Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3737953 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5040 Dátum: 2011.02.24 21:16:13 »
A műszaki vizsgán a fényszórók vizsgálata sokadlagos jelentőségű. Még a Mozaik utcai NKH-s vizsgaállomáson is csak elétolják a műszert amivel a beállítást ellenőrzik - és ennyi. Evvel a csökkent fényerőt nem fogják megállapítani és külön a lámpatestet sem ellenőrzik.
Szomorú, de hihető!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5041 Dátum: 2011.02.25 01:07:25 »
Amennyire tudom, nálunk "szigorúbb" országokban sincs ez másként. Amit egy műszaki vizsgán ésszerű keretek között biztosan ellenőrizni lehet, az a fényszóró alapvető működőképessége, mechanikai épsége (már amennyi ebből kívülről látható), és beállítása. A foncsor ellenőrzése pl. némely (egyre több!) típusnál aránytalanul sok munkával járna...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5042 Dátum: 2011.02.25 09:09:27 »
Az én autómat a korábbi tulaj a márkaszervizzel vizsgáztatta le, és a vizsgán viszont a fényszóró műszeres vizsgálata nem opció hanem vizsgatétel, ezzel együtt is maradt a balesetveszélyes szétolvadt foglalat.
A műszaki vizsgán a fényszórók vizsgálata sokadlagos jelentőségű. Még a Mozaik utcai NKH-s vizsgaállomáson is csak elétolják a műszert amivel a beállítást ellenőrzik - és ennyi. Evvel a csökkent fényerőt nem fogják megállapítani és külön a lámpatestet sem ellenőrzik.
Hát annyival azért összetettebb a dolog, hogy a szerviz (remélem) nem csak levizsgáztatta az autót, hanem (remélem) fel is készítette az autót a vizsgára, aminek azért a műszer elétolásnál egy kicsit többnek kellene lennie. És hozzáteszem még, hogy az ÖAMTC szerelője, ahová egy vasárnap be kellett ugranom új akkumulátorért (miért ne külföldön, sieléskor adja meg magát), külön kérés nélkül, önállóan, műszer nélkül, nappal, azonnal észrevette a fényszóró fényének hiányosságát, és belenézve Ő állapította meg hogy fényszóró cserés lesz, mert az izzót csak a "villanydrót" tartja a körülbelüli helyén, körülötte foglalat egyáltalán nincs.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.25 09:12:59 írta kugyu21 »

01010011

  • Vendég
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5043 Dátum: 2011.02.25 09:54:00 »
A műszaki vizsgán a fényszórók vizsgálata sokadlagos jelentőségű. Még a Mozaik utcai NKH-s vizsgaállomáson is csak elétolják a műszert amivel a beállítást ellenőrzik - és ennyi. Evvel a csökkent fényerőt nem fogják megállapítani és külön a lámpatestet sem ellenőrzik.

Nekem a márkaszerviz a vak xenonok miatt ki sem hívta az NKH-s embert műszakiztatni és vissza sem kaptam a kocsit, mondván: veszélyes vele közlekedni. Több, mint egy hétig voltam kocsi nélkül, amíg le nem zajlott a méltányossági, fényszóró csere, majd vizsga.  :no:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5044 Dátum: 2011.02.25 13:13:52 »
Valahogy ez lenne a normális vizsga és eljárás  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5045 Dátum: 2011.02.25 15:37:02 »
Ez is vizsgaállomás függő, hogy ki mennyire alapos.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

zozzancs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5046 Dátum: 2011.02.25 15:54:49 »
Hello!

Kinéztem magamnak egy 1.8 VVTi 2000-res évjáratú Avensis-t.
Arra lennék kíváncsi, hogy a vételi utáni szokásos (?) vezérlés csere - szíjak, görgők, esetleg vízpumpa kb milyen összegbe kerülnek.
Természetesen egy ilyen korú autót már nem márkaszervízbe terveztem vinni :)
Köszi szépen!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4548
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5047 Dátum: 2011.02.25 16:19:05 »
Vezérléscsere VVTi-n nem kell. Az szíj kb. 10e márkakereskedésben is. Nekem szíj, olaj, szűrők volt kb 50e márkaszervben a vásárlás után. Vízpumpát nem cseréltek.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

zozzancs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5048 Dátum: 2011.02.25 16:59:14 »
Vezérléscsere VVTi-n nem kell. Az szíj kb. 10e márkakereskedésben is. Nekem szíj, olaj, szűrők volt kb 50e márkaszervben a vásárlás után. Vízpumpát nem cseréltek.

Abszolút MEGALIKE !!


Most is japán kocsim van, de kicsit öregecske, és volt egy - nem is olyan kósza -  gondolatom, hogy németre váltok.
Hetekig néztem őket, és azt kell mondjam olyan foshegyek és trágyatávlatok nyíltak meg előttem, ami sosem gondoltam volna :D

Most meg arra számítottam valamelyikőtök megmondja, hogy hát az van hogy ritkán kell cserélni bármit is, de akkor drága, és így van ez ezzel is => 200 ropi.
Erre jössz és közlöd, hogy márkaszervízben 50 ?!? :D

Nézzetem homárnak, de most úgy meglölelném a kollégát  :clap:

zozzancs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5049 Dátum: 2011.02.25 18:34:02 »
Vezérléscsere VVTi-n nem kell. Az szíj kb. 10e márkakereskedésben is. Nekem szíj, olaj, szűrők volt kb 50e márkaszervben a vásárlás után. Vízpumpát nem cseréltek.

Mégegy kérdést, ha szabad:
Létezik olyan hogy 200 000-res kötelező / melegen ajánlott szervíz?

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5050 Dátum: 2011.02.25 18:36:23 »
Hello!

Kinéztem magamnak egy 1.8 VVTi 2000-res évjáratú Avensis-t.
Arra lennék kíváncsi, hogy a vételi utáni szokásos (?) vezérlés csere - szíjak, görgők, esetleg vízpumpa kb milyen összegbe kerülnek.
Természetesen egy ilyen korú autót már nem márkaszervízbe terveztem vinni :)
Köszi szépen!
nézz utána, hogy nem cserélték-e ki a motorját. Kollégámnak ugyanilyen kocsija van és abban 80ezer km-nél kicserélték a motor.
Pontosan nem tudom mi volt a hibajelenség, de azt mondta a toyota nem ismerte el gyárihibának, de ingyen kicserélték a motorját.
Erre érdemes rákérdezni, hogy eredeti-e a motor benne vagy cserélt.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5051 Dátum: 2011.02.25 19:26:43 »
Vezérléscsere VVTi-n nem kell. Az szíj kb. 10e márkakereskedésben is. Nekem szíj, olaj, szűrők volt kb 50e márkaszervben a vásárlás után. Vízpumpát nem cseréltek.

Mégegy kérdést, ha szabad:
Létezik olyan hogy 200 000-res kötelező / melegen ajánlott szervíz?

Elvileg 200 ezres nincs, 195-ös és 210-es van, de egy ennyit futott autónál úgysem ezzel kell törődni, hanem megvétel után le kell cserélni mindent ami folyik és mindent ami szűrő +ékszíjat, és akkor minden 0-ról indul. Ki tudja mennyire tartották be elötte a csereperiódusokat!
Xanyi

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5052 Dátum: 2011.02.25 19:49:29 »
Vezérléscsere VVTi-n nem kell. Az szíj kb. 10e márkakereskedésben is. Nekem szíj, olaj, szűrők volt kb 50e márkaszervben a vásárlás után. Vízpumpát nem cseréltek.

Mégegy kérdést, ha szabad:
Létezik olyan hogy 200 000-res kötelező / melegen ajánlott szervíz?

Elvileg 200 ezres nincs, 195-ös és 210-es van, de egy ennyit futott autónál úgysem ezzel kell törődni, hanem megvétel után le kell cserélni mindent ami folyik és mindent ami szűrő +ékszíjat, és akkor minden 0-ról indul. Ki tudja mennyire tartották be elötte a csereperiódusokat!

meg a vezérműszíjat

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5053 Dátum: 2011.02.25 19:54:06 »
Idézet
meg a vezérműszíjat

Tessék olvasni. VVT-i motor láncos! :tt2:
Xanyi

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5054 Dátum: 2011.02.25 21:13:53 »
Csak még egy kicsit visszalépve az Avenis II.-esek xenonproblémájához és azok megoldásaihoz.
Ma hoztam el a Garanciától az újrafoncsorozott fényszórókat és be is tetettem őket.
Háát....
Világítanak, mint állat!
Kemény 1400 pénzért kaptak LED-es helyzetjelzőt ami színhőmérsékletben harmonizál az 5800 K-es izzóval.

Az eladóval megvitattuk a vakulás lehetséges okait:

1,  Kizárva a túlmelegedés okozta 'foncsor-leégést', a xenon kevesebb hőt termel mint egy halogén és az a foncsort nem károsítja legfeljebb a foglalatot!

2, UV hatás is kizárva, fémek ilyen kis energiájú UV hatásra nem párolognak ennyire és az izzók UV-B mentesek (nem beszélve arról, hogy ilyen mértékű UV terhelés a külső búra plexijét belülről megette volna, mert csak a külső oldalt védi UV álló bevonat).

3, A higany kérdés. Az izzóból kipárolgó higany 'oldatba' tudja vinni a foncsor anyagát, ami okozhatna ilyen problémát. A helyzet az hogy az általam  használt izzók (Hella D2S, egyébként GE magyar gyártmány) kifejezetten higanymentesként szerepelnek! A gyári Philips izzók esetén a vakulás megtörtént, de ezeknél nincs tapasztalatom/információm a higanytartalomról.
Agyaltunk itt a D4S izzókról, elvileg berakhatóak és garantáltan higanymentesek (nem értek a dologhoz, de állítólag más a gyártási technológia) viszont nem ajánlják azokhoz a típusokhoz ahol a kiégett izzóra figyelmeztető rendszer van.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013