Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3730382 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14370 Dátum: 2017.12.16 21:47:57 »
Nem azt kell ilyenkor csinálni, hogy álló helyzetben hagyja járni és elindítja a regeneráló programot? Kézikönyv elvileg ír erről, nem? Legalábbis más típusoknál.
Hát az biztos, hogy leállítani ilyenkor nem jó. Nekem mindig menet közben csinálta. Szerencsére én anno sok hosszú utat mentem és ez sose volt gond. Télen néha láttam, hogy kiégette, aztán ennyi. Sose kellett ezzel foglalkoznom. Azóta a kocsiban 250e. km van és semmi baja.
Szerintem a lényeg, hogy egy ilyen autót ne városinak használjanak, mert annak nem lesz jó és olcsó vége.
Szomszéd offos Mazda 6-ost hetente viszi ki az autópályára(DPF-et kiégetni). Mondtam is neki, hogy jól választottál autót!
'08 RX400h
'09 Prius 3

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14371 Dátum: 2017.12.16 22:49:28 »
Ezt sose leszek képes megérteni. A kocsi legyen a használatra alkalmas úgy ahogy járok vele. Ne kelljen már extra köröket autózni vele. DPF tisztító kúrára vinni például. 1917 körül ez még elfogadható volt, de azóta eltelt 100 év.
UI: M6 az maga a megtestesült királyság, csak benzines legyen. :D

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14372 Dátum: 2017.12.16 23:18:25 »
A Toyotában DPF szűrő van,  a DPNR a processzus rövidítése.
Ebben  a cikkben ez részletesen le van írva .  http://pandpauto.co.uk/toyota-dpf-removal.html
A regenerálásnak 3 üzemmódja van.
1. Passzív regenerálási ciklus, ez hosszantartó (dízelnek kitalált) folyamatos autózás során aktivizálódik
2. Aktív regenerálási ciklus, ez telítődött DPF szűrő esetén többlet gázolaj és levegő juttatásával, 600 C. fok feletti állapotot hoz létre és kiégeti  a kormot.
Jellemzően rövid autózás, hideg motor, gyakori leállás (városi-agglomerációs tökölés) Az aktív regenerálási ciklus sok esetben megszakad a rövid idejű autózással ennek  az üzemnek  a jellemzője a sűrű fehér füst és az, hogy végül a DPF szűrő bedugul az ECU LIMP módba vált.
3. kényszerített regenerálás, ezt diag műszerrel lehet indítani, a lépéseket  a diag eszköz utasításai szerint kell elvégezni.
Olvasmány: http://www.crdperformance.com/dpf-introduction/dpf-regeneration/
Avensis 1.8 / 2007

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14373 Dátum: 2017.12.17 07:42:49 »
Őszintén? Amikor leírtam őszintén, akkor közölték, hogy intoleráns vagyok a dízelesekkel. Pedig csak őszinte voltam... Azóta cenzúrázom a dízeltémákban az őszinteségemet.
És még egy apró zöld szösszenet: mért már valaki co-t regenerálás közben? :surrender: (Vagy olyankor "nem ér a nevem" van? ;) )

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14374 Dátum: 2017.12.17 10:33:43 »
A Toyotában DPF szűrő van,  a DPNR a processzus rövidítése.
Ebben  a cikkben ez részletesen le van írva .  http://pandpauto.co.uk/toyota-dpf-removal.html
A regenerálásnak 3 üzemmódja van.
1. Passzív regenerálási ciklus, ez hosszantartó (dízelnek kitalált) folyamatos autózás során aktivizálódik
2. Aktív regenerálási ciklus, ez telítődött DPF szűrő esetén többlet gázolaj és levegő juttatásával, 600 C. fok feletti állapotot hoz létre és kiégeti  a kormot.
Jellemzően rövid autózás, hideg motor, gyakori leállás (városi-agglomerációs tökölés) Az aktív regenerálási ciklus sok esetben megszakad a rövid idejű autózással ennek  az üzemnek  a jellemzője a sűrű fehér füst és az, hogy végül a DPF szűrő bedugul az ECU LIMP módba vált.
3. kényszerített regenerálás, ezt diag műszerrel lehet indítani, a lépéseket  a diag eszköz utasításai szerint kell elvégezni.
Olvasmány: http://www.crdperformance.com/dpf-introduction/dpf-regeneration/
Jah sry
'08 RX400h
'09 Prius 3

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14375 Dátum: 2017.12.17 19:42:01 »
És még egy apró zöld szösszenet: mért már valaki co-t regenerálás közben? :surrender: (Vagy olyankor "nem ér a nevem" van? ;) )
Műszaki vizsga meg a regenerálás ritkán esik egybe. Bár az se lenne probléma. Olyan csodát láttam pár hónapja a vizsgán, amit azért nem gondoltam volna. Audi A3 dízel vizsgázik, egyszer csak nyílik a műhely ablaka és a kint álló Seat kipuffogójába bedugták a szenzort. Majd lement a mérés a donor alapján, kitöltötték a papírokat a sikeres vizsgáról és a kocsi már gurulhatott ki hogy határérték felett szennyezhessen még két évig. Ha a fék képes valamennyire fogni, bármit áttolnak.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14376 Dátum: 2017.12.17 23:26:19 »
Szerintem fék nélkül is átmegy, csak a boríték vastagságától függ a dolog...  :hmmmm:
És jajj nekünk, ha egy ilyen bontószökevénnyel találjuk szemben magunkat.  :no: :wacko: :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14377 Dátum: 2017.12.18 08:45:26 »
Ha már vizsga.... Egy kis statisztika az angol Avensis vizsgákról. Lehet böngészni, mik a hibák (ott)
https://good-garage-guide.honestjohn.co.uk/mot/toyota/avensis
Avensis 1.8 / 2007

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14378 Dátum: 2017.12.18 09:34:48 »
Szerintem fék nélkül is átmegy, csak a boríték vastagságától függ a dolog...  :hmmmm:
És jajj nekünk, ha egy ilyen bontószökevénnyel találjuk szemben magunkat.  :no: :wacko: :whistling:
És én még csak nem is a vizsgára gondoltam, hanem arra, hogy amikor engedélyezték ezt a kromtalanítási eljárást, hol volt az a híres európai zöld-ség? Vagy arra nem gondoltak, hogy ezek a motorok/szűrők egyszer csak meg fognak öregedni, és az új, kevésbé vagyonos tulajdonosok nem fogják újra cserélni az (autójuk árával vetekedő) alkatrészeket?
(Sosem felejtem el azt a szép, verőfényes márciusi napot, amikor a Poprád-Rózsahegyi autópályán, hosszú kilométereken át füsttel takartam el a többi pályázós utazó elöl a Tátra hófödte csúcsait. A szégyenérzésemet nem tudom szavakba önteni... :cry: )

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14379 Dátum: 2017.12.18 09:43:26 »
És én még csak nem is a vizsgára gondoltam, hanem arra, hogy amikor engedélyezték ezt a koromtalanítási eljárást, hol volt az a híres európai zöld-ség? Vagy arra nem gondoltak, hogy ezek a motorok/szűrők egyszer csak meg fognak öregedni, és az új, kevésbé vagyonos tulajdonosok nem fogják újra cserélni az (autójuk árával vetekedő) alkatrészeket?
Ez ugyanaz mint az elektromos autó. Nem itt szennyez, hanem ott. DPF-es dízelnél ugyanez van, csak idő dimenziójában tolódik el a dolog.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14380 Dátum: 2017.12.18 11:05:21 »
Ez ugyanaz mint az elektromos autó. Nem itt szennyez, hanem ott. DPF-es dízelnél ugyanez van, csak idő dimenziójában tolódik el a dolog.
:yes: :clap:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14381 Dátum: 2017.12.18 12:14:40 »
Ez ugyanaz mint az elektromos autó. Nem itt szennyez, hanem ott. DPF-es dízelnél ugyanez van, csak idő dimenziójában tolódik el a dolog.
Ha már szóba került a villanyautó: http://www.portfolio.hu/vallalatok/elarulta-a-toyota-hogyan-dolgozna-le-korhatranyat-az-elektromos-autozasban.3.271325.html

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14382 Dátum: 2017.12.18 14:19:06 »
:yes: :clap:
Azt mondjuk nem szabad elfelejteni, hogy a DPF egyik fő célja a rákkeltő mikro részecskék összeszedése akkora egységekre, hogy azokat a tüdő képes legyen legalább részben kiszűrni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14383 Dátum: 2017.12.18 14:23:10 »
Ha már szóba került a villanyautó: http://www.portfolio.hu/vallalatok/elarulta-a-toyota-hogyan-dolgozna-le-korhatranyat-az-elektromos-autozasban.3.271325.html
Részemről a H2 alapú megoldásokkal rettentően szimpatizálok. Valamilyen újabb akku technológiának is ideje lenne már. Kiváncsi vagyok mi lesz. 10 évig csak kihúzom még szívóbenzines járgányokkal.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14384 Dátum: 2017.12.18 15:04:36 »
Azt mondjuk nem szabad elfelejteni, hogy a DPF egyik fő célja a rákkeltő mikro részecskék összeszedése akkora egységekre, hogy azokat a tüdő képes legyen legalább részben kiszűrni.
Én elsősorban az elektromos autók vélt "mindenhatóságára" gondoltam, de azt sem komálom hogy az én tüdőm is DPF szűrő. Nagyon gyűlölöm amikor a dieseles autók, a kisebb fogyasztásra gondolva, várakozás közben is járatják a motort és nem csak nyáron a klima, vagy télen a fűtés miatt. A végállomásozó buszok akár negyed órát is brummognak anélkül, hogy bármi haszna lenne, mellettük meg nem lehet levegőt venni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.18 15:06:32 írta kugyu21 »