Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3737377 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13845 Dátum: 2017.09.22 19:20:28 »
kkusaru le! Világítás fel (kóboráram végett...)! Akkusaru vissza! (Hátha...)
Lehet, h a katalizátor bejelez. Bár, nekem ilyenkor világított a trc-vsc lámpapáros is... :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13846 Dátum: 2017.09.22 19:53:10 »
Köszi, Robinak ezer köszönet érte, így holnap reggel rátesszük a gépre, meglátjuk mit jelez. Illetve természetesen bízom a csodában, és hogy holnap reggel indítás után el fog aludni az ikon.  :innocent: ;)
Pont beszéltük, hogy lassan 4 éve lesz, hogy bajt jelzett, akkor is kiolvastuk, és ez a hibakód volt:

P0136 - Generic
Type   Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description   
O2 Sensor Circuit
Location   Bank 1 Sensor 2

De hogy ezután mitől tűnt el, nem emlékszem. Nem rémlik, hogy töröltük a hibakódot, bár a jó ég emlékszik már rá...  4 év, hogy repül az idő...  :eek: :hmmmm:

Utána ha úgy adódik még el tudok gurulni Mayerékhez, reméljük nem lesz rá szükség.  :szemez:
Ez a hátsó lambda ha jól látom? Ez az elkoszolódott katalizátortól is bejelezhet, ami el is múlik, ha meghajtod a kocsit. Olyankor a magas fordulaton több hő lesz, és kiég belőle a cucc, amitől vissza javul normál szintre a hatékonyság, ezáltal a szondázott értékek is jók lesznek. Ha mégis marad a hiba, akkor rendelj egy szondakiemelőt, pár euróból itt van UK-ből vagy a németektől. Ha nem kell most, majd jól jön később, ha a katalizátor hatékonysága valaha maradandóan lecsökkenne.
Amit Izso ír: ha bejelzett, akkor is marad az égő ikon, akkor is ha már nem áll fenn a probléma. Akkusaru lehúzásával az a gond, hogy törlödik a hibakód és nem tudod meg hogy mitől égett. Ha az égő ikon zavar, akkor az is zavarni fog, ha nem tudod meg miért égett. Én előbb kiolvasnám.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13847 Dátum: 2017.09.23 00:12:46 »
Lehet kiolvasás után a sarukat levesszük, reggel meglátjuk mi lesz.

Hétfőn megyek egy szép körútra, akkor meg tudom kicsit kergetni, bár a 2.4-es motort, hogy a fordulat 3000 felett legyen már a megengedett sebességhatár felett kellene hajtani, vagy kézzel beavatkozni, és nem engedni, hogy felváltson 5-ik sebességbe az automata.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13848 Dátum: 2017.09.23 11:37:03 »
Megvolt az obd-zés, még egyszer köszönet Robinak érte!  :yes: ;)

Ez lett kiolvasva:

Meglévõ hiba napló
------------------
P0430: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)

Aktuális hiba bejegyzés
------------------
ECU reports no pending faults

Régebbi hibák protokollja
------------------
ECU nem mutat jelentõs hibákat
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
ECU reports no other fault codes logged

Jelentés vége.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13849 Dátum: 2017.09.23 11:44:31 »
A kódot töröltük, mint tudjuk a katalizátornak biztosan nem tesz jót az olajevés/utánatöltögetés, ezért ha még huzamosabb ideig itthon leszek, lehet segítséget kérek a békéscsabaiaktól, és történjen meg ott a motor szétbontása (nincs bajom a ToyoTeam-el, félre ne értsen senki, csak majd 2,5x árajánlatot mondtak, mint amit több békéscsabai elégedett tulaj leírt, hogy neki mennyibe fájt a dolog - ezt pedig még az oda-vissza út költségével, és akár 1-2 napos ott alvás költséggel is jobban megúsznám a dolgot).

Mindenesetre a kód törlése után felmentem az M5-ösre, és 4.-ik sebességben hagyva - a szabályokat még betartva meg lett küldve az autó. A fogyasztás szépen felment 9,3 literre, a pillanatnyi fogyi valahol 11L körül járt, de azóta a hibajelenség nem jött vissza. Kicsit fájt a szívem 4000-el pörgetni a motort, de remélem "jót cselekedtem" vele.  ;)



2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13850 Dátum: 2017.09.23 13:11:15 »
kutya baja nem lesz a motornak a 4-5e fordulattol. én egy pár100 km távot letolnék igy,hátha kiég a katalizátorbol meg a szondákról a szutymák.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13851 Dátum: 2017.09.23 13:28:57 »
Tudom, hogy nem lesz baja, hiszen az ex kis 1.6-os motorral óra szerint 140-nél már majdnem 4000-et forgott a motor, ez az Avensis viszont annyira kiszűri a külső zajforrásokat, hogy így most feltűnő volt a "motorhang", illetve nem éppen ideális "muzsika", ha az útitársammal közben beszélgetni szeretnék. De majd meglátjuk mi lesz, még1x köszönet.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13852 Dátum: 2017.09.23 14:00:09 »
sziv
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13853 Dátum: 2017.09.23 14:12:25 »
sziv
Milyen műszered van és mennyire vagy vele elégedett? MS509-en szembejött ebay-en a minap, nagyon gondolkozom hogy megrendeljem, 10k körül itthon van és nem kell vele okostelefonozni.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13854 Dátum: 2017.09.23 17:24:25 »
A kódot töröltük, mint tudjuk a katalizátornak biztosan nem tesz jót az olajevés/utánatöltögetés, ezért ha még huzamosabb ideig itthon leszek, lehet segítséget kérek a békéscsabaiaktól, és történjen meg ott a motor szétbontása (nincs bajom a ToyoTeam-el, félre ne értsen senki, csak majd 2,5x árajánlatot mondtak, mint amit több békéscsabai elégedett tulaj leírt, hogy neki mennyibe fájt a dolog - ezt pedig még az oda-vissza út költségével, és akár 1-2 napos ott alvás költséggel is jobban megúsznám a dolgot).

Mindenesetre a kód törlése után felmentem az M5-ösre, és 4.-ik sebességben hagyva - a szabályokat még betartva meg lett küldve az autó. A fogyasztás szépen felment 9,3 literre, a pillanatnyi fogyi valahol 11L körül járt, de azóta a hibajelenség nem jött vissza. Kicsit fájt a szívem 4000-el pörgetni a motort, de remélem "jót cselekedtem" vele.  ;)




Nem vagyok biztos abban, hogy az olajfogyás és a katalizátor elhasználódás szoros összefüggésben van. Nálam 510e km-nél kapott új katalizátort, és 625e km-ig nem jött elő a katalizátor probléma, pedig akkor már zabálta az olajat: 7-8 deci/1000 km. :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13855 Dátum: 2017.09.23 20:21:28 »
Kormánybőrözés kinél meddig bírta? Bal kéznél kezd kicsit hámlani, lehet újracsináltatnám. Persze bőrös szakit is kell még keresni hozzá, ha valaki tud valamit írja meg.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13856 Dátum: 2017.09.23 20:21:56 »
Kormánybőrözés kinél meddig bírta? Bal kéznél kezd kicsit hámlani, lehet újracsináltatnám. Persze bőrös szakit is kell még keresni hozzá, ha valaki tud valamit írja meg.
www.varrga.hu
vagy bestkarpit
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.23 20:23:31 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10678
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13857 Dátum: 2017.09.23 20:31:03 »
Nem vagyok biztos abban, hogy az olajfogyás és a katalizátor elhasználódás szoros összefüggésben van. Nálam 510e km-nél kapott új katalizátort, és 625e km-ig nem jött elő a katalizátor probléma, pedig akkor már zabálta az olajat: 7-8 deci/1000 km. :hmmmm:

Lehet nincs összefüggés közötte, ezt hallottam több embertől is. Én elismerem, hogy "autós-műszaki tudásom" hagy kívánnivalót maga után, izzót még kicserélek, de olajcseréhez már szervizbe megyek.  :innocent:
Így lehet semmi köze a katalizátornak az olajevéshez, az olajat az autó viszont csipegeti, és mivel nem látni tócsát alatta, valahova csak "elszökik", és erre írták többen is már, hogy a katalizátornak sem biztos, hogy jót tesz az ajánlott csereperiódusnál gyakoribb olaj(után)töltögetés.

Egyébként magának a katalizátornak ha hibája lesz, az érezhető lesz az autó teljesítményén/futásán, vagy csak egyszerűen füstölni fog, vagy mik lehetnek ennek a jelei? Én csak egy user vagyok, aki használja az autót A-ból B-be eljutni, ezt elismerem.  :innocent: ;)

Remélhetőleg nem villan fel újra az ikon, természetesen figyelni fogom.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13858 Dátum: 2017.09.23 20:44:57 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13859 Dátum: 2017.09.23 21:12:18 »
A link nem él  :whistling:
megeshet. guglizz rá!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки