Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 1543705 alkalommal)

danikosa és 2 vendég van a témában

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14490 Dátum: 2018.02.14 13:50:36 »
Budakeszi Mayernél vettük a T22-t és a T25-t is újonnan, velük problémafeltárás kapcsán nincs tapasztalatom. A Pilisvörövári viszont cserélt nekem egy lambdaszondát feleslegesen. és lehet hogy 70k nem nagy pénz, de amikor itt a fórumon egy 30.000 forintos tételre visszakérdeznek, hogy ennél olcsóbb nincs-e, úgy gondolom, hogy számít. Na mindegy. Legközelebb meg közölték velem Mayer Pilisvörösvárnál, hogy ledobta a lámpa a foncsort, de rendelhetek újat ha gondolom. 105.000 forintért. Mondtam, hogy ezen még gondolkoznék ha nem haragszanak meg, aztán hazamentem, levettem két darab műanyag motortér burkolatot, aztán a lámpabúra műanyag fedlapját és visszapattintottam a bajonettet. H7 visszakerült a lámpabúra fókuszba és csodák csodája világított teli fénnyel. Ez egyébként már nem az eredeti gyári, pár éve cserélve lett. Ezt szemrevételezéssel szintén látni... Csak ugye próbálkozni kell hozzá, nem rögtön benyögni, hogy csere, 105 kiló lesz, készpénzzel vagy kártyával óhajtja fizetni?
A szervízben a bajonett visszaakasztása nulla forintos mozdulat lett volna, de gyakorlatilag rá se néztek, csak közölték, hogy csere. Hát köszönöm, nekem a szervizelés meg a diagnosztika minimálisan annyit jelent, hogy szemrevételezik. Azóta nem bólintok rá semmire amit cseréltetnének. A váltómat nagyon korrektül felújították, de ez a csere fetisizmus nagyon nem ügyfélbarát.
Akkor lehet, hogy félreértettelek. Az "egy-emberes-műhely-szakija" helyett vigye a "célműszeres szakihoz, hozzáértő szakemberhez" alatt azt hittem a márkaszervizre gondolsz, hogy öket keresse fel.
Viszont ha a márkaszerviz sem elég jó, akkor mégis kihez forduljon? Tulajdonképpen ez volt a kérdése.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 287
  • Autó: Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14491 Dátum: 2018.02.14 14:27:34 »
Budakeszi Mayernél vettük a T22-t és a T25-t is újonnan, velük problémafeltárás kapcsán nincs tapasztalatom. A Pilisvörövári viszont cserélt nekem egy lambdaszondát feleslegesen.

Ahogy írtam, márkaszervízben is van jó, rosszabb és rossz is, bármelyik márkát nézzük. Ott is emberek dolgoznak, függ attól milyen a vezetés hozzáállása, az ott dolgozó emberek hozzáállása, szóval én csak az általánosításra tudom azt mondani, hogy az nem állja meg a helyét, hogy minden Toyotás márkaszervíz lehúz, meg nem értenek hozzá. A Mayer pont ennek az ellenkezője szerintem, de ezt ítélje meg mindenki maga. A sufniszervízből meg már nem egy olyannal találkoztam, hogy "működik ez így is" mondattal szerelnek, meg "jó lesz ez így is".. Persze, őssze lehet rakni mindent, hogy egy darabig jó, aztán.. olyan mint egy építkezés, hogy falat húzni mindenki tud, ha megáll akkor fal, ha ledől akkor járda..valamire valahogy jó lesz..
Az ugy. lámpáról annyit, hogy márkaszervíz persze, hogy a gyárit preferálja, azt ismerik, a szerelők sem szeretnek ilyen helyen más típushoz nyúlni, inkább ahhoz amit ismernek. Ha ez nem felel meg vkinek, akkor viheti Józsihoz vagy megcsinálja okosba otthon maga. Az ugy. alkatrész mindig is egy másolat, hiába hiszik azt sokan, hogy az a gyárival egyező minőségű (mert ugyanaz a beszállító gyártotta...meg ilyenek), kialakítású, de ez is egy másik téma. Egy márkaszervíz nem fog kókányolni kezdeni egy nem gyári lámpával de mással sem. Ezért közölhették, hogy igen egy gyári belevaló ennyi lenne, és azzal jó lesz. Sajnos az itthoni fizetések nem engedik meg azt, hogy az ilyen javításokat minőségi alkatrésszel végezzük, ezért megy minden a sufniszerelés irányába, aztán lesz amilyen lesz, és csodálkozunk rajta, hogy nem mindig működik jól. Nem mondom, hogy egy autót csak gyári alkatrészekkel kell szerelni, de ha lehetőség van rá, akkor célszerű, minden más csak pótlék, helyettesítő és nem kell abban a hitben lenni, hogy az úgy az eredetivel azonosan strapabíró lesz.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 154
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14492 Dátum: 2018.02.14 15:55:17 »
Köszönöm a tanácsokat Helkis! A helyzet az  ,hogy az általad felsorolt hibalehetőségek végig ellenőrzése  részben történt meg, azt hiszem az én régi jó szerelőm nem rendelkezik minden technikai eszközzel , bár felsorolásodat olvasva beszélek vele. Noha régi jo kapcsolatban vagyok vele ( ügyvéd, orvos, szerelő mind bizalmi állás :) ) egyszemélyes műhelye valszeg nem minden vizsgálatra alkalmas. Kérdésem/ kérésem tudtok-e tanácsolni olyan szakit, mühelyet mely nem kopaszt meg és megoldja e gondot. Nem ismerem ezt a Toyota világot e kocsim előtt 20 évig opel-oztam, s már bánom a váltást...lényegében nem tudom kihez,mihez forduljak ebben ha tudtok segiteni azért nagyon hálás volnék. Köszönöm!

Hello! Miután megtudtad, hova ne vidd, (mert a kérdésedre nem jött válasz) javaslom a Toyota Team újpest,  a http://injektor.hu/ Érd, és a Charlie auto Bt. Monor, Árpád út 10. megkörnyékezését. A hibád a lehető legalattomosabb, sajnos az alapos vizsgálódás ilyen esetben hosszú munkaórás + sok rezsióradíjas. Sok sikert!  (jellemző, hogy fórumokon nagy szakértőnek elismert Novoth Tibi nem is vállal dízelt - biztos jó oka van....)
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14493 Dátum: 2018.02.14 16:54:39 »
Akkor lehet, hogy félreértettelek. Az "egy-emberes-műhely-szakija" helyett vigye a "célműszeres szakihoz, hozzáértő szakemberhez" alatt azt hittem a márkaszervizre gondolsz, hogy öket keresse fel.
Viszont ha a márkaszerviz sem elég jó, akkor mégis kihez forduljon? Tulajdonképpen ez volt a kérdése.
Ilyen komplexebb problémával biztos nem mennék márkaszervízbe, egyszerűen nem profiljuk az ilyen típusú problémamegoldás. ToyoTeam, Novoth Tibi az aki ilyen esetekre beugrik. De ennyire problémás dologgal leginkább a Novothoz próbálnék bejutni.

Az ugy. lámpáról annyit, hogy márkaszervíz persze, hogy a gyárit preferálja, azt ismerik, a szerelők sem szeretnek ilyen helyen más típushoz nyúlni, inkább ahhoz amit ismernek. Ha ez nem felel meg vkinek, akkor viheti Józsihoz vagy megcsinálja okosba otthon maga. Az ugy. alkatrész mindig is egy másolat, hiába hiszik azt sokan, hogy az a gyárival egyező minőségű (mert ugyanaz a beszállító gyártotta...meg ilyenek), kialakítású, de ez is egy másik téma. Egy márkaszervíz nem fog kókányolni kezdeni egy nem gyári lámpával de mással sem. Ezért közölhették, hogy igen egy gyári belevaló ennyi lenne, és azzal jó lesz.
1. Szerintem ha pár éve kicserélték gyárira, márkaszervízben, hivatalosan, számláért, az nem utángyártot. Főleg ha a rendszerben látszik.
2. Ha le se vette a burkolatot hogy ránézzen, akkor hogy gondolod, hogy azért nem nyúlt hozzá, mert utángyártott?
3. Jól értem, hogy szerinted ha utángyártott egy részegység arra szerinted bemondhatja a márkaszervíz, hogy csere? Mert ha nem gyárihoz hozzányúl, az kókányolás?  :eek: Ezzel tökre nem értek egyet.

Sajnos az itthoni fizetések nem engedik meg azt, hogy az ilyen javításokat minőségi alkatrésszel végezzük, ezért megy minden a sufniszerelés irányába, aztán lesz amilyen lesz, és csodálkozunk rajta, hogy nem mindig működik jól. Nem mondom, hogy egy autót csak gyári alkatrészekkel kell szerelni, de ha lehetőség van rá, akkor célszerű, minden más csak pótlék, helyettesítő és nem kell abban a hitben lenni, hogy az úgy az eredetivel azonosan strapabíró lesz.
Ha visszanézed azt amit eddig írtam a regisztráció óta, akkor azt látod, hogy mindenből gyári van a kocsiban. A váltócsapágyazást is ott csináltattam, az összes folyadékot, szíjat, vízpumpát, a maszekhoz képest dupla áron. Patentokig menően gyári, pedig az konkrétan nyolcszoros pénzbe került. Lambda szondából két és félszeres áron ment bele az új gyári darab. Nemegyszer volt konfliktusom is ebből itt a fórumon, mondván hogy az utángyártott ugyanolyan jó... Ilyen módon nem nagyon értem miből vezetted le rajtam így hirtelen a nem gyári alkatrész elméletet. Így hirtelenjében egy darab tartalékba bekészített bronzkefét találtam, ami lehet hogy utángyártott. Cikkszám meg Toyota jel rajta van, de ki tudja. Értem, hogy neked jó a tapasztalatod, nekem viszont a cseréljük ki a fél kocsit fétis a saját tapasztalatom és másoktól is láttam már erre példát márkaszervíz kapcsán (nem Pilisvörösvári Mayer esetében is).
Rav4 topicban lapozz kicsit vissza, ahol ABS kockát akartak rendeltetni a delikvenssel milliós költséggel, aztán miután szerzett ebay-ről olcsóbban újat, egy kapcsolódó probléma kapcsán kiderült hogy egy darab 20 forintos biztosíték ment ki. Egyszóval inkább hajlok a márkaszervizekkel szembeni óvatos bizalmatlanságra.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14494 Dátum: 2018.02.15 08:47:56 »
Ahogy írtam, márkaszervízben is van jó, rosszabb és rossz is, bármelyik márkát nézzük. Ott is emberek dolgoznak, függ attól milyen a vezetés hozzáállása, az ott dolgozó emberek hozzáállása, szóval én csak az általánosításra tudom azt mondani, hogy az nem állja meg a helyét, hogy minden Toyotás márkaszervíz lehúz, meg nem értenek hozzá. A Mayer pont ennek az ellenkezője szerintem, de ezt ítélje meg mindenki maga. A sufniszervízből meg már nem egy olyannal találkoztam, hogy "működik ez így is" mondattal szerelnek, meg "jó lesz ez így is".. Persze, őssze lehet rakni mindent, hogy egy darabig jó, aztán.. olyan mint egy építkezés, hogy falat húzni mindenki tud, ha megáll akkor fal, ha ledől akkor járda..valamire valahogy jó lesz..
Az ugy. lámpáról annyit, hogy márkaszervíz persze, hogy a gyárit preferálja, azt ismerik, a szerelők sem szeretnek ilyen helyen más típushoz nyúlni, inkább ahhoz amit ismernek. Ha ez nem felel meg vkinek, akkor viheti Józsihoz vagy megcsinálja okosba otthon maga. Az ugy. alkatrész mindig is egy másolat, hiába hiszik azt sokan, hogy az a gyárival egyező minőségű (mert ugyanaz a beszállító gyártotta...meg ilyenek), kialakítású, de ez is egy másik téma. Egy márkaszervíz nem fog kókányolni kezdeni egy nem gyári lámpával de mással sem. Ezért közölhették, hogy igen egy gyári belevaló ennyi lenne, és azzal jó lesz. Sajnos az itthoni fizetések nem engedik meg azt, hogy az ilyen javításokat minőségi alkatrésszel végezzük, ezért megy minden a sufniszerelés irányába, aztán lesz amilyen lesz, és csodálkozunk rajta, hogy nem mindig működik jól. Nem mondom, hogy egy autót csak gyári alkatrészekkel kell szerelni, de ha lehetőség van rá, akkor célszerű, minden más csak pótlék, helyettesítő és nem kell abban a hitben lenni, hogy az úgy az eredetivel azonosan strapabíró lesz.
"nem kell abban a hitben lenni, hogy az úgy az eredetivel azonosan strapabíró lesz"
Hát éppen a lámpákkal kapcsolatban elmondhatom, hogy az utángyártott már  most tovább bírta, mint a gyári  :yes:
rbsat
"Hello! Miután megtudtad, hova ne vidd, (mert a kérdésedre nem jött válasz)"
Ott a pont :lol:

official sponsor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
  • Autó: Avensis D-CAT 2006
Re:Avensis D4d dcat, motorhiba
« Válasz #14495 Dátum: 2018.02.15 13:55:06 »
Sziasztok!
Elnézést a zavarásért, de úgy tűnik nekem hogy Avensis ügyben igen aktiv és hoozáértő tisztelt emberekkel oszthatom meg komoly problémám !
Nos én 2017 nyarán vettem egy Avensis 2.2 wagon D4D (dcat) -ot ,ez 2006 os gyártású kocsi.
Egészen decemberig nem volt vele különösebb gond, az elöző tulaj korrektnek és pedánsnak mutatkozott....
Ám ahogy említem decembernem a kocsi az M7-n egyszercsak leállt se kép se hang! Mintha a kompjuter tiltotta volna le, be sem indult , még a központi zár sem funkcionált,
Röviden: trélerre fel, szerelőhőz el, hibakód kiolvasás....ami nem mutatott semmit az EGR szelepen kivűl, mintha az lenne a gond , állt a kocsi két napot és utána pöccre mintha elfújták volna indult és suhant  probléma nélkül. Egr szelep hibakód eltűnt! a szerelő épp hozzáfogott volna , de már nem mutatott hibakódot semmi és járt finoman a kib...tt motor. Jó , elhoztam és kerek egy hónap mulva (3 hete) M7-en fehérvár irányába menetkor 120 km/h nál finom rángatás , aztán döcengetés , mintha motor kihagyott volna, gyorsan félreállok . Motort leállítom és kicsit várva indítanám ujra de nem indul. Most volt ugyan kép azaz minden elektromos cucc ment csak a motor nem. Sárgaangyal kijött, ( talicska pénz)  kompjuter rádug, de semmi hibakód!!!! semmi!, Hideginditóval beindította és döcögve iszonyat füstölve elmentem a szerelőhőz. A kocsi leállt és ujra nem indult. Két nap múltán hiv a szerelő , hogy se hibakód ( nála sem tehát) se baja a kocsinak megy , indul stb. Elmentem érte, pénzt nem is kért mert nem nyúlt hozzá a beindításon kívűl, haza jövök pestre. Leparkoltam egy 15 percre és mennék tovább ám, nem indul, jeee! Mondom a jó k..a a,,d Toyota mi a szösz. 10 perc mulva döcögve indítozva végre beindult és a lakásig eljöttem.  Toyota márkaszervíz a közelben oda bevittem, hiszen hova máshova...japánba vissza? Majd ők! hát nem találtak ott sem hibakódot, nincs hol keresni a hibát... így jobb hijjan eljöttem. jelenleg tehát 3-4 kompjuter megnézte, eredmény :nulla hiba. De! a kocsi döcög , ingadozik a fordulat , 1000 körül alapjáraton. Menet közben néha rángat és ez a furcsa cserregő dízel motor hang néha ( néha!) váltások után pillanatra fel cserren. Nem tudom mit tegyek, el szeretném már adni ezt a f..st, de így nem tisztességes. Mi lehet a gond, hol , mit esetleg kit keressek? Kérlek tisztelettel adj tippet tanácsot , mert lövésem sincs mitévő legyek és nagyon bosszant már az egész. Munkába, gyerekért járnék vele de igy lehetetlen, mert kiszámíthatatlan mikor áll meg. Előre is köszönöm és bocsánat a hosszú levélért, de szükségből teszem! További jó napot és ezer hála! Üdv Dani

Üdv mindenkinek!

Mindenképp kíváncsi lennék (én is) a probléma okára, mert eddig a pár száz oldalnyi (T25) fórumos eszmecserék, hibaleírások kapcsán nem olvastam még egy esetről sem, hogy így, hirtelen és azonnal megállna az autó, főleg ilyen rejtélyes hibával. Általában, az eddigi tapasztalatok alapján jól monitorozható módon jelentkeznek hibák.

Egy dolgot hiányoltam a leírásból és a tanácsokból is:

- Miért nem néztek élő adatokat, mikor üzem közben volt a motor? Befecskendezők paraméterei vagy például egy regenerálás indítása, közben nézve milyen hőfokkal történik ez, lambda érték, stb. Hibakódot olvasni ebben az esetben szerintem semmi értelme.

- Nincs olyan szerelő, akár (vagy főleg) a fórumon, aki bátran ajánlható? A márkaszervizek közül nekem eddig a fehérvári Mayerrel van tapasztalatom..
Ott biztos, hogy nem hagynék autót (sem).

Kíváncsi lennék a történet végére, sajnos sok esetben a frissen regisztráltak 2-3 kezdeti hozzászólás után eltűnnek.


HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: 2002 Avensis T22 1.8 VVT-i 1ZZFE kék station wagon
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14496 Dátum: 2018.02.15 14:00:00 »
Szép napot kívánok!

Segítsetek kérlek, hogy T22 Avensis 1,8 VVT-i-ben van-e kettős tömegű lendkerék?
Ha nincs, mi okoz remegést gyorsítás közben?

A kereket kizárnám, mert egyenletes sebességnél semelyik tartományban nem jelentkezik gyorsításkor.
Kézenfekvő lenne a féltengely ugye? Ha kettős tömegűje nincs neki...


helkis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
  • Autó: ´07 Ave Wagon Sol+ 2.0D-4DF
Re:Avensis D4d dcat, motorhiba
« Válasz #14497 Dátum: 2018.02.15 14:48:28 »
Üdv mindenkinek!

Mindenképp kíváncsi lennék (én is) a probléma okára, mert eddig a pár száz oldalnyi (T25) fórumos eszmecserék, hibaleírások kapcsán nem olvastam még egy esetről sem, hogy így, hirtelen és azonnal megállna az autó, főleg ilyen rejtélyes hibával. Általában, az eddigi tapasztalatok alapján jól monitorozható módon jelentkeznek hibák.

Egy dolgot hiányoltam a leírásból és a tanácsokból is:

- Miért nem néztek élő adatokat, mikor üzem közben volt a motor? Befecskendezők paraméterei vagy például egy regenerálás indítása, közben nézve milyen hőfokkal történik ez, lambda érték, stb. Hibakódot olvasni ebben az esetben szerintem semmi értelme.

- Nincs olyan szerelő, akár (vagy főleg) a fórumon, aki bátran ajánlható? A márkaszervizek közül nekem eddig a fehérvári Mayerrel van tapasztalatom..
Ott biztos, hogy nem hagynék autót (sem).

Kíváncsi lennék a történet végére, sajnos sok esetben a frissen regisztráltak 2-3 kezdeti hozzászólás után eltűnnek.

Eszembe jutott még egy ötlet a hibára: főtengely jeladó, az is okozhat ilyen rendszertelen problémát..

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1076
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14498 Dátum: 2018.02.15 14:50:34 »
Szép napot kívánok!

Segítsetek kérlek, hogy T22 Avensis 1,8 VVT-i-ben van-e kettős tömegű lendkerék?
Ha nincs, mi okoz remegést gyorsítás közben?

A kereket kizárnám, mert egyenletes sebességnél semelyik tartományban nem jelentkezik gyorsításkor.
Kézenfekvő lenne a féltengely ugye? Ha kettős tömegűje nincs neki...
Nincs neki. :no:
Szvsz a féltengely nem okoz remegést, inkább a kormányösszekötőt nézném meg, de ennek a hatásának fékezésnél is jelentkeznie kellene. Esetleg a motortartó bakok fáradtsága is okozhat remegést.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1076
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14499 Dátum: 2018.02.15 15:05:11 »
Akkor lehet, hogy félreértettelek. Az "egy-emberes-műhely-szakija" helyett vigye a "célműszeres szakihoz, hozzáértő szakemberhez" alatt azt hittem a márkaszervizre gondolsz, hogy öket keresse fel.
Viszont ha a márkaszerviz sem elég jó, akkor mégis kihez forduljon? Tulajdonképpen ez volt a kérdése.
A diagnosztika az autószerelés legnagyobb szakértelmet igénylő ága. Én nem írnám le az öreg szakikat, mivel a hibák feltárásához sok-sok tapasztalatra van szükség. Egyes eseteket azért nagyon nehéz megfejteni, mert egyszerre kettő rosszabb esetben három hiba is jelentkezhet egyszerre. Na, itt aztán szerelő legyen a talpán, aki megfejti a rejtvényt!
Ezek a tizenéves dízelek szép feladványok. Én óva intek mindenkit ezektől a járművektől. Ugyanis azok, akik a kétezres évek elején vásárolták ezeket a dízel autókat, még abból az alapállásból indultak ki, hogy az gázolajos autó keveset fogyaszt, és a modern változatuk még gyorsan is megy. És ezek a tulajdonosok általában soktízezer éves futásra  vették. Az évi 40ezer teljesen átlagos Ezt szorozzuk fel 10-12-vel... :hmmmm: És ezektől a félmilliós futású autóktól várunk hibamentességet... :hmmmm:

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Autó: 2002 Avensis T22 1.8 VVT-i 1ZZFE kék station wagon
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14500 Dátum: 2018.02.15 15:24:52 »
Nincs neki. :no:
Szvsz a féltengely nem okoz remegést, inkább a kormányösszekötőt nézném meg, de ennek a hatásának fékezésnél is jelentkeznie kellene. Esetleg a motortartó bakok fáradtsága is okozhat remegést.

Köszönöm válaszod!

Örülök, hogy nincs neki, mert ezt a mumust hallani mostanában úton útfélen.
A féltengelynek is örülnék, ha nem az lenne, mert az is elég húzós tétel és még az előző motorikus problémáknak sem jártam teljesen a végére. (*)

Kuplung elhasználódás esetleg okozhatja ezt? Bár a kuplunkgon nem érződik semmi egyéb probléma. Konkrétan remegésről, rázkódásról van szó, de leginkább csak balra kanyarodáskor már enyhe gyorsításkor is, vagy nagy sebességű gyorsításkor pl. autópályán. Fékezés teljesen rendben van, nem érezni semmit.

* Visszatérve az előző problémához. Odáig jutottunk 3 szervizzel, hogy nem a trafók ahibásak, ezt alátámasztja az is, hogy magas fordulaton semmi baj nincs, sőt alacsonyabbon sem. A katalizátor el volt tömődve, cserélve lett. Most szépen megy, jó lett a fogyasztás is, csak a gyorsításos remegés és az alapjáraton ingadozás, kihagyás ami van.
A legutóbbi szerelő felfedezte, hogy az alapjárat ingadozás amiatt lehet, hogy falsot szív a motor, ami hallatszik is, de szétszedni nem fogja a szívósort, mert oda  avan gázrendszer bekötve. Normál szerelők, szervizek mind elhajtanak erre hivatkozva. Kecskeméten az egyetlen mindenki által istenített gázos szaki elhajtott, hogy ő meg azért nem nyúl hozzá, mert számára ismeretlen gázrendszer van benne, ő ilyen szarokkal nem foglalkozik, amúgy is rossz napja volt... :-/
Így hát bejelentkeztem a Páhi illetőségű Molnár autógáz-hoz, hátha ők tudnak vele kezdeni valamit.

Nem adom fel, mert klassz kis autó, minden nyűgje ellenére így is szeretnivaló, 1.8 kontextusban keveset fogyaszt és olcsón fenntartható a gáz miatt. És katalizátoron kívül eddig más olyan költségem nem volt vele, amit bármelyik másik használtan vett autóra nem költöttem volna el (olajok, folyadékok, gumiszett, akkumulátor...).

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1076
  • Autó: Mazda 6, ex1.: Toyota Avensis Wagon 1.8 (T25 - 626e km), ex2.Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D (T27)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14501 Dátum: 2018.02.15 21:45:53 »
Köszönöm válaszod!

Örülök, hogy nincs neki, mert ezt a mumust hallani mostanában úton útfélen.
A féltengelynek is örülnék, ha nem az lenne, mert az is elég húzós tétel és még az előző motorikus problémáknak sem jártam teljesen a végére. (*)

Kuplung elhasználódás esetleg okozhatja ezt? Bár a kuplunkgon nem érződik semmi egyéb probléma. Konkrétan remegésről, rázkódásról van szó, de leginkább csak balra kanyarodáskor már enyhe gyorsításkor is, vagy nagy sebességű gyorsításkor pl. autópályán. Fékezés teljesen rendben van, nem érezni semmit.

