Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3736498 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15795 Dátum: 2021.11.30 19:30:02 »
Sziasztok!
Avensis 2011 2.0D 126 Le.
A párom hazajött a kocsival,beállt az udvarba leállitotta,de rajta hagyta a világitást.Parkiron volt kb 6 ora hosszat.A kocsi nem indult,az akkuban 10 V feszültség.Normális ez,vagy számoljak akksi cserére hamarosan?Nem kéne többet kibirnia?Jön a tél,nehogy ottmaradjon valahol vele 2 gyerekkel,mert egyszer csak nem indul a kocsi..... :hmmmm:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15796 Dátum: 2021.12.02 09:54:36 »
Sziasztok!
Avensis 2011 2.0D 126 Le.
A párom hazajött a kocsival,beállt az udvarba leállitotta,de rajta hagyta a világitást.Parkiron volt kb 6 ora hosszat.A kocsi nem indult,az akkuban 10 V feszültség.Normális ez,vagy számoljak akksi cserére hamarosan?Nem kéne többet kibirnia?Jön a tél,nehogy ottmaradjon valahol vele 2 gyerekkel,mert egyszer csak nem indul a kocsi..... :hmmmm:
Első körben töltsd fel.
Simán le tudja meríteni ennyire, nem biztos, hogy kuka az akksi (de nem használ neki, ha ilyenek történnek vele)

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15797 Dátum: 2021.12.04 09:23:36 »
Sziasztok!
Avensis 2011 2.0D 126 Le.
A párom hazajött a kocsival,beállt az udvarba leállitotta,de rajta hagyta a világitást.Parkiron volt kb 6 ora hosszat.A kocsi nem indult,az akkuban 10 V feszültség.Normális ez,vagy számoljak akksi cserére hamarosan?Nem kéne többet kibirnia?Jön a tél,nehogy ottmaradjon valahol vele 2 gyerekkel,mert egyszer csak nem indul a kocsi..... :hmmmm:

Szia!

Ha jól értem, az a kérdés, hogy normális-e, ha rajta hagyják a világítást, akkor nem bír ki 6 órát az akku.
A válasz: igen, teljesen normális.

Részletesebben:

Kérdés, konkrétan mit jelent a "világítás" ebben a szövegkörnyezetben, de (hasraütés-szerűen) a tompított 2x100W, az első helyzetjelző 2x21W, meg a többi fogyasztó...
...ha ezek fel voltak kapcsolva, akkor legalább 242W terhelés volt rajt, 6 órán keresztül - ez 1452 Wh, 12V-tal számolva 121Ah - ennyi lenne az igény hozzá, de lemerült akkuból (alacsony feszültség mellett) nem tud már akkora teljesítményt felvenni.

Ha csak a helyzetjelző 2*21W-tal megy plusz az egyéb fogyasztók, hasraütés-szerűen legyen 50W a teljesítmény-felvétel (ez könnyen lehet alábecsült). Ez 6 órán keresztül 300Wh munka, 12V-tal számolva 25 Ah hozzávetőlegesen.

Az akku legyen mondjuk 75 Ah (új korában), nem feltétlen teljesen feltöltve (esetleges rövidebb üzemek a közelmúltban).

Tehát attól függően, mekkora fogyasztás volt rajt, mennyi ideig, és mekkora volt az akku töltöttsége, a lemerült állapot mint következmény lehet többé-kevésbé normális, de leginkább abszolút normális dolog.

Amit @Nagycitrom írt, az természetesen áll.
« Utoljára szerkesztve: 2021.12.04 09:28:41 írta VaZso »

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15798 Dátum: 2021.12.05 18:56:54 »
Szia!

Ha jól értem, az a kérdés, hogy normális-e, ha rajta hagyják a világítást, akkor nem bír ki 6 órát az akku.
A válasz: igen, teljesen normális.

