Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3709838 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14475 Dátum: 2018.02.13 07:17:49 »
A fékhez nincs köze, azért jön elő fékezéskor mert az autó súlypontja előre esik.
A szerelő szerint stabilizátor, de azt mondta várjunk még vele, kopogjon jobban akkor fog tudni biztosat mondani.

Első lengőkar hátsó szilent, kutyacsont, ...
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14476 Dátum: 2018.02.13 07:43:27 »
Persze attól függ, melyik rész ment tönkre. Nekem a tengely tört el, laza 220 000Ft a gyári...
Most lesz utángyártott tengely 21000Ft, meg veszek hozzá gyári csuklót mert a szaki nem tudja leszedni a tengelycsonkról. Majd megírom mennyi lesz.

Féltengelycsuklólehúzóval próbálta szétszedni vagy csak satu és lekopácsolással? A lehúzó ebaly-en Angliából 6 ezer Ft, és pikk-pakk lejön vele mindenféle erőlködés nélkül a csukló. Lehet jobban megéri mint egy új gyári. Mindig az eredeti csuklók a legjobbak, és ha gyárit veszel ebből eredeti Toyotát az is egy vagyon.. Ha gondolod küldök linket a lehúzóról ha még aktuális.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14477 Dátum: 2018.02.13 09:34:58 »
Féltengelycsuklólehúzóval próbálta szétszedni vagy csak satu és lekopácsolással? A lehúzó ebaly-en Angliából 6 ezer Ft, és pikk-pakk lejön vele mindenféle erőlködés nélkül a csukló. Lehet jobban megéri mint egy új gyári. Mindig az eredeti csuklók a legjobbak, és ha gyárit veszel ebből eredeti Toyotát az is egy vagyon.. Ha gondolod küldök linket a lehúzóról ha még aktuális.
Szia bocsánat hogy bele szólok de engem érdekelne a link köszönöm.Én már ugyan túl vagyok a féltengely törésen én magam cseréltem ki de a régi csuklót én sem tudtam leszedni. Későbbiekben ki tudja hátha még szükség lehet rá és hatezer forint nem egy ökör ára.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14478 Dátum: 2018.02.13 13:57:24 »
Szia bocsánat hogy bele szólok de engem érdekelne a link köszönöm.Én már ugyan túl vagyok a féltengely törésen én magam cseréltem ki de a régi csuklót én sem tudtam leszedni. Későbbiekben ki tudja hátha még szükség lehet rá és hatezer forint nem egy ökör ára.

https://www.ebay.com/itm/Car-Van-Vehicle-CVJ-Joint-Removal-Assembly-Tool-CV-Drive-Shaft-Garage-A-037A/202103081198?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

danikosa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Avensis D4d dcat, motorhiba
« Válasz #14479 Dátum: 2018.02.13 18:22:58 »

