Húzd ki a légszűrőből, szedd le a kábelről. Ülj le az asztalhoz, rakj egy fehér szalvétát és fújd ki féktisztítóval alaposan amíg kosz jön ki belőle. Rakd vissza. Az alapjárat játszadozni fog, ne ijjedj meg, ilyen amig kinem szárad ( kb 15perc).
Akkor, ha 2001-2003 közti 2.0 vvt-i D-4, 1AZ-FSE motorú autód van, ami 150LE, csak szívóvákum érzékelő van beépítve! Az ez utáni újabb avensisekbe már a légmennyiség mérőt is beépítették hozzá. Régebbi és kisebb motorúakban valóban légtömeg mérőt használnak.
Ami a légszűrő ház fedelében van, az a beszívott levegő hőmérséklet érzékelője. Azt hiába tisztogatod!
A szívótorokban, közvetlenül a szelepek előtti részen rakódik le kormos-olajos dzsuva. Nálam olyan mértékben, hogy a szívónyílás keresztmetszete a felére szűkült le.
Mivel itt a benzinnek semmi jelenléte, ami tisztíthatná. Csak levegőt szív, a szelepszár szimeringeken keresztül meg olajat is kis mértékben.
Ezek kipucolása után a hideg alapjárat megugrott 1600-ra.