Részletesebben:

Kérdés, konkrétan mit jelent a "világítás" ebben a szövegkörnyezetben, de (hasraütés-szerűen) a tompított 2x100W, az első helyzetjelző 2x21W, meg a többi fogyasztó...
...ha ezek fel voltak kapcsolva, akkor legalább 242W terhelés volt rajt, 6 órán keresztül - ez 1452 Wh, 12V-tal számolva 121Ah - ennyi lenne az igény hozzá, de lemerült akkuból (alacsony feszültség mellett) nem tud már akkora teljesítményt felvenni.

Ha csak a helyzetjelző 2*21W-tal megy plusz az egyéb fogyasztók, hasraütés-szerűen legyen 50W a teljesítmény-felvétel (ez könnyen lehet alábecsült). Ez 6 órán keresztül 300Wh munka, 12V-tal számolva 25 Ah hozzávetőlegesen.

Az akku legyen mondjuk 75 Ah (új korában), nem feltétlen teljesen feltöltve (esetleges rövidebb üzemek a közelmúltban).

Tehát attól függően, mekkora fogyasztás volt rajt, mennyi ideig, és mekkora volt az akku töltöttsége, a lemerült állapot mint következmény lehet többé-kevésbé normális, de leginkább abszolút normális dolog.

Amit @Nagycitrom írt, az természetesen áll.

Köszönöm a válaszokat. :clap:
Az akku természetesen fel lett töltve,azota tökéletesen müködik.

Bela1979

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15799 Dátum: 2021.12.10 18:07:51 »
Szia. Nekem is ugyan az a hiba van a köszponti kijelzővel .szeretnèm megnézni a kèpet amit megosztottál a csatlakozóval kapcsolatosan.esetleg tudnál segíteni?

Bela1979

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Toyota Avensis T25 Multifunkciós kijelző
« Válasz #15800 Dátum: 2021.12.19 21:33:40 »
 [rohog]
Újdonsült Toyota Avensis (T25) tulajként, kemény 150 km megtétele után meghalt a központi/multifunckciós kijelző. Jelenség a következő: kijelző lefagyott, gombok nem reagálnak. Akkor is világított a kijelző és mutatta a kifagyott értékeket, mikor az autó lezárt állapotban volt. Gondoltam kihúzom a 37-es biztosítékot, az hátha segít (legalább a kijelző elalvásában) Olyannyira segített, hogy soha többé nem kapcsolt be, gombok megnyomására semmi reakció.


Elkezdtem utánaolvasgatni, hogy orvosolható-e a probléma vagy új központi kijelzőt kell vennem. Itt nem találtam megoldást, viszont egy holland Avensis fórumban találtam meg pontosan ugyanezt a hibajelenséget. Értékek kifagyva majd kijelző teljes sötétség...

Itt egy srác elkezdte kiméregetni a központi kijelző alaplapjának összes ellenállását. Majd kiderült, hogy a képen jelzett 0 Ohm-os ellenállás törést mutat. Ezt az ellenállást a műszerész szakim áthidalta, azóta tökéletesen működik a központi kijelzőm. A második képen látszik az egység csatlakozója.
Remélem segíthettem.







spapp

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15801 Dátum: 2022.01.09 13:02:59 »
Tisztelt Fórumtársak!

Az ablakmosó folyadék adagolás intenzitása a felére csökkent. A spriccnik elég vérszegényen tolják a jaffát a szélvédőkre. Porszívóval megvákuumoztam már mindenhonnan. Betöltőnyílás, nyomócső megszippantva. Dugulás nincs a rendszerben. A szivattyú motor megy, hangváltozást a normál állapothoz képest nem tapasztaltam.
Az ablakmosó normál -19 celsius fokos folyadék. Vízzel még nem próbáltam a hidegre való tekintettel.
Segítséget kérek tőletek a hiba helyének beazonosítása miatt!
Folyadék viszkozitás?
Mágnesszelep?
Szivattyú hervadás?

Előre is köszönöm

Üdv,

Papp Sándor

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15802 Dátum: 2022.01.10 09:37:05 »
Kedves hozzáértő Avensis tulajok!

