Köszi az ötleteket!
Közben, beszéltem a szerelővel is, aki a motor gyűrűzését végezte. Azt mondta, ismert ez a hibakód, Toyota jellemző, sokkal találkoztak már. Egyértelmű megoldás nem igazán van.
Pontosabban, persze, lehetnek a leírt dolgok is, de az esetek nagy részében az üzemanyag oktánszámára és/vagy egy pusztán pillanatnyi gyújtási kimaradásra, nem megfelelő égésre vezették vissza a hiba okát. Mondom, a legtöbb esetben ennyi.
Volt olyan autó, amelyik hetente-kéthetente hozta ezt a hibát és volt olyan, amelyik egyáltalán nem. Olyan is volt, amelyik a rendszeres magas oktánszámú üzemanyagot tankolva produkálta, később, mikor visszatért a sima 95-ösre, egyszerűen megszűnt a hibakód.
Na, okosabb nem lettem, de egyelőre figyelek. Az biztos, hogy még a szeptemberi nyaralás előtt el fogom vinni az autót hozzá és kérek egy alapos átvizsgálást, beleértve a gyűrűzést, az emisszió mérést is.
TZoli, azt nem tudod véletlenül, hogy a Denso K16R-U és K16R-U11 típusú gyertyák különböznek valamiben? Ha igen, miben? Lehet-e probléma attól, hogy az autómba (1ZZ) a K16R-U az előírás, de én U11-est vettem bele?
A hibakóddal kapcsolatban, azért annyit megteszek, hogy megtisztítom a légtömegmérőt és a fojtószelepházat. Azzal nem árthatok sokat...