* Visszatérve az előző problémához. Odáig jutottunk 3 szervizzel, hogy nem a trafók ahibásak, ezt alátámasztja az is, hogy magas fordulaton semmi baj nincs, sőt alacsonyabbon sem. A katalizátor el volt tömődve, cserélve lett. Most szépen megy, jó lett a fogyasztás is, csak a gyorsításos remegés és az alapjáraton ingadozás, kihagyás ami van.
A legutóbbi szerelő felfedezte, hogy az alapjárat ingadozás amiatt lehet, hogy falsot szív a motor, ami hallatszik is, de szétszedni nem fogja a szívósort, mert oda  avan gázrendszer bekötve. Normál szerelők, szervizek mind elhajtanak erre hivatkozva. Kecskeméten az egyetlen mindenki által istenített gázos szaki elhajtott, hogy ő meg azért nem nyúl hozzá, mert számára ismeretlen gázrendszer van benne, ő ilyen szarokkal nem foglalkozik, amúgy is rossz napja volt... :-/
Így hát bejelentkeztem a Páhi illetőségű Molnár autógáz-hoz, hátha ők tudnak vele kezdeni valamit.

Nem adom fel, mert klassz kis autó, minden nyűgje ellenére így is szeretnivaló, 1.8 kontextusban keveset fogyaszt és olcsón fenntartható a gáz miatt. És katalizátoron kívül eddig más olyan költségem nem volt vele, amit bármelyik másik használtan vett autóra nem költöttem volna el (olajok, folyadékok, gumiszett, akkumulátor...).
Az ingadozó alapjárat sajátja az 1.8-nak. Nem tökéletes a dolog, de együtt lehet élni vele. Légkondi használatánál egészen extrém ingadozásra is képes.
A gázossághoz egyáltalán nem értek. :no:
A kuplung tárcsa rugóinak elfáradása sebváltáskor okoz olyan remegést/dadogást, mintha botlábú tanuló volna az ember. Ezt egy sima tárcsacserével lehet orvosolni.
A trafó hibájakor nem ingadozik az alapjárat, hanem rondán jár. A hibás trafó onnan ismerhető fel, hogy ha arról húzod le csatlakozást, akkor nem különösebben változik a csúnya járása (meg a nézése :D ), ha meg a jóról, akkor teljesen összeomlik az alapjárat.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
  • Autó: Toyota Avensis 2 D-4D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14502 Dátum: 2018.02.17 09:51:51 »
Szép napot kívánok!

Segítsetek kérlek, hogy T22 Avensis 1,8 VVT-i-ben van-e kettős tömegű lendkerék?
Ha nincs, mi okoz remegést gyorsítás közben?

A kereket kizárnám, mert egyenletes sebességnél semelyik tartományban nem jelentkezik gyorsításkor.
Kézenfekvő lenne a féltengely ugye? Ha kettős tömegűje nincs neki...
A kormányösszekötőket és Axiál csuklókat nézesd meg. Aztán a belső féltengely csuklókat mert ha a 3 águ csillag meghajtásból kihullottak a tűgörgők az is berázza a kocsit gyorsitáskor. Ezeket kb 1 hónapja jártam végig így tuti hogy itt lesz neked is a gond.
Esetleg de ezt gondolom már nézted a gumiharangok nincsenek leszakadva ?

Csaba68

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: Toyota Avensis D-4D T22 (2001)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14503 Dátum: 2018.02.18 17:10:26 »
Toyota Avensis D-4D T22-es 2001-es autóm van.
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 5V feszültséget kap és a szervízben azt mondták, hogy 12V-ot kéne kapnia. Így -40 fokot érzékel, de nem tudnak vele mit kezdeni sehol. Így a hiba nem törölhető. Mi lehet a hibás?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2664
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14504 Dátum: 2018.02.18 18:28:36 »
Toyota Avensis D-4D T22-es 2001-es autóm van.
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 5V feszültséget kap és a szervízben azt mondták, hogy 12V-ot kéne kapnia. Így -40 fokot érzékel, de nem tudnak vele mit kezdeni sehol. Így a hiba nem törölhető. Mi lehet a hibás?
Megállapították a hiba okát, megállapították a javítás módját, majd nem szüntették meg a hibát? :eek: