Attól, hogy a hibajelet kiadta, még nem esett szét, illetve omlott össze a katalizátorod. Nekem 180e km-nél dobta ki először a hibát, és 500e km körül omlott csak össze. Párszor kiüttettem a kódot (volt hogy ingyen, volt, hogy 5000-ért), aztán a sarut vettem le, ha zavart (pl. csúszós időszakban), hogy nincs menetstabilizátorom. (Bolonduljon meg, aki kitalálta, hogy összekapcsolja ezt a két dolgot! Bár az is lehet, hogy eleve bolond volt, azért találta ki.)
Összeomláskor jelentős a teljesítményvesztés. Amúgy előtte fémesen rezonál, de nem túl zavaróan.
Mivel a leömlőben van a katalizátor, ha jól tudom, csak gyári van, és az nem olcsó. 200e Ft körül. Én használtat nem vennék (annakidején 60-ért kínálták) mert ki annak a megmondója, h az mikor adja meg magát. 70e Ft körül láttam ebay-n, de az valami átalakított cuccnak tűnik. Valaki hozzáértőt kellene megkérdezni, h az jó lehet-e.
Nos, kicsit utánaolvastam a dolgoknak. Szóval a hibakód az ugye a P0420 ami katalizátor hibára utal. A neten felleltek alapján azonban lehet lambda szonda hiba is. Főleg a katalizátor előttit írják, hogy az szokott ilyet okozni. Amit még észrevettem, hogy eléggé alacsonyra visszaveszi a fordulatszámot üzemmeleg motornál, majdhogynem 700 alá is ejti a 750 helyett, és néha be is himbálóztatja 700-1000 közt. Tömítetlenséget nem találtam, de pl erről is azt írták, hogy gyakran pont az első szonda hibája is szokott ilyet okozni, hogy nagyon visszaveszi a motortól a keveréket alapjáraton is. Egyébként az autó megy mint a fene, húz is rendesen, és minden egyéb dolog rendben van.
A Torque programban melyik az egyes O2 szenzor? A motor utáni vagy a katalizátor utáni??
A jelszintek alapján ugyanis a 2. szenzor jele valamivel magasabb,és az a valós adatok alapján közelebb is van szinte mindig a 0,9 V-hoz. Csak néha esik le a feszültsége 0,1V-ra. Az 1-es szenzor meg inkább 0,1V -on van mindig, és csak ritkábban megy fel 0,9 vagy 0,7 -re.
Ez ugye azt jelenti, hogy az egyes szenzor inkább oxigénben gazdagabb gázt mér, a 2-es szenzor meg inkább oxigénben szegényebbet. Na de akkor ha a katalizátor után van a2. szenzor, akkor ez így rendben van?
Feltételezem, hogy a hiba azért csak egy idő után jön elő, mert a lambda jelekből átlagolja ki egy bizonyos km megtétele után az ECU, hogy még jó-e a katalizátor, vagyis adott távon elég-e még a tisztító hatása. Na de ha már az egyes szenzor is gyengélkedik esetleg, akkor lehetséges, hogy úgy érzékeli, hogy nem tud eleget tisztítani a katalizátor?
Nem tudtok erre a két lambdás katalizátor működésre valami jó leírást neten?
Amúgy pont azért vettem hibakód olvasót/törlőt, hogy ne kelljen akksi saruzni, vagy épp 5000-et fizetni egy törlésért. Az eszköz 2 ezer Ft volt. Na meg ha van valami hiba benne, szeretem látni, mert én is szoktam azért néha szerelgetni, mert szeretek is hobbi szinten. Sajnos ez a hibakód is olyan, hogy hozzáértés hiányában gyakran szerelők is csak annyit mondanak, hogy vegyél lambdát gyárit újat, aztán ha nem jön be, vegyél új katalizátort, aztán ha az se, akkor meg keresgélés tovább..
Katalizátorból amúgy vannak felújító műhelyek, akik külön betétet is tudnak benne cserélni. Még nagyobb kapacitásút is lehet kérni, de fölösleges. Van fémes, meg kerámiás betét is, amire tudják cserélni.