Diagnosztika nelkul ezt nem tudod meg. [emoji6]
A lambdaszondát ki kell mérni. Pl. egy oszcilloszkóppal.
Szintén a cikkből: "Az EOBD szabvány bevezetésével a kétezres évek elején pedig megjelentek a két szondával működő rendszerek. Itt a katalizátor előtti szondának a funkciója változatlan, ez a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a monitorszonda, aminek a feladata a katalizátor korrekt működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda amplitúdója adott körülmények között egy kritikus határt elér, az a katalizátor hatékonyságának csökkent állapotát jelzi." - ez alapján és az előző gondolatmenet (a 4-es felsorolás) alapján: simán cserélném a 2. szondát.
Azonban már más is írta, hogy cserélte, de mégis hamar visszatért a hibajel, tehát nem az ellenőrző szonda a ludas, hanem előtte a 4 dologból valamelyik. Magyarul egyszerre kéne nézni a mindent (megfelelő keverék, égés határfoka, leadott teljesítmény, égéstermék összetétele, és ami ebből villamos azt meg a szkópon lesni.
Bocs az értetlenkedésért, de az ok-okozat dolgokat szeretem helyére rakni, nem hiszek a véletlenekben.
E mellett ~ 1 hónapja itt ez a talicska, amiről szentül hittem, hogy a legjobb választás, amit kaphatok a pénzemért, s nagyon nem szeretek csalódni sem.
Edit: Közben nagyon sokan irtatok, és bevallom, hogy végig nem értem a fórum-topic-okon, pedig mióta tervben volt az autóvásár, már hetek óta olvasgatom... és erre (P0420)nem találtam még, nektek lerágott csont, de én újszülött vagyok, nekem új. Ezért elnézésetek kérem.
- bepi81-el tudok azonosulni: ha megkapom a kívánt eredményt, pontos hibabehatárolást, javítással szívesen perkálok
- andras69 által leírt "filléres megoldások" inkább tüneti kezelésnek tűnnek
de köszönöm mindet, ha rendszeressé válik a hibakód visszatérése mindenképp a végére szeretnék járni