Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3744946 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

deus861006

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9630 Dátum: 2015.05.30 15:28:39 »
Sziasztok. Egyszerű problémám van nem világit a hátsó ködlámpám, műszerfalon visszajelző lámpa világit, a relé kattan a biztosíték táblában, az izzó jó meg már cseréléni is próbáltam. Kábel szakadás lehet?  Valakinek esetleg hasonló probléma?

Lafodor82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9631 Dátum: 2015.05.30 16:47:16 »
Sziasztok!!!

olyan kérdésem lenne a hozzáértőkhöz, hogy az autó utasterében kattogó hang hallható (valószínű relé?) A hang forrása a középkonzol anyósülés felöli oldaláról jön, pontosan a kesztyűtartó alatt a bal végénél van egy csatlakozó (azt hiszem 3 kábeles) és onnan jön a kattogó hang. Nem tudja valaki milyen relé vagy egyéb dolog lehet ott ami a kattogó hangot adhatja? Ha kikapcsolom a rádiót és a hűtést/fűtést is akkor is hallható a kattogás ha gyújtáson van az autó. Az motor elindítása után is hallható, menet közben is.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9632 Dátum: 2015.05.31 01:32:02 »
Hú, bevallom most már tényleg tévedtem. [emoji1][emoji106]
Összesen hányszor cseréltél láncot? [emoji23]
ööööööööö :hmmmm: :?:még :no: :tt2:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9633 Dátum: 2015.05.31 01:36:50 »
Sziasztok!!!

olyan kérdésem lenne a hozzáértőkhöz, hogy az autó utasterében kattogó hang hallható (valószínű relé?) A hang forrása a középkonzol anyósülés felöli oldaláról jön, pontosan a kesztyűtartó alatt a bal végénél van egy csatlakozó (azt hiszem 3 kábeles) és onnan jön a kattogó hang. Nem tudja valaki milyen relé vagy egyéb dolog lehet ott ami a kattogó hangot adhatja? Ha kikapcsolom a rádiót és a hűtést/fűtést is akkor is hallható a kattogás ha gyújtáson van az autó. Az motor elindítása után is hallható, menet közben is.

Segítségeteket előre is köszönöm!
Ezt nekem is csinálta/ja. Az utóbbi időben fokozódott: az indítás után 5 -20 sec-ig berreg, aztán abbahagyja.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9634 Dátum: 2015.05.31 08:21:07 »
Sziasztok!!!

olyan kérdésem lenne a hozzáértőkhöz, hogy az autó utasterében kattogó hang hallható (valószínű relé?) A hang forrása a középkonzol anyósülés felöli oldaláról jön, pontosan a kesztyűtartó alatt a bal végénél van egy csatlakozó (azt hiszem 3 kábeles) és onnan jön a kattogó hang. Nem tudja valaki milyen relé vagy egyéb dolog lehet ott ami a kattogó hangot adhatja? Ha kikapcsolom a rádiót és a hűtést/fűtést is akkor is hallható a kattogás ha gyújtáson van az autó. Az motor elindítása után is hallható, menet közben is.

Segítségeteket előre is köszönöm!

A fűtés/szellőzés légterelő lapátjait mozgató motor csinálja a hangot. Nem "találja" a végállást, és tekerne tovább. A csatiját takarítsátok meg, ha nem segít, akkor jobban oda kell nézni, lehet-e mechanikusan változtatni a végállásán, vagy, hogy tényleg ott van-e a hiba. Egy kollégám COV-jában a kontaktok tisztítása segített...ha jól emlékszem.

Cimbi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4688
  • A nepper.
    • A Kedvenc Kereskedésem
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9635 Dátum: 2015.05.31 09:53:07 »
Gyakori hiba sok márkánál. Ha nem sikerül megtalálni a végállást, akkor lefognak égni a kis állítómotorok.
Focus > CorollaE10 > Hyundai > Fleetwood > Avensis > MX5 > Honda Jazz > BMW E46 > Rabbit Cabrio > Yaris TS > MX5 > Yaris D4d > CT200h ML

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9636 Dátum: 2015.06.01 10:45:00 »
Sziasztok!

