Akinek ZZ és AZ szériás motorral (4ZZ-FE, 3ZZ-FE, 1ZZ-FE, 2ZZ-GE, 1AZ-FE, 1AZ-FSE, 2AZ-FSE: 1,4 1,6 1,8 2,0 VVTI 2,4 VVTI D4) szerelt Toyotája van és nagy gázadásnál 1000-1500 fordulat között főleg hideg motornál rezonáló hang hallható az cserélje ki a hosszbordás szíjhajtás feszítő karjának hidraulikus feszítő patronját.
Sokat szívtam a rezonanciával mire rájöttem mi a hiba:
A feszítő patron cikkszáma:
ZZ szériás motoroknál (gyári csak komplett feszítő karral görgővel együtt van aranyárban) SKF VKM: 61072 kb: 15-25 KHUF
AZ szériás motoroknál gyári: 16601-28050, SKF VKM: 61078, Ruville 56965 INA 533010410 kb: 15-25KHUF
A rezonancia jellemzően magas futásteljesítményű motoroknál jelentkezik 200 300 ezer km felett.
Gyárilag egyébként INA valamint japán gyártású esetén OTICS gyártmányú feszítő egységekkel szerelték a VVTI motorokat.
A ZZ és AZ szériás feszítő patronok csak a felfogató furat átmérőjében térnek el ZZ-nél 8mm AZ-nél 10 mmm
Így tulajdonképpen az AZ típusú 10 mm-es feszítő használható a ZZ motorokhoz megfelelő méretű szűkítő persely használatával. Esetemben a RUVILLE típusút sikerült a legolcsóbban (9900 huf) beszerezni - (ami egyébként gyári INA) és 10 mm külső átmérőjű vörösréz klímacsőből készített szűkítő perselyekkel raktam fel az 1ZZ-FE motorra és mindenféle rezonancia megszűnt!