Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742520 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13545 Dátum: 2017.07.25 22:45:21 »
Koszi mindenkinek a hozzaszolasokat. Na igen, ahogy emlitettem is, alapvetoen egy Toyota megbizhato (elozoleg Carinam volt, imadtam), most az Ave - fiatalabb is, talan meg megbizhatobb is(?) - nem felek, hogy lerobban a motor pl., hanem inkabb az olyan jellemzo tipushibak, mint pl. az emlitett, bal oldali feltengely (vesztemre, fb-on jott velem szemben egy ilyen eset es most a fulembe ultette a bogarat). Azert persze, probalok nem ragorcsolni es nem gondolni erre, nem akarom bevonzani :) ... de errol nem tudtam, hogy kvazi tipushiba (es allitolag a gumihenger-boritas vagy mi a szosz nem is azert van rajta, hogy a rozsdasodastol ovja, hanem kvazi a rezgeseket igyekszik csillapitani(?), mert talan nem is a rozsdatol gyengul el az anyag, ami vegul a torest idezi elo, hanem a sok rezges gyengiti el az anyagot - ahogy nyilatkozott az egyik kollega a csoportban).

Mar nem jutok el szervizbe, hogy ellenoriztessem a feltengelyt, de legkozelebb idoben fogok erre, ezekre gondolni (sot, az ember sok mindent maga is le tud ellenorizni, ha tudja mit es hol nezzen es van egy jo aknaja, ahol a kocsi ala maszhat kenyelmesen...).

Kellemes nyarat, balesetmentes kozlekedest sracok!  :hug:
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13546 Dátum: 2017.07.26 08:21:57 »
Koszi mindenkinek a hozzaszolasokat. Na igen, ahogy emlitettem is, alapvetoen egy Toyota megbizhato (elozoleg Carinam volt, imadtam), most az Ave - fiatalabb is, talan meg megbizhatobb is(?) - nem felek, hogy lerobban a motor pl., hanem inkabb az olyan jellemzo tipushibak, mint pl. az emlitett, bal oldali feltengely (vesztemre, fb-on jott velem szemben egy ilyen eset es most a fulembe ultette a bogarat). Azert persze, probalok nem ragorcsolni es nem gondolni erre, nem akarom bevonzani :) ... de errol nem tudtam, hogy kvazi tipushiba (es allitolag a gumihenger-boritas vagy mi a szosz nem is azert van rajta, hogy a rozsdasodastol ovja, hanem kvazi a rezgeseket igyekszik csillapitani(?), mert talan nem is a rozsdatol gyengul el az anyag, ami vegul a torest idezi elo, hanem a sok rezges gyengiti el az anyagot - ahogy nyilatkozott az egyik kollega a csoportban).

Mar nem jutok el szervizbe, hogy ellenoriztessem a feltengelyt, de legkozelebb idoben fogok erre, ezekre gondolni (sot, az ember sok mindent maga is le tud ellenorizni, ha tudja mit es hol nezzen es van egy jo aknaja, ahol a kocsi ala maszhat kenyelmesen...).

Kellemes nyarat, balesetmentes kozlekedest sracok!  :hug:
Ha még eredeti van, akkor arra ügyelj, hogy kitekert kormánnyal ne indulj kanyarban kövér gázzal. Egyelőre ennyi, aztán majd megnézeted. Jó nyaralást! :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13547 Dátum: 2017.07.26 08:42:33 »
Udv!
... A felnik is szerintem rendben vannak. Ebbol adodoan szerintem megiscsak valahol a futomu kornyeken kell keresni a problemat. csak miert van az. hogy 100 es 120 kozott jon elo a  gond mindket szett guminal???
Üdv!
Még egy tipp: a kormányösszekötő gömbfej\rúd hibája is szóba jöhet.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13548 Dátum: 2017.07.26 09:22:26 »
Udv!
Eloszor is, koszonom a hozaszolasokat. Haza erve melo utan, elsore kicsereltem a hatso gumikat az elsokre, ki az M6-ra, felgyorsitok, 100-nal bejon a remeges, 120-nal kisimul. Irany vissza, bealok az udvarba, alufelnin levo nyari gumikat le acelfelniken levo teli gumikat fel. Irany M6-ra, felgyorsitok nezem a km orat 100-nal ugyan ugy bejon a remeges 120-nal kisimul, tavasszal amielott lecsereltem oket nem volt ilyen jellegu problema. Mellekesen ezek is Michlen gumik, mindket garnitura 2011-ek. Logikusnak hangzik mh197-nes koleganak az ervelese de akkor mi van a teli garnituraval, hisz tavasszal meg nem volt semmi gond veluk. A felnik is szerintem rendben vannak. Ebbol adodoan szerintem megiscsak valahol a futomu kornyeken kell keresni a problemat. csak miert van az. hogy 100 es 120 kozott jon elo a  gond mindket szett guminal??? Jut eszembe igy utolag visszagondolva mindha megszunt volna a bugas a teli gumikon, tehat nincs csapagy gond. Holnap teszek meg egy kort hogy meggyozoggyek rolla, Nos eggyelore enyi. majd meg jelentkezem Szep estet mindenkinek.

Nos, 2011-es gumiktól sok jót nem kell már várni. A téli gumik futásmennyiségtől függetlenül amúgy is max 4 szezonig jók a tapadásukat tekintve, még ha a futó felület szinte teljesen jó is. Az anyaga rideggé válik és nem tapad, ahogy a télieknek kellene. Megjegyzem ez igaz az én négy évszakosomra is, szóval abban is kb 4 szezon van. Esetemben ez kb 60 ezer km-ert jelent, utána csere lesz. Hányszor lettek feltéve-leszedve a felnikről 2011 óta ezek a gumik? Újonnan vetted 2011-ben, tehát a DOT szám alapján 2011-esek mind a nyári mind a téli garnitúra?

Ha kizárjuk a gumi hibáját (bár én ilyen idős gumiknál továbbra sem tenném), marad esetleg a féktárcsa, illetve toronycsapágy, esetleg a lengőkar szilentjei. Nagyon mástól nem remeghet. Ha a féltengely remegne ennyire, az már tényleg nagyon rossz állapotú kell, hogy legyen. Megjegyzem én még ilyenről, hogy így remegjen futómű, nem is hallottam, de ez nem mérvadó, mindig lehetnek új ritka dolgok, csak ugye az ember a legvalószínűbbel kezdi.

Nagyobb sebességről (90-100 tempó) közepes-erős fékezéskor nem szitálja be a kormányt? A féktárcsák deformitását szokták így tesztelni. Toronycsapágy ritka, hogy ilyet csináljon, a futómű szilentjei pedig megtekinthetőek, de azok ha lógnak, akkor inkább az a tünet, hogy az autó ide oda mászkál.

Kormány gömbfej lógásnál szintén kell jelentkezni a rosszabb úttartásnak, rossz esetben már felemás gumikopásnak is. Ezeket viszont elég egyszerű csekkolni, mert csak meg kell rángatni a kormány rudazatainak ezen részét. Ha kottyan a gömbfej akkor csere, ha nem akkor jó.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13549 Dátum: 2017.07.26 09:35:33 »
Sziasztok!

Ti, akiknek már elmúlt 12 éves a verdája, hogyan álltok a külföldre utazás kérdéshez? Értem ezalatt azt, hogy ugyebár alapvetően nemigazán lehet 12 évesnél idősebb kocsira az utasbiztosítás mellés gépjárműasszisztenciát kötni, vagy amelyik biztosítónál lehetne is (van egy-kettő, ez tény), ott alapból nagyon drága az egész utasbiztosítás is...

Kérdezem ezt most csak azért, mert két nap múlva átugranánk a Horvátokhoz és habár karban van tartva a kocsi (kötelező olajcserék és ami ezzel jár), de úgy "extra" bevizsgáláson nem esett még át. T25 2003 év vége, 165ezer van benne és manapság egyre több olyat olvastam, hogy otthagyta gazdáját a lámpánál vagy akárhol, mert eltörött a bal féltengely  :hmmmm:

Valós a félelem és Ti pl. el sem indulnátok egy jó biztosítás és / vagy alapos műszaki ellenőrzés nélkül vagy ennyire nem eszik forrón a kását?

UI.: már csak hab a tortán, hogy ugyan nem egyedül indulunk útra, de ha jól tudom, ez tipikusan az a fajta meghibásodás, ahol vontatni nem lehet a járművet (azaz, csak a drága tréler maradt...).

Mi a véleményetek a témában?
Köszönöm!

Ezen én is szoktam filózni sajnos.. Az enyém is 2004 évjárat már, de sokkal több km-errel (336). A féltengely nálam gyári, de ahogy olvasom teljesen random törik el, van akinek 5-600 -at is kibír, és van aki még mindig a gyárival megy, mint pl én is. Már kinéztem egy pót rudat 30-ért. Megrendelem majd, és azt be is teszem a kocsiba, ha hosszabb útra mennék valahová.
A feszültségszabályozó nálam is úgy tűnik, mintha rendetlenkedne. Azon is van egy bronz kefe, ha jól néztem, és az is tud kopni. Nálam a tünet jelenleg annyi, hogy a szivargyújtós töltéskijelző (meg még sokmindent tud a kütyü) néha 14,2-14,1 körül írja a töltést, de utána menet közben vissza szokott esni 13,9-13,8 -ra is. Lehet azért mert az akksi fullon van, de nem hinném, mert szerintem ennek 14,3-14,4 körül kellene lenni ha jól tudom. Szóval lehet már gyenguszkodik a szabályozó. Majd rendelek egy bontott generátort is, 10 körül van a komplett. Ja, a szíj és a feszítő új, szóval attól nem lehet.
Az önindító bronzkeféjét már cseréltem, az 2-300 ezer km-re még jó, de ezt is érdemes.

A külföldben csak az a necc, hogy mennyiért visz le pl a tréler a pályáról Horvátban.. Aztán van-e ott alkatrész, mert ugye ha csak gyári van..ha meg utángyártott, akkor azt ott rendelni kell..szállás kell...
Nekem ezek a problémáim. Amúgy a trélerezésre tényleg van EU biztosítás 10 ezer körül 15 éves korig. De ugye már nem soká annyi az autó. Ez is fura, mert pl néhány 15 év alatti autó ezerszer rosszabb állapotú mint némely 15 év feletti. De ez biztosítás, ez van. A gond az, hogy nagyobb összegért vagy külön szervizes átvizsgálási igazolással sem lehet 15 év felettire biztosítást kötni sajnos. Itt a piaci rés a biztosítóknak, márkaszervizes hibamentes igazolással lehetne még pár autóra biztit kötni... :)

Amúgy meg egy új autó, vagy egy fiatalabb is képes lerobbannni.. Budapesten pl már többször láttam L-es, M-es rendszámos relatív igen fiatal BMW-ket tréleren.. Nem azért mert törtek, hanem valszeg meghibásodtak. De lehetne említeni itt a francia autótípusokat is.. Szóval ez talán tényleg szerencse kérdése, de a típushibákat mindegyik márka esetében célszerű hosszabb út vagy rendszeres használat esetén kijavítani még a meghibásodás előtt.

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13550 Dátum: 2017.07.26 09:54:20 »
Amúgy meg egy új autó, vagy egy fiatalabb is képes lerobbannni..
A fiatalabb autóknak (Toyota) megvan az az előnye, hogy az Eurocar Assistance keretén belül ingyen szállítják el a szervizbe EU-n belül. De akár csak egy akksi lemerülés vagy elfogyó üzemanyag esetén is segítenek. De ugye ez csak 12 éves korig van így sajnos. Ennyit simán megér évente egy kisszerviz egy márkaszervizben.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13551 Dátum: 2017.07.26 10:11:44 »
A fiatalabb autóknak (Toyota) megvan az az előnye, hogy az Eurocar Assistance keretén belül ingyen szállítják el a szervizbe EU-n belül. De akár csak egy akksi lemerülés vagy elfogyó üzemanyag esetén is segítenek. De ugye ez csak 12 éves korig van így sajnos. Ennyit simán megér évente egy kisszerviz egy márkaszervizben.

14 éves korig is van ilyen:

http://www.forensis.hu/autosos

De tavaly találtam egyet ahol 16 évig is volt, egy 10-es volt az ára.

A szervizelés nem kérdés, a probléma az, hogy egy 15+ éves autó esetén (még ha azzal csak a bevásárló központig meg vissza jártak is) hiába viszel a biztosítóhoz még akár márkaszervízes átvizsgálási igazolást is az autó hibamentességéről, akkor sem kötnek veled a trélerezésre biztosítást. Pedig a kockázata egy ilyen autónak lehet pont ugyanannyi, mint egy néhány éves autónak, ami akár már 2-3 száz ezer km -ert is futott a néhány éve alatt. Ez a faramuci helyzet. Erre írtam, hogy ez amolyan piaci rés lenne, amit nem ismertek fel. Egy szakszervizes igazolás megkérése erre a célra meg csökkentené a biztosító kockázatát, és ugya ő határozná meg, melyik szervízbe kell vinni. A szerviz is jól járna, aki beviszi átvizsgáláésra, az is, és lehetne egy biztosítást kötni erre a célra. Bár nem tudom kinn Horvátban mennyi egy trélerezés, de gondolom nem 20 ezer Ft, szóval egy 10 átvizsgálás plusz 10 biztosítás kombináció simán megérné mindenkinek.

Vagy létezik ennyiért ilyen biztosítás? Pl nem egész évre, hanem mondjuk egy hétre, vagy egy útra? Ezt nem tudom, ennyire nem ismerem a biztosítási ajánlatokat..
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.26 10:13:53 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13552 Dátum: 2017.07.26 10:11:53 »
A fiatalabb autóknak (Toyota) megvan az az előnye, hogy az Eurocar Assistance keretén belül ingyen szállítják el a szervizbe EU-n belül. De akár csak egy akksi lemerülés vagy elfogyó üzemanyag esetén is segítenek. De ugye ez csak 12 éves korig van így sajnos. Ennyit simán megér évente egy kisszerviz egy márkaszervizben.

Erre a "kis szervíz"-re kiváncsi lennék, pontosan mit is takar: 2006os a járgány, s elég sokat gurul velem az EUban, meg Keleten, s Délnek is...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13553 Dátum: 2017.07.26 10:16:51 »
Erre a "kis szervíz"-re kiváncsi lennék, pontosan mit is takar: 2006os a járgány, s elég sokat gurul velem az EUban, meg Keleten, s Délnek is...
Olajcsere, olajszűrőcsere 4+ programban leírtak szerinti áron gyári komponensekkel. 25k.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13554 Dátum: 2017.07.26 10:21:16 »
Olajcsere, olajszűrőcsere 4+ programban leírtak szerinti áron gyári komponensekkel. 25k.

Mondjuk azért egy külföldi út előtt megkötendő biztosításhozkapcsolódó átvizsgáláshoz nem feltétlenül kellene ráerőltetni bárkire is egy olajcserét.. Az olaj és olajszűrőcserére megvan a ciklus, max egy év vagy ugye a max 10 ezer km futás. Ha épp úgy jön ki a nyaralás, hogy két héttel előtte cseréltek olajat, akkor minek kellene újra? .. Inkább az autó hibamentességét kellene megnézni, és ha hiba van, azt az átvizsgálásról adott papíron feltüntetni. Ezek vagy kijavíttatja a tulaj, vagy ezekkel a kockázatokkal indul el, de ha a felsorolt hibalistából megy szét valami, akkor arra nem fizet a biztosítás, hiszen ismert volt a hiba az indulás előtt. Ennyit kellene csak kialakítani. :) Ráadásul ezt a fiatalabb autókra is alkalmazhatnák, hiszen ott is kockázatot csökkentene nekik..
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.26 10:23:17 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13555 Dátum: 2017.07.26 10:35:09 »
Mondjuk azért egy külföldi út előtt megkötendő biztosításhozkapcsolódó átvizsgáláshoz nem feltétlenül kellene ráerőltetni bárkire is egy olajcserét.. Az olaj és olajszűrőcserére megvan a ciklus, max egy év vagy ugye a max 10 ezer km futás. Ha épp úgy jön ki a nyaralás, hogy két héttel előtte cseréltek olajat, akkor minek kellene újra? .. Inkább az autó hibamentességét kellene megnézni, és ha hiba van, azt az átvizsgálásról adott papíron feltüntetni. Ezek vagy kijavíttatja a tulaj, vagy ezekkel a kockázatokkal indul el, de ha a felsorolt hibalistából megy szét valami, akkor arra nem fizet a biztosítás, hiszen ismert volt a hiba az indulás előtt. Ennyit kellene csak kialakítani. :) Ráadásul ezt a fiatalabb autókra is alkalmazhatnák, hiszen ott is kockázatot csökkentene nekik..
Nagyon nem érted, látom :)
Ezt a kisszervizt évente ígyis-úgyis megteszed -remélem  ;) - és ehhez kapsz egy évig érvényes assistance szolgáltatást. Tehát nem a külföldi út előtt erőltetnek rád egy olajcserét, hanem hogy egész évben bármi bajod van, érvényes legyen a segítség. Nem a biztosításhoz kell, hanem ez önmagában egy egyéves biztosítás.
De most látom, hogy 2004-es a kocsid, tehát erről már lemaradtál (12 éves koráig él ez a lehetőség)
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.26 10:38:50 írta Nagycitrom »

chriska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
    • honlapom
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13556 Dátum: 2017.07.26 10:38:14 »
Olajcsere, olajszűrőcsere 4+ programban leírtak szerinti áron gyári komponensekkel. 25k.

Ez a program vajon külföldi markaszervízeknél is igaz? (Sepsiszentgyörgy a bázisom - a legközelebbi hivatalos márkakereskedés/szervíz, ha jól tévedek, Brassóban van. Magyarországra viszonylag ritkásan járok: 1-2 alkalom max/év, olyankor Veszprém az úticél.)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13557 Dátum: 2017.07.26 10:40:24 »
Ez a program vajon külföldi markaszervízeknél is igaz? (Sepsiszentgyörgy a bázisom - a legközelebbi hivatalos márkakereskedés/szervíz, ha jól tévedek, Brassóban van. Magyarországra viszonylag ritkásan járok: 1-2 alkalom max/év, olyankor Veszprém az úticél.)
Egy telefon vagy mél és megtudod ;)

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13558 Dátum: 2017.07.26 10:42:06 »
Ha még eredeti van, akkor arra ügyelj, hogy kitekert kormánnyal ne indulj kanyarban kövér gázzal. Egyelőre ennyi, aztán majd megnézeted. Jó nyaralást! :)

Ezek szerint alacsavarva a kormanyt, sokkal nagyobb eselye van elroppannia (gondolom, mert igy nyilvan sokkal nagyobb erot kell kifejtenie). Ertem es nagyon koszonom a tippet  :hug: , midenkepp vigyazok (mar igy is ket napja ugy indulok vele, mint egy 80 eves mami... :) ).
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13559 Dátum: 2017.07.26 11:02:47 »
... nem feltétlenül kellene ráerőltetni bárkire is egy olajcserét....
Szerintem senkire nem kéne ráerőltetni semmit. Mivel ehhez az elvhez erősen ragaszkodom, megtennéd hogy leírod hol tettem ilyet?
Ha az számít ráerőltetésnek, hogy elmondtuk, hogy egy egyébként is minden évben elvégzett olajcserét a márkaszervíznél elvégeztetve ingyen assistance jár 12 éves korig, ahhoz nem tudok kommentárt fűzni. Olyat se írt senki, hogy karbantartás helyett kössön Assistance-t, hiszen az csak a trélerezést fogja ingyenessé tenni, a javítást ugyanúgy ki kell fizetni.
Másik, hogy Toyota Assistance-nak semmi köze a biztosításhoz. Arról szól, hogy ha mozgásképtelenné válik a kocsid, akkor jönnek segítenek. Például hazatrélereznek Brüsszelből a Mayerhez.