Én múlt héten csináltam meg. A szervízrajzok átnyálazása után láttam neki, semmi DIY videót/írást nem találtam a neten. Szóval a tapasztalat az, hogyha nem akarod lebontani a fél műszerfalat, akkor meg kell elégedni a pollenszűrő nyílásával. Én elég tisztességesen szétpakoltam, kezdtem a ventillátorral, majd folytattam annak a házával, majd minden útbaeső alkatrésszel, hogy rájöjjek, hogy közvetlenül ralátni/hozzáférni úgysem fogok tudni a párologtatóra. Befotózni sikerült és úgy már látszik, hogy még ráirányítani sem tudtam volna a habot rendesen a párologtatóra.
Szóval maradt a pollenszűrő nyílása (egy életem-egy halálom), ami végülis teljesen korrekt munkát végzett. Nem szabad egyszerre túl sokat benyomni, illetve várni kell fél-egy percet az adagok között, de egyébkent semmi trükk. A ventillátor közben elkezdett nyikorgó hangot adni, gondoltam onnan már úgyis mindegy, vagy kiszárad és abba hagyja, vagy a végén kiszerelem megint és kap egy olajozást/zsírozást, legrosszabb esetben megszivattam magam és vehetek egy újat. De a végén 2-3 perc üresjárati száradás után a hang is megszűnt teljesen, azóta is olyan hangtalan, mint volt előtte. Azóta semmi szag a klímából, a spary előtte kb. semmit nem ért 2 napi extra illatot leszámítva.
Egy tanács: lehetőleg valahogy az autón kívülröl nyomd a habot (én Mannolt használtam, annak elég hosszú lett volna a csöve, csak hát ennyi eszem van), én bent ültem közben és másnap elég nehezen vettem a levegőt...
Szia!
Csak most olvastam a válaszodat, és pont ma délután vettem egy ilyen "bombás" klíma tisztítót. Az olcsóbbik fajtát választottam, ami egy ezres volt egy kisebb autósboltban (jó nagy árréssel gondolom
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
), de útba esett pont. Szóval Auto Mobil Vegyi Kft. a cég neve aki gyártja, és Biocid légkondicionáló tisztító aerosol a neve. A héten vagy a hétvégén megcsinálom a tisztítást vele. A terv az, hogy a pollenszűrőt kiveszem a tisztítás előtt, visszazárom természetesen a fedelét a szűrőháznak, majd klíma be minimális hőfokra, venti manuálisan maxra, belső keringetés benyom, és a használati utasítás szerint a vezető ülést kell előre dönteni, és ott hátul a padlón egy ruhadarabra ráhelyezni állítva a spray-t, majd erőteljesen lenyomni a gombot rajta. Aztán 15 percig jár a motor, meg ugye minden a fent leírtak szerint, majd utána leállítás, és szellőztetés 10 percig minimum.
Ami gondom, hogy a neten elég sok helyen azt írják, hogy a bombák esetén nem kell bekapcsolni a klímát (bár nekem a bekapcsolt állapot a logikus, mert a mocsárszag is a klíma bekapcsoláskor érezhető nálam, egyébként nem). Aztán ezt a vezető ülés mögé tevős dolgot sem olvastam még sehol.. Ezt nem tudom, ennyire maró hatású lenne??
Az ózongenerátoros megoldásra meg azt olvastam, hogy igen sok a lehúzós hely. Az olcsóbb helyeken alig megy a kocsiban a generátor 10 percet, illetve sok helyen gagyi is a cucc, vagy már igen leharcolt.. Aztán ezért kérnek el több ezrest... Az általad leírt megoldás tetszik, a kérdés, hogy a pollenszűrő nyílását említetted, ahol lefelé a ventilátor van, felfelé meg az a rész, ahonnan kintről jön a levegő. Szóval nem világos, hogy onnan a pollenszűrőtől hogy jutottál el a kis csővel a hőcserélőig. Volt a boltban sima lakás klímatisztító spray is csővel, két ezer körül elég nagy kiszerelésben, de a csőnek a klíma hőcserélőjéhez vezetés az ami nem tiszta, hogy merrefelé is van. Felételezem, hogy a ventilátor után, tehát a ventin kellene keresztülvezetni a csövet gondolom?..