Olvasgatom itt az olajevéses hozzászólásokat. 12000km-re 2-3 dl nevetségesen elhanyagolható, de nyilván ti is tudjátok ezt. Az enyém kb 3700 km után megevett 2,5 dl-t. De hogy ennyit megevett-e vagy esetlegesen el is csöpög az kérdéses. Mindenki tudja, hogy a saját autója alja mennyire olajos. Ha figyelitek a parkolókat látni hogy tiszta olaj kivétel nélkül mindegyik. És ha a garázsban nincs is nyom, menet közben cseppenhet picit... Nekem kicsit olajos, de folyást nem látok rajt. Én 10000 km-enként cseréltem eddig minden autómban az olajat, így ez a plusz majdnem 1 liter nem nagyon érdekel. idén lett az autóm 13 éves, 1 éve van nálam és eddig olajcserén kívűl és egyszeri fent említett utántöltésen kívűl nem foglalkoztam az olajjal. Nyilván mindig egy picit rosszabb lesz, de tudok élni a gondolattal. Eneos 5W30-van most benn.
Még tavasszal okozott fejtörést nekem, hogy a kb 2 mm vékonyságú nívó pálca egyik oldalán a másikhoz képest 6-8mm-rel más szintet mutat. Ez arra enged következtetni, hogy a pálca szögben ér a karterba, közel a vízszintes és a 45° között. Ezt csak azért írom, mert azt tapasztalom, hogy a lebetonozott udvaron sem mindegy hogy hol állok meg ellenőrzés céljábol, mert az autó helyzetétől függetlenül tudok mérni fél alatti szintet és háromnegyed felettit is egy napon belül...
Egy szónak is száz a vége, ki meri kijelenteni, hogy az autó pl 12000 km-en 2 dl-t megeszik? Lehet hogy a fent említett vizszinttől való eltérés, vagy épp az egyébb, nem látható helyeken kicsöppen... Persze azt is tudom, hogy az én autóm valóban csipegeti, de ezzel ki is békülnék ha ígymaradna. És akkor ugyebár a gyári adatok is bőven megengedik ezt az olajfogyási mennyiséget.
Nem célom kioktatni senkit, nem is szeretnék beleveszni senkibe, csak gondoltam leírom a saját tapasztalataimat. Ez a hozzászólásom sem Kika1-nek szólt, csak az ő példájával éltem.