Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3743164 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13155 Dátum: 2017.04.26 15:27:28 »
nemreg sikerult szert tenni egy 10 eves, 1.8-as benzines  T25-re,  :clap:.
viszont az elmult napokban ketszer is megesett, hogy keves varosi araszolas, dugoban allas kozben hamar bekapcsolt a hutoventillator. a "hamar" alatt azt ertem, hogy kis dugoban allas, kis araszolas es ket piros lampanal allas utan volt. es nem tudom, hogy ez normalis-e tekintve, hogy ez reggel tortent, amikor kint ~10Celsius van. az teny, hogy eleg rovid ideig ment a ventillator es nem ment fel a vizhomero sem.
nem tudom, hogy ez normalis-e vagy kezdjek el aggodni....?
Ezt hogy bekapcsol honnan lehet tudni? 2003 óta egyszer se vettem észre hogy lenne észlelhető hangja. Ha légkondi maxon megy és taposva van, akkor se. Elindul, bemelegszik, de semmi egyéb.

Don Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13156 Dátum: 2017.04.26 16:04:29 »
Nos, érdekes.. Az enyém 1.8, T25, 2004.04. havi, és ebben papírozottan volt motorcsere 2011-ben. Első tulajtól vettem, most 334 van benne, de egy deka olajat nem eszik. A nívó felső pöttye nálam 4,2-4,3 literrel érhető el.
Elvileg a 2005 közepe után gyártott motorok már az új kialakítás szerint készültek, de az az érdekes, hogy itt is néhányan írják, hogy eszi az olajat, az előtti motor, néhányaknak meg nem.. Esetleg ez is motorgyártási hely függő lenne??... :?:

Ha olajból nálad is 4,2-4,3 liter megy bele, az már az újabb motor kellene legyen.

A gyártási év 2006 és ahogy a neten utánanéztem ebben már valóban az újabb motornek kell lennie.
Két dologra tudok gondolni az oaljfogyasztás okán:
1. visszapörgetett km óra
2. nem megfelelő karbantartás

Don Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13157 Dátum: 2017.04.26 16:12:05 »
Két rövid leírás a problémáról:
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=101823
"In short, all Toyota VVT-I 1.4, 1.6 & 1.8L engines (1zz 1.8, 3zz 1.6 & 4zz 1.4) made from 2000 to mid 2005 may suffer from excessive oil consumption of 1L/600miles.
The cause was insufficient oil capacity, poor piston and piston ring design. This led to the oil-ways sludging up, eventually causing hardened oil around the rings to misshape the bores.
The fix was re-designed pistons, rings and short block.
For older Toyota’s made before about July 2005, Toyota could retrofit these to the existing engine, having extended the warranty on these engines to 6 years.
After about July 2005 this fix was applied to new build Toyota’s, so these should not suffer this issue."

https://www.scribd.com/document/303942555/Toyota-1-8vvti-Engine-Problems

Don Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13158 Dátum: 2017.04.26 16:38:59 »
Nem növelték az olajteknőt,csak a betöltött olajmennyiséget és a nívópálcát cserélték és kapott egy zöld pöttyöt is.
Szerencsére a gyűrűket sem fúrták meg,hanem más anyagból lévőre cserélték illetve a dugón lévő 4db furatot 8 furatra bővítették. Talán át is tervezték a dugót ezt nem tudom.
Viszont ha a tiéd 2006-os,akkor annak már bőven ilyen módosított motorosnak kellene lennie.

Úgy tűnik növelték az olajteknő méretét és furatok számát is...

"Toyota 1.8vvti engine problems
 The oil consumption issues afecting 1zz 1.8, 3zz 1.6 & 4zz 1.4 engines is caused bya combination of several issues, leading Toyota to make several changes to the engines up to around mid 2005 they managed to cure the issues:
1. Insuffcient oil capacity, pre 2005 engines only came with 3.7  litres of oil, this caused the oil to remain very hot all the time reducing the cooling afect the oil has on the back of the pistons. The continued high oil temps causes the oil to degrade and sludge excessively between service oil changes.
Toyota increased the oil capacity from 3.7 to 4.2 litres reducing the oil temps in the engine. (Edit on post 2005 cars Toyota increased oil capacity to 4.2 litres, On pre 2005 cars which had the offcial modifcations carred out due to excessive oil consumption the oil capacity was raised to 4.7 litres except for MR2’s which stayed at 3.7 litres due to the compact / shallow sump fitted to them ).
2. Poor piston design, the rear of the piston only had 4 oil ways allowing the hot oil coming from the piston ring oil scrapers to pass away fom the piston rings. This meant that the oil stayed at the hottest part of the piston crown  for too long exacerbating issue #1 which in turn allowed the oil ways to sludge up. Once sludging started the oil would eventually start to burn and harden around the rings this started to wear away at the bores eventually misshaping them. Due to the Nikosil coating applied to the bores they should not rebored or honed meaning  Toyota replaced any block showing even the slightest of damage.
Toyota redesigned the pistons to include 8 oil ways which allowed the oil to pass away quicker."

https://www.scribd.com/document/303942555/Toyota-1-8vvti-Engine-Problems

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13159 Dátum: 2017.04.26 16:50:36 »
észlelhető hangja. Ha légkondi maxon megy és taposva van, akkor se.
Nem csoda, mindkét hang elnyomja.
Amennyiben a termosztát nincs zárt állapotban beragadva, akkor a gyakori ventilátor bekapcsolás az első jele a hűtőfolyadék hővezető képesség csökkenésének. Használt ( ismeretlen szervizelésű) autón első dolog az összes folyadék és szűrő csere. Gondolom ennél ez még nem történt meg.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13160 Dátum: 2017.04.26 16:51:54 »
Ezt hogy bekapcsol honnan lehet tudni? 2003 óta egyszer se vettem észre hogy lenne észlelhető hangja. Ha légkondi maxon megy és taposva van, akkor se. Elindul, bemelegszik, de semmi egyéb.

Én alapjáraton szoktam ritkán hallani, vagy pl egy autópályás út után, ha a parkolóban megállok, és álló helyzetben jár a motor, akkor fel-fel kapcsol néha. Pici hang azért beszűrődik belőle még ha minden be is van zárva. Ha nálad soha nem kapcsol be, lehet érdemes ránézni, mert ha nem megy, az nagyobb gond, mintha néha bekapcsol.. Érzékelőgomba, plusz a venti amit csekkolni érdemes.

Amúgy ha nagyon gyakran bekapcsolgat, akkor vízhűtő bogártalanítása, belső tisztítása, a lamellák ellenőrzése, hűtőfolyadék cseréje, légtelenítés és megfelelő szint beállítás, amit érdemes csekkolni. Korábbi Honda Civic 1.4 motorral ugyanígy többször bekapcsolgatott a vízhűtő venti, ha álló helyben járt a motor. Sőt elvileg álló helyzetben ha jól rémlik annak be is kell a normál működés szerint kapcsolni. Még az alapjárat újratanítás is mintha azt írná, hogy két venti bekapcsolásig kell járatni álló helyzetben. De utóbbi már csak halványan rémlik, majd aki jobban ismeri a leírást, megírja a pontos processzt.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13161 Dátum: 2017.04.26 16:56:48 »
A gyártási év 2006 és ahogy a neten utánanéztem ebben már valóban az újabb motornek kell lennie.
Két dologra tudok gondolni az oaljfogyasztás okán:
1. visszapörgetett km óra
2. nem megfelelő karbantartás

Sajnos a nem megfelelő olaj tényleg el tudja rontani a motort.. Én 5w-30-al használom, és ahogy nézem a matricákat, korábbi szervíz számlákat, előtte is ilyen volt benne, de ugye ki tudja.. Olajfolyásod nincs sehol? PCV szelep jól teszi a dolgát? Még ezeket érdemes letesztelni, hátha.. Mindenesetre elég egy rossz szeleptömítés is, és már folyik is az olaj el, de tényleg ritka, hogy az újabb szériában ilyen legyen. Óraállást meg a hivatalos ügyfélkapus oldalról lecsekkolni, esetleg vizsgáztatós ismerőstől a műszakikon készült fényképekről, vagy még ami szóba kerülhet a voltetorve.hu oldalról.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13162 Dátum: 2017.04.26 17:03:07 »
Nem csoda, mindkét hang elnyomja.
Amennyiben a termosztát nincs zárt állapotban beragadva, akkor a gyakori ventilátor bekapcsolás az első jele a hűtőfolyadék hővezető képesség csökkenésének. Használt ( ismeretlen szervizelésű) autón első dolog az összes folyadék és szűrő csere. Gondolom ennél ez még nem történt meg.

Azt mondjuk jó lenne tudni, hogy a "gyakori" az pontosabban mit is jelent :D :D :D
Amúgy ahogy írtad, a folyadék csere mindenképp kell. Bár nem túl környezetbarát, de célszerű évente átcserélni akár. Én a korábbi autóimnál is átmostam a rendszert úgy, hogy slaggal rácsatlakoztam, aztán had menjen. Persze olyan helyen bontva, hogy a végén ki lehessen folyatni a rendszert. Csapvíz ugye nem célszerű, inkább desztvíz, ioncserélt víz kell ha már hígítandó a fagyálló. Állítólag nyáron is jó ha fagyállós, mert keni a vízpumpa csapágyát. De ebből is ahány ember annyiféle vélemény. A slagos módszer elég drasztikus, de az is amit ki tud a rendszerből hozni az ilyen átmosás...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13163 Dátum: 2017.04.26 17:13:21 »
Nem csoda, mindkét hang elnyomja.
Amennyiben a termosztát nincs zárt állapotban beragadva, akkor a gyakori ventilátor bekapcsolás az első jele a hűtőfolyadék hővezető képesség csökkenésének. Használt ( ismeretlen szervizelésű) autón első dolog az összes folyadék és szűrő csere. Gondolom ennél ez még nem történt meg.
Tudom milyen hangja van, a kocsi elejénél állva kívülről hallani. De belül nem hallom amikor beindul. Azt viszont azonnal érzem, ha maxról lement 1-2 dl-t az olaj. De lehet csak  a ventillátorra nincs  fülem.
A folyadékcserével egyetértek, azonnal cseréltettem mindent a vételnél. Bár a leeresztett cuccok állaga alapján nem sokkal a vétel előtt kaphatott nagyszervízt. Az összes folyadék ára viszont aránylag magas, szerintem a többség simán kihagyja.

Don Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13164 Dátum: 2017.04.27 08:16:25 »
Sajnos a nem megfelelő olaj tényleg el tudja rontani a motort.. Én 5w-30-al használom, és ahogy nézem a matricákat, korábbi szervíz számlákat, előtte is ilyen volt benne, de ugye ki tudja.. Olajfolyásod nincs sehol? PCV szelep jól teszi a dolgát? Még ezeket érdemes letesztelni, hátha.. Mindenesetre elég egy rossz szeleptömítés is, és már folyik is az olaj el, de tényleg ritka, hogy az újabb szériában ilyen legyen. Óraállást meg a hivatalos ügyfélkapus oldalról lecsekkolni, esetleg vizsgáztatós ismerőstől a műszakikon készült fényképekről, vagy még ami szóba kerülhet a voltetorve.hu oldalról.
Olajfolyásnak nyoma sincsen. 5w 30-as olajból Castrol Magnatec vagy Total Quartz volt használva.
Mivel külföldről lett hozva a műszakin az akkori óraállást rögzítették. Egy hivatalos Toyota márkaszervíz viszont meg tudja mondani, hogy vissza lett-e pörgetve...

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13165 Dátum: 2017.04.27 09:51:42 »
Úgy tűnik növelték az olajteknő méretét és furatok számát is...

"Toyota 1.8vvti engine problems
 The oil consumption issues afecting 1zz 1.8, 3zz 1.6 & 4zz 1.4 engines is caused bya combination of several issues, leading Toyota to make several changes to the engines up to around mid 2005 they managed to cure the issues:
1. Insuffcient oil capacity, pre 2005 engines only came with 3.7  litres of oil, this caused the oil to remain very hot all the time reducing the cooling afect the oil has on the back of the pistons. The continued high oil temps causes the oil to degrade and sludge excessively between service oil changes.
Toyota increased the oil capacity from 3.7 to 4.2 litres reducing the oil temps in the engine. (Edit on post 2005 cars Toyota increased oil capacity to 4.2 litres, On pre 2005 cars which had the offcial modifcations carred out due to excessive oil consumption the oil capacity was raised to 4.7 litres except for MR2’s which stayed at 3.7 litres due to the compact / shallow sump fitted to them ).
2. Poor piston design, the rear of the piston only had 4 oil ways allowing the hot oil coming from the piston ring oil scrapers to pass away fom the piston rings. This meant that the oil stayed at the hottest part of the piston crown  for too long exacerbating issue #1 which in turn allowed the oil ways to sludge up. Once sludging started the oil would eventually start to burn and harden around the rings this started to wear away at the bores eventually misshaping them. Due to the Nikosil coating applied to the bores they should not rebored or honed meaning  Toyota replaced any block showing even the slightest of damage.
Toyota redesigned the pistons to include 8 oil ways which allowed the oil to pass away quicker."

https://www.scribd.com/document/303942555/Toyota-1-8vvti-Engine-Problems

4.7 liter? Na ezt még nem hallottam. Én a 4.2l-t tudom meg azt hogy csak az olajtöltetet emelték és a nívópálca jelölése lett más a teknő pedig maradt.

g6b0r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13166 Dátum: 2017.04.27 11:23:07 »
Tudom milyen hangja van, a kocsi elejénél állva kívülről hallani. De belül nem hallom amikor beindul. Azt viszont azonnal érzem, ha maxról lement 1-2 dl-t az olaj. De lehet csak  a ventillátorra nincs  fülem.
A folyadékcserével egyetértek, azonnal cseréltettem mindent a vételnél. Bár a leeresztett cuccok állaga alapján nem sokkal a vétel előtt kaphatott nagyszervízt. Az összes folyadék ára viszont aránylag magas, szerintem a többség simán kihagyja.
altalaban egyetertek a folyadekcserevel, de mivel allandoan toyota szervizbe hordtak az elozo tulajnal es olajcsere is januarban volt igy ennel a vetelnel eddig ezt nem csinaltattam/csinaltam meg.
a ventillator beindulast a ceges parkolohazban hallottam meg, aztan masodjara lampanal allva is feltunt a hangja amikor csak a motor jart alapjaraton (radio off volt mindket esetben).
azert arra kivancsi vagyok hogyan hallod meg az 1-2dl olajfogyast? ugy ertem ugyanugy keni az olajszivattyu a motort ha maxon van vagy ha a felso 2/3-nal a nivo szint.

g6b0r

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13167 Dátum: 2017.04.27 11:38:10 »
Azt mondjuk jó lenne tudni, hogy a "gyakori" az pontosabban mit is jelent :D :D :D
Amúgy ahogy írtad, a folyadék csere mindenképp kell. Bár nem túl környezetbarát, de célszerű évente átcserélni akár. Én a korábbi autóimnál is átmostam a rendszert úgy, hogy slaggal rácsatlakoztam, aztán had menjen. Persze olyan helyen bontva, hogy a végén ki lehessen folyatni a rendszert. Csapvíz ugye nem célszerű, inkább desztvíz, ioncserélt víz kell ha már hígítandó a fagyálló. Állítólag nyáron is jó ha fagyállós, mert keni a vízpumpa csapágyát. De ebből is ahány ember annyiféle vélemény. A slagos módszer elég drasztikus, de az is amit ki tud a rendszerből hozni az ilyen átmosás...
"gyakori" : eddig ketszer tunt fel miota megvan az elmult szuk ~1honapban, hogy beindult a hutoventillator a varosban amikor nem igazan szamitottam ra. reggeli iskolamenet, kis araszolas, lampanal allas, srackok kiszallnak taskat kivesznek, es utana a piros lampanal beindul. vagy ezek utan elgurultam a sulitol a kozeli ceges parkolohoz es a parkolohazban beindult. mindezt kora reggel amikor meg +10C vagy kornyeken volt a kinti homerseklet.
es igazabol arra lennek kivancsi, hogy ez amiatt van, hogy a motor korbe van burkolva (motorhazteton  hangsizgetelo, alul muanyag burkolat) vagy amiatt , hogy valami kezdodo problema van vele. es ha problema lehet akkor mire szamitsak... (tegnap megneztem es hutofolyadek van benne, kicsivel a full szint folott van a szint hideg motornal.)
peldaul azt tudja valaki, ha a termosztat bedoglik, akkor kikopi majd a vizet magabol a gep? csak a pelda kedveert a hondamon, fordomon ugy vettem eszre a rossz termosztatot, hogy huvosebb idoben lejtmenetben visszahult a gep...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13168 Dátum: 2017.04.27 11:55:02 »
Sajnos ez a belinkelt írás nem tartalmazza a forrást, hogy honnan származik, így én is azt mondom, hogy a hivatalos Toyota Service Bulletin szerint 4,2 liter a javított blokkok olajtöltete, pontosan 0,5 literrel több, mint a konstrukció hibában érintetteké 2000. július és 2005. júniusa között. Ez már az olajszűrő tartalmával együttes olajmennyiség, maga blokk 3,5, illetve, 4,0 liter olajat igényel és értelem szerűen 0,2 litert az olajszűrő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13169 Dátum: 2017.04.27 11:56:03 »
Dobd át plíz a szaki elérhetőségét. Thx!
Írj privátot, ha érdekel a dolog. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i