Sziasztok!
Elnézést a zavarásért, de úgy tűnik nekem hogy Avensis ügyben igen aktiv és hoozáértő tisztelt emberekkel oszthatom meg komoly problémám !
Nos én 2017 nyarán vettem egy Avensis 2.2 wagon D4D (dcat) -ot ,ez 2006 os gyártású kocsi.
Egészen decemberig nem volt vele különösebb gond, az elöző tulaj korrektnek és pedánsnak mutatkozott....
Ám ahogy említem decembernem a kocsi az M7-n egyszercsak leállt se kép se hang! Mintha a kompjuter tiltotta volna le, be sem indult , még a központi zár sem funkcionált,
Röviden: trélerre fel, szerelőhőz el, hibakód kiolvasás....ami nem mutatott semmit az EGR szelepen kivűl, mintha az lenne a gond , állt a kocsi két napot és utána pöccre mintha elfújták volna indult és suhant  probléma nélkül. Egr szelep hibakód eltűnt! a szerelő épp hozzáfogott volna , de már nem mutatott hibakódot semmi és járt finoman a kib...tt motor. Jó , elhoztam és kerek egy hónap mulva (3 hete) M7-en fehérvár irányába menetkor 120 km/h nál finom rángatás , aztán döcengetés , mintha motor kihagyott volna, gyorsan félreállok . Motort leállítom és kicsit várva indítanám ujra de nem indul. Most volt ugyan kép azaz minden elektromos cucc ment csak a motor nem. Sárgaangyal kijött, ( talicska pénz)  kompjuter rádug, de semmi hibakód!!!! semmi!, Hideginditóval beindította és döcögve iszonyat füstölve elmentem a szerelőhőz. A kocsi leállt és ujra nem indult. Két nap múltán hiv a szerelő , hogy se hibakód ( nála sem tehát) se baja a kocsinak megy , indul stb. Elmentem érte, pénzt nem is kért mert nem nyúlt hozzá a beindításon kívűl, haza jövök pestre. Leparkoltam egy 15 percre és mennék tovább ám, nem indul, jeee! Mondom a jó k..a a,,d Toyota mi a szösz. 10 perc mulva döcögve indítozva végre beindult és a lakásig eljöttem.  Toyota márkaszervíz a közelben oda bevittem, hiszen hova máshova...japánba vissza? Majd ők! hát nem találtak ott sem hibakódot, nincs hol keresni a hibát... így jobb hijjan eljöttem. jelenleg tehát 3-4 kompjuter megnézte, eredmény :nulla hiba. De! a kocsi döcög , ingadozik a fordulat , 1000 körül alapjáraton. Menet közben néha rángat és ez a furcsa cserregő dízel motor hang néha ( néha!) váltások után pillanatra fel cserren. Nem tudom mit tegyek, el szeretném már adni ezt a f..st, de így nem tisztességes. Mi lehet a gond, hol , mit esetleg kit keressek? Kérlek tisztelettel adj tippet tanácsot , mert lövésem sincs mitévő legyek és nagyon bosszant már az egész. Munkába, gyerekért járnék vele de igy lehetetlen, mert kiszámíthatatlan mikor áll meg. Előre is köszönöm és bocsánat a hosszú levélért, de szükségből teszem! További jó napot és ezer hála! Üdv Dani

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis D4d dcat, motorhiba
« Válasz #14480 Dátum: 2018.02.13 20:49:33 »
Sziasztok!
Elnézést a zavarásért, de úgy tűnik nekem hogy Avensis ügyben igen aktiv és hoozáértő tisztelt emberekkel oszthatom meg komoly problémám !
Nos én 2017 nyarán vettem egy Avensis 2.2 wagon D4D (dcat) -ot ,ez 2006 os gyártású kocsi.
Egészen decemberig nem volt vele különösebb gond, az elöző tulaj korrektnek és pedánsnak mutatkozott....
Ám ahogy említem decembernem a kocsi az M7-n egyszercsak leállt se kép se hang! Mintha a kompjuter tiltotta volna le, be sem indult , még a központi zár sem funkcionált,
Röviden: trélerre fel, szerelőhőz el, hibakód kiolvasás....ami nem mutatott semmit az EGR szelepen kivűl, mintha az lenne a gond , állt a kocsi két napot és utána pöccre mintha elfújták volna indult és suhant  probléma nélkül. Egr szelep hibakód eltűnt! a szerelő épp hozzáfogott volna , de már nem mutatott hibakódot semmi és járt finoman a kib...tt motor. Jó , elhoztam és kerek egy hónap mulva (3 hete) M7-en fehérvár irányába menetkor 120 km/h nál finom rángatás , aztán döcengetés , mintha motor kihagyott volna, gyorsan félreállok . Motort leállítom és kicsit várva indítanám ujra de nem indul. Most volt ugyan kép azaz minden elektromos cucc ment csak a motor nem. Sárgaangyal kijött, ( talicska pénz)  kompjuter rádug, de semmi hibakód!!!! semmi!, Hideginditóval beindította és döcögve iszonyat füstölve elmentem a szerelőhőz. A kocsi leállt és ujra nem indult. Két nap múltán hiv a szerelő , hogy se hibakód ( nála sem tehát) se baja a kocsinak megy , indul stb. Elmentem érte, pénzt nem is kért mert nem nyúlt hozzá a beindításon kívűl, haza jövök pestre. Leparkoltam egy 15 percre és mennék tovább ám, nem indul, jeee! Mondom a jó k..a a,,d Toyota mi a szösz. 10 perc mulva döcögve indítozva végre beindult és a lakásig eljöttem.  Toyota márkaszervíz a közelben oda bevittem, hiszen hova máshova...japánba vissza? Majd ők! hát nem találtak ott sem hibakódot, nincs hol keresni a hibát... így jobb hijjan eljöttem. jelenleg tehát 3-4 kompjuter megnézte, eredmény :nulla hiba. De! a kocsi döcög , ingadozik a fordulat , 1000 körül alapjáraton. Menet közben néha rángat és ez a furcsa cserregő dízel motor hang néha ( néha!) váltások után pillanatra fel cserren. Nem tudom mit tegyek, el szeretném már adni ezt a f..st, de így nem tisztességes. Mi lehet a gond, hol , mit esetleg kit keressek? Kérlek tisztelettel adj tippet tanácsot , mert lövésem sincs mitévő legyek és nagyon bosszant már az egész. Munkába, gyerekért járnék vele de igy lehetetlen, mert kiszámíthatatlan mikor áll meg. Előre is köszönöm és bocsánat a hosszú levélért, de szükségből teszem! További jó napot és ezer hála! Üdv Dani

