Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 1721522 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3329
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14730 Dátum: 2018.06.01 22:11:09 »
Nézd a jó oldalát... 4-5 óra munkával kerestél kb. 60.000 forintot. :1eye:

Pentek84

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: Toyota Avensis 4AFE Liftback
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14731 Dátum: 2018.06.02 10:00:37 »
Ez igaz!😁

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 215
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14732 Dátum: 2018.06.04 09:32:48 »
Grat, innen volt szép nyerni.
A csukott ajtó mellett nyújtás, majd 45 perc múlva levétel azt jelenti, hogy 3/4 órát ültél ott bent az autóban?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3329
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14733 Dátum: 2018.06.04 11:14:50 »
Ebben az az érdekes, hogy bármelyikünkkel megtörténhet.
Tanulság annyi, hogy rádiót ne gyújtáson, hanem ACC állásban hallgassunk ha már sokáig ülünk a kocsiban.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 215
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14734 Dátum: 2018.06.04 13:56:17 »
A csukott ajtó mellett nyújtás, majd 45 perc múlva levétel azt jelenti, hogy 3/4 órát ültél ott bent az autóban?
Most látom, hogy nem jó idézethez szóltam. Bocsi.
Péntek84-től akartam kérdezni. És igazándiból az újratanításkori 45perc-re vonatkozott a kérdés.
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.04 14:01:39 írta kugyu21 »

pecagabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: avensis 2,0 d4d
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14735 Dátum: 2018.06.06 22:32:45 »
sziasztok . tanácstalan vagyok: 2007 es 2000 d4d avensisomon  a turbó fütyürészet  két éve de ment mint vadállat 93kw . majd a geometria megszorult gyári felújított turbó beszerelve ezután turbóhang megszűnt de gyengébb a motor mint előtte ?? valakinek ötlete nagyon megköszönném

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
  • Autó: '07 Avensis 2.2 D-CAT
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14736 Dátum: 2018.06.14 06:35:29 »
sziasztok . tanácstalan vagyok: 2007 es 2000 d4d avensisomon  a turbó fütyürészet  két éve de ment mint vadállat 93kw . majd a geometria megszorult gyári felújított turbó beszerelve ezután turbóhang megszűnt de gyengébb a motor mint előtte ?? valakinek ötlete nagyon megköszönném

Szia,
Szerintem a geometria előtte is meg volt szorulva, valószínűleg "nyitottabb" állapotban, ezért ment nagyon és fütyült (illetve kopott).
Esetleg már meg volt piszkálva az állítómű rúdja.

Az új, gyári beállítással nem csinál akkora nyomást és valószínű, hogy szofisztikáltabban építi fel a nyomást és a turbot is jobban kíméli....cserébe gyengébbnek érzed, esetleg gyengébb is....

szerintem

helkis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14737 Dátum: 2018.06.14 18:11:00 »
Szia,
Szerintem a geometria előtte is meg volt szorulva, valószínűleg "nyitottabb" állapotban, ezért ment nagyon és fütyült (illetve kopott).
Esetleg már meg volt piszkálva az állítómű rúdja.

Az új, gyári beállítással nem csinál akkora nyomást és valószínű, hogy szofisztikáltabban építi fel a nyomást és a turbot is jobban kíméli....cserébe gyengébbnek érzed, esetleg gyengébb is....

szerintem

Komplett turboban benne van a változó geometriás térszűkítő rész is.
https://youtu.be/kp8h5XLLbGA

Én inkább azt a Dc motort nézném meg, hogy rendesen szabályoz-e..
Vagy azon a rudazaton ha lehet állítani akkor azt is érdemes kipóbálni:
https://youtu.be/vTxI66ha3z0
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.14 18:38:54 írta helkis »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
  • Autó: '07 Avensis 2.2 D-CAT
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14738 Dátum: 2018.06.16 07:50:57 »
Komplett turboban benne van a változó geometriás térszűkítő rész is.
https://youtu.be/kp8h5XLLbGA

Én inkább azt a Dc motort nézném meg, hogy rendesen szabályoz-e..
Vagy azon a rudazaton ha lehet állítani akkor azt is érdemes kipóbálni:
https://youtu.be/vTxI66ha3z0

A 2007-eseken még nincs motor. Vákuumos, plusz rudazat.

