2.4-es benzines Avensist érdemes automata váltóval megvenni?
2005 évjárat.
A 2.4-es motorhoz csakis Aut váltó létezett.
Amúgy nekem is pont ilyen van.
Sajnos az autó ugye már 18 éves, szóval sajnos lutri, hogy milyen tulajdonosa / tulajdonosai voltak előtte...
Ha a váltó is megkapta a rendszeres odafigyelést (olaj és szűrőcserék), és betartottak vele 1-1 játékszabályt, akkor egy hallatlanul finom mechanikával rendelkező, intelligens, a vezetési stílusodhoz is alkalmazkodó szerkezetet kapsz, amivel öröm lesz minden egyes megtett km.
Ráadásul a 2.4-es motor is hozzátesz a bőséges erőtartalék érzéséhez az utakon, és csak ehhez a motorhoz kínáltak 5 sebességes váltót (a 2.0 benzineshez felárért rendelhető Aut váltó csak 4 sebességes volt).
Szóval a próbakör alkalmával nagyon oda kell figyelni a váltóra is, pl ha fokozatba rakod, érezned kell, hogy az autó mozgásba akarna jönni, ha te azt nem akadályoznád a fékpedál nyomásával. Ha a kocsi nem akar "kúszni", akkor az a váltó azonnal felejtős. Ahogy ha bármiféle rángást, rángatást érzel 1-1 fokozat váltásakor, vagy ha azt érzed, hogy hirtelen nem tudja eldönteni, hogy váltson-e sebességet, akkor azonnali hatállyal köszönd meg a tesztvezetés lehetőségét, és menekülj onnan, mert egy pénztemető lesz.
Illetve bárki mondjon bármit is, ennyi évesen nincs az a motor, ami ne csipegetné, rosszabb esetben már enné is az olajat. Erre is nagyon oda kell figyelni.
És persze a legfontosabb, a 2.0 és 2.4-es benzines motorok közvetlen benzinbefecskendezésesek, amik nagyon kényesek az üzemanyag minőségére - ezért ha a tulaj azt mondja neked, hogy simán elment ez 95-ös benzinnel is eddig, akkor szintén gondolkodj el azon, hogy akkor vajon maga a Toyota miért ajánlja kizárólag a 98-as és annál magasabb oktánszámú üzemanyagokat ezekhez a motorhoz...