Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3740912 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15480 Dátum: 2020.04.24 10:37:38 »
Szia!

Milyen hibajelenséget produkált az autód konkrétan?

Néha visszaváltásnál ha ki húzatom pl. második fokozatban meg torpan,olyan mintha letiltana, de volt már,hogy leállt a motor és ujra kellett indítani,viszont legtöbször normálisan üzemel,annyi ,hogy világít a check engine és ezt hibakódot írja.

































« Utoljára szerkesztve: 2020.04.24 10:39:33 írta vm69 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15481 Dátum: 2020.04.24 11:52:14 »
Néha visszaváltásnál ha ki húzatom pl. második fokozatban meg torpan,olyan mintha letiltana, de volt már,hogy leállt a motor és ujra kellett indítani,viszont legtöbször normálisan üzemel,annyi ,hogy világít a check engine és ezt hibakódot írja.
Szia!
Szerintem jó lenne megmérni a gyújtótranszformátorokat, hogy jók-e az értékek (ha van leírásod), illetve szemrevételezni őket, repedés/törés/égésnyom végett.
A gyújtógyertyákat rendszeresen cseréltétek, illetve a szikraközök nem voltak nagyok?
Egy új trafó 10-15 ezer, ahogy nézem  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.24 11:55:09 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15482 Dátum: 2020.04.24 14:47:29 »
Sajnos nem találtam konkrét gyári értékeket, de itt vannak jellemző primer és szekunder ellenállásértékek, a 4-es pontnál, ahol szerintem az utolsót érdemes alapul venni:

Single-spark or dual-spark ignition coil (fully electronic ignition system)
Primary: 0.3 Ω–1.0 Ω/Secondary: 8.0 kΩ–15.0 kΩ

Az enyémnél a primer 1,1-1,7 Ohm, a szekuder 9 kOhm-15 kOhm a javítási szerint. A fenti weblapon ezeket 0,5 Ohm-2,0 Ohm illetve 8 kOhm-15 kOhm-ra lövi be, ami végülis stimmel... a semminél több, de jó lenne, ha valaki meg tudná szerezni a megfelelő adatokat.

Az ábrák sokat segítenek, hogy mit és hogyan érdemes mérni.

Emlékszem, amikor az enyémben leégett a gyújtótrafó (menyét elrágta a kábeleket és úgy indítottam rá), akkor a gyári leírás alapján egyértelműen ki tudtam mérni sima multiméterrel, hogy rossz.
arra kell figyelni, hogy a primer tekercs mérésénél (kis ellenállásérték, akár 1 Ohm alatt) a mért értékből le kell vonni a műszer saját belső ellenállását. Ezt úgy lehet megtudni, hogy legalacsonyabb méréshatárnál erősen össze kell nyomni a mérőzsinór csúcsait, és amit kiír, annyi a belső ellenállás (pár tized Ohm általában). A méréskor is mindig figyelni kell a határozott kontaktusra.

Itt pedig egy otthoni mérés, ahol az emberünk a tekercsek összehasonlító mérése alapján próbálja kiszűrni a rossz alkatrészt, gondolom mivel pontos értékeket ő sem ismer:
https://www.youtube.com/watch?v=wy0VHkWjqSM

A trafót rögzítő csavar meghúzási nyomatékára egy másik videójában 10 Nm értéket emleget (érzéssel kell, szerintem ennyi :) )

Én azt tenném, hogy megmérném őket, össze is lehet hasonlítani egymással a tekercseket és a fenti értékeket is lehet figyelni, aztán ha kijön valamelyikre, hogy gázos, akkor csere.

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15483 Dátum: 2020.04.27 08:57:51 »
Szia!
Szerintem jó lenne megmérni a gyújtótranszformátorokat, hogy jók-e az értékek (ha van leírásod), illetve szemrevételezni őket, repedés/törés/égésnyom végett.
A gyújtógyertyákat rendszeresen cseréltétek, illetve a szikraközök nem voltak nagyok?
Egy új trafó 10-15 ezer, ahogy nézem  :hmmmm:

Szia!
Gyujtógyertyák nem rég lettek cserélve (Denso K16R-U11) 26ezer km van benne. Most jelenleg azt csinálja,hogy lassan fel lehet pörgetni így lehet is vele járni,de viszont,ha hirtelen nagy gázt adok 3000-3500-es fordulat körül,befulad el megy az ereje és le áll a motor. :( 
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.27 09:00:31 írta vm69 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15484 Dátum: 2020.04.27 09:41:21 »
Szia!
Gyujtógyertyák nem rég lettek cserélve (Denso K16R-U11) 26ezer km van benne. Most jelenleg azt csinálja,hogy lassan fel lehet pörgetni így lehet is vele járni,de viszont,ha hirtelen nagy gázt adok 3000-3500-es fordulat körül,befulad el megy az ereje és le áll a motor. :(
Szia!
Gondolom a légszűrő/üzemanyagszűrő tiszta.
A gyertyák még jók, bár nem tudom, mennyi az előírás a tiédhez, nálam 30 e km a K20R-U-nál.
Szerintem próbáld megmérni a trafókat és ha jók, akkor léphetünk tovább (pl. légtömegmérő), de a hibakód alapján inkább ezt mondom (meg ez kb. ingyen van :) ).
Más nincs, ennyi a jelenség? Lassan jött elő, vagy hirtelen?
Esetleg érdemes lenne a vákuumcsöveknél tömítetlenséget keresni. Járó motornál szokták a motortérbe fújni a féktisztítót a szóba jöhető helyekre (forró kipufogóra ne nagyon), mert ezt beszívja és megváltozik a fordulatszám (emelkedik ált.).
« Utoljára szerkesztve: 2020.04.27 09:47:50 írta vd1234 »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15485 Dátum: 2020.04.27 18:11:38 »
Szia!
Gyujtógyertyák nem rég lettek cserélve (Denso K16R-U11) 26ezer km van benne. Most jelenleg azt csinálja,hogy lassan fel lehet pörgetni így lehet is vele járni,de viszont,ha hirtelen nagy gázt adok 3000-3500-es fordulat körül,befulad el megy az ereje és le áll a motor. :(
Szvsz trafó hiba. Huzigáld le egyesével a gyújtókábeleket járó motornál! Amelyiknél összeomlik az alapjárat, az a trafó jó, amelyiknél majdnem változatlan marad, azt cserélni kell.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15486 Dátum: 2020.04.29 07:44:49 »
sziasztok!

utastér szellőztető ventim elindul, majd rövid időn belül megáll, bármilyen fokozatban, ha klímát nyomok mellé, akkor megy megy.. (még?) :hmmmm:

venti kezd beszarni, vagy másfelé keressem a problémát?

előre is köszi!

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15487 Dátum: 2020.04.29 09:54:46 »
sziasztok!

utastér szellőztető ventim elindul, majd rövid időn belül megáll, bármilyen fokozatban, ha klímát nyomok mellé, akkor megy megy.. (még?) :hmmmm:

venti kezd beszarni, vagy másfelé keressem a problémát?

előre is köszi!

Szia!

Tavaj nekem ugyan ezt a hibát produkálta, fűtőventillátor csere lett a megoldás , bontóban 10.000.-ft-ért vettem beszerelési garanciával. Kb. 10 perc alatt ki lehet cserélni,viszont ajánlatos kivenni előtte az összehasonlítás miatt,nekem sajna elöször angol jobb kórmányos autóból adtak és nem volt jó a forgás irány,de utólag cserélték. :)

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15488 Dátum: 2020.04.30 08:11:57 »
Szia!
Gondolom a légszűrő/üzemanyagszűrő tiszta.
A gyertyák még jók, bár nem tudom, mennyi az előírás a tiédhez, nálam 30 e km a K20R-U-nál.
Szerintem próbáld megmérni a trafókat és ha jók, akkor léphetünk tovább (pl. légtömegmérő), de a hibakód alapján inkább ezt mondom (meg ez kb. ingyen van :) ).
Más nincs, ennyi a jelenség? Lassan jött elő, vagy hirtelen?
Esetleg érdemes lenne a vákuumcsöveknél tömítetlenséget keresni. Járó motornál szokták a motortérbe fújni a féktisztítót a szóba jöhető helyekre (forró kipufogóra ne nagyon), mert ezt beszívja és megváltozik a fordulatszám (emelkedik ált.).

Szia!
Köszi a segítséget,hegoldódott a probláma a 2. hengernél a trafó hibája okozta,csak nem mindíg produkálta a hibát és így nem volt könnyű ki sakkozni. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15489 Dátum: 2020.04.30 08:35:49 »
Szia!
Köszi a segítséget,hegoldódott a probláma a 2. hengernél a trafó hibája okozta,csak nem mindíg produkálta a hibát és így nem volt könnyű ki sakkozni. :)
Szia!
Szuper!
Hogyan határoltátok be? Kiméréssel, vagy a csatlakozó(k) kihúzásával?

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15490 Dátum: 2020.05.05 11:45:41 »
Üdv!

2004-es évjáratú, 2.0 benzines Avensisem van. A jelenség: normál városi közlekedésnél semmilyen fordulatszám probléma nincsen. A sebességnek/nyomatéknak megfelelő fordulaton jár a motor. Indulásnál sincsen semmilyen extra fordulat. Viszont, amikor forgalmi helyzet miatt meg kell állni a fordulat leesik kb. 500-ra és csak néhány másodperc után tér magához, és áll vissza a normál alapjárati tartományba. Ötlet, javaslat?

Köszönöm

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15491 Dátum: 2020.05.05 11:56:18 »
Üdv!

2004-es évjáratú, 2.0 benzines Avensisem van. A jelenség: normál városi közlekedésnél semmilyen fordulatszám probléma nincsen. A sebességnek/nyomatéknak megfelelő fordulaton jár a motor. Indulásnál sincsen semmilyen extra fordulat. Viszont, amikor forgalmi helyzet miatt meg kell állni a fordulat leesik kb. 500-ra és csak néhány másodperc után tér magához, és áll vissza a normál alapjárati tartományba. Ötlet, javaslat?

Köszönöm

100-as benya + szívósor tisztítás!

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15492 Dátum: 2020.05.05 13:46:52 »
Köszi, de annyit kiegészítésnek, hogy pont egy éve teljes motor felújítás volt. Mindent megcsináltak amit ilyenkor lehet. Szívósor (1,2) tömítést is cseréltek. 100(E5) benyával járok fél éve. Ha megállok üresben és megpumpálom a féket még jobban leesik a fordulat. Más is említette a szívósort vagy esetleg valami vákum cső is lehet?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15493 Dátum: 2020.05.05 15:57:48 »
Üdv!

2004-es évjáratú, 2.0 benzines Avensisem van. A jelenség: normál városi közlekedésnél semmilyen fordulatszám probléma nincsen. A sebességnek/nyomatéknak megfelelő fordulaton jár a motor. Indulásnál sincsen semmilyen extra fordulat. Viszont, amikor forgalmi helyzet miatt meg kell állni a fordulat leesik kb. 500-ra és csak néhány másodperc után tér magához, és áll vissza a normál alapjárati tartományba. Ötlet, javaslat?

Köszönöm

Szia!
Ez a 2.0 motor direkt befecskendezéses? Ahogy próbáltam keresni toyodiy-en, azt találtam 2004-es kombira  :hmmmm:
Ez a jelenség hirtelen jött elő, illetve a felújítás után nem volt? Hibakódot néztél esetleg?

Nivre

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15494 Dátum: 2020.05.05 16:15:58 »
Szia! Az első kérdésre nem tudom a válasz. A motorkód: 1AZ-FSE. A jelenség nagyjából egy hete van. A felújítás után minden fa@a volt. Hibakódot még nem olvastattam, de ami késik nem múlik. Gyanús, hogy leesett fordulatnál a fék lenyomása után még jobban leeseik a fordulat. Ezért kérdeztem, hogy esetleg egy szívósor oldali probléma vagy valami vákumcső.