Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3743217 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13005 Dátum: 2017.03.10 20:57:54 »
Sziasztok tudom ez nem az a topic de hátha segítenétek mert szeretném minnél hamarabb megrendelni.

 
Ma lettem tulaja egy 2014-es toyota avensis kombinak. Nincs sajnos hozzá alufelni, csak a gyári acél ami ha jól tudom 16 colos és 205/60 R16 os gumik vannak rajta. Az autó 2.0 D4D motorral van szerelve. Még nem tudtam elhozni a helyi kereskedésből. De alufelnit szeretnék venni. Mi lenne az a méret gumi szlességben amit torpansmentesen eltud viselni az autó és nemfog vele teljesítményt sem veszteni. Illetve mekkora felnit tehetek rá ami nem túl nagy 17colosban gondolkodom nemtudom a 18 as lehet nagylenne. Gyári katalógusban a 18-asat csak a 2.2 dcat motorokhoz ajánlja. Az optimálisat szeretném választani nem a tuningra rámenni, viszon a jó kinézet is fontos.
 
A következő variációkat néztem
 
17 colos felni 225/50 R17 es gumikkal
 
17 colos felni 215/55 R17 es gumikkal
 
18 colos felni 225/45 R17 es gumikkal
 
A segítségeteket előre is nagyon szépen köszönöm!
Miért írod be minden topicba ugyanazt?
Ha a kereskedő márkaszervizt jelent, akkor tud neked gyári felnit adni, ha időben szólsz neki, akkor az átvételre már ott is lesz. Ha nem, akkor is tudnak neked rendelni bárhol. Mayernél a múltkor úgy láttam, hogy vannak készleteik, ami meg nincs, az 2-3 nap alatt megjön.

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13006 Dátum: 2017.03.11 08:47:53 »
Érdekes jelenségre lettem figyelmes. Nem tudom hiba vagy ez teljesen normális.
Amikor fékezem és már csak nagyon lassan gurulok, benyomott kuplunggal, akkor az alapjárat pár másodpercig még 1000-1100 körül forog, majd lejjebb megy.
Kipróbáltam, hogy nagyobb sebesség felett ha kiveszem üresbe, akkor az alapjárat ingadozik szintén ezen a tartományban. Viszont mikor teljesen lefékezek, akkor visszaáll és rendesen tartja.

Ez hiba vagy valami "fícsör"?

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13007 Dátum: 2017.03.11 09:34:16 »
Hali. Pár nappal ezelőtt írtam h a váltó, difi felől síró hang jön.Írt egy itteni fórumtárs, akinek szintén hasonlo a hang. Mutatott egy hangfelvételt, ami tényleg visszaadja mindezt...Sőt elég sok ilyen hangfelvétel van a youtubeon!

youtube.com/watch?v=RscH7duWLIk

Szerelő szerint ez nem csapágy...kérdés az h mi ill van e ezzel valami teendő, esetleg megoldás?!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13008 Dátum: 2017.03.11 09:41:56 »
Üdv!
Szerintem ha semmi más tünet nincs, vagyis egyéb zörej, romló kapcsolhatóság, ilyenek, akkor nem kell nagyon foglalkozni vele. Rendes időben váltóolajcsere, előírásoknak megfelelő, másoknak is bevált olajjal. Ha zavar, esetleg lehet fokozni a hangszigetelésen ;)
Az enyémben is van hasonló sírás, a fentieket csinálom, ennyi. Na jó, a hangszigetelést nem.
A youtube-os kolléga Corollája meg lehet nagyon keveset ment kettőben :)

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.11 09:44:15 írta vd1234 »

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13009 Dátum: 2017.03.11 14:33:07 »
Irtam korábban h olaj lett cserélve nem olyan tul rég, viszont külföldön cserélték, nem is tudom mi ment bele....lett adalék most az olaj mellé öntve(kopásgátló).Sok javulást nem veszek észre, azon kívül h elég drága volt...Milyen váltóolaj az ami nagyon ajánlott és jó minőség?!Köszi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13010 Dátum: 2017.03.11 14:52:26 »
Értem, így elég nehéz elindulni. Én ledobnám adalékostul, de tudom, kicsit haklis vagyok erre, szeretem tudni, kb. mi dolgozik a váltóban.
Sajnos nem tudom pontosan, de a kezelésikben le szokták írni, milyen jellemzőjű olaj kellene bele. Ha nincs kéznél, akkor érdemes lenne rákeresni pl. a Castrol olajválasztóban:
http://www.castrol.com/hu_hu/hungary.html
Esetleg a Liqui Molynál:
https://www.liqui-moly.com/en/olyslager.html
Ezekből látható lesz a megfelelő viszkozitás (pl. 75w90), és teljesítmény-fokozat (pl. GL 4).
Nem tudom, tiédhez mi nagyon ajánlott. Nekem Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 GL3/4 olaj van benne, Avensisekbe jó szokott lenni pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 GL4+ olaj, ez az enyémben is jó volt. Újabban többen panaszkodtak az Eneos szintetikus 75w90 GL5 váltóolajra. Mannolt pedig végképp nem ajánlok, tehát ezekkel nem kísérleteznék.
De reméljük mindjárt megmondják az Avensis-es kollégák :yes:

TtkRN2

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13011 Dátum: 2017.03.12 12:05:45 »
Hétvégén ránézek, ha elfogadható idő lesz. Mire vidékre hazaérek, úgyis bemelegszik, és klattyog még alap álló helyzetben is.
Azt már láttam a rajzról, hogy elvileg két szervó motor, és egy mode állító motor van. Utóbbi a levegő terelésének útvonalát állítja. A két szervó közül az egyik a digit klíma alapján beállított hömérséklethez hangolja a beáramló levegőt, úgy hogy mozgatja a légterelőlapot a hideg/a radiátorról érkező közt (ez a jelenleg feltételezett működési elv, amit a netes anyagokból ki tudtam hámozni). Ez a szervó motor viszont a legtöbb oldalon, videón látottak szerint a vezető oldalon a gázpedál fölött van.. ("Avensis heat flap motor" vagy blend motor, ilyesmivel kell keresni rá neten). Aztán ami kérdéses, hogy van még egy szervó motor, amit a robbantott ábra szintén csak a vezető oldalra mutat kicsit fentebbre, de annak a funkcióját még nem tudtam megtalálni. Én ennek ellenére a kesztyűtartó kivételével fogok kezdeni, és abból az irányból meghallgatni, hogy vajon onnan jön-e vagy a vezető oldal felől.

Ha már a motor meglenne, akkor az előrelépés lenne. A netes leírások alapján szétpattintható. Van benne egy sima villanymotor egy csigával, ami fogaskerekeket hatjt. A zörgés egyik forrása lehet a motoron lévő csiga fellazulása. A videóban benne van a megoldás. A másik, hogy konkrétan a motor karja és az a nút, amibe az beleilleszkedik a légterelő lapon, aközöttt zörgölődik...talán kopás miatt, bár nem láttam rajta kopást a netes videón, de megoldást sem írtak rá. Igaz az egy Sienna volt, amiről ezt a zörgést felvették videóra. Ebben az esetben is a vezető oldalon a gázpedál fölött volt a motor ami zörgött.

A megoldás megvan, már meg is javítottam. :)

A hiba pont ugyanaz, mint az alábbi videóban, és az állító motor is ugyanígy néz ki. Nekem az utasoldali zörgött, de lehet idővel a többit is meg kellene javítani..

https://www.youtube.com/watch?v=s9S5B1Dn3j4

Én mondjuk nem a motoron lévő kis rögzítő elemet kalapáltam fentebb, hanem a tokban lévő műanyag végtartót forrasztóval kicsit odébb forrasztottam, hogy jobban szorítsa oda a motor tengelyét. Lényegében, hogy a csiga ne tudjon mozogni a tengelyen. Ennek egyébként a lényege ugyanaz, mint a videón bemutatottnak, csak én így biztosabbnak, és egyszerűbbnek láttam.

Az utasoldali motor kiépítése egyébként közepesen nehéz. A kesztyűtartót ki kell venni, a középkonzol résznél látható egy lefelé irányuló fekete levegőcső műanyagból. A csövet két csavar rögzíti, az egyik a szellőztető motor tartójához, a másik egy nagyobb csavar a kesztyűtartót tartó műszerfali részhez. Ezeket ki kell venni, majd az említett csövet szét kell pattintani. Na ez a rész nem annyira egyszerű. Kis műanyag patentek vannak rajta körben, azokat egy csavarhúzóval óvatosan kifeszigettem, és a külső oldalát felfelé húzva, az alsók is kipattantak. Ez után ki lehet venni a cső külső felét. A belső felet két műanyag pöcök fogja, azt kell kipattintani, és kijön a belső fele is a csőnek. Így már látható a motor, amit két csavar fog. A motor javítása után a vissza művelet ugyanez. Én sajnos előbb raktam össze a szellőző csövét kinn, na úgy nem könnyű visszarakni, érdemesebb a helyén összepattintani a két féldarabot. Kifelé tuti nem jönne ki szerintem egyben.

Csináltam pár képet, de a telefon most lemerült, ma vagy holnap dobok fel pár képet a szellőző csőről.

Most teljes csend van, csak az állító motor nagyon-nagyon halk működését lehet hallani, ha oda hajolok, és nagyon fülelek. Lényegében nem hallható semmi sem álló helyzetben, sem menet közben. Szóval a recsegő ropogó zaj megszűnt végre. :)

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13012 Dátum: 2017.03.12 14:38:18 »
Értem, így elég nehéz elindulni. Én ledobnám adalékostul, de tudom, kicsit haklis vagyok erre, szeretem tudni, kb. mi dolgozik a váltóban.
Sajnos nem tudom pontosan, de a kezelésikben le szokták írni, milyen jellemzőjű olaj kellene bele. Ha nincs kéznél, akkor érdemes lenne rákeresni pl. a Castrol olajválasztóban:
http://www.castrol.com/hu_hu/hungary.html
Esetleg a Liqui Molynál:
https://www.liqui-moly.com/en/olyslager.html
Ezekből látható lesz a megfelelő viszkozitás (pl. 75w90), és teljesítmény-fokozat (pl. GL 4).
Nem tudom, tiédhez mi nagyon ajánlott. Nekem Castrol Syntrans Multivehicle 75w90 GL3/4 olaj van benne, Avensisekbe jó szokott lenni pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75w90 GL4+ olaj, ez az enyémben is jó volt. Újabban többen panaszkodtak az Eneos szintetikus 75w90 GL5 váltóolajra. Mannolt pedig végképp nem ajánlok, tehát ezekkel nem kísérleteznék.
De reméljük mindjárt megmondják az Avensis-es kollégák :yes:

TtkRN2
Köszönöm az infót, segítséget!

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13013 Dátum: 2017.03.12 20:30:25 »
A megoldás megvan, már meg is javítottam. :)

A hiba pont ugyanaz, mint az alábbi videóban, és az állító motor is ugyanígy néz ki. Nekem az utasoldali zörgött, de lehet idővel a többit is meg kellene javítani..

https://www.youtube.com/watch?v=s9S5B1Dn3j4

Én mondjuk nem a motoron lévő kis rögzítő elemet kalapáltam fentebb, hanem a tokban lévő műanyag végtartót forrasztóval kicsit odébb forrasztottam, hogy jobban szorítsa oda a motor tengelyét. Lényegében, hogy a csiga ne tudjon mozogni a tengelyen. Ennek egyébként a lényege ugyanaz, mint a videón bemutatottnak, csak én így biztosabbnak, és egyszerűbbnek láttam.

Az utasoldali motor kiépítése egyébként közepesen nehéz. A kesztyűtartót ki kell venni, a középkonzol résznél látható egy lefelé irányuló fekete levegőcső műanyagból. A csövet két csavar rögzíti, az egyik a szellőztető motor tartójához, a másik egy nagyobb csavar a kesztyűtartót tartó műszerfali részhez. Ezeket ki kell venni, majd az említett csövet szét kell pattintani. Na ez a rész nem annyira egyszerű. Kis műanyag patentek vannak rajta körben, azokat egy csavarhúzóval óvatosan kifeszigettem, és a külső oldalát felfelé húzva, az alsók is kipattantak. Ez után ki lehet venni a cső külső felét. A belső felet két műanyag pöcök fogja, azt kell kipattintani, és kijön a belső fele is a csőnek. Így már látható a motor, amit két csavar fog. A motor javítása után a vissza művelet ugyanez. Én sajnos előbb raktam össze a szellőző csövét kinn, na úgy nem könnyű visszarakni, érdemesebb a helyén összepattintani a két féldarabot. Kifelé tuti nem jönne ki szerintem egyben.

Csináltam pár képet, de a telefon most lemerült, ma vagy holnap dobok fel pár képet a szellőző csőről.

Most teljes csend van, csak az állító motor nagyon-nagyon halk működését lehet hallani, ha oda hajolok, és nagyon fülelek. Lényegében nem hallható semmi sem álló helyzetben, sem menet közben. Szóval a recsegő ropogó zaj megszűnt végre. :)

 :clap: Köszi! Várom a képeket...ha nem túl bonyolult akkor én is megcsinálom.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13014 Dátum: 2017.03.12 21:04:19 »
Érdekes jelenségre lettem figyelmes. Nem tudom hiba vagy ez teljesen normális.
Amikor fékezem és már csak nagyon lassan gurulok, benyomott kuplunggal, akkor az alapjárat pár másodpercig még 1000-1100 körül forog, majd lejjebb megy.
Kipróbáltam, hogy nagyobb sebesség felett ha kiveszem üresbe, akkor az alapjárat ingadozik szintén ezen a tartományban. Viszont mikor teljesen lefékezek, akkor visszaáll és rendesen tartja.

Ez hiba vagy valami "fícsör"?
Az normális, hogy gurulás közben magasabb az alapjárati fordulatszám.
Az ingadozás szvsz nem. Nekem ezt csak bekapcsolt klímánál csinálta. Ha zavart, akkor ki-, majd bekapcsoltam a klímát, és akkor megszűnt az ingadozás.


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13016 Dátum: 2017.03.13 01:10:18 »

 :clap: Köszi! Várom a képeket...ha nem túl bonyolult akkor én is megcsinálom.

A videón lévő megoldáshoz képest célszerűbb a műanyag forrasztós. Az a kis pöcök visszacsúszhat ismét a motor tengelyén, a forrasztott ház viszont tart rendesen. Lehet még esetleg a csigát a tengelyhez pillanatragasztani, de szerintem a folyamatos feszülés miatt az sem tartós, lehet újra szétszedni. Ráadásul fémre kellene teflon műanyagot erősen ragasztani...
A legbiztosabbnak én azt láttam, ha a házban lévő távtartó műanyagot forrasztom odébb, hogy ne kotyoghasson egyáltalán.
Pisztolyforrasztó kell plusz kézügyesség. A levegő cső kiépítése sem egyszerű, de leírtam, hogy én hogy csináltam. A képeket belinkeltem róla. :)

Ja, és vigyázni ezek mind műanyag alkatrészek, nem eltörni őket, főleg a motor házát összefogató oldalpeckeket, mert azok törnek mint a tojáshéj..egyet nekem is sikerült elpattintani, de forraszthatók végülis, csak nem szép megoldás.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.13 01:13:26 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13017 Dátum: 2017.03.13 06:28:10 »
A videón lévő megoldáshoz képest célszerűbb a műanyag forrasztós. Az a kis pöcök visszacsúszhat ismét a motor tengelyén, a forrasztott ház viszont tart rendesen. Lehet még esetleg a csigát a tengelyhez pillanatragasztani, de szerintem a folyamatos feszülés miatt az sem tartós, lehet újra szétszedni. Ráadásul fémre kellene teflon műanyagot erősen ragasztani...
A legbiztosabbnak én azt láttam, ha a házban lévő távtartó műanyagot forrasztom odébb, hogy ne kotyoghasson egyáltalán.
Pisztolyforrasztó kell plusz kézügyesség. A levegő cső kiépítése sem egyszerű, de leírtam, hogy én hogy csináltam. A képeket belinkeltem róla. :)

Ja, és vigyázni ezek mind műanyag alkatrészek, nem eltörni őket, főleg a motor házát összefogató oldalpeckeket, mert azok törnek mint a tojáshéj..egyet nekem is sikerült elpattintani, de forraszthatók végülis, csak nem szép megoldás.
Köszi a segítséget! A hèten èn is nekiesek! Mert ez a "kaparászós"hang már engem is rohadtul zavart! Nekem mèg tavaly egy toyotás szerelő b.csabán azt mondta, hogy széthúz egy csatit a klímánál és a hang megszünik (akkor nem lesz kètzónás funkció),vagy 200e ft.os "alkatrèszt" kell beletenni [emoji53] ! Azèrt a Te megoldásod kifizetődőbb és egyszerűbb![emoji4]

Tapatalkkal küldve az én GT-S7275R eszközömről


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13018 Dátum: 2017.03.13 10:36:46 »
Köszi a segítséget! A hèten èn is nekiesek! Mert ez a "kaparászós"hang már engem is rohadtul zavart! Nekem mèg tavaly egy toyotás szerelő b.csabán azt mondta, hogy széthúz egy csatit a klímánál és a hang megszünik (akkor nem lesz kètzónás funkció),vagy 200e ft.os "alkatrèszt" kell beletenni [emoji53] ! Azèrt a Te megoldásod kifizetődőbb és egyszerűbb![emoji4]

Tapatalkkal küldve az én GT-S7275R eszközömről

A csati széthúzós megoldásra nem is mondok semmit, olyan mintha a fogorvos azt mondaná, hogy pici luk van a fogadon, de nem baj, kihúzzuk azt is és a mellette lévőket is, akkor biztos nem fog fájni, persze rágni nem fogsz tudni utána már..

A 200 ezres ajánlat ha márkaszervíz adta, akkor talán amiatt van, mert a gyári új motor 100 ezer Ft körül van, bár akkor a munkadíj megint egy 100-as... Korábban már írtam, hogy a javítás idő/energiabefektetésének arányban kellene lenni az elvégzendő munkával, egyébként lehúzás..Ha ezért a megoldásért valaki 10 ezer fölött akar kérni pénzt, az már erősen gyanús. Nekem, akinek elsőre kellett csinálni vakon, hogy hol van a motor, hogy férek hozzá, hogy jön ki, hogy fogom javítni, így is max 2 órámba telt mindenféle lőkészülettel, elpakolással együtt. Persze márkaszervíz nem barkácsol, felszámolja listaáron az új Toyota alkatrészt, meg a munkadíjat, ami ez esetben, ha jó hozzáférhetőséget szeretne valaki, akkor valószínűleg a komplett műszerfal burkolat kivételével járna..Én ezt nem akartam, inkább kicsit legóztam azzal a szellőzőcsővel, hogy odafeérjek a motorhoz.

Amire nagyon kell vigyázni az a motort összefogató műanyag fülek! A többi legó, ahogy fentebb leírtam.

Mivel a "fura hangok zörgések" témában is sokan felvetették ezt a problémát, és átolvasva senki nem talált rá/írt megoldást, így gondoltam beírom ide, hátha segítek pár embernek megszűntetni az őrjítő kaparászó hangot... :)

Amire vigyázni kell, az a
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Gromek

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13019 Dátum: 2017.03.13 13:07:16 »
Üdv!
Néhány hónapja vettem egy 2004-es 1.6-os Avensist. Időnként ragacsos olajos kiválás jelenik meg a műszerfal felső részén, nagyon nehezen távolítható el, pár nap használat után ismét megjelenik. Találkozott-e valaki ilyennel? Milyen vegyszerrel szabad tisztítani esetleg, ami nem károsítja a műanyag borítást. Sok autóm volt már de ilyennel még nem találkoztam. Normális dolog ez egy Toyotánál?