Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710316 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

zsoltistvan.nagy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 64
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12180 Dátum: 2016.12.07 16:30:52 »
Nem akartam idézni a hosszúra sikerült összehasonlítást, de a dízel/bezin vitához szólnék. Első sorban mindenki vegye  és használja azt amit szeret! Biztos vannak mindkét motorhoz jó és rossz tapasztalatok. Én off dízelemre - 10 éves - több mint 1 millát költöttem alig 4 év alatt. Többet nem is veszek dízelt.
De a Te számításod is elég egyoldalú, mert a dízel oldalon pl.:
"turbó felújítása, ha nem jártad le tropára, hanem figyelsz rá  akkor csak cc 100 ezer"
benzin oldalon
"gyűrűzéses mutatvány 100+ ezer forintos költsége is gyorsan megszorzódik egy 1,5-3-as számmal."

Szóval használja mindenki azt amit szeret, de igen is a dízelnél ha baj van több a javítási költsége szerintem is.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12181 Dátum: 2016.12.07 18:28:00 »
Nem akartam idézni a hosszúra sikerült összehasonlítást, de a dízel/bezin vitához szólnék. Első sorban mindenki vegye  és használja azt amit szeret! Biztos vannak mindkét motorhoz jó és rossz tapasztalatok. Én off dízelemre - 10 éves - több mint 1 millát költöttem alig 4 év alatt. Többet nem is veszek dízelt.
De a Te számításod is elég egyoldalú, mert a dízel oldalon pl.:
"turbó felújítása, ha nem jártad le tropára, hanem figyelsz rá  akkor csak cc 100 ezer"
benzin oldalon
"gyűrűzéses mutatvány 100+ ezer forintos költsége is gyorsan megszorzódik egy 1,5-3-as számmal."

Szóval használja mindenki azt amit szeret, de igen is a dízelnél ha baj van több a javítási költsége szerintem is.

Nem értetted a hozzászólásom mondanivalóját:
Ez valójában nem egy dízel vs. benzin összehasonlítás, mert ahhoz nagyon speciális és tényleg az én szám íze szerint készült.
Szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a dolgok nem eredendően feketék vagy fehérek és mindenkinek jár az egyenlő hozzáállás itt a fórumon, attól függetlenül, hogy mit tankok az autójába. Elvileg ez egy nyitott, befogadó közösség.

A Te esetedre reagálva:
Ezek a számok önmagukban semmit sem jelentenek. Ha több, mint 1 milliót költöttél 10.000 km -re az nem pont ugyanazt jelenti, mintha ugyanennyit költöttél 200.000 km alatt. Használattól függően egy dízel üa. költsége 4-8 Ft-tal kevesebb kilométeenként, mint egy hasonló benzinesé. Ez a különbözet adott esetben sok javítást tud betakarni. A lényeg, hogy mindenkinek az egyéni kockázattűrőkepességének megfelelő megoldást kell választania, ami akár benzines, de dízel eredőt is hozhat.
Vissza a Te esetedre: ha kevés km alatt mindjárt 1 M-et kellett az autóra költeni, akkor ott én feltetelezek egy nem mindenre kiterjedően átnézett vásárlást. Ha mégis sokat mentél vele és nem tettél félre az üa-on megpórolt összegből az ilyen felújításokra, akkor ismét nálad hibádzik a matek.

Még egyszer: nem benzin vs. dízel, melyik éri még vitatopic indult, hanem csak egyenlő bánásmódra szeretnék biztatni mindenkit.

Üdv:
BF

zsoltistvan.nagy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 64
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12182 Dátum: 2016.12.07 19:00:15 »
Inkább nem vitázom. Akinek nem volt kellemetlen élmenye dízellel az úgy sem érti. Egyébként az emlitett gépjárművel kb 60 ekm mentem és márka specifikus szerelő nézte meg. A hibák fel nem fedezhető hibák voltak. De biztos jobban értessz hozzá. Pont .
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.07 19:01:48 írta zsoltistvan.nagy »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12183 Dátum: 2016.12.07 19:53:21 »
...
Elfogadom a hangnemet érintő kritikádat. Nem értek vele tökéletesen egyet, de félig-meddig jogos lehet. Én mondjuk nem éreztem, hogy azért néznék hülyének valakit mert dízelt vesz. Leírtam, hogy milyen okból az a véleményem ami. Sajnos a dízel topic hemzseg az előítéletet alátámasztó esetektől.
Az amit te csináltál, hogy megtérülési számításokkal ugrottál bele a vételbe, sajnos nem általános dolog. A gyakoribb inkább az ellenkezője. Üzemanyag típustól függetlenül szerintem az a normális, hogy meghibásodás esetén nem a fórumra rohan az ember, hanem a szerelőhöz. A szakik reggel 8-kor nem a gép elé ülnek le, hogy fórumos kérdéseket válaszoljanak meg ingyen, hanem a műhely ajtaját nyitják ki, hogy a szaktudásukat jó pénzért áruba bocsássák.
A fórum szuper dolog arra, hogy problémák megoldását kibeszéljük, megosszuk, hogy típushibákat kiismerjünk, trükköket, DIY dolgokat beszéljünk meg apróbb-közepesebb dolgokban, de arra józan paraszti ésszel nem lehet alkalmas, hogy műszeres diagnosztikát kiváltson. Például az "X tartományban füstöl", a "kikötöttem a részecskeszűrőt de még mindig nem megy", a "4 éve minden télen lefullad, mi baja lehet" típusú kérdéseknél nem érzem magamban a komoly empátia képességét. Az a véleményem, hogy a kocsi meghálálja, ha rendben van tartva és megbosszulja, ha nem költik el rá azt amit el kell. És van amikor az ezzel kapcsolatos véleményemet nem sikerül magamban tartani. Két esetet találhatsz amikor ilyen történt, és jópárat amikor normálisan sikerült segíteni.


/*OFF
A prekoncepció nagyon nem frankó.
A prekoncepció/előítélet/skatulyázás egy evolúciós képesség és vélhetően te magad is űzöd. Ha valaki a suliban orrba vágott, akkor óvatosabb voltál a közelében. Ha valakinek kölcsönöztél és nem adta vissza, akkor nem adtál neki többet. Ha egy vicsorgó kutyával összefutsz, akkor vélhetően simogatás helyett távolságot tartasz, mert kialakult prekoncepciód van.
A saját dízelemre kb. másfélmillió ment el, azt gondolom hogy lehet olyan megalapozott véleményem, hogy a gázolaj optimális aki a) eleget megy hogy megtérüljön, b) tényleg nem sajnálja karbantartásra a pénzt, amit szakműhelybeli diagnosztikára alapoz. Olyan kialakult véleményem is lehet, hogy a dízelbirtoklás problémái egy nagyon-nagyon komplex kérdéskör, amire fórumos keretek közt szinte csak találgatás lehet a válasz, ezért ép ésszel ennek értelme sincs.
Itt inkább olyan problémát érzek, hogy a hagyományos social contract kereteibe nem fért bele a bárdolatlan igazság. Ha nincs igazam, akkor az illető nyilván elmegy diagnosztikára, javíttatja amit a szakműhely javasol és megosztja a fórumon, hogy mindenki okulhasson belőle, ill. hogy a többi hasonló problémával küzdő dízeles számára információt biztosítson. Sajnos eddig evés olyat sikerült olvasni, hogy dízeles probléma jelentkezett, majd a tulaj elvitte és megoldotta. Nade majd most. :)
OFF*/


Ez valójában nem egy dízel vs. benzin összehasonlítás, mert ahhoz nagyon speciális és tényleg az én szám íze szerint készült.
Szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a dolgok nem eredendően feketék vagy fehérek és mindenkinek jár az egyenlő hozzáállás itt a fórumon, attól függetlenül, hogy mit tankok az autójába. Elvileg ez egy nyitott, befogadó közösség.
Szeretném tisztázni, hogy ezzel egyetértek. De még sose volt olyan komment, hogy "kikötöttem a katalizátort, de még mindig nem megy", vagy hogy "füstöl a vvti, mi baja lehet" vagy hogy "22 litert eszik a prius jaj mit csináljak most", vagy hogy "a 2.0 benzines pillangószelepből szenet bányászok, de csakazért sem pucoltatom ki, inkább küldjetek már rá Gorbacsov számot"...   :no:
Cserkészbecsszóra, nem diszkriminálok, ha egy benzines tulaj nem adja meg a kocsijának amit kér, azt ugyanúgy mélységesen el fogom ítélni és ezt meg is fogom vele osztani. Nem kivételezek a dízelesekkel. :hug:


Vissza a Te esetedre: ha kevés km alatt mindjárt 1 M-et kellett az autóra költeni, akkor ott én feltetelezek egy nem mindenre kiterjedően átnézett vásárlást. Ha mégis sokat mentél vele és nem tettél félre az üa-on megpórolt összegből az ilyen felújításokra, akkor ismét nálad hibádzik a matek.
Vásárlásnál nem tudsz mindent kiszűrni, még egy alapos CR diagnosztika esetén sem. Még akkor sem, ha az előző tulaj nem tud hibáról és teljesen jóhiszemű. Lehet éppen kialakulóban valami. vagy csak nem tűnik fel a méréseknél. Nekem például kevés az, hogy a dízel csak annyiba fog kerülni a javításokkal együtt, mintha benzinest vezetnék. Gazdaságilag számomra a dízelbirtoklás egy kockázati tőke tranzakció. Ha pedig kockázatitőke, akkor verjen rá legalább 20-30%-ot a konkurens opcióra. Ha ez nem teljesül (pl. mert nem fut annyit és úgy a kocsi), akkor a dízel rossz befektetés.
Aki megégette magát valaha is dízel miatti kiadásokkal abban előítélet alakul ki. Bármennyi idős volt is az autója. Ha pedig dízel tulaj volt és emiatt szignifikáns véleménye lehet, akkor járjon neki az egyenlő bánásmód és tekintsük ezt az előítéletét tapasztalat miatt kialakult jogos véleménynek. :)


Még egyszer: nem benzin vs. dízel, melyik éri még vitatopic indult, hanem csak egyenlő bánásmódra szeretnék biztatni mindenkit.
Az egyenlő bánásmódot szerintem minden gondos autó tulajdonos megkapta eddig a fórumon.

Joe t3-x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12184 Dátum: 2016.12.07 20:16:03 »
Ha ezeken túl vagy, akkor az az érzésem, hogy a fórumos távdiagnosztika nagyon kevés lesz a probléma megoldásához.

Mondjuk nem emelt díjas távgyógyítást keresek  [rohog] :lol: , Csak gondoltam hátha valakinek van/volt hasonló problémája és megosztaná a tapasztalatait. Persze szerelő lesz a vége.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12185 Dátum: 2016.12.07 20:34:56 »
Mondjuk nem emelt díjas távgyógyítást keresek  [rohog] :lol: , Csak gondoltam hátha valakinek van/volt hasonló problémája és megosztaná a tapasztalatait. Persze szerelő lesz a vége.
Jaj, ne légy már kishitű, írd fel a biztonság kedvéért a motorháztető bal alsó sarkába a  0800246824 gyógyító számot, 100%, hogy ez baj esetén segíteni fog.  [rohog]

szerk.
Ez engem kormánymű fogaslécre emlékeztet: "mintha valami átugrana/kattogna." Mifelénk 200-250€-ért újítják fel 1-2 nap alatt.

szerk2.
A számot azért írd fel. :D
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.07 20:40:13 írta Silent »

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12186 Dátum: 2016.12.07 21:24:32 »
Nem kell szomorkodni, ehhez minden fórumon hozzá kell szokni. Aki szeret mindenre válaszolni, de nem tudja mit írjon az elvicceli más baját. Szóval  a problémádat nem lehet látatlanba megoldani. Kell egy szerviz, ahol diag eszközzel, és nem hibakód olvasóval,  a hozzáértő szerelő menet közben rögzítve az ECU paramétereket megállapítja a hibát. Ennyi. Lehet, hogy nem olcsó, de más lehetőség nincs, ha végére akarsz járni.

Köszi szépen! :) El is indultam ezen az úton...Majd mesélek mire jutottam és esetlek tudok majd tapasztalatokról beszámolni ;)

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12187 Dátum: 2016.12.07 21:27:15 »
Van egy csúnya prekoncepcióm a dízelesek kapcsán, amire az itteni dízel topc csak ráerősített. Sokszor meg van véve a korosodó dízel, ami mert keveset fogyaszt, de nem akarják elfogadni, hogy az alacsony fogyasztás mellett nagy számlák vannak a mérleg másik serpenyőjében. Azt kérdezted hogy merre indulj. Evidensen egy diagnosztikára felkészült műhely irányába. Toyoteam, NovothTibi, Deltamark, ToyotaMayer például, de biztos vannak felkészült műhelyek rajtuk kívül is. Tudunk találgatni, de ezek a dízeles nyavalyák sokrétűek. Jót csak a diagnosztika fog tudni mondani, némi készpénzért cserébe. És simán lehet, hogy a javítás többe fog kerülni, mint amennyivel a benzines többet fogyaszt el 95-ösből. Hát ezért tréfálkoznak -kicsit megkönnyebbülten, hogy őket ez már nem érinti- az exdízelesek. :hug:

Semmi gond.... Igazából értem én is a viccet. Nincs ezzel baj! ;) Köszönöm a tanácsodat, majd motorzok így tovább. Én csak ennyit szerettem volna hogy merre induljak.

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12188 Dátum: 2016.12.07 21:29:24 »
Csak egy tipp: lehet, hogy a turbó kezdődő megbetegedésének a jelei tapasztalható az avédban. A baj az, hogy az ave nem igazán adja a klasszikus turbóhangot annak halála előtt. Házi vizsgálat: a turbó előtti légbeömlő lebontása (1-2 óra), és a tengely lógásának ellenőrzése. Ha kicsi lógása van, akkor még most újíttatsd fel, mert később csak a csere segít. Ha nem lóg, akkor más a hiba... :hmmmm:
Köszi ezt is megfogadom és mondom mi volt! :) :)

Joe t3-x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12189 Dátum: 2016.12.07 21:30:17 »
Jaj, ne légy már kishitű, írd fel a biztonság kedvéért a motorháztető bal alsó sarkába a  0800246824 gyógyító számot, 100%, hogy ez baj esetén segíteni fog.  [rohog]

szerk.
Ez engem kormánymű fogaslécre emlékeztet: "mintha valami átugrana/kattogna." Mifelénk 200-250€-ért újítják fel 1-2 nap alatt.

szerk2.
A számot azért írd fel. :D

Majd letesztelem a számot, nehogy erotikus vonal legyen  [rohog] :nono:  Gondolom kiszerelve ennyi a felújítás? Majd megtudakolom mennyi lenne Angol Fontban  :hmmmm: :lol:

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12190 Dátum: 2016.12.07 21:43:00 »
A prekoncepció nagyon nem frankó. Amit itt a srácnak irkáltatok egész egyszerűen kicsit méltatlan az egész fórumra nézve. Egyetértek a korábbi hozzászólóval, hogy a túlbuzgó fórumfirkátorok mindenhez szeretnek hozzászólni, ahhoz is amihez nem kéne, csak azért, hogy hozzászólhassanak.
Egyből is lehetett volna azzal kezdeni, hogy
"Azt kérdezted hogy merre indulj. Evidensen egy diagnosztikára felkészült műhely irányába. Toyoteam, NovothTibi, Deltamark, ToyotaMayer például, de biztos vannak felkészült műhelyek rajtuk kívül is. Tudunk találgatni, de ezek a dízeles nyavalyák sokrétűek."
és nem érződött volna ez a lenéző ***óócsójánosokminekkérdeznek...  :nono:

Nekem is korosodó dízelem van? Igen.
Volt már költséges problémám a korosodó dízelségből fakadóan? Igen, kb. 250-300.000 Ft nagyságrendben.
Megérte-e a dízelt venni a benzines helyett? 50.000 km után, az általam tervezett használati félidőben nagyjából egálban van a számla.

Én előre így kalkuláltam: összesen 100.000 tervezett kilométer kb. 8 év alatt.
Nagyjából 1,5 l/100 fogyasztás különbség. Az összesen 1.500 liter megtakarított üzemanyag.
Az üa. költség különbsége jelen üa. árakon nagyságrendileg 500-550.000 Ft.

(Én még 4 éve, amikor az autót vettem nem 330-350Ft körüli üzemanyagárral kalkuláltam, hanem a 8 éves átlagra az akkori 400 körüli helyett 450-500 Ft-tal, ami akkor 700-750.000 Ft-ra tette a üa. költség különbségét. Ezt benéztem, mert nem drágább lett az üa., hanem olcsóbb... Cserébe a dízelolaj számláját sokan el tudják számolni. Bár ez már ingoványos...)

Egyéb normál karbantartási pluszköltségek a dízel oldalon a benzineshez képest: (gázolajszűrő, több olaj, nagyobb olajszűrő, egy komplett vezérlés cseréje, drágább, nagyobb, hamarabb kimúló akku, izzítás cuccai): mindösszesen felfelé kerekítve 200.000 Ft.

Szóval terveztem 700-750.000 üa. ktg. megtakarítást az egyik oldalon, kb. fix 200.000 Ft többletkiadást a másik oldalon, tehát maradt 500-550.000 Ft drága dízeles problémák fedezésére, ha előjönnek.
Kicsit utánamentem a dolgoknak:
- az autómban nem sokkal a vásárlásom előtt került új kettőstömegű lendkerék. Ez nem rossz, csak az alkatrész ára 150-200.000 Ft.
- injektorok 75.000 Ft + Áfa/db áron gyári új, 50.000 Ft + Áfa/db áron felújítás, ha szükséges
- turbó felújítása, ha nem jártad le tropára, hanem figyelsz rá és észleled, ha gond van: 100.000 Ft alatt/környéke.
- nagynyomású szivattyú felújítható: 100.000 Ft alatt/környéke.
- nagynyomású szivattyú SCV szelepek: 60-70.000 Ft, ha cserélni kell, de időnként UH tisztítással az élettartamuk jelentősen növelhető.

Úgy terveztem, hogy ha minden bejön, akkor is kb. egálban leszek a benzinessel esetleg, kisebb mínuszban, de ne feledjük ez a worst case scenario ésebben az esetben az összes kritikus alkatrész új az autóban!!
Minden egyéb esetben pozitív lehet a szaldó a használati időszak végén.

Ettől függetlenül mivel az üa. árak lefelé mozdultak el, a megtérülést kicsit elbaxódott, de még rosszabbul éppen nem járok.
Az üzemanyagon megtakarított pénzt nem kötöm el, gyúlik. Ha gond van, akkor abból fizetem vagy megelőlegezem. Szóval nem ér váratlanul egy-egy dízeles gond. Erre fel lehet készülni, lehet rá számítani.

Jé, ilyen is van? Van bizony!

Ezekkel a dízeles nyűgökkel nyugodtan párba lehet állítani a másik fronton jelentkező olajevéses problémát. Nekem csak a biztosan olajproblémákkal küzdő (T22 facelift) 1.6 - 1.8 VVT-i sorozatból volt szerencsém válogatni. Ott ha nincs igazolt papírod a gyári motorcserérő, számla egy privát műhelyes felújításról, vagy csak az új gyűrűszettről legalább, akkor garantálható volt, hogy vagy már vásárláskr is eszi, vagy nem olyan soká enni fogja az olajat. Ha szerencsétlenül belenyúlok egy olyan példányban, ami rendszeresen megkapattak alacsony olajszinttel, akkor még a sima gyűrűzéses mutatvány 100+ ezer forintos költsége is gyorsan megszorzódik egy 1,5-3-as számmal. Nem beszélve a nem is olyan ritkán (főleg az olajevés miatt) előforduló katalizátorproblémákról, ami szntén nem az 50.000 Ft-os tételek egyike.

Semmi sem fekete vagy fehér, ezt mindenkinek be kell látnia. Lehet, hogy problémák bekövetkezésének valószínűségében van különbség, de a megtérülés számításakor ezekkel is muszáj számolni.

Amikor idejön egy tök új user, hogy most vette a Toyotáját, mert az sose el nem romlik, ezt hallotta és láss csodát a benzinkúton inkább olajat kell bele tankolni benzin helyett, akkor viszont jönnek a felújításon már átesett fórumtársak és szépen, kedvesen, nem bunkón, elmondják, hogy mi mennyi, hol, kinél érdemes, mire kell figyelni, mire lehet számítani. Ekkor valahogy hiányoznak a bontós és hasonló színvonalú megjegyzések.
Kettős mérce?

Egy szónak is száz a vége:

Legyen béke benzines és dízeles tulaj között. Egyik sem hülyébb (okosabb) a másiknál, tegyük félre ezt a szemellenzőt és legyen ez itt egy normális fórum, ahol nem elijesztjük az újabb kérdezőket, hanem érdemben próbálunk hozzászólni. Akinek ez nem megy, az, legyen szíves, ebben az esetben maradjon olvasó és majd szóljon hozzá akkor, ha építő jelleggel tud.

Elnézést, hogy ilyen hosszú lett, kioktató semmiképpen nem akartam lenni és megbántani sem akartam senkit. Remélem sikerült.

Üdv:
BF

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet! Amúgy már el is indultam. Tudom, hogy új vagyok itt a fórumon, de pont azért is léptem közétek, hogy valami információval bővüljek és akinek van tapasztalata az biztos tud segíteni. ÉN is ezen vok, ha bárkinek bármit tudok segíteni akkor az mellett ki is állok.  Nincs a poénnal gond, de amikor a géppel gond van és nem akarok pár szász ezerből jópár százezres költséget kreálni. Az is lehet hogy még ennyi sincs. Amit már most ki tudtunk deríteni, hogy valószínű az 5. injektor lesz a hibás. Most ezen motorozok honann milyent szerezzek be. cikkszámok megvannak, mind a gyári és mind az utángyártottnak. Csak kérdés hol mennyiért kaphatja meg az ember és megint a dilema, hogy gyári v. OEM utángyártott.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12191 Dátum: 2016.12.07 22:01:37 »
Hát ez  a kör szépen zárulgat, jól ki lett vesézve a benzin vs. dízel. Annyit áruljatok el ha átülnék egyikből a másikba cipőt kellene váltanom? [rohog]
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12192 Dátum: 2016.12.07 22:20:42 »
Semmi gond.... Igazából értem én is a viccet. Nincs ezzel baj! ;) Köszönöm a tanácsodat, majd motorzok így tovább. Én csak ennyit szerettem volna hogy merre induljak.
Esetedben a Novoth Tibi lenne a legoptimálisabb választás, ő erősen CR specialista, de nála lehet hogy várólista van. Diagnosztika nélkül viszont felesleges bármit lépni, úgy csak találgatásba fog torkollni a dolog.


Majd letesztelem a számot, nehogy erotikus vonal legyen  [rohog] :nono:  Gondolom kiszerelve ennyi a felújítás? Majd megtudakolom mennyi lenne Angol Fontban  :hmmmm: :lol:
Ha erotikát keresel, akkor meg fognak lepődni a vonal túlvégén a Toyota Assistance UK-nél.  :lol:
Biztos kiszerelték... Leraktam a kocsit, megcsinálták, felvettem a kocsit. De láttam náluk olyat hogy kiszerelt kormányművet hozott a futár. Felújították, plombálták a gumiharangoknál, mellérakták a garanciajegyet meg a számlát és visszaküldték a szerelőnek aki beszerelte.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12193 Dátum: 2016.12.07 22:25:29 »
benzin vs. dízel
Fáj ez a diszkrimináció. :(
Hol maradnak a hibridesek meg a plugin hibridesek meg az elektromosok a felsorolásból?  :devil:
Hát nincs itt egyenlő bán(t)ásmód?  [rohog]


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12194 Dátum: 2016.12.07 22:49:34 »
Én csak röviden írom le, amit gondolok. Szerintem sem kifejezetten az számít, hogy önmagában melyik a jobb, a dízel, vagy a benzines. Azon kell(lenne) a hangsúlynak lenni, hogy az ember úgy válasszon magának típust, hogy azt bármilyen hiba fennállása esetén is az elvárható műszaki színvonalon tartsa, javíttassa, karbantartsa és mindennek anyagi értelemben is legyen tudatában a vásárláskor is! Magyarul, igen, a dízel kevesebbet fogyaszt, de költségesebb lesz a javítása 2-400 000 km és 10-15 éves korban. Ha ezzel tisztában van és a keletkező problémákat gond nélkül kijavítja, akkor indifferens, hogy dízel, vagy benzines autót birtokol.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i