Korábban már írtam egy bosszantó problémámról. Ősszel akkumulátort kellett cserélnem. 72 mA-at raktak bele a 2.0 benzines járműbe. Nyilván ezzel nem is lenne gond, de az újra történt indításkor elszállt az alapjárat és ezt csak nagyon hosszas járatás, többszöri akku (-) saru levétel és visszarakás, majd a folytószelep ház kitakarítása után jött rendbe. De ez nem volt elég, ez a nagyobb akku kiütötte az egyébként régi típusú riasztómat, mert ezek után folyamatosan beriasztott a kocsi lezárt ajtókkal. Azt érzékelte, mintha mégis a motorháztető lenne nyitva. A riasztót kiszereltettem. De ez sem volt elég. Az alapjárat ugyan rendben volt, de a kocsim menet közben - teljesen mindegy, hogy hidegen vagy üzemi hőfokon - 2-3 kisebb rángatás után megtorpant. Egyszerűen hiába nyomtam a gázpedált nem volt semmilyen nyomaték, csak vánszorogtam. Ilyenkor leállítottam, majd 1 perc múlva újra indítva tudtam tovább menni egészen addíg, míg ez a hiba meg nem ismétlődött. Természetesen ezt úgy produkálja, hogy nem lehet behatárolni hogy mikor jön elő a nyomaték vesztés. Amilyen kedve van a kocsinak. :wacko: A szervíz tanácstalan, mint a kisközség. Nincs olyan hibakód, ami ezt a jelenséget okozná. Valakinek esetleg van ötlete? Köszönöm

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15803 Dátum: 2022.01.10 10:34:44 »
Kedves hozzáértő Avensis tulajok!

Korábban már írtam egy bosszantó problémámról. Ősszel akkumulátort kellett cserélnem. 72 mA-at raktak bele a 2.0 benzines járműbe. Nyilván ezzel nem is lenne gond, de az újra történt indításkor elszállt az alapjárat és ezt csak nagyon hosszas járatás, többszöri akku (-) saru levétel és visszarakás, majd a folytószelep ház kitakarítása után jött rendbe. De ez nem volt elég, ez a nagyobb akku kiütötte az egyébként régi típusú riasztómat, mert ezek után folyamatosan beriasztott a kocsi lezárt ajtókkal. Azt érzékelte, mintha mégis a motorháztető lenne nyitva. A riasztót kiszereltettem. De ez sem volt elég. Az alapjárat ugyan rendben volt, de a kocsim menet közben - teljesen mindegy, hogy hidegen vagy üzemi hőfokon - 2-3 kisebb rángatás után megtorpant. Egyszerűen hiába nyomtam a gázpedált nem volt semmilyen nyomaték, csak vánszorogtam. Ilyenkor leállítottam, majd 1 perc múlva újra indítva tudtam tovább menni egészen addíg, míg ez a hiba meg nem ismétlődött. Természetesen ezt úgy produkálja, hogy nem lehet behatárolni hogy mikor jön elő a nyomaték vesztés. Amilyen kedve van a kocsinak. :wacko: A szervíz tanácstalan, mint a kisközség. Nincs olyan hibakód, ami ezt a jelenséget okozná. Valakinek esetleg van ötlete? Köszönöm
Szia!
Nekem ugyan a Carinámmal volt hasonló hibajelenség, de hátha neked is segít:
Az akkumulátorról elmenő + és - kábelek végeinek motorblokkon illetve a kasznin levő csatlakozási pontjait megbontás után tisztítsátok meg. Nekem korrózió miatt kontakthibás volt a blokkon levő kábelvég, az okozott eleinte időnként menet közbeni torpanásokat, finom rángatást, később pedig már odáig fajult a helyzet, hogy nem lehetett indítani sem, úgy tűnt, mintha minden áram elment volna az akkuból.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15804 Dátum: 2022.01.10 12:33:57 »
Köszönöm a gyors választ. Az érdekes az, hogy nekem az áram nem megy el semennyire. Egyszerűen megtorpan az autó, mintha húznák vissza. Nem áll le a motor, de a gázpedált tövig nyomva csak erőlködés van és semmi nyomaték nincs semilyen állásába a tengelykapcsolónak. A fordulatszám mérő mutatója felmegy 1800-2000-ig, de 5-tel halad a kocsi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15805 Dátum: 2022.01.10 20:04:20 »
Ha a kocsi nem gyorsul, miközben emelkedik a fordulatszám, akkor a kuplung csúszik, vagy nem értem.

