Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3709906 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14250 Dátum: 2017.11.22 13:43:51 »
Koszi a valaszokat.
Egyutt tudok vele elni hogy ra-ra kell toltogetni de megis hova kerul ez a rengeteg olaj nem okoz kesobbiekben nagyobb hibat a motorban?
Ha a gyuruzes segit akkor raszannam a penzt es rendben rakatnam nagyon szep allapotban van az auto a borokon egy repedes se apolom is oket maxolen blue starral ajanlom mindenkinek:)
Szeretnem megovni es megorizni ilyen szep allapotban az autot muszakilag is.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.22 13:46:07 írta Kowboy »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14251 Dátum: 2017.11.22 21:46:43 »
A motortérben lennie kell egy feltűnő színű műanyag fogantyúval ellátott nívópálcának, azzal lehet az olajszintet ellenőrizni. Nálad ezek szerint ez rendszeresen ajánlott, hosszabb utak előtt és 1000km-enként mondjuk. A szintet mindig tartsd max közelében, ha a szint a minimumot nem éri és nincs nálad olaj lehetőleg ne közlekedj az autóval.
A kigyulladó lámpára fél liter utántöltés gyakorlata teljesen hibás!!!
Ha 4000km-enként fél liter fogy akkor azt 0 km-es autók is megirigyelhetik, teljesen normális.


Koszi a valaszokat.
Egyutt tudok vele elni hogy ra-ra kell toltogetni de megis hova kerul ez a rengeteg olaj nem okoz kesobbiekben nagyobb hibat a motorban?
Ha a gyuruzes segit akkor raszannam a penzt es rendben rakatnam nagyon szep allapotban van az auto a borokon egy repedes se apolom is oket maxolen blue starral ajanlom mindenkinek:)
Szeretnem megovni es megorizni ilyen szep allapotban az autot muszakilag is.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14252 Dátum: 2017.11.22 21:56:17 »
Kowboy!

Én is csatlakozom az előttem szóló véleményéhez!
Örülj neki, hogy ilyen jó autód van, mely alig fogyaszt olajat!  :yes: :yawn:
Nekem eszembe nem jutna szétszedetni a motort! Boldogat töltögetném utána azt a pár decit! :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

zebo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14253 Dátum: 2017.11.22 22:58:11 »
Szép estét!

A véleményeteket lennék kíváncsi.

Avensisünknél eljött az ideje a kettős tömegű lendkerék cseréjének . D4D 2000 Disel 2004 . A szerelőm ajánlja a kiváltó szettet. Olvastam már róla hideget-meleget Esetleg konkrét tapasztalata van vakinek a jelenlévő ave tulajok közül?Hozzá értő szakember véleménye is sokat segítene.
Előre is köszönöm.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14254 Dátum: 2017.11.22 23:14:45 »
Gondolom még egyszer nem tervezed elhasználni, a korai évjáratokban egyébként gyengébb is volt, az új többet bírhat. Mennyit ment el a régi? Olcsóbb annyival, hogy megérje elgondolkodni rajta?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14255 Dátum: 2017.11.22 23:23:27 »
Szép estét!

A véleményeteket lennék kíváncsi.

Avensisünknél eljött az ideje a kettős tömegű lendkerék cseréjének . D4D 2000 Disel 2004 . A szerelőm ajánlja a kiváltó szettet. Olvastam már róla hideget-meleget Esetleg konkrét tapasztalata van vakinek a jelenlévő ave tulajok közül?Hozzá értő szakember véleménye is sokat segítene.
Előre is köszönöm.
ToyoTeam-et kérdezném meg, fórum alján van topicjuk. Márkaspecifikusak, de nem márkaszervízesek. Magyarországon vélhetően nekik van a legátfogóbb márkaismeretük a gyári hálózaton kívül. Mivel függetlenek, így megmondhatják az őszinte véleményüket és optimális alkatrészt is tudnak javasolni. Saját véleményem az, hogy nem ésszerű a mérnöki tervezést ignorálni. A cserélt alkatrésszel elmegy majd gondolom még 200.000 km-t. A dízel vásárlók a vételkor tisztában kell legyenek vele, hogy lesznek költségek és azok sokba fognak kerülni.
Mennyi egyébként a kettőstömegű beépítéssel együtt? Márkaszervíz a kuplungszettre beépítéssel 128k-t ír.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14256 Dátum: 2017.11.22 23:30:22 »
Mielőtt kidobnád azt a kéttömegű cuccost a kocsiból, olvasd el itt, hogy mik a pro és kontra érvek és hogy miért van benne.

Szotyi0001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14257 Dátum: 2017.11.23 01:21:49 »
Sziasztok!
Némi muszaki infos segitseget kernek toletek. Tunet:

Szoval kigyullad alapjaraton a ket szelso sarga lampa,elvileg az olajszint ellenorzeset akarja gondolom,azonban minden folyadek szinten van,gazadasra eltunik a figyelmeztetes.
Mi lehet a problema?

zebo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14258 Dátum: 2017.11.23 05:00:59 »
Gondolom még egyszer nem tervezed elhasználni, a korai évjáratokban egyébként gyengébb is volt, az új többet bírhat. Mennyit ment el a régi? Olcsóbb annyival, hogy megérje elgondolkodni rajta?


Köszönöm a gyors válaszokat. A gyári lendkerékkel cca. 350e km ment. Természetesen eszem ágában sincs felül bírálni a tervező mérnökök döntését. A helyzet az,hogy kuplung cserével indult a dolog. Amit a szerelők meg is rendelt. Lebontását látta meg,hogy a kettős tömegű is csere érett.(én ráutaló jeleket nem tapasztaltam a kuplung félkeményedésén kívül. Tehát a kuplung már meg van. A kettőst+ 180k lenne magában.Ha a kuplungot vissza veszik,200k a komplett szett(kuplung+kettőst) A kivàltó szett  50 ezerrel olcsóbb. Igazából nem az ár a meghatározò,persze nem vagyok a saját pénzem ellensége.
A szerelők egyébként Írorszàgban volt szerviz és. Azt mondja nem kell félnie a kiváltását ól,kinn is gyakran csinálták,nem voltak gondok vele. Az Ő autójában is az van évek óta.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14259 Dátum: 2017.11.23 06:30:47 »
Koszi a valaszokat.
Egyutt tudok vele elni hogy ra-ra kell toltogetni de megis hova kerul ez a rengeteg olaj nem okoz kesobbiekben nagyobb hibat a motorban?
Ha a gyuruzes segit akkor raszannam a penzt es rendben rakatnam nagyon szep allapotban van az auto a borokon egy repedes se apolom is oket maxolen blue starral ajanlom mindenkinek:)
Szeretnem megovni es megorizni ilyen szep allapotban az autot muszakilag is.

21.-én még azt írtad, hogy rendbe szeretnéd rakatni a motort, mert fogy belőle a kenőanyag. Akkor ezt az állapotot szeretnéd megőrizni?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14260 Dátum: 2017.11.23 08:16:39 »
Mérlegelt, van az az arány amikor a szándékot felülírja a józan ész. 120Ł értékű olaj 10 év alatt, vagy 1000Ł szervízköltség most azonnal, egy 4000Ł értékű kocsinál. Plusz ott van a balkormányosság ami miatt lehet hogy csak 3000Ł a piaci értéke. Hiába  a friss szerelem, ha a szervízköltség a piaci érték 25-33%-a és nincs valós racionalitása. :whistling:

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14261 Dátum: 2017.11.23 08:32:34 »
A motortérben lennie kell egy feltűnő színű műanyag fogantyúval ellátott nívópálcának, azzal lehet az olajszintet ellenőrizni. Nálad ezek szerint ez rendszeresen ajánlott, hosszabb utak előtt és 1000km-enként mondjuk. A szintet mindig tartsd max közelében, ha a szint a minimumot nem éri és nincs nálad olaj lehetőleg ne közlekedj az autóval.
A kigyulladó lámpára fél liter utántöltés gyakorlata teljesen hibás!!!
Ha 4000km-enként fél liter fogy akkor azt 0 km-es autók is megirigyelhetik, teljesen normális.
Azért egy kicsit engem is zavar, mert az előd autónál (Opel Ascona 1.8i, 1984, 300ekm) nekem SOHA EGY DECIT sem kellett utántölteni. Az olajcserénél megmaradt 0.5l olaj ott is maradt mindig a kannában, amig másra el nem használtam. És persze azt is tudom, hogy már a mai Opelek sem ilyenek.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.23 08:34:46 írta kugyu21 »

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14262 Dátum: 2017.11.23 12:44:43 »
Szép estét!

A véleményeteket lennék kíváncsi.

Avensisünknél eljött az ideje a kettős tömegű lendkerék cseréjének . D4D 2000 Disel 2004 . A szerelőm ajánlja a kiváltó szettet. Olvastam már róla hideget-meleget Esetleg konkrét tapasztalata van vakinek a jelenlévő ave tulajok közül?Hozzá értő szakember véleménye is sokat segítene.
Előre is köszönöm.
A másik guru a honlapon is megtalálható:

Charlie Auto Bt. - Monor
« Dátum: 2008.01.22 20:40:21 »

Sintár Károly - autószerelõ
Tel: 06-1-431-7604

Klubtagoknak 5% kedvezmény a munkadíjakból.
Avensis 1.8 / 2007

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14263 Dátum: 2017.11.23 13:40:53 »
Szép estét!

A véleményeteket lennék kíváncsi.

Avensisünknél eljött az ideje a kettős tömegű lendkerék cseréjének . D4D 2000 Disel 2004 . A szerelőm ajánlja a kiváltó szettet. Olvastam már róla hideget-meleget Esetleg konkrét tapasztalata van vakinek a jelenlévő ave tulajok közül?Hozzá értő szakember véleménye is sokat segítene.
Előre is köszönöm.
Nincs konkrét tapasztalatom, de...

A kettőstömegű lendkerék nem azért lett kitalálva és beépítve az autódba, mert felesleges lenne. A modern dízelek belső motor alkatrészeinek terhelése nagyságrendekkel nőttek a korai, hagyományos dízelekéhez képest, gondoljunk csak a fordulatszámtartomány jelentős kiszélesedésére. Egy mai dízel gond nélkül elforog 4500 fölé, szemben a hagyományos TD-kkel, amelyek 3500 felett már meghaltak. A kettőstömegű lendkerék hivatott többek között kiegyensúlyozni a motor-hajtás-váltó vonalon keletkező többlet terheléseket és megakadályozza, hogy a káros rezgések átterjedjenek a váltóra. Igen, persze, ki lehet váltani egytömegűre, de kérdés, megéri-e? Megéri-e szétcseszni emiatt a váltódat pl? A szerelő, aki a váltást javasolta, vajon ingyen és bérmentve fogja-e javítani az autódat, amennyiben emiatt tönkremegy valamely alkatrésze az autódnak? Azt fogja mondani, Te nem használtad jól az autót, biztos, ütötted-vágtad és különben is, a Te beleegyezéseddel történt az egyszerűsítés. Őt nem terheli semmiféle felelősség (- mondja ő...).

Sosem értettem, miért kell kendácsolni egy autót. Akkor is, ha használt, akkor is, ha 3-400 000km-t futott már. Naivság feltételezni azt, hogy egy bármilyen "szerelő" véleménye, miszerint, ki lehet váltani ezt az alkatrészt, a gyári fejlesztőmérnökökén felül áll. Ha ezt állítja, valszeg fogalma sincs az ok-okozati összefüggésekről. Nézd, tudva levő, hogy a kettőstömegű lendkerék és kuplung szett cseréje nem filléres tétel, eléri a 350-400 000Ft-ot. De ez egy modern dízel autó, amelynek részegységei közül többet fel lehet sorolni, amik egyenként is többszázezres kategóriába esnek. Ez akkor is tény volt, amikor vetted az autót. A használt autót.
Műszakilag mindenképpen az lenne a tisztességes megoldás, ha vállalnád ezt a költséget. Nem kioktatni szeretnélek, de bármilyen modern, használt dízelt veszel, ezek a kockázatok velejárnak, a vásárlással ezeket is vállalni kell.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zebo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14264 Dátum: 2017.11.23 16:32:55 »
Nincs konkrét tapasztalatom, de...

A kettőstömegű lendkerék nem azért lett kitalálva és beépítve az autódba, mert felesleges lenne. A modern dízelek belső motor alkatrészeinek terhelése nagyságrendekkel nőttek a korai, hagyományos dízelekéhez képest, gondoljunk csak a fordulatszámtartomány jelentős kiszélesedésére. Egy mai dízel gond nélkül elforog 4500 fölé, szemben a hagyományos TD-kkel, amelyek 3500 felett már meghaltak. A kettőstömegű lendkerék hivatott többek között kiegyensúlyozni a motor-hajtás-váltó vonalon keletkező többlet terheléseket és megakadályozza, hogy a káros rezgések átterjedjenek a váltóra. Igen, persze, ki lehet váltani egytömegűre, de kérdés, megéri-e? Megéri-e szétcseszni emiatt a váltódat pl? A szerelő, aki a váltást javasolta, vajon ingyen és bérmentve fogja-e javítani az autódat, amennyiben emiatt tönkremegy valamely alkatrésze az autódnak? Azt fogja mondani, Te nem használtad jól az autót, biztos, ütötted-vágtad és különben is, a Te beleegyezéseddel történt az egyszerűsítés. Őt nem terheli semmiféle felelősség (- mondja ő...).

Sosem értettem, miért kell kendácsolni egy autót. Akkor is, ha használt, akkor is, ha 3-400 000km-t futott már. Naivság feltételezni azt, hogy egy bármilyen "szerelő" véleménye, miszerint, ki lehet váltani ezt az alkatrészt, a gyári fejlesztőmérnökökén felül áll. Ha ezt állítja, valszeg fogalma sincs az ok-okozati összefüggésekről. Nézd, tudva levő, hogy a kettőstömegű lendkerék és kuplung szett cseréje nem filléres tétel, eléri a 350-400 000Ft-ot. De ez egy modern dízel autó, amelynek részegységei közül többet fel lehet sorolni, amik egyenként is többszázezres kategóriába esnek. Ez akkor is tény volt, amikor vetted az autót. A használt autót.
Műszakilag mindenképpen az lenne a tisztességes megoldás, ha vállalnád ezt a költséget. Nem kioktatni szeretnélek, de bármilyen modern, használt dízelt veszel, ezek a kockázatok velejárnak, a vásárlással ezeket is vállalni kell.

Köszönöm a jó tanácsokat,már meg is jött a gyári LUK kettős tömegű-kuplung szett. 185000 volt. Teljesen igazatok van,pár tízezerért nem éri meg kockáztatni.
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat.
Szép estét!