Szavazás

Milyen gyakran sportolsz?

Rendszeresen (heti kettönél több alkalommal)
4 (16.7%)
Gyakran (heti 1-2 alkalommal)
6 (25%)
Néha (hetente egyszer vagy kevesebbszer)
5 (20.8%)
Ritkán (rendszertelenül)
7 (29.2%)
Soha
2 (8.3%)

Összes szavazó: 21

Szavazás lezárva: 2005.07.12 14:11:17

Szerző Téma: Sport  (Megtekintve 256191 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Sport
« Válasz #1065 Dátum: 2017.08.18 08:23:43 »
Ez eddig tényszerű, nem cáfolom!!!
ezt nem is tudod,m nem lehet!!![emoji14] [emoji14] [emoji13] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Sport
« Válasz #1066 Dátum: 2017.08.18 09:12:05 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Sport
« Válasz #1067 Dátum: 2017.08.30 12:52:37 »
Autóhifi topicban merült fel a biciklizés részemről, hát itt van a szerzemény:




Pár szóban:

Ez egy KTM Imola Cross típusú cross trekking bicikli. Német piacos modell, Magyarországon ilyet nem forgalmaztak. A KTM jelvényéből adódóan, kiderítettem, hogy 2009-2015-ig használta a gyártó ezt a jelvényt, tehát a bicikli ezen belül lehet bármikori gyártmány. Használt kerékpárnál, azonban, nem a kor számít, hanem az állapot. Amikor kipróbáltam, igyekeztem - a bringákhoz laikusként, de - viszonylag alaposan átvizsgálni, kipróbáltam és nem találtam rajta olyan dolgot, amit hibának lehetne nevezni. És, ha nem érződik, akkor az jó jel. Persze, használt a bicikli, nem új, így pár apró, jelentéktelen, használatból eredő karmolás, sika-mika van a vázon.
Ami miatt megtetszett, az az, hogy minőségi alkatrészekből van: Shimano Deore váltó hátul, hidraulikus tárcsafékes (0km-es tárcsákkal elől-hátul!), alumínium váz, Ritchey kormánycsapágy és ipari csapágyazás mindenhol (pedálok, kerékagyak, hajtás), dupla falú, duplán szegecselt felni (Rodi), Schwalbe Marathon Plus gumikkal (1 évesek, darabja vetekszik egy alsó kategóriás autó gumi árával), keménységében is állítható első villa (zárható is). Szóval, ezek a jellemzők bíztatóan hangzottak és csak az volt a kérdés számomra, hogy a bringa milyen valós állapotban van? Persze, mivel megvettem végül, nyilván jó állapotú. :-) 105k Ft volt az ára.
Azért, azt tudni illik, hogy ezeknél a bicikliknél (itt a premium kategóriáról beszélek, amik újkori árban 800-1100EUR közé esnek, mindegy a márka, hogy KTM, Cube, Trek, Focus, stb...) nagyon oda kell figyelni a rendszeres karbantartásra. Pl. legalább évente szét kell szedetni az első villát és kitakarítva, újrazsírozva kell összeszerelni. Ezt elmulasztva, a csapágyak és a teleszkóp is kikopik, lötyögni fog, kuka. Új ára minimum 30-40 000Ft (csak a teleszkópos villa!). Az enyémen csak az látszik, hogy begyűjtötte a port, de hiba egyelőre nem felfedezhető benne, szezon végéig mehet.
Információim szerint, a lánc az utolsó szezonját futja (használatfüggő, egyelőre nincs hangja) és vele együtt kell cserélni a hátsó fogaskerekeket is, hiszen a kopott fogasok idő előtt kinyírják az új láncot... ismerős rendszer szintű gondolkodás kell ehhez is, mint az autókhoz, nem? De. :whistling:

Szombaton elhoztam, vasárnap tekertem vele egy 60km-es távot. Soha ilyen bringám nem volt még! Ezzel (és minden minőségi kerékpárral) élmény tekerni. Olyan érzés, mint, amikor általános edzőcipőről dedikált futócipőre váltottam: rájön az ember, hogy cipő és cipő között, majd bringa és bringa között micsoda különbség van!
Egyből meg is fogalmazódott bennem, milyen kiegészítőkre van szükségem: csatos pedál (spinningről maradt csatos cipőm), kulacstartó kulaccsal, kitámasztó (KTM-hez csak KTM-et lehet venni, mert annak van kiképezve a hely a vázvillán) és egy csengő (fura, de fontos).
Persze, mind KTM lett és bizony, nem olcsók. Az acélcsapágyas dupla oldalú pedál 18k Ft. Van egy taposó és egy csatos oldala, így normál cipőben is használható, pár a fém tüskék képesek kikezdeni a sima, puha cipő talpakat... A bringa szín összeállításához mindenképpen a KTM-es fekete-narancs (fém) kulacstartót választottam (ez leginkább design alapú döntés volt). A kitámasztó és a csengő semmi különös...

