PS: Toyo szervizes ismerősöm a hiba jelzésénél először azt kérdezte: Ugye nem 1AZ-FSE. ![helpsmilie :helpsmilie:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/helpsmilie.gif)
UI. szervizes vélekedés szerint ez a Toyota legratyibb motorja (kivéve az F1-est). ![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
Ezt most hallom először, és teljes ellentétben áll mindazzal, amit eddig erről olvastam-hallottam. Mikor Avét kezdtünk keresni, alaposan körüljártuk a témát, és éppenséggel azt sikerült kideríteni, hogy ez (és a 2.4-es testvére) a legkevésbé problémás Ave II-es motor(ok).
A dologról amúgy az a véleményem (remélem, nem fogsz megharagudni érte, mert megértem, hogy nagy csapás ez a motor-halál), hogy elég nagy baj, ha az ember 50 km-en át nem néz a műszerekre
... Sajnos, van ilyen, hogy egy termosztát (vagy egy vízpumpa, vagy egy ékszíj) meghibásodik. Azért van ott a hőmérő. Igen, az autó "tehet róla", hogy elromlott - de meglett volna a lehetőséged rá, hogy kivédd a nagyobb bajt. Persze tudom, hogy utólag könnyű okoskodni, és az is tény, hogy elég ronda tanulópénz fizetése előtt állsz
...
Egyébként én a helyedben megpróbálnék keresni egy bontott motort. Így sokkal kisebb összegből megúszhatnád a dolgot. Nagyságrendileg 1000-1200 euroért lehetne motort találni, a beszerelés pedig nem lehet több néhány tízezernél. 1400-1500 euroból szvsz tutira ki lehetne hozni az egész történetet.
Kedves Palaczk!
Azért idézem be az egészet, hogy tanuljon belőle az is akinek a kocsija még nem adta fel.
1. Nézegesd a mutatót (ámbra színű, hogy megnyugtasson)!
2. A bontott, komplett motor 2200EUR( 25e km)(150km 2700EUR, 135000km 1750 EUR), az általad mondottért, egy 150 ezrest kapni pucéron!
Amit meg a hőmérőről írtál,
Hááát....
Gondolom figyeléssel kelsz és fekszel!
Azért vettem Toyotát, hogy ne attól rettegjek mikor adja fel!
Holnap jön az új motor, így hát a remény "esmeg" megmarad!