Hali!
én nagyon megszívtam a toyotámmal !
Szia!
Sajnos szinte biztos, így a leírás alapján, hogy kifogtál egy széthajtott, rondán visszatekert órás autót. Amiket leírsz, azok kb. a 228 ezres futásteljesítmény duplájára (!) utalnak, pláne egy ilyen első szériás, 1.6-os Avensisnél, ami a tönkretehetetlenség mintaképe amúgy
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
... A magas olajfogyasztás (ennek a motornak, 228 ezer km-rel, nem nagyon kéne 10 ezer km-en egy liternél több olajat megennie), a váltóhalál, a futómű-hibák, az önindító, a generátor... Úgyszólván ismeretlen fogalmak ennél a típusnál, ezzel a motorral!
Én azt mondanám, hogy add el. De komolyan! Mert csak nyelni fogja a pénzt.
Ha ez nem megy, akkor így hirtelen két tipp: az egyik, hogy felejtsd el a 15 W olajat, mert különben nemsokára nem 3, hanem 4 litert fog a géped benyelni két csere között, és nem mellesleg benzinből is többet kér emiatt; 10 W-nél vastagabbat ne tegyél bele. Egy normális 10 W-40-es olajból, mondjuk Mobilból, bő 5 ezerért beszerezhető egy ötliteres kanna, ebből majdnem kijön a cserélendő + utántöltendő mennyiség 10 ezer km-re. A másik, hogy ne márkaszervízbe vidd a kocsit ennyi idősen és ilyen állapotban, mert ennek előnyét nem fogod látni, viszont többet fizetsz! Próbálj találni egy független szerelőt, aki ért a Toyotákhoz.
Ami az utángyártott cuccok márkáját illeti: ez attól függ, milyen alkatrészről van szó. De nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy a Nipparts dolgok megfelelő minőséget képviselnek, aránylag kedvező áron.