Én múlt héten csináltam meg. A szervízrajzok átnyálazása után láttam neki, semmi DIY videót/írást nem találtam a neten. Szóval a tapasztalat az, hogyha nem akarod lebontani a fél műszerfalat, akkor meg kell elégedni a pollenszűrő nyílásával. Én elég tisztességesen szétpakoltam, kezdtem a ventillátorral, majd folytattam annak a házával, majd minden útbaeső alkatrésszel, hogy rájöjjek, hogy közvetlenül ralátni/hozzáférni úgysem fogok tudni a párologtatóra. Befotózni sikerült és úgy már látszik, hogy még ráirányítani sem tudtam volna a habot rendesen a párologtatóra.
Szóval maradt a pollenszűrő nyílása (egy életem-egy halálom), ami végülis teljesen korrekt munkát végzett. Nem szabad egyszerre túl sokat benyomni, illetve várni kell fél-egy percet az adagok között, de egyébkent semmi trükk. A ventillátor közben elkezdett nyikorgó hangot adni, gondoltam onnan már úgyis mindegy, vagy kiszárad és abba hagyja, vagy a végén kiszerelem megint és kap egy olajozást/zsírozást, legrosszabb esetben megszivattam magam és vehetek egy újat. De a végén 2-3 perc üresjárati száradás után a hang is megszűnt teljesen, azóta is olyan hangtalan, mint volt előtte. Azóta semmi szag a klímából, a spary előtte kb. semmit nem ért 2 napi extra illatot leszámítva.
Egy tanács: lehetőleg valahogy az autón kívülröl nyomd a habot (én Mannolt használtam, annak elég hosszú lett volna a csöve, csak hát ennyi eszem van), én bent ültem közben és másnap elég nehezen vettem a levegőt...
Szia!
Csak most olvastam a válaszodat, és pont ma délután vettem egy ilyen "bombás" klíma tisztítót. Az olcsóbbik fajtát választottam, ami egy ezres volt egy kisebb autósboltban (jó nagy árréssel gondolom
), de útba esett pont. Szóval Auto Mobil Vegyi Kft. a cég neve aki gyártja, és Biocid légkondicionáló tisztító aerosol a neve. A héten vagy a hétvégén megcsinálom a tisztítást vele. A terv az, hogy a pollenszűrőt kiveszem a tisztítás előtt, visszazárom természetesen a fedelét a szűrőháznak, majd klíma be minimális hőfokra, venti manuálisan maxra, belső keringetés benyom, és a használati utasítás szerint a vezető ülést kell előre dönteni, és ott hátul a padlón egy ruhadarabra ráhelyezni állítva a spray-t, majd erőteljesen lenyomni a gombot rajta. Aztán 15 percig jár a motor, meg ugye minden a fent leírtak szerint, majd utána leállítás, és szellőztetés 10 percig minimum.
Ami gondom, hogy a neten elég sok helyen azt írják, hogy a bombák esetén nem kell bekapcsolni a klímát (bár nekem a bekapcsolt állapot a logikus, mert a mocsárszag is a klíma bekapcsoláskor érezhető nálam, egyébként nem). Aztán ezt a vezető ülés mögé tevős dolgot sem olvastam még sehol.. Ezt nem tudom, ennyire maró hatású lenne??
Az ózongenerátoros megoldásra meg azt olvastam, hogy igen sok a lehúzós hely. Az olcsóbb helyeken alig megy a kocsiban a generátor 10 percet, illetve sok helyen gagyi is a cucc, vagy már igen leharcolt.. Aztán ezért kérnek el több ezrest... Az általad leírt megoldás tetszik, a kérdés, hogy a pollenszűrő nyílását említetted, ahol lefelé a ventilátor van, felfelé meg az a rész, ahonnan kintről jön a levegő. Szóval nem világos, hogy onnan a pollenszűrőtől hogy jutottál el a kis csővel a hőcserélőig. Volt a boltban sima lakás klímatisztító spray is csővel, két ezer körül elég nagy kiszerelésben, de a csőnek a klíma hőcserélőjéhez vezetés az ami nem tiszta, hogy merrefelé is van. Felételezem, hogy a ventilátor után, tehát a ventin kellene keresztülvezetni a csövet gondolom?..