Értem.
Olvastad, amit linkeltem előbb? Szerintem elég összeszedett, így első ránézésre. Nem biztos, hogy katalizátor.
Ez már műanyag szívócsonkos nem? Ott is lehet tömítetlenség, lehet az is rezonál...
TtkRN2
Igen, elolvastam, és köszönöm! Az alap dolgokon végig fogok menni persze. Holnap megnézem a légtömegmérőt, és a fojtószelepházat is, és ki is tisztítom mindkettőt. Ezzel hátha az alapjáraton segíteni tudok valamit. A gyertyacsere már megvolt, és trafóra nem gondolnék, mert nem rángat, megy mint a fene rendesen, illetve hibakód sincs trafóra. Az olaj nem fogy a motorból, egyébként meg minden ok, nem füstöl, meg semmi egyéb. Ha az említetteken túl leszek, és még úgy is visszadobja a hibát, akkor nem marad más hátra.
A lambda feszültségekről eddig annyit megtudtam, hogy a kettő szonda által mért értékekből valahogy az ECU kikalkulálja a katalizátor hatásfokát. Az első az úgy tűnik, hogy jó is lehet, ami talán nekem gyanús, hogy a második szonda gázadásra leejti a feszültséget, illetve utána elkezd ingadozni közép sávban, de kisebb mértékben, majd ha a gázt elveszem, akkor visszamegy stabilan 0,8 V-ra. Ennek a szondának viszont ha jól olvastam eléggé stabilan egy feszültségen kellene lenni, ha jó a katalizátor. Ha meg nem, akkor ugye gázadásnál nagyobb a károsanyag mennyiség, amit már nem tud a gyengébb kat. semlegesíteni, így a károsanyaggal együtt az így oxigénben dúsabb füstgéz eljut a második szondához, ami így leejti a feszültségét, mert ugye akkor mér a környezeti oxigéntartalomhoz közelebbi oxigén szintet. Mindez persze akkor igaz, ha jól mér a szonda, mert állítólag ezek úgy is tönkre tudnak menni, hogy mérnek, csak hülyeséget.. Aztán ami még lehetséges, hogy valahol luk van a katalizátoron vagy a csövön, esetleg összeillesztésen, és onnan jut be több oxigén a csőbe, és így mérhet nagyobb o2 tartalmat. Az első szondára azért nem gondolok, mert ha az lenne hibás, akkor többet fogyasztana, vagy rángatna, esetleg gyenge lenne az autó, ugye a rossz keverékképzés miatt. De ilyen tünetem ugye nincs.. Szóval marad a második szonda hiba, rés, vagy a katalizátor...Persze ha a légbeszívásrészen nem fedezek fel valami orbitális koszolódást holnap..mondjuk a fojtószelepen...de ezt kicsit kizártnak tartom..
Ja, a műanyag szívósor tényleg lehet..
Köszi, erre nem is gondoltam.
Tényleg csak 1000 fordulat körül rezonál be, ha épp mondjuk alacsony fordulatról indulok mondjuk 2-esben 1000-nél adok gázt lassú tempónál, pl egy utcába befordulásnál. Álló helyzetben gázadásra nem tudom előhozni ezt a rezonálást, akkor minden ok.