Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3806005 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10715
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12315 Dátum: 2016.12.28 17:04:06 »
Az én ex autómban 70900 km volt, amikor gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra már olaj se maradt a motorban, és trélerezés lett a vége. Persze hozzáteszem, hogy azért nem heti rendszerességgel néztem az olajszintet...  :innocent:
Egyébként éppen a "legjobb helyen" történt, a 2005-ös nyári talin voltam. Július közepén volt a tali, az autó pedig 4 éves lett volna Októberben.

Igaz szinte csak hosszú távon, és szinte csakis autópályán volt használva akkoriban az autó, óra szerint 150-160 alatt nem is nagyon jártam vele.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12316 Dátum: 2016.12.28 20:50:36 »
Sziasztok!

2005 évjáratú Avensis kombi (T25) 1.8 benzinesben 2 napja cseréltek teljes kuplung szettet és olajat a váltóban,frankó lett a váltó szépen könnyen megy,viszont kis fordulaton eléggé rángat,főként hátramenetben, a szerelő szerint össze kell kopnia.
Egyébként SACHS kuplung szett ment bele.

Esetleg valaki tapasztalt már ilyent?
Talán  tényleg csak össze kell kopnia ,ha igen mennyi km után szokott összekopni ...

Köszönöm!
   

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12317 Dátum: 2016.12.28 20:56:05 »
Szia!
Reméljük nem szárazon rakta össze.

TtkRN2


vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12318 Dátum: 2016.12.29 00:48:30 »
Holnap rákérdezek.
Ha csak nem,gondolom azért már cserélt egy pár kuplungot...

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12319 Dátum: 2016.12.29 11:06:00 »
Sziasztok!

2005 évjáratú Avensis kombi (T25) 1.8 benzinesben 2 napja cseréltek teljes kuplung szettet és olajat a váltóban,frankó lett a váltó szépen könnyen megy,viszont kis fordulaton eléggé rángat,főként hátramenetben, a szerelő szerint össze kell kopnia.
Egyébként SACHS kuplung szett ment bele.

Esetleg valaki tapasztalt már ilyent?
Talán  tényleg csak össze kell kopnia ,ha igen mennyi km után szokott összekopni ...

Köszönöm!
 

Az enyémben is volt kuplung csere, bár csak az eladó említette meg. Szerelés nyomait a csavarokon felfedeztem, szóval lehet igazat mondott. Nem drága szett kerülhetett bele, mert 28 ezer Ft-ot mondott, hogy annyi volt az alkatrész ára. Sajnos a márkát nem kérdeztem, hogy mit tettek bele, viszont tökéletes a kuplungja az autónak. Nem rángat, és semmi egyéb, szóval a rángatás a csere után szerintem nem ok. Más autóban már tapasztaltam hansonlót, ott a szerkezet más márkàra cseréje oldotta meg a dolgot.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12320 Dátum: 2016.12.29 11:41:42 »
Igen, nekem is cseréltek egyszer kuplungszettet, nem volt utána semmi rángatás, azért gyanakszom szerelési problémára.

TtkRN2


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12321 Dátum: 2016.12.29 12:11:00 »
A cee'd-ben is cseréltek/javítottak 60ezernél (garanciálisan) és nem rángatott semmi utána. Lett egy diszkrét vinnyogó hangja csak, de utána csak 2 napig kellett hallgatnom.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12322 Dátum: 2016.12.29 13:35:26 »
Hétvégén cserélném az 1.8 Ave -ban a gyertyákat.

Ezt vettem bele:

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__TOYOTA__AVENSIS__AVENSIS+l%C3%A9pcs%C5%91sh%C3%A1t%C3%BA+%28T25%29_s35_2003%7C04+++2008%7C11__17216/Gy%C3%BAjt%C3%A1s%7Cizz%C3%ADt%C3%A1s__Gy%C3%BAjt%C3%B3gyertya__+__.Mind.?gyakori=I&cikkkod=DEN+K16R-U11+%2ABR

Elvileg 22Nm meghúzási nyomatékot ír. Nyomaték kulcs hiányában ez érzésre lesz..
Van esetleg vmi ami a gyertyacserénél fontos/jó tudni/tanács?

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12323 Dátum: 2016.12.29 13:48:12 »
Tapasztalatom alapján:

1. Ne billegjen a gyertyakulcs, jól legyen rajta, mert ha rá tud feszülni a kerámia testre, akkor el lehet vele törni.
2. Ha mélyen van a gyertya, akkor jól jön egy olyan tömlődarab, ami rászorul a gyertya végére, így ki tudod venni a régit és bele tudod tenni az újat úgy, hogy nem esik bele a helyére. Nekem ez egy darab vákuumtömlő. Igaz, hogy a kulcsokban van gumibetét, de ha mondjuk szoros, akkor az új gyertya betétele után nem engedi el és lejön a hosszabbító szárról, akkor elég nehéz kipecázni. Én ezért ki szoktam venni az enyémből a gumibetétet és a tömlődarabbal megoldom. Persze ha nem dugókulcskészletről van szó, hanem egyben van az egész, akkor le tudod venni biztosan a kulcsot a behajtott gyertyáról. De van, hogy a kulcs lejön, de a gumi rajtamarad, és megint lehet kipecázni. A hely meg ott elég szűkös ugyebár.
3. Múltkor volt Aldiban nyomatékkulcs féláras akcióban négyezer alatt (igaz, nem tudom, hogy ott 22 Nm-t be lehet-e állítani), de ha most nincsen ilyesmid, akkor lehet érezni húzáskor azt, amikor a tömítőalátét idomul a helyére. Ne tépd bele nagyon, mert akkor egyrészt kiszedéskor nagyon megszenvedhetsz vele, másrészt a hengerfejben is meg lehet szakítani a menetet, az meg sz*vás tud lenni. Mikor érzed, hogy már nem idomul, hanem feszül (tehát nem enged már, nehéz lesz húzni), akkor sokáig már ne erőltesd.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.
 
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.29 13:52:07 írta vd1234 »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12324 Dátum: 2016.12.29 14:11:37 »
Tapasztalatom alapján:

1. Ne billegjen a gyertyakulcs, jól legyen rajta, mert ha rá tud feszülni a kerámia testre, akkor el lehet vele törni.
2. Ha mélyen van a gyertya, akkor jól jön egy olyan tömlődarab, ami rászorul a gyertya végére, így ki tudod venni a régit és bele tudod tenni az újat úgy, hogy nem esik bele a helyére. Nekem ez egy darab vákuumtömlő. Igaz, hogy a kulcsokban van gumibetét, de ha mondjuk szoros, akkor az új gyertya betétele után nem engedi el és lejön a hosszabbító szárról, akkor elég nehéz kipecázni. Én ezért ki szoktam venni az enyémből a gumibetétet és a tömlődarabbal megoldom. Persze ha nem dugókulcskészletről van szó, hanem egyben van az egész, akkor le tudod venni biztosan a kulcsot a behajtott gyertyáról. De van, hogy a kulcs lejön, de a gumi rajtamarad, és megint lehet kipecázni. A hely meg ott elég szűkös ugyebár.
3. Múltkor volt Aldiban nyomatékkulcs féláras akcióban négyezer alatt (igaz, nem tudom, hogy ott 22 Nm-t be lehet-e állítani), de ha most nincsen ilyesmid, akkor lehet érezni húzáskor azt, amikor a tömítőalátét idomul a helyére. Ne tépd bele nagyon, mert akkor egyrészt kiszedéskor nagyon megszenvedhetsz vele, másrészt a hengerfejben is meg lehet szakítani a menetet, az meg sz*vás tud lenni. Mikor érzed, hogy már nem idomul, hanem feszül (tehát nem enged már, nehéz lesz húzni), akkor sokáig már ne erőltesd.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Köszi, jó hogy leírtad ezeket! A vákuumtömlős megoldást most nem nagyon értem, de majd kitalálom, hogy mi lenne a legjobb hozzá. :)
Egy biztos, hogy az Ave-ban mélyen van, szóval valami okosság kell majd. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12325 Dátum: 2016.12.29 16:52:10 »
A gyertya tetején levő fém pólusra szoruljon rá a tömlő, ennyi :)
Majd küldök róla képet szerelési könyvből.

TtkRN2

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12326 Dátum: 2016.12.29 19:37:44 »
Köszi, jó hogy leírtad ezeket! A vákuumtömlős megoldást most nem nagyon értem, de majd kitalálom, hogy mi lenne a legjobb hozzá. :)
Egy biztos, hogy az Ave-ban mélyen van, szóval valami okosság kell majd. :)
Hideg motornál szedd ki, mert a hőtágulás miatt a meleg gyertyával eléggé meg lehet küzdeni.
A kitekert gyertyát (ha jól emlékszem) hetes villáskulccsal, a tüskéjénél beakasztva könnyedén kihorgászhatod.
Én gyertyakulcs helyett csőkulcsot használok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12327 Dátum: 2016.12.29 19:38:01 »
Találtam képet a szerelésiből.
Nekem olyan tömlőm van, ami a pólusra szorul rá, de a képen a kerámiára.
A lényeg, hogy lehessen vele mozgatni a gyertyát :)

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12328 Dátum: 2016.12.29 21:51:06 »
Igen, nekem is cseréltek egyszer kuplungszettet, nem volt utána semmi rángatás, azért gyanakszom szerelési problémára.

TtkRN2

Ma voltam a szerelőnél aki csinálta és azt mondta,ne idegeskedjek 2-3ezer km után be fog kopni és megszűnik a rángatás.

Remélem...
Viszont ,ha mégse komolyabb gond nem lehet?   
Az a gond,hogy nincs kedvem máshoz menni,mert ennek kifizettem 70 ropit, anyag+munkadíjat. 
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.29 21:53:22 írta vm69 »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12329 Dátum: 2016.12.29 22:20:40 »
Ma voltam a szerelőnél aki csinálta és azt mondta,ne idegeskedjek 2-3ezer km után be fog kopni és megszűnik a rángatás.

Remélem...
Viszont ,ha mégse komolyabb gond nem lehet?   
Az a gond,hogy nincs kedvem máshoz menni,mert ennek kifizettem 70 ropit, anyag+munkadíjat.

2-3 ezer km után megszokod a rángatós kuplungot...Más autónál ugyan, de nekünk is hasonló lett csere után. Ha minden jól működik nem valószínű, hogy szerelési hiba. Inkább a választott szerkezet nem biztos, hogy annyira jó. Sajnos annó nekünk is egy márkás típus volt ami ezt csinálta, középárkategóriából. Mi nem vártunk, újabb csere LUK márkára, és minden egyéb szerelési trükk nélkül, mint a vaj olyan lett. Na nem úgy hogy csúszott mint a vaj :) hanem szépen működött ahogy kell. Gondolom szettet cseréltél ugye?  Tehát szerkezet, tárcsa és csapágy? Utóbbi mondjuk nem befolyásol sokat a rángatásban. Esetleg a lendkeréken lehetet még akkora kopás, hogy ilyet okozzon, de szerintem ez sem valószínű.

Szerelésről annyit, hogy annó egy 318 TDS motorgenerál után megpróbálta beadni a szerelőm, hogy teljesen jó ha a hűtőrendszer csövei kökeményre fúvódnak; mert ez zárt rendszer, meg bla bla.. Elvittem félig márkaszervízbe, ott is ugyanezt a hülyeséget fújták.. Vissza szerelő aki a motorgenerált csinálta, mondtam, hogy rakja össze rendesen.. még akkor is bizonygatta hogy ez így jó. Aztán csak szétkapta. Este hívott hogy hát igen az egyik HF csavar olyan laza volt, hogy kézzel is meg tudta csavarni.. utána gondolom már idegből dolgotott és az újra összerakás során ki tudja, hogy síkoltatta-e újra a fejet vagy csak ráhúzott a csavarokra aztán jólvan, bár hf tömítést újat vettem neki, de bleszakította az egyik csavart a blokkba.. Na akkor menetjavítás, összerakás, víz tökéletes lett, nem keményedtek a csövek, de az egyik részen meg akkor a motorolaj kezdett kifelé szivárogni pár napra rá. Megváltam az autótól és ezt a szerelőt végleg elfelejtettem. Jah, korábban repülőket tartott karban, az egykori légitársaságnál..

Csak azért írtam le, hogy nem kell mindent beszopni, amit egyes emberek a szerelés során elhibáznak, és utána bizonygatják, hogy az úgy jó.. ettől még lehet peches az alkatrész választás, de jó javítás és megfelelő alkatrész után mindennek úgy kell működni mint gyárilag!

Sok sikert a probléma feltáráshoz!
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)