Gyors karbantartás címén a kormánycsapágyon kellett húzni egy kicsit és a középső váltón finomhangolni. Ez összesen (a kiegészítőkkel együtt) 30k Ft-ba került, ami, tekintettel arra, hogy egyáltalán nem látványos változás a bringán, "eléggé látható" összeg. Kicsit úgy érzem magam, mintha vettem volna egy BMW-t és az első kis szervíz után csodálkoznék a szervízszámlán...  :hmmmm: Ez van.
Az első villát vagy a szezon végén, vagy majd februárban szedetem szét, most elég a költségekből, gurulni akarok vele.

A kormány nem gyári, hanem egy 55cm széles Trinity, ezt szoknom kell, mert keskenynek tűnik. Szabványosan 60cm-es trekking kormányok szoktak lenni a bringákon, de a városi kerékpározáshoz, bicikli tárolókhoz célszerűbb a keskeny kormány. Nekem, azonban, éppen a városon kívüli bringázás a célom, amihez a normál 60-as kormány ideálisabb és az alkatom is "kéri" a szélesebb kormányt. Egyelőre elvagyok így is azért, nem elsődleges...

Ezeket csak azért írtam le, hogy látható legyen a párhuzam az autókhoz viszonyítva. Itt is van az a szint, amivel rendszeresen foglalkozni kell, költeni kell rá, ha az a cél, hogy sokáig megbízhatóan üzemeljen az eszköz. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Sport
« Válasz #1068 Dátum: 2017.08.30 12:56:10 »
Komoly szerzemény, gratula hozzá! :)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Sport
« Válasz #1069 Dátum: 2017.08.30 13:33:39 »

Pár szóban:


Pár szóban:   [rohog] [rohog]

amúgy jó a binyó!  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Sport
« Válasz #1070 Dátum: 2017.08.30 14:10:22 »
S a következő hónapban több km szalad bele, mint a T22-be :)

Gratulálok, egészséggel koptasd!
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Sport
« Válasz #1071 Dátum: 2017.08.30 14:31:34 »
Köszi mindenkinek.  :flowers:

Deka, Bingó!
Mivel, igazából most jön a jó bringázós idő, erre van is esély. A nyár a forróság miatt nem túl előnyös a biciklizéshez, de a tavasz és az ősz (ha van!) ideális.  :D

Murray, tudod, hogy nem igazán tudok röviden leírni valamit.  :innocent: Magam is szeretem az olyan írásokat, ahol, még ha nem is mindig szaknyelven, de főleg érthetően írnak egy engem is érdeklő témáról. Én is próbálok így tenni.  ;)

Jó érzés, amikor zenével a füledben falod a km-eket. A Spotify-n van premium előfizetésem, és találtam egy nekem nagyon tetsző listát: workout remixes
Itt mai slágereket játszanak átdolgozott verzióban, amikre tök jó tekerni. :-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Sport
« Válasz #1072 Dátum: 2017.08.30 20:57:31 »
Autóhifi topicban merült fel a biciklizés részemről, hát itt van a szerzemény:
......
Marha jól néz ki, grat. :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Sport
« Válasz #1073 Dátum: 2017.08.31 05:40:46 »
Gratulálok a szerzeményhez és széles utat!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Sport
« Válasz #1074 Dátum: 2017.08.31 10:14:55 »
Gratulálok a szerzeményhez és széles utat!
Köszönöm szépen! ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Sport
« Válasz #1075 Dátum: 2017.08.31 10:29:32 »
Mivel KTM... így a talin csak kívül parkolhatsz vele :D
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Sport
« Válasz #1076 Dátum: 2017.08.31 12:05:45 »

Jó érzés, amikor zenével a füledben falod a km-eket. A Spotify-n van premium előfizetésem, és találtam egy nekem nagyon tetsző listát: workout remixes
Itt mai slágereket játszanak átdolgozott verzióban, amikre tök jó tekerni. :-)
Azért ezzel óvatosan, ne zárd ki a külvilágot!
Grat, szép canga, abszolút megértem a szerelmet. Nekem is volt lehetőségem, igaz csak próba erejéig KTM cangát tekerni, hát, utána nem szívesen ültem vissza a saját kis Magellan Dracómra, pedig amúgy az sem rossz.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Sport
« Válasz #1077 Dátum: 2017.08.31 13:32:05 »
Azért ezzel óvatosan, ne zárd ki a külvilágot!
Grat, szép canga, abszolút megértem a szerelmet. Nekem is volt lehetőségem, igaz csak próba erejéig KTM cangát tekerni, hát, utána nem szívesen ültem vissza a saját kis Magellan Dracómra, pedig amúgy az sem rossz.
Persze. Úgy értettem, hogy kerékpárúton közlekedve hallgatok zenét, nem közúton. ;-)
Hidd el, amúgy, nem is a márka fontos, hogy KTM, hanem a rajta található alkatrészek minősége és állapota. Mindegy, hogy konkrétan milyen matrica van rajta. ;-) Ennyi erővel lehetne Cube, vagy Focus is akár, azok is ugyanúgy eszméletlen jó bringák.

A dilemma, egyébként, az volt, hogy:

1. szeretnék egy használt, de minőségi kerékpárt, lehetőleg KTM-et, lehetőleg 100k Ft körül, jó felszereltséggel, jó állapotban. Vagy,
2. vegyek új bringát, egy Merida Crossway 20D-t - ami egy alsó-közép kategóriás bicikli - akciósan 145-150k-ért...

A használt biciklikkel is be lehet fürödni, ha nem tartották karban őket, sok-sok tízezret el lehet rájuk pluszban verni, mire rendbe hozza az ember. Hasonlóan, mint a használt autók esetében. Azonban, ha kicsit is ért hozzá az ember, bizony ki lehet fogni használtan is kincseket! Feltételezve, hogy az állapot megfelelő és az alkatrészei is minőségiek, a használt és az új bringa között van kb 40-45000Ft különbség, igaz, az új kevésbé felső kategóriás modell, kb mindenben egyszerűbb kivitelezésű. A szükséges kiegészítőket mindegyikhez meg kell venni utólag...
Ha a KTM hirdetése nem jön velem szembe péntek este, most az új Meridával bringáznék, azaz, a jó vételnek számító használt bringa vagy van, vagy nincs. Bizonytalan.

Én azt érzem most, hogy szerencsém volt ezzel a használt biciklivel, mert a megvásárolt kiegészítőkkel együtt sem költöttem el az új Merida árát és mégis minden megvan rajta, ami nekem fontos.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12150
Re:Sport
« Válasz #1078 Dátum: 2017.09.04 15:59:44 »
Bepi egyet kérdeznék: ezen semmi szerviz sem tudsz te csinálni? egy defekt javitást sem? csak gondolkodom hogy "ezen a szinten" ez így megy?

nálunk a családban én karbantartom a bicikliket, kommersz MTB-k, 6-7 db, + anyám boltbajáró binyója.  mindent megcsinálok kb kivétel a hátsó agy újracsapágyazás, küllők fűzése stb. mert ezzel nem szenvedek veszek újta/tmásikat

pl a váltóhangolás nem bowdenes? vagy célszerszám kell mindenhez?  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Sport
« Válasz #1079 Dátum: 2017.09.04 20:25:42 »
Bepi: gratula a bicajhoz, jó választás, elég jó alkatrészekkel! Sok balesetmentes km-t kívánok hozzá!
murray: ugyan nem tőlem kérdezted a szervizelést, de mivel én is sok éven keresztül szereltem olcsóbb és komolyabb kerékpárokat, talán kijelenthetem, ha Bepinek van műszaki érzéke (ami eléggé valószínűsíthető :D ), akkor minden lényeges dolgot maga is meg tud csinálni, pl. az említett defektjavítást mindenképpen. Számomra a tárcsafék folyadékcsere az egyetlen a konkrét bicajon, amihez "félve" nyúlnék, mert még nem csináltam, nem tudom, milyen célszerszám kell hozzá, ha kell egyáltalán. A többi (is) csak beruházás kérdése (hajtókar lehúzó, centerlock-os tárcsafékhez/fogaskoszorúhoz szerszám, láncostor stb...), meg elszántság, van-e kedve adott esetben kereket átfűzni (én csináltam, jó elvoltam vele, mai napig az van a bicajban), agyakat szétszedni, átzsírozni. Mint az autókhoz, a bicajokhoz is van sok DIY leírás neten :)
https://bikepro.hu/ardo_tamas tudom ajánlani, a felugró "ingyenes könyv" letöltését szintén, ha még létezik az e-mail-es sorozata, azt meg különösen!