-mi a motorkódod?
-mennyi km van a kocsiban? valós?
-mennyi a fogyasztásod?
-olaj+szűrő csere mikor volt?
-eszi-e az olajat, hűtőfolyadékot?
-üzemanyagszűrő csere?
-egr-tisztítás megvolt azért?
-indításkor a kipufogón kiáramló gáznak van nyomása? (kétemberes teszt (utalhat a DPF eltömődésére)
-napi mennyi km-t mész vele?
-van-e hosszabb táv amikor tud regenerálódni a DPF?

-a fűtést állítsd a leghidegebbre (Lo) télen a hideg miatt ez is megemeli az alapjáratot, ez normális, de egy dologgal kevesebb szólhat bele a diagnózisba..

-az alapjárat ingadozást okozhatja injektorhiba vagy a pillangószelep kokszosodása is..
-a rángatást okozhatja injektorhiba, turbo hiba, EGR, nagynyomású szivattyú probléma, rail nyomás ingadozás..
de ezekről már lenne hibaüzenet..

-kompressziómérés, üzemanyagnyomás mérés után, ha azok rendben, a kocsira kell egy monitorozó programot rakni, és menni vele, ha előjön a hiba a paraméterekből ki kell derülnie, hogy milyen irányban kell tovább menni..
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.13 21:00:33 írta helkis »

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14481 Dátum: 2018.02.13 22:48:13 »
Vagy test hiany hiba

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14482 Dátum: 2018.02.14 07:29:11 »
Vagy test hiany hiba
Szvsz is. :yes:
Bár, azt nehezen tudom elképzelni, h a leírás alapján nem ez az első dolog, amit egy szerelő megnéz... :hmmmm:

danikosa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14483 Dátum: 2018.02.14 09:38:27 »
Köszönöm a tanácsokat Helkis! A helyzet az  ,hogy az általad felsorolt hibalehetőségek végig ellenőrzése  részben történt meg, azt hiszem az én régi jó szerelőm nem rendelkezik minden technikai eszközzel , bár felsorolásodat olvasva beszélek vele. Noha régi jo kapcsolatban vagyok vele ( ügyvéd, orvos, szerelő mind bizalmi állás :) ) egyszemélyes műhelye valszeg nem minden vizsgálatra alkalmas. Kérdésem/ kérésem tudtok-e tanácsolni olyan szakit, mühelyet mely nem kopaszt meg és megoldja e gondot. Nem ismerem ezt a Toyota világot e kocsim előtt 20 évig opel-oztam, s már bánom a váltást...lényegében nem tudom kihez,mihez forduljak ebben ha tudtok segiteni azért nagyon hálás volnék. Köszönöm!

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14484 Dátum: 2018.02.14 09:56:51 »
Köszönöm a tanácsokat Helkis! A helyzet az  ,hogy az általad felsorolt hibalehetőségek végig ellenőrzése  részben történt meg, azt hiszem az én régi jó szerelőm nem rendelkezik minden technikai eszközzel , bár felsorolásodat olvasva beszélek vele. Noha régi jo kapcsolatban vagyok vele ( ügyvéd, orvos, szerelő mind bizalmi állás :) ) egyszemélyes műhelye valszeg nem minden vizsgálatra alkalmas. Kérdésem/ kérésem tudtok-e tanácsolni olyan szakit, mühelyet mely nem kopaszt meg és megoldja e gondot. Nem ismerem ezt a Toyota világot e kocsim előtt 20 évig opel-oztam, s már bánom a váltást...lényegében nem tudom kihez,mihez forduljak ebben ha tudtok segiteni azért nagyon hálás volnék. Köszönöm!

-Honnan vagy?
+a testhiány is áll, az adagolónak van egy külön vezérlője, olvastam már olyat, hogy annak nem volt meg a testje ezért fuladozott a moci..

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14485 Dátum: 2018.02.14 10:38:45 »
Nem ismerem ezt a Toyota világot e kocsim előtt 20 évig opel-oztam, s már bánom a váltást...lényegében nem tudom kihez,mihez forduljak ebben ha tudtok segiteni azért nagyon hálás volnék. Köszönöm!
Bocs, de almát a körtével esete. A dízellel ha manapság van probléma, akkor az márkafüggetlenül szívás. 20 éve gondolom te se modern CR dízellel Opeleztél, hanem egy agyonüthetetlen szívódízellel, ami akkor se dőlt ki, ha a tajgán közvetlen az olajkútból fejtették át bele a naftát. Volt rajta egy Bosch adagoló, amit 25-30 évente kell felújítani, meg volt alacsony nyomás.
20 év alatt a technika fejlődött, de a szakik nem nagyon. Sőt, továbbmegyek, az autó tulajdonosok sem. Egy komolyabb leállásnál még mindig a bizalmi szakit nyüstöljük, aki nem meri azt mondani, hogy nem ért hozzá, mert fél, hogy elmegy az ügyfél. Ez a szaki nyüstölés olyan, mintha a webprogramozóval, -aki fel tud húzni egy egyszerűbb weblapot- próbálnánk rendbe rakatni egy multinacionális nagyvállalat komplett vállalatirányítási rendszerét felhővel, terheléselosztással, magasszintű programozási nyelvekkel, adatbázisokkal.  Mindkettő számítógépes, hát miért ne értene akkor ahhoz is?
Maradj meg a szakidnál, de fogadd el azt is, hogy ha nem fék-kuplung-olajcsere az igény, akkor a kocsidat csak egy műszeresen és diagnosztikával felkészült szervíz tudja fogadni, aki mindenféle értéket tud mérni. Ezekre a helyekre viszont sok esetben 2-3 hónap a várólista.
Meg kell jegyeznem, hogy ha a dízellel gond van és csak a jól bevált one-man-garage szaki áll rendelkezésre, az márkafüggetlenül szívás. Akár Opel, akár Toyota, akár Mazda a lepukkant alany. Mazda klubban keresett valaki 6-ost. A kérdés az volt, hogy milyet vegyen, dízel volna jó, mert keveset fogyaszt. Az első tanács az volt, hogy dízelt ne. Szívóbenzinből meg bármelyiket.
Mielőtt nagyon lehúznál egy márkát, vidd el célműszeres szakihoz. Ha a hozzáértő szakembernek nem sikerült feltárni a hibát akkor lehet objektíven a fenti véleményt leírni. De amíg ez nem történt meg, addig ne.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14486 Dátum: 2018.02.14 10:54:40 »
Bocs, de almát a körtével esete. A dízellel ha manapság van probléma, akkor az márkafüggetlenül szívás. 20 éve gondolom te se modern CR dízellel Opeleztél, hanem egy agyonüthetetlen szívódízellel, ami akkor se dőlt ki, ha a tajgán közvetlen az olajkútból fejtették át bele a naftát. Volt rajta egy Bosch adagoló, amit 25-30 évente kell felújítani, meg volt alacsony nyomás.
20 év alatt a technika fejlődött, de a szakik nem nagyon. Sőt, továbbmegyek, az autó tulajdonosok sem. Egy komolyabb leállásnál még mindig a bizalmi szakit nyüstöljük, aki nem meri azt mondani, hogy nem ért hozzá, mert fél, hogy elmegy az ügyfél. Ez a szaki nyüstölés olyan, mintha a webprogramozóval, -aki fel tud húzni egy egyszerűbb weblapot- próbálnánk rendbe rakatni egy multinacionális nagyvállalat komplett vállalatirányítási rendszerét felhővel, terheléselosztással, magasszintű programozási nyelvekkel, adatbázisokkal.  Mindkettő számítógépes, hát miért ne értene akkor ahhoz is?
Maradj meg a szakidnál, de fogadd el azt is, hogy ha nem fék-kuplung-olajcsere az igény, akkor a kocsidat csak egy műszeresen és diagnosztikával felkészült szervíz tudja fogadni, aki mindenféle értéket tud mérni. Ezekre a helyekre viszont sok esetben 2-3 hónap a várólista.
Meg kell jegyeznem, hogy ha a dízellel gond van és csak a jól bevált one-man-garage szaki áll rendelkezésre, az márkafüggetlenül szívás. Akár Opel, akár Toyota, akár Mazda a lepukkant alany. Mazda klubban keresett valaki 6-ost. A kérdés az volt, hogy milyet vegyen, dízel volna jó, mert keveset fogyaszt. Az első tanács az volt, hogy dízelt ne. Szívóbenzinből meg bármelyiket.
Mielőtt nagyon lehúznál egy márkát, vidd el célműszeres szakihoz. Ha a hozzáértő szakembernek nem sikerült feltárni a hibát akkor lehet objektíven a fenti véleményt leírni. De amíg ez nem történt meg, addig ne.
Bocsi, de azt írta az is meg volt:
"Toyota márkaszervíz a közelben oda bevittem, hiszen hova máshova...japánba vissza? Majd ők! hát nem találtak ott sem hibakódot, nincs hol keresni a hibát"

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14487 Dátum: 2018.02.14 11:37:07 »
Bocsi, de azt írta az is meg volt:
"Toyota márkaszervíz a közelben oda bevittem, hiszen hova máshova...japánba vissza? Majd ők! hát nem találtak ott sem hibakódot, nincs hol keresni a hibát"
Akkor itt valami félreértés van. Saját tapasztalat az, hogy márkaszervíz a sarki Pisti bácsi szintjén diagnosztizál. Ki vannak még egészítve gyári szoftveres OBD II műszerrel, meg tudnak füstgáz összetételt mérni. Olyat még nem hallottam, hogy egy nem detektálható problémát amibe mindenki másnak beletört a bicskája feltártak és megoldottak volna. Márkaszervíz kedvenc sportja az alkatrészek kicserélgetése, így a diagnosztikában nem is érdekeltek. 5 óra kiszámlázva 60-70.000ft, ezt egy lambdaszonda cseréjéből behúzzák és azzal dolgozni sem kell. Egyszerűen nincsenek felkészülve CR problémamegoldásra. A problémát pedig nem vallhatják be, mert a brand arról szól, hogy a márkájuk nagyon jó. Ebből élnek, nem fognak mást mondani.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14488 Dátum: 2018.02.14 12:17:37 »
Akkor itt valami félreértés van. Saját tapasztalat az, hogy márkaszervíz a sarki Pisti bácsi szintjén diagnosztizál. Ki vannak még egészítve gyári szoftveres OBD II műszerrel, meg tudnak füstgáz összetételt mérni. Olyat még nem hallottam, hogy egy nem detektálható problémát amibe mindenki másnak beletört a bicskája feltártak és megoldottak volna.