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15806 Dátum: 2022.01.11 11:55:56 »
Ha a kocsi nem gyorsul, miközben emelkedik a fordulatszám, akkor a kuplung csúszik, vagy nem értem.

Üdv!
Ha kettővel feljebb elolvasod ott írtam bővebben az alap promlémámról. A fordulat nem emelkedik. Nem csúszik a kuplung. Ha így lenne akkor gondolom minden indulásnál érezhető lenne. Sőt a kuplun pedált lassan engedve én is ellenőriztem. Az alsó 1/3-ban kezd el fogni. Nem godolnám hogy ez a baj. Menet közben gondol egyet és megtorpan az autó. Gyertyák is újak.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15807 Dátum: 2022.01.11 13:27:52 »
Üdv!
Ha kettővel feljebb elolvasod ott írtam bővebben az alap promlémámról. A fordulat nem emelkedik. Nem csúszik a kuplung. Ha így lenne akkor gondolom minden indulásnál érezhető lenne. Sőt a kuplun pedált lassan engedve én is ellenőriztem. Az alsó 1/3-ban kezd el fogni. Nem godolnám hogy ez a baj. Menet közben gondol egyet és megtorpan az autó. Gyertyák is újak.

(Nem ez a problémád, ezért tényleg csak zárójelben: az elkopott kuplung nem induláskor fog csúszni, hanem országúton/autópályán 5-ben padlógázra.)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15808 Dátum: 2022.01.11 15:12:29 »
A fordulatszám mérő mutatója felmegy 1800-2000-ig, de 5-tel halad a kocsi.
Ez érdekes. Mert ugye a hajtott kerekek a féltengelyen, a váltón és a kuplunon keresztül kapcsolódik a motor főtengelyéhez. Így az autó sebessége és a motor fordulatszáma csak arányosan együtt tud változni. Tehát ha a főtengely fordulatszáma emelkedik, de a kerekeken nem nő a forgási sebesség, azt én nem értem hogyan lehet a kuplungon kívül más esetben.  :whistling:

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15809 Dátum: 2022.01.11 18:23:51 »
Ez érdekes. Mert ugye a hajtott kerekek a féltengelyen, a váltón és a kuplunon keresztül kapcsolódik a motor főtengelyéhez. Így az autó sebessége és a motor fordulatszáma csak arányosan együtt tud változni. Tehát ha a főtengely fordulatszáma emelkedik, de a kerekeken nem nő a forgási sebesség, azt én nem értem hogyan lehet a kuplungon kívül más esetben.  :whistling:

OK! Én is gondoltam a kuplungra, de az lehetséges, hogy napokig nem produkálja a hibát. Majd normálisan haladok városi forgalomban és mondjuk egy piros lámpánál nem indul el az autó csak vánszorogva. Ha kuplun tárcsa el lenne kopva, nem kéne minden alkalommal produkálnia valami hibát. Ne értersetek félre, nem okoskodni akarok, de volt már kupungos autóm. Ott amint elkopott a réteg minden esetben fent fogva indult el nagy gázzal. Jelen esetben ilyen jelenség nincs. És mint korábban írtam mielőtt elő jön a hiba rángat kettőt-hármat és utána általában jelentkezik. És ami lényeges, hogy félre állval, leállítva, majd egy perc múlva újra indítva megy az autó egészen a következő jelenségig, ami teljesen bizonytalan időnként jön elő. Most a szerelő a motorvezérlő komputer bemérést javasolta.
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.11 18:26:29 írta Nivre »