...
*módszer: hf csavarokat először 25Nm-rel húzzák le a megadott sorrendben. A sorrend fel van tüntetve a csomagoláson is! Ezt követően pihenni hagyják pár percre. Majd 50Nm-re húzzák újra mindet, megint pihi. Végül, 90Nm-re húzzák, ez lesz a végleges érték.
Örülök, hogy jól megy a gép.
Nem akarok ünneprontó lenni, de az idézett rész biztos? Ők honnan vették ezeket az értékeket?
Hengerfejcsavarnak kevésnek tűnik a 90 Nm, hogy nyúljon is a csavar tőle (mert folyáshatár közelire kell húzni).
Egy sima kerékcsavart is 103 Nm-re kell húzni.
(Carinánál 3 lépcsőben megy a húzás, először 29Nm, majd kétszer 90 fok. Lehet érezni, hogy kapja az ívet)
Két helyen is néztem az 1.8 1ZZ-FE motorhoz infót (
http://www.billswebspace.com/ToyotaEngineTorqueSpecs,
https://car-repairs.knoji.com/how-to-replace-the-cylinder-head-on-all-1999-2005-toyota-corolla-celica-echo-mr2-18l-4-cyl-engines/), és ugyanazt írják a meghúzási értékekre, és nem a fentieket:
Első körben 49 Nm, második körben további 90 fok húzás.
Ha javításiban megtalálod azt, ahogy a tiédet csinálták, akkor tárgytalan, amit írtam (amit remélek is).
Persze szinte amúgy is, mert ki fogja már újrahúzgálni őket.
De ha gondja lesz, legalább van mire hivatkoznod.
Szelepfedélnél én elfelejtettem utánahúzni pár száz km után, és eresztett is utána. Ha lehet, nézd meg, lazultak-e a szelepfedélcsavarok (nem ismerem a típust, de ellenőrzést megér).