Horváth Gábor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Avensis Combi D-4D Diesel 2.0 2004
D4D 2004 Diesel Melegen sokáig teker és nagyon nehezen indul! Mi a gond?
« Válasz #14739 Dátum: 2018.06.18 14:02:40 »
Sziasztok! Segitsetek! Please!
Toyota Avensis Combi D4D  diesel 116 Le, 2004 es
A hiba az hogy Felmelegedett motornál hosszu hosszú tekertetetés után indul csak el az autó, de kifejezetten csak felmelegedett motor esetén. hidegen azonnal indul.
Valaki tudja e konkrétan mi a hiba?
Beszéltem Toyota márkakereskedővel, de sajnos ő nem árulta el mi az, de aztmondta  ő tudja konkrétan melyik alkatrész amit ki kell cserélni. Szoval nem volt segitőkész.
Mondott egy horibilis összeget ami megfizethetetlen.
Ha valaki esetleg konkrétan tudja mi az amit ki kell cserélni az kérem irjon nekem.
Előre is köszönöm

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14740 Dátum: 2018.06.18 21:09:17 »
Olvass vissza pár oldalt és meglátod az én esetemet is.
 Avensis betegség :-D

Szép lassan kizártam minden egyéb hibalehetőséget kimértem az összes szenzort.
Nekem az egyik porlasztóm volt rossz de ha kiszereltem mind a 4-et felújíttattam.
120000 volt a vége de saját magamnak szereltem az autót.
A tiédben szerintem már a kódos porlasztók lesznek amik valószínű hogy drágábbak.
Néha találni lehet a jófogáson jó árban komplett porlasztókat esetleg mérési jegyzőkönyvvel. De mielőtt vennél ki kell szedni egyet hogy tudd milyen van a tiedben. A szárán van az azonosítószám.
Ha beszerelted az újat hozzá kell tanítani a motorvezérlőhöz ezért mindenképpen szükséged lesz egy szervizre vagy okos emberre.
Javaslom valami diesel szervizt felkeresni ahol láttak már ilyen Denso porlasztós autót.
Nekem szerencsém volt az enyém még nem a tanítós verzió.
Bontóban is lehet szerezni porlasztót de azt is be kell méretni beszerelés előtt.
Szóval nem lesz olcsó.
A felújított porlasztókkal 1150 km mentem egy tankkal 60 liter :-D
Ami szerintem nem rossz.
Sokat ne járj a hibás porlasztókkal mert a motor sokkal hamarabb melegszik és a hengerfej és a tömítés így nagyon nagy hőterhelést kap extrém esetben átéghet a dugattyú is.

Üdv.


dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D

maxiking91

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • Autó: Avensis 2.2 DCAT
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14742 Dátum: 2018.06.24 20:26:33 »
Sziasztok!

Tudtok nekem légyszi segíteni két problémámmal?  :surrender:
*A hűtést/fűtést állítgató motor (ha jól emlékszem airmix) megadta magát a T25ös avenyámban - furcsa zúgó hangot ad ki. Voltam a Mayernél, ahol azt mondták, hogy mivel fűt is, hűt is, csak akkor cseréltessem, ha megadja magát, tehát ha már nem vált át egyikből a másikba. Ezzel van valakinek tapasztalata? Bontott / utángyártottat érdemes ebből választanom? Felkészítettem magam lelkiekben, hogy a műszerfal bontás miatt nem lesz egyszerű, de nyilván mint mindenki, igyekeznék a legköltséghatékonyabb legjobb megoldást megtalálni  :innocent:

*Voltam decemberben egy kuplung cserén, ahol a teljes kuplungszerkezetet cserélték, viszont az utóbbi egy hónapban arra lettem figyelmes, hogy amíg nem melegszik fel a motor, addig eléggé nehezen lehet kivenni - berakni sebességbe az autót. Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Sajnos a váltóm tudom, hogy nincs a legjobb állapotban, az egyes-kettes néha vacakol, ennek ellenére ez nekem inkább tűnik kuplung problémának.

Köszi előre is mindenkinek!  ::)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3329
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14743 Dátum: 2018.06.25 10:27:13 »
Sziasztok!

Tudtok nekem légyszi segíteni két problémámmal?  :surrender:
*A hűtést/fűtést állítgató motor (ha jól emlékszem airmix) megadta magát a T25ös avenyámban - furcsa zúgó hangot ad ki. Voltam a Mayernél, ahol azt mondták, hogy mivel fűt is, hűt is, csak akkor cseréltessem, ha megadja magát, tehát ha már nem vált át egyikből a másikba. Ezzel van valakinek tapasztalata? Bontott / utángyártottat érdemes ebből választanom? Felkészítettem magam lelkiekben, hogy a műszerfal bontás miatt nem lesz egyszerű, de nyilván mint mindenki, igyekeznék a legköltséghatékonyabb legjobb megoldást megtalálni  :innocent:

*Voltam decemberben egy kuplung cserén, ahol a teljes kuplungszerkezetet cserélték, viszont az utóbbi egy hónapban arra lettem figyelmes, hogy amíg nem melegszik fel a motor, addig eléggé nehezen lehet kivenni - berakni sebességbe az autót. Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Sajnos a váltóm tudom, hogy nincs a legjobb állapotban, az egyes-kettes néha vacakol, ennek ellenére ez nekem inkább tűnik kuplung problémának.

Köszi előre is mindenkinek!  ::)
Az airmix motor problémájáról és a megoldásról is találsz infót az Avensis hibák topicban. 3 motor van, ebből kettő künyebben hozzáférhető, kb. ugyanúgy lehet őket javítani fillérekből házilag. Az utolsó 2-3 évet elég átolvasni, nem kell az elejétől. T25 topicban szintén érdemes visszaolvasni. Ha kevés időd van 3 évet, ha érdekelnek a típusproblémák megoldásai akkor teljesen.
A decemberi kuplungcsere még garis, vidd vissza, hátha lehet rajta állítani.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 654
  • Autó: '07 Avensis 2.2 D-CAT
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14744 Dátum: 2018.07.01 11:02:41 »
Sziasztok!

Tudtok nekem légyszi segíteni két problémámmal?  :surrender:
*A hűtést/fűtést állítgató motor (ha jól emlékszem airmix) megadta magát a T25ös avenyámban - furcsa zúgó hangot ad ki. Voltam a Mayernél, ahol azt mondták, hogy mivel fűt is, hűt is, csak akkor cseréltessem, ha megadja magát, tehát ha már nem vált át egyikből a másikba. Ezzel van valakinek tapasztalata? Bontott / utángyártottat érdemes ebből választanom? Felkészítettem magam lelkiekben, hogy a műszerfal bontás miatt nem lesz egyszerű, de nyilván mint mindenki, igyekeznék a legköltséghatékonyabb legjobb megoldást megtalálni  :innocent:

*Voltam decemberben egy kuplung cserén, ahol a teljes kuplungszerkezetet cserélték, viszont az utóbbi egy hónapban arra lettem figyelmes, hogy amíg nem melegszik fel a motor, addig eléggé nehezen lehet kivenni - berakni sebességbe az autót. Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata? Sajnos a váltóm tudom, hogy nincs a legjobb állapotban, az egyes-kettes néha vacakol, ennek ellenére ez nekem inkább tűnik kuplung problémának.

Köszi előre is mindenkinek!  ::)

Ha esetleg váltó olajat is cseréltek, érdemes megtudni, mit raktak bele. A T25 D-CAT váltókba szigorúan 75W olaj kell, 75W-90 nem jó. Ez okozhat hidegen nehézkes váltást. Megtapasztaltam.