Szerző Téma: Karbantartás  (Megtekintve 262670 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Dátum: 2005.07.13 06:27:11 »
Ti hol szereltetitek, honnan vesztek alkatrészeket a régi kocsikhoz, milyen utángyártott alkatrészeket mertek ajánlani, melyik bontóban szoktatok vásárolni?
Azért nyitottam külön topicot, mert vhol volt szó a supratrendről, beszéltem is velük, korrektnek tűnnek, de úgy vettem észre, h blokkokban gondolkodnak, ami valószínüleg az új kocsikhoz kell, de nem tudom. A lényeg, h az öreg autókhoz szerintem szükséges kurázsi nincs meg bennük, v nem tudom megfizetni s ezért nem veszik elő.
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #1 Dátum: 2005.07.19 23:02:25 »
A te kocsid , felépítése szempontjából , már "új" (azaz modern) autó . Természetesen egy korai generációból , de gondolom , érthető , hogy mit akarok mondani .

A megoldás : kell találni egy , a márkához értő független szerelőt . Ha ezt itt Pécsett lehetséges volt , kizártnak tartom , hogy BP-en ne lenne az .

Ahhoz pedig , hogy az ember rájöjjön , melyik utángyártott cuccot érdemes megvenni és melyiket nem , elsősorban idő kell , mert ehhez kérdezősködés , utánanézegetés , tapasztalatgyűjtés stb kell .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #2 Dátum: 2005.08.18 18:54:23 »
Apropó srácok míg ugye az új autóknál van kötelező szervíz. Addig az idősebb generációval hogy kéne bánni? Értem ez alatt hogy amit a legtöbb tulaj csinál hogy csak akkor csináltatok valamit ha felmondja a szolgálatot. Vagy van esetleg bizonyos élettartam meghatározás bizonyos alkatrészekre amit be kéne tartani? Jó persze műszakin nézik a kocsit de csak bizonyos szempontok szerint, nem érdekli őket minden.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #3 Dátum: 2005.08.18 19:10:41 »
Idézetet írta: "ATIS"
Apropó srácok míg ugye az új autóknál van kötelező szervíz. Addig az idősebb generációval hogy kéne bánni? Értem ez alatt hogy amit a legtöbb tulaj csinál hogy csak akkor csináltatok valamit ha felmondja a szolgálatot. Vagy van esetleg bizonyos élettartam meghatározás bizonyos alkatrészekre amit be kéne tartani? Jó persze műszakin nézik a kocsit de csak bizonyos szempontok szerint, nem érdekli őket minden.


Azokat az alkatrészeket , amelyeknek meghatározott élettartama van , illik ennek megfelelően (és nem az állapot függvényében) cserélni , idősebb autókon is : olaj , olajszűrő , légszűrő , szíjak stb ... Ellenkező esetben a spórolásból könnyen lehet lerobbanás és/vagy jóval nagyobb költség a végén , vagy akár folyamatosan (pl. ócska gyertyák és légszűrő miatti túlfogyasztás révén)  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #4 Dátum: 2005.08.18 19:19:29 »
Független szervízbe, a Postaautó kft-hez (273-3939) hordom az Egressy útra.
Van nekik mindenük.
Állapotfelmérést érdemes néha csináltatni,abból tudni lehet,hogy mi fog megbetegedni előbb-utóbb.
Új alkatrészt a Dózsa György úti alkatrész márkaboltban (a Mayer mellett,de külön cég 342-4278),
bontottat a volt állomás utcai bontóban (azóta pár utcával kijjebb költöztek 06-30-942-5611) szoktam vásárolni.
A motorban Valvoline Topgard félszintetikus olaj van.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #5 Dátum: 2005.08.18 20:03:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Azokat az alkatrészeket , amelyeknek meghatározott élettartama van , illik ennek megfelelően (és nem az állapot függvényében) cserélni , idősebb autókon is : olaj , olajszűrő , légszűrő , szíjak stb ... Ellenkező esetben a spórolásból könnyen lehet lerobbanás és/vagy jóval nagyobb költség a végén , vagy akár folyamatosan (pl. ócska gyertyák és légszűrő miatti túlfogyasztás révén)  :!:


Na igen ezeket mindenki cseréli gondolom én. Én sem szivesen hagynék ki pl. egy vezérműszíj cserét. Tudva hogy mivel jár ha elszakad.

De például exhasra mondva mondjuk egy vízpumpának vagy hasonlónak van meghatározott intervalluma? Van egy pár dolog amit műszakin nem néznek mert közvetlen a biztonságot nem befojásolja. Érdemes esetleg a kocsit x időnként átvizsgáltatni? Mint ahogy a nagyok teszik akiknek nagy járműparkja van?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #6 Dátum: 2005.08.18 20:53:43 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"

Azokat az alkatrészeket , amelyeknek meghatározott élettartama van , illik ennek megfelelően (és nem az állapot függvényében) cserélni , idősebb autókon is : olaj , olajszűrő , légszűrő , szíjak stb ... Ellenkező esetben a spórolásból könnyen lehet lerobbanás és/vagy jóval nagyobb költség a végén , vagy akár folyamatosan (pl. ócska gyertyák és légszűrő miatti túlfogyasztás révén)  :!:


Na igen ezeket mindenki cseréli gondolom én. Én sem szivesen hagynék ki pl. egy vezérműszíj cserét. Tudva hogy mivel jár ha elszakad.

De például exhasra mondva mondjuk egy vízpumpának vagy hasonlónak van meghatározott intervalluma? Van egy pár dolog amit műszakin nem néznek mert közvetlen a biztonságot nem befojásolja. Érdemes esetleg a kocsit x időnként átvizsgáltatni? Mint ahogy a nagyok teszik akiknek nagy járműparkja van?


Igen , van egy pár dolog (nem is olyan kevés) , ami potenciális zsákbamacska - és nincs (illetve csak nagyon tág határok között van) meghatározott élettartama . A vízpumpa valóban közéjük tartozik - meg az önindító , generátor , olajszivattyú (ami a motorolajat keringteti) stb - meg persze egyéb dolgok a kuplungban és váltóban , de elszállhat egy főfékhenger , fékszervó , ablaktörlő-motor (esőben praktikus ...) , fűtés/szellőzés ventillátor (télen praktikus ...) , ja ha már itt tartunk , kilukadhat a fűtőradiátor ... stb  :roll: ... Ezekben egyvalami közös : amíg nincs hibajelenség , nem tudhatod , hogy a következő percben fog elromlani , vagy csak évek múlva !

És , kevés kivétellel , ellenőrizni sem lehet őket - illetve csak jelentős költséggel (szétszedéssel) lehetne . Márpedig , ugyan kinek van pénze arra , hogy pl. preventíven szétszedessen és felújíttasson egy hibátlanul működő generátort  :roll: ?

Egyszóval , én a következő receptet követem : cserélni időben a szükséges dolgokat ; nem ütni-vágni az autót ; és FIGYELNI rá , a működésére . Kevés kivétellel , a legtöbb dolog valami módon jelzi előre , hogy el fog romlani .

Ezen kívül , időnkénti átvizsgálásnak csak azoknál a dolgoknál látom értelmét , amelyeken ezt gyorsan végre is lehet hajtani (pl. futómű) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #7 Dátum: 2005.08.18 21:10:03 »
Idézet
Ezen kívül , időnkénti átvizsgálásnak csak azoknál a dolgoknál látom értelmét , amelyeken ezt gyorsan végre is lehet hajtani (pl. futómű) .
Erre gondoltam én is.
Az említett szervízben van rázópad a futómű és lengéscsillapító vizsgálatához,futómű mérő pad,fékerő mérő pad,komplett motordiagnosztika.
És meg is nézik,nem csak a pénzt kérik el.
A múltkor,a műszakin zöldkártya is kellett és utána sokkal jobb lett a motor járása,ergo bizti állítottak rajta valamit.
(Én már a trabimat is ide hordtam.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #8 Dátum: 2005.08.18 21:53:55 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézet
Ezen kívül , időnkénti átvizsgálásnak csak azoknál a dolgoknál látom értelmét , amelyeken ezt gyorsan végre is lehet hajtani (pl. futómű) .
Erre gondoltam én is.
Az említett szervízben van rázópad a futómű és lengéscsillapító vizsgálatához,futómű mérő pad,fékerő mérő pad,komplett motordiagnosztika.
És meg is nézik,nem csak a pénzt kérik el.
A múltkor,a műszakin zöldkártya is kellett és utána sokkal jobb lett a motor járása,ergo bizti állítottak rajta valamit.
(Én már a trabimat is ide hordtam.)


Persze , naná , ezeknek a dolgoknak van létjogosultsága , sőt időnként szükségesek is . Legalábbis a futómű biztosan .

Motordiagnosztikára én még nem vittem sosem a Camryt , mert úgy vagyok vele , hogy amíg hibátlanul működik , kielégítő a teljesítménye és a fogyasztása is rendben van , addig fölösleges . Állítani amúgy sem lehet rajta túl sok mindent - csak az előgyújtást és az alapjárati fordulatszámot .

Viszont érdekelne , hogy hány lovacska van benne ténylegesen - egy ideje van már itt Pécsett is mérőpad , tervezem , hogy ezt valamikor majd lecheckoltatom .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #9 Dátum: 2005.08.18 22:14:38 »
Idézetet írta: "Szonár"
Erre gondoltam én is.
Az említett szervízben van rázópad a futómű és lengéscsillapító vizsgálatához,futómű mérő pad,fékerő mérő pad,komplett motordiagnosztika.
És meg is nézik,nem csak a pénzt kérik el.
A múltkor,a műszakin zöldkártya is kellett és utána sokkal jobb lett a motor járása,ergo bizti állítottak rajta valamit.
(Én már a trabimat is ide hordtam.)


Futómű, lengéscsillapító, fék..........ezeket nézik a műszakin is ha jól tudom ugye? Apropó futóműbeállítást azt mennyi időnként lenne érdemes nézetni?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Karbantartás
« Válasz #10 Dátum: 2005.08.18 22:19:41 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Szonár"
Erre gondoltam én is.
Az említett szervízben van rázópad a futómű és lengéscsillapító vizsgálatához,futómű mérő pad,fékerő mérő pad,komplett motordiagnosztika.
És meg is nézik,nem csak a pénzt kérik el.
A múltkor,a műszakin zöldkártya is kellett és utána sokkal jobb lett a motor járása,ergo bizti állítottak rajta valamit.
(Én már a trabimat is ide hordtam.)


Futómű, lengéscsillapító, fék..........ezeket nézik a műszakin is ha jól tudom ugye? Apropó futóműbeállítást azt mennyi időnként lenne érdemes nézetni?


Igen , a rendes (nem bundázott) műszakin nézik .

Futóműbeállítást szükség esetén kell csináltatni - tehát ha tapasztalod , hogy valami nem stimmel : félrehúz az autó egyenesben , kanyarban feltűnően korán csikorog , netán ferdén koptatja a gumit (bár ezt az előbbi jelenségek meg szokták előzni) . Előbb voltaképpen fölösleges - de ha nagyon maximalista vagy , akkor vidd el mondjuk évente .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezol

  • Vendég
Karbantartás
« Válasz #11 Dátum: 2005.08.18 22:22:02 »
Idézet
Futómű, lengéscsillapító, fék..........
...kormánymű!

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Karbantartás
« Válasz #12 Dátum: 2005.08.18 23:06:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Igen , a rendes (nem bundázott) műszakin nézik .


Én még előműszakira is elmentem. Ha valaki használni akar egy autót ami ráadásul nem is fiatal attól elég felelőtlenség a bundázott műszaki.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #13 Dátum: 2005.08.18 23:34:28 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "Palaczk"


Igen , a rendes (nem bundázott) műszakin nézik .


Én még előműszakira is elmentem. Ha valaki használni akar egy autót ami ráadásul nem is fiatal attól elég felelőtlenség a bundázott műszaki.

Háát, én bizti arra viszem, teszem hozzá, igyekszem mindig olyan állapotban tartani, h átmenne a normálon is, ha a vizsgabiztos az állapotot nézi és nem a 20 évet, és a zsebét, mert állítólag nem ritka szitu ez, ha hibát akar találni, akkor talál, akár egy 5 éves autón is, halottam már olyan behozott merciről ami ennyi idősen 2 hónapott kapott, pedig azokra nem jellemző h ennyi idő alatt szétesnek :roll:
Úgyhogy a jelszó ZT :twisted:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Karbantartás
« Válasz #14 Dátum: 2005.08.18 23:36:00 »
Apropopó, a gyergyákat mennyinként is ajánlatos cserélni, és milyen kell a camrybe?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)