Tulajdonképpen a gumiharang belsejében állnia kell a zsírnak, hisz a csuklók halála, ha a harang kiszakad és kosz megy bele, azt keni a felületek közé. A szár kinn van szabad levegőn. Van az a pár milliméter, a bilincs alatt, ami már nem zsíros, ahol a bilincs maga szorítja a "gumit a vasra". Ti is erre a részre gondoltok?
Véleményem szerint ez nem csak a rozsda műve, ehhez kell egy repedés is ami jócskán elvesz a keresztmetszetből, szemléltetni teszek képet alább
Ezek alapból túlméretezett dolgok, a munkahelyemen mi is gyártunk hasonlókat, más gyártó, más méretű hajtáselemeit, a hőkezelés edzés-megeresztés kényes mozzanata a gyártásnak, a repedés pedig sokszor későbbi "pihentetésnél" is jelentkezik. Minden keresztmetszet változás-átmérő váltás feszültséggyűjtő. Ezt értem úgy, hogy gyártáskor is, de akár így évekkel később, ha egy ponton, ott a bilincs alatt a rozsda miatt változik a hasznos átmérő kicsit, simán lehet egy repedés kiinduló pontja is.
Majd szemrevételezem, fényképet is lövök, ha kézhez kapom a töröttet, de most hirtelen úgy rémlik -
bár olyan gyorsan történt minden
- hogy nem ott hanem a gumitól 10-20-30 mm-rel beljebb tört.