Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3820182 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Gaben71

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9015 Dátum: 2014.12.14 21:05:28 »
Sziasztok! ABS jeladóról hogy lehet megállapítani jó -e vagy nem?
Ellenállás mérésnél mekkora érték a megfelelő?

Előre is köszönöm.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9016 Dátum: 2014.12.14 21:19:17 »
Celicánál (2WD esetén) (elvileg Carinánál is) az elsőknél 0,8-1,3 kOhm, a hátsóknál 1,1-1,7 kOhm.
A ház egyik vezetékkel sem lehet kapcsolatban.
Érdemes rákeresni, Rear Speed Sensor illetve Front Speed Sensor kulcsszavakkal, meg a pontos típussal.

Gaben71

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9017 Dátum: 2014.12.14 21:33:06 »
Celicánál (2WD esetén) (elvileg Carinánál is) az elsőknél 0,8-1,3 kOhm, a hátsóknál 1,1-1,7 kOhm.
A ház egyik vezetékkel sem lehet kapcsolatban.
Érdemes rákeresni, Rear Speed Sensor illetve Front Speed Sensor kulcsszavakkal, meg a pontos típussal.


Köszönöm! :)

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9018 Dátum: 2014.12.15 04:09:00 »
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat. A furcsa az, hogy tényleg mind a 4 gyertya egységesen koromfekete. Melegen kigyorsításnál érezni hogy kicsit minimálisan berángat, de alig érezhetö (asszony nem is érzi, de én érzékeny vagyok az ilyesmire) ::)  Próbáltam azt is hogy járó motornál lehúztam a légtömegmérö kábelét de akkor le is állt az autó. Akkor jó a légtömegmérö nem? Vagy ez nem teljesen jó diagnosztika? Minden esetre a következö az kompresszió mérés lesz. Ha ott jó értékeket kapok akkor kizárható a szelep-probléma? Olaj, víz nem fogy semennyit.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9019 Dátum: 2014.12.15 18:00:36 »
Sziasztok. :cry:

Lassan elhagy a Toyotába vetett bizalmam  :no: Toyota T25 2.0 Benzines 1AZ-FSE motor, hidegen borzalmas az alapjárat, pontosabban nincs is. A motor majd kiugrik, a check villog. Eddig 3 szerelö nézte meg, köztük a kecskeméti márkaszervíz is. Lambdaszonda csere, gyertyacsere, 2 gyújtótrafócsere de még mindig ugyan az a hibakép. Lassan nem is indítom be hidegen mert szétrázza a motrot. Nem tudtok valami jó szerelöt kecskemét környékén? A márkaszervízben is csalódtam ,mert gyertyát cseréltettek azzal az indokkal, hogy nem jó típus van benne, megrendeltem a gyárit 23e Ft-ért és mikor cserélte mazt vettem észre hogy ugyan olyan volt benne. na ezek után visszavinnétek oda? (M+F szervíz Kecskemét) A márkaszervíz nem fog nekem hibát keresni, mert az nem hoz nekik pénzt. A vicc hogy élö adatokból géprekötve nem tudták megállapítani a hibát. Még annyi hogy a gyertyák koromfeketék voltak mind a 4 hengerben, és hideg motornál nagyon erösen füstöl a kipufogó, de amint elkezd melegedni a motor 3-4 perc megszünik a hiba, de addig nagyon nehéz életben tartani a motrot, ez hosszú távon nem tesz neki jót :( Szívótorok(pillangószelep), légtömegmérö takarítva.)

Valakinek ötlete vagy, jó szerelö ismeretsége?

A hideg alapjárathoz azt hiszem nem sok köze van a lambda-szondának (bár a fene tudja)...annak be kell melegednie, mert 200°C alatt nem működik, és addig az ECU nagyjából le is sz@rja, hogy milyen jel jön onnan.
Ennél a motornál nem tudom pontosan, hogy van megoldva, de a hideg üresjárathoz tartozik egy fojtó szelepet megkerülő (vagy épp annak a helyzetét módosító) motoros/elektromágneses szelep, amivel a szükséges túldúsítást biztosítja a motor számára. Ennek a működtetése a vízhőmérséklet jeladón, az indítás óta eltelt időn, és a beszívott levegő hőmérsékletén alapul. További fontos adat a tüzelőanyag nyomása, ami itt talán kevésbé gyanús, mert 3perc után meg miért lenne jó...de azért, meg kell, hogy említsük.
Van-e ezen EGR-szelep?....Úgy tudom, hogy van...megérne egy misét abtakarítása.
További ismert probléma a szívószelepek koszolódása, lerakódás rajtuk, ami inkább teljesítményveszteséget okoz, és az melegen is fennállna.

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9020 Dátum: 2014.12.15 20:03:12 »
Sziasztok! ABS jeladóról hogy lehet megállapítani jó -e vagy nem?
Ellenállás mérésnél mekkora érték a megfelelő?

Előre is köszönöm.

Helló,

(a) Remove the fender liner.
(b) Disconnect the speed sensor connector.
(c) Measure resistance between terminals 1 and 2 of the
speed sensor connector.
OK:
Resistance: 1.2 to 1.6 k at 20C (68F)
(d) Measure resistance between each of terminals 1 and 2 of
the speed sensor connector and body ground.
OK:
Resistance: 1 M or higher


emi1986

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9021 Dátum: 2014.12.19 13:36:02 »
Sziasztok!

Valakinek van ötlete az alábbi hibakódra? (p0430)

Várom a válaszokat és az ötleteket. Remélem valakinek van ötlete, hogy hogyan tudnám véglegesen eltüntetni ezt a hibakódot.


Üdv:T

Sziasztok!

Lassan 2 hónapja van meg az autóm (2003-as AvensisII 2.0 vvti). Nagyon elégedett vagyok vele. Francia autó után kész álom volt ebbe beleülni. Viszont van 1 kis problémám. Korábban már írtam, hogy volt 1 Check engine lámpám. Akkor kiolvastattam, de olyan gyorsan kitörölte a srác, hogy időm nem volt feljegyezni. Pár napja (800km) múlva újra előjött a hibakód (p0430).
Annyit vettem észre, ha egyhuzamban megyek vele sokat és még melegen indítgatok a megállások közben akkor semmi gond nincs. A legutóbb és most is hideg indítás után maradt benne a hibakód.

Visszaolvasgattam a fórumbejegyzéseket a hasonló hibakód (p0420) kapcsán, de nem lettem még okosabb.
Márkaszerviz átvizsgálta az autót. Ezúton is köszönet a Toyota Mayer szakembereinek. Akkor éppen nem volt hibakód kiolvasható, de a káros anyag kibocsátásom tökéletes.

Van valakinek ötlete, hogy mit évő legyek? Mi lehet a rossz alkatrész? Nincs kedvem lambda szondát cserélni, ha azok jók.
Oszcilloszkóppal gondolom meg lehet nézni, hogy jól működnek-e.

Volt valakinek ez a hibakód? Ha igen mi a megoldás rá?

Előre is köszi a válaszokat.

Üdv: Tibi

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9022 Dátum: 2014.12.19 16:01:36 »
Sziasztok!

Valakinek van ötlete az alábbi hibakódra? (p0430)

Várom a válaszokat és az ötleteket. Remélem valakinek van ötlete, hogy hogyan tudnám véglegesen eltüntetni ezt a hibakódot.


Üdv:T

A gyári szerviz leírás szerint ez "CATALYST SYSTEM EFFICIENCY BELOW THRESHOLD (BANK 2)". Azt írja, ezt okozhatja lyukas kipufogó, lambda szonda hiba, katalizátor hiba. Először kipufogóshoz menj, nézzétek meg, milyen gáz jön ki belőle. Ha az ok, akkor jöhet az oxigénszenzor teszt, voltmérővel, meg OBD2-n keresztül is lehet. A kifújást meg hallani kell, vagy látni.

Még annyi, hogy a hibakód kiolvasásakor meg kellene még nézni, hogy milyen állapotnál írta be, ez benne van a freeze frameben. Az is ad támpontot a hibakereséshez.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.19 16:03:35 írta segesvarics »

emi1986

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9023 Dátum: 2014.12.19 17:16:02 »
Szia!

Köszi a gyors választ.

A kipufogóm szerintem nem fúj ki, hallanám. Minden apró cstresz zaját meghallom ami kopok, zörög az autón. Alig 2 hete voltam Toyotáéknál átvizsgáláson. Akkor rámértek a CO-ra is és mindne tökéletes volt.
Oxigénszenzor teszthez van pontos leírás, hogy hogyan lehet megcsinálni? Illetve mik a jó avagy rossz értékek?

Üdv:T


A gyári szerviz leírás szerint ez "CATALYST SYSTEM EFFICIENCY BELOW THRESHOLD (BANK 2)". Azt írja, ezt okozhatja lyukas kipufogó, lambda szonda hiba, katalizátor hiba. Először kipufogóshoz menj, nézzétek meg, milyen gáz jön ki belőle. Ha az ok, akkor jöhet az oxigénszenzor teszt, voltmérővel, meg OBD2-n keresztül is lehet. A kifújást meg hallani kell, vagy látni.

Még annyi, hogy a hibakód kiolvasásakor meg kellene még nézni, hogy milyen állapotnál írta be, ez benne van a freeze frameben. Az is ad támpontot a hibakereséshez.

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9024 Dátum: 2014.12.19 21:24:27 »
Szia!

Köszi a gyors választ.

A kipufogóm szerintem nem fúj ki, hallanám. Minden apró cstresz zaját meghallom ami kopok, zörög az autón. Alig 2 hete voltam Toyotáéknál átvizsgáláson. Akkor rámértek a CO-ra is és mindne tökéletes volt.
Oxigénszenzor teszthez van pontos leírás, hogy hogyan lehet megcsinálni? Illetve mik a jó avagy rossz értékek?

Üdv:T

Van ám, angolul:

(a) Connect the hand–held tester to the DLC3, or connect the probe of the oscilloscope between terminals
OX1A, OX2A, OX1B or OX2B and E2 of the ECM connectors.
(b) Start the engine and warm it up with all the accessories switched OFF until the engine coolant temperature
is stable.
(c) Run the engine at 2,500 to 3,000 rpm for about 3 minutes.
(d) After confirming that the waveforms of the heated oxygen sensor (bank 1, 2 sensor 1 (OX1A, OX2A))
which oscillates around 0.5 V during feedback to the ECM, check the waveform of the heated oxygen
sensor (bank 1, 2 sensor 2 (OX1B, OX2B)).
HINT:
If there is a malfunction in the system, the waveform of the
heated oxygen sensor (bank 1, 2 sensor 2 (OX1B, OX2B)) is
almost the same as that of the heated oxygen sensor (bank 1,
2 sensor 1 (OX1A, OX2A)) on the left.
There are some cases where, even though a malfunction exists,
the CHK ENG may either light up or not light up.

2 READ VALUE OF HAND–HELD TESTER(OUTPUT VOLTAGE OF HEATED OXYGEN
SENSOR)
(a) Warm up the heated oxygen sensor (sensor 1) with the engine speed at 2,500 rpm for approximately
90 seconds.
(b) Read the output voltage of the heated oxygen sensor during idling.
Heated oxygen sensor (sensor 1) output voltage:
Alternates repeatedly between less than 0.4 V and more than 0.55 V (See the following table).

(a) Disconnect the H7 or H9 heated oxygen sensor connector.
(b) Measure the resistance between the terminals of the
heated oxygen sensor connector.
Standard (Bank 1, 2 Sensor 1):
Terminal No. Resistance
1 (HT) – 2 (+B) 11 to 16  at 20C (68F)
1 (HT) – 4 (E1) No Continuity

Az utolsó meg a kiszerelés és ohm mérés.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9025 Dátum: 2014.12.26 21:39:10 »
Sziasztok!

Valakinek van ötlete az alábbi hibakódra? (p0430)

Várom a válaszokat és az ötleteket. Remélem valakinek van ötlete, hogy hogyan tudnám véglegesen eltüntetni ezt a hibakódot.


Üdv:T
Esztergáltas egy közbetétet a második szondának.És tekerd bele abba.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9026 Dátum: 2014.12.26 21:47:32 »
Esztergáltas egy közbetétet a második szondának.És tekerd bele abba.
Nem enged fotót csatolni.Még próbálkozom.

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9027 Dátum: 2014.12.26 21:54:23 »
Nem enged fotót csatolni.Még próbálkozom.

Smester

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9028 Dátum: 2014.12.30 00:10:24 »
Helló!

Az avensisben a rádió össszes pixele fekete. Indításkor egy pillanatra látszik milyen rádió van beállíítva, majd minden pixel fekete lesz. Próbálgattam minden lehetőséget, (majdnem minden) de nem tudtam kontrasztot állítani. Egyátalán ez lehetséges, vagy ez egy hiba?

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9029 Dátum: 2015.01.03 12:34:54 »
Sziasztok,

azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy valaki tudja-e mire való ez a szelep vagy micsoda. 2 kábel megy bele, az egyiket már csak 1 száll tartotta a csatihoz. Most teljesen elszakadt. Ennek a valaminek van köze az alapjáratomhoz hidegen? Válaszotokat előre is köszönöm!!!!