Egyébként, az említett ismerősömnek kb 2-3 hónapja cseréltek szelepszárszimeringet. Állítólag. Mert az olajfogyás nem csökkent. Gondolhatnánk, hogy biztos nem ez volt a gond. Valóban, de csak részben igaz ez. Ugyanis a "szaki" úgy végezte a műveletet, hogy csak a szelepfedelet vette le. A mostani szétbontásnál, amikor lejön a hengerfej is, derült csak ki, hogy milyen kotár munkát végzett az a sggfej.
A jelenlegi felújítást végző szerelő (Andris) elképedt, hogy hogyan barmolhat össze valaki egy ilyen motort. Nem tudok sajnos a részletekbe belemenni, hogy pontosan mit-hogy kellene ilyenkor, de az biztos, hogy a szimeringek roncsolva voltak, ferdén álltak, gyakorlatilag akadály nélkül folyt vissza a szelepek száránál az olaj ( a szimering, ugye itt tömít normális esetben), kvázi, mintha nem is lett volna ott szimering, annyit ért. A szelepek tetején, a dugók tetején mm-es vastagságú ráégett olaj... a kipufogóba is befolyt az olaj, katalizátor is olajos. (Ez a generált követően szépen kis fog tisztulni...
Andris szerint a megfelelő minőségű munkához le kell venni a hengerfejet, ami kb 1 órával és 10.000 Ft-tal dobta volna meg a művelet árát... De inkább ne nyúlt volna hozzá az előző ember...
Nekem ennél szerencsésebb a helyzetem, mert az én motorom teljesen gyári, soha semmiért nem volt megbontva. Jaj, annyira várom már, hogy lássam a motort belülről és megoszthassam veletek a képeket...