Azért ez erős túlzás, lehet, hogy ez egy általad látogatott márkaszervízra igaz, de nem mindre... A Budakeszis Mayer szervízről nekem más a véleményem, nem akarok ebben vitába szállni, de ez inkább adott márkaszervíz függő lehet. Attól, hogy Toyota márkaszervíz, abból is vannak jók és rosszak, rosszabbak. Az említett szervízben normális a kiszolgálás, és tapasztalataim alapján meg tudnak oldani komolyabb próblémákat is, ráadásul árban is a földön járnak (a mai munkaerőhiány ellenére is), nem úgy mint egy két magán Toyotás hely...
A "Józsi majd megoldja" dologgal pedig egy a baj, sok alkatrészhez speciális célszerszám kell, amire nem ruháznak be. Időben is nagyobb szívás enélkül kicserélni valamit (ha lehet), meg bontani is lehet többet kell, ráadásul nem is biztos, hogy úgy lesz összeszerelve, ahogy azt kellene. Persze kalapáccsal, csavarhúzóval, franciakulccsal is meg lehet sokmindent oldani, csak nem ahhoz való. Cseréltem már én is trapézgömbfejet samu kalapáccsal lengőkarból, ahogy vesszük jó is lett, csak ezt azért mindenki érzi, hogy ezt nem így kellene csinálni...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14489 Dátum: 2018.02.14 13:23:11 »
Azért ez erős túlzás, lehet, hogy ez egy általad látogatott márkaszervízra igaz, de nem mindre... A Budakeszis Mayer szervízről nekem más a véleményem, nem akarok ebben vitába szállni, de ez inkább adott márkaszervíz függő lehet. Attól, hogy Toyota márkaszervíz, abból is vannak jók és rosszak, rosszabbak. Az említett szervízben normális a kiszolgálás, és tapasztalataim alapján meg tudnak oldani komolyabb próblémákat is, ráadásul árban is a földön járnak (a mai munkaerőhiány ellenére is), nem úgy mint egy két magán Toyotás hely...
A "Józsi majd megoldja" dologgal pedig egy a baj, sok alkatrészhez speciális célszerszám kell, amire nem ruháznak be. Időben is nagyobb szívás enélkül kicserélni valamit (ha lehet), meg bontani is lehet többet kell, ráadásul nem is biztos, hogy úgy lesz összeszerelve, ahogy azt kellene. Persze kalapáccsal, csavarhúzóval, franciakulccsal is meg lehet sokmindent oldani, csak nem ahhoz való. Cseréltem már én is trapézgömbfejet samu kalapáccsal lengőkarból, ahogy vesszük jó is lett, csak ezt azért mindenki érzi, hogy ezt nem így kellene csinálni...
Budakeszi Mayernél vettük a T22-t és a T25-t is újonnan, velük problémafeltárás kapcsán nincs tapasztalatom. A Pilisvörövári viszont cserélt nekem egy lambdaszondát feleslegesen. és lehet hogy 70k nem nagy pénz, de amikor itt a fórumon egy 30.000 forintos tételre visszakérdeznek, hogy ennél olcsóbb nincs-e, úgy gondolom, hogy számít. Na mindegy. Legközelebb meg közölték velem Mayer Pilisvörösvárnál, hogy ledobta a lámpa a foncsort, de rendelhetek újat ha gondolom. 105.000 forintért. Mondtam, hogy ezen még gondolkoznék ha nem haragszanak meg, aztán hazamentem, levettem két darab műanyag motortér burkolatot, aztán a lámpabúra műanyag fedlapját és visszapattintottam a bajonettet. H7 visszakerült a lámpabúra fókuszba és csodák csodája világított teli fénnyel. Ez egyébként már nem az eredeti gyári, pár éve cserélve lett. Ezt szemrevételezéssel szintén látni... Csak ugye próbálkozni kell hozzá, nem rögtön benyögni, hogy csere, 105 kiló lesz, készpénzzel vagy kártyával óhajtja fizetni?
A szervízben a bajonett visszaakasztása nulla forintos mozdulat lett volna, de gyakorlatilag rá se néztek, csak közölték, hogy csere. Hát köszönöm, nekem a szervizelés meg a diagnosztika minimálisan annyit jelent, hogy szemrevételezik. Azóta nem bólintok rá semmire amit cseréltetnének. A váltómat nagyon korrektül felújították, de ez a csere fetisizmus nagyon nem ügyfélbarát.