt olajcseréje akkor maximumon volt az olaj most a max és a minimum között félúton.
Indulni pöcröfi kivéve a másik topikban leírt karbi szivató összejátszási esetet.
Fogyasztani városon kívül 80-90-nél 6,5liter. Hajtva 130-140-nél 7-8liter. Városon belül rövid utasan nyáron 8-9 liter télen 10-11liter.
Szóval szerintem ez egy 18 éves karbis autómata szivatós autótól elfogadható azt hiszem. Nem hiszem, hogy állítgatással valamit is javulna. Viszont félek, hogy valamit elállítanak és jönnek a problémák az alapjárattal és egyébb nyalánkságokkal. Nem köszönöm ezért nem engedtem a srácnak is, hogy hozzányúljon.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #110 Dátum: 2006.11.12 00:54:37 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Hát elõbb-utóbb kati csere . Normális dolog hogy idõvel elhasználódik , tönkre megy . Ha a tiéd még gyári , akkor igazán derekasan bírta , ennyi ideig.


Azt nem tudom gyári e. Nem túl sok 18 év egy katinak? Az biztos, hogy én még nem cseréltem mióta nálam van az autó.(4 év) És amikor vettük és alánéztünk sem tünt újnak a cucc. Ezek nem annyi idõt bírnak átlagban mint a kipu rendszer? Olyan 10 év körül?
Apropó az ilyen katalizátorok olyan 30-40e körül vannak ugye? Már csak, hogy tudjam tervezni a jövõ évi kiadásokat.


Kibírhat 18 évet a kat . Jóbarátném Volvoja 14 éves volt , amikor eladásra került , és még teljesen jó volt benne a gyári katalizátor . Szóval a kat jellemzõen a kipuffrendszer egyik leghosszabb élettartamú tagja . Amúgy azt nem mondanám , hogy 10 év úgy általában egy kipuff rendszer élettartama - a hátsó dob pl. gyakran nem bír ki ennyi idõt , míg a középsõ simán , az elsõ meg akár jóval többet is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Karbantartás
« Válasz #111 Dátum: 2006.11.13 12:46:35 »
nekem is állitottak a Co csavaron a zk kiadáskor. nem örültem neki. mondjuk nekem nincs kat. om igy nagyobb a megengedhetõ co határ.
igazából nem is bánom h nincs kat. a kocsiban :crazy:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #112 Dátum: 2006.11.13 18:25:11 »
Idézetet írta: "murray"
nekem is állitottak a Co csavaron a zk kiadáskor. nem örültem neki. mondjuk nekem nincs kat. om igy nagyobb a megengedhetõ co határ.


Mennyi nálad a határ CO-ra? 2? Apropó állításnak volt valami érezhetõ következménye?

Idézetet írta: "murray"

igazából nem is bánom h nincs kat. a kocsiban :crazy:


Miért? Enni nem kér. Na bumm néha cserélni kell.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Karbantartás
« Válasz #113 Dátum: 2006.11.13 20:23:33 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
uot;]
igazából nem is bánom h nincs kat. a kocsiban :crazy:


Miért? Enni nem kér. Na bumm néha cserélni kell.


A tisztább levegõt már ne is említsük....
 :nyelv:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Karbantartás
« Válasz #114 Dátum: 2006.11.14 12:11:23 »
jó ha cserélni kell az tizezrekbe kerül.. :szomoru:
én meg munkába nem járok kocsival igy a lelkiismeretem is rendben van a tisztább levegõért  :10:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #115 Dátum: 2006.11.14 12:26:45 »
Idézetet írta: "murray"
jó ha cserélni kell az tizezrekbe kerül.. :szomoru:
én meg munkába nem járok kocsival igy a lelkiismeretem is rendben van a tisztább levegõért  :10:


De nagyon ritkán kell cserélni . 10-15 évenként . Tehát mondjuk , hogy talán egyszer , egy átlagos autó élettartama alatt . Ennyit azért csak megér , hogy töredék annyi mocskot böfög az atmoszférába ... Ha lenne rá pénzem , biztosan rakatnék én is egy univerzális szabályozatlan katalizátort a Camry hasa alá . Talán késõbb majd meg is valósul ez .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #116 Dátum: 2006.11.16 16:56:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"

De nagyon ritkán kell cserélni . 10-15 évenként . Tehát mondjuk , hogy talán egyszer , egy átlagos autó élettartama alatt . Ennyit azért csak megér , hogy töredék annyi mocskot böfög az atmoszférába ... Ha lenne rá pénzem , biztosan rakatnék én is egy univerzális szabályozatlan katalizátort a Camry hasa alá . Talán késõbb majd meg is valósul ez .


Na kicsit utánaérdeklõdtem az áraknak. Voltam egy alkatrészboltban ahol azt mondták, hogy csak 3 utas katjuk van huszonvalahányért. Felhívtam a márkakereskedést ott azt mondták 28+fa a gyári.

Amúgy mivel 75%-ot városban megy az autó rövid utakon. Nem lehet hogy csak be van rakódva a rendszer? Érdemes esetleg valami tisztító adalékot átküldeni rajta?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Karbantartás
« Válasz #117 Dátum: 2006.11.17 09:00:52 »
neked van katalizátorod?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #118 Dátum: 2006.11.17 18:21:37 »
Idézetet írta: "murray"
neked van katalizátorod?


Igen. Szabályozatlan katalizátor. Innen indultunk ha jól emlékszem. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #119 Dátum: 2006.11.18 20:06:23 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

De nagyon ritkán kell cserélni . 10-15 évenként . Tehát mondjuk , hogy talán egyszer , egy átlagos autó élettartama alatt . Ennyit azért csak megér , hogy töredék annyi mocskot böfög az atmoszférába ... Ha lenne rá pénzem , biztosan rakatnék én is egy univerzális szabályozatlan katalizátort a Camry hasa alá . Talán késõbb majd meg is valósul ez .


Na kicsit utánaérdeklõdtem az áraknak. Voltam egy alkatrészboltban ahol azt mondták, hogy csak 3 utas katjuk van huszonvalahányért. Felhívtam a márkakereskedést ott azt mondták 28+fa a gyári.

Amúgy mivel 75%-ot városban megy az autó rövid utakon. Nem lehet hogy csak be van rakódva a rendszer? Érdemes esetleg valami tisztító adalékot átküldeni rajta?


A katot sajnos nem lehet tisztítani vagy ilyesmi .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )