megnéztem, valóban.. érdekes pedig 4db vezeték megy a csatira, de a "pumpában" csak 2db érintkező van..
ha lehúzva gyújtást adtam, akkor értelem szerűen jelezte, hogy üres a tank..
tételezzük fel a legrosszabb esetet, injektor probléma, annak milyen lefolyása van? mennyit lehet még így közlekedni a kocsival? szabad egyáltalán? mennyi idő alatt javítható? mi kell a teljes orvosláshoz? mitől megy tönkre egyáltalán?
a hónap végére van betervezve egy HR-es kirándulás.. 10.-ig mondhatom le felár nélkül..
Ez valószínűleg minden diagnoszta kedvenc kérdése, amire nyugodt lelki ismerettel nemigen lehet pontos választ adni. A lefolyása lehet nagyon lassú, többnyire, de erre nem tenném a nyakam. Dyna-val tapasztaltuk, hogy ment az autó, de ahogy melegedett mindig leállt, és különösen városban. Aztán megfejtettük, hogy akkor áll le az esetek 90%-ban, ha hirtelen esik le a fordulat (pl. ha mész terhelve mondjuk 2000-es fordulaton, majd kinyomod a kuplungot és elengeded a gázt). Ez a CR befecskendező működéséből jól magyarázható, amikor a vezérlő kamránál, vagy a záró kúpnál/élnél kopás van. Ha folyamatosan volt terhelve, akkor ritkán állt meg... de azért ez is előfordult. Alapjáraton nem ketyegtettük sokat. Sajna a Denso solenoid befecskendezőinél a melegen vacakolás gyakori hiba. Érdekesség, hogy a piezos-okkal nincs ennyi baj, legalábbis az én tapasztalatom szerint.
A teljes orvosláshoz csere kell, vagy felújítás, bár utóbbi a Denso esetében gyerek cipőben jár. Talán a keceli Benedeczki műhelyben csinálják.
Többnyire nem mind rossz egyszerre, hanem egy, vagy kettő, de nyilván a többi is hasonló kopással bír, hacsak korábban nem volt már valamelyik cserélve.
Hogy mi romlik el? Hmmm, egyszerűen elkopnak a záró felületek, a vezérlőkamra dugattyúja, elfárad a rugója....
Ezek csak nevükben "elektronikus befecskendezők", a feladatot elektronikusan vezérelve, hidraulikusan oldják meg.
Azért kutakodj még egy kicsit. Ha esetleg rá szeretnél nézni Toyota diaggal, és nem laksz túl messze, abban tudok segíteni.