Eljutott szeretett avensisem (t25, 1,8 vvti) arra a szintre, hogy autopályás használattal megeszi a 7-8deci olajat 100km-en. Egy katalizátor kuka lett, nem akarok újat venni.
Olvastam hozzászólásokban, hogy gyűrűzés segíthet. Eléggé stupid vagyok műszakilag. Mit jelent ez, milyen alkatrészeket kell rendelnem? pl ilyet:
https://alkatreszek.hu/dugattyugyuru_keszlet_mahle_1/607_77_n0_b

gyűrűn kívül miket kell még rendelni? Bocs, ha amatőr kérdés nem értek hozzá. Mit jelent ez kb anyagilag 100-150E Ft?
Köszi előre IS.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9637 Dátum: 2015.06.01 11:05:04 »
100km alatt 8dl olaj?
azigen
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.01 11:07:48 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9638 Dátum: 2015.06.01 11:07:50 »
Sziasztok!

Eljutott szeretett avensisem (t25, 1,8 vvti) arra a szintre, hogy autopályás használattal megeszi a 7-8deci olajat 100km-en.

100 km alatt???
Nem 1000-et akartál írni?

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9639 Dátum: 2015.06.01 11:53:48 »
Sajnos nem értek a villamossághoz, de vhogy biztos ki lehet mérni. Én onnan vettem észre, hogy alacsony fordulatnál egy gondolatnyit torpan a motor, ha gyorsítani akarok. (Én densot nem vettem bele, mert nagyon drága kb.40e, a többi között nincs nagy különbség. Legutóbb marelliket tettem bele, 10-12 ezer forint körül volt darabja.) A másik ok lehet a katalizátor csereérettsége. (nem occsó... :no:)

Értem, köszi.
Abban még kérlek világosíts fel, hogy a katalizátor és a biztosíték kiégése között milyen kapcsolat van?

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9640 Dátum: 2015.06.01 11:56:00 »
100 km alatt???
Nem 1000-et akartál írni?

Elnézést, elmaradt egy 0. Tehát 1000km-en eszik meg 7-8deci olajat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9641 Dátum: 2015.06.01 12:46:24 »
Sziasztok!

Eljutott szeretett avensisem (t25, 1,8 vvti) arra a szintre, hogy autopályás használattal megeszi a 7-8deci olajat 100km-en. Egy katalizátor kuka lett, nem akarok újat venni.
Olvastam hozzászólásokban, hogy gyűrűzés segíthet. Eléggé stupid vagyok műszakilag. Mit jelent ez, milyen alkatrészeket kell rendelnem? pl ilyet:
https://alkatreszek.hu/dugattyugyuru_keszlet_mahle_1/607_77_n0_b

gyűrűn kívül miket kell még rendelni? Bocs, ha amatőr kérdés nem értek hozzá. Mit jelent ez kb anyagilag 100-150E Ft?
Köszi előre IS.
Szia!

gyűrűszett: NPR, vagy Mahle
főtengely szimering (első)
szelepfedél tömítés
hengerfejtömítés
szelepszár szimeringek 16 db
új töltet olaj + olajszűrő

Ha jó kedvezményed van valamelyik boltban, akkor mindez kb 50 000Ft. A munkadíj szerelő függő. Általában 50-60 000 Ft-ért szedik szét és rakják össze. Szükséges még a hengerfej rendbetétele, ha kell, szelepfészkek marása is, de minimum tisztítása, csiszolása. Ez ált. 20 000Ft körüli összeg plusszba. Ha, tehát nem BP-en laksz, 150 000Ft-on belül valszeg megúszhatod. Ha BP-en laksz és ott keresel szakembert, akkor valszeg 200e, vagy 200+ a vége. Szétszerelés után lehetséges, hogy más cserélnivaló is lesz, ezt előre megmondani tutira nem lehet. Ha csak normál karbantartásokat kapott az autód (15000km/évente olajcsere+szűrőcsere) és nem volt kitaposva a bele, akkor sanszos, hogy "csak" ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9642 Dátum: 2015.06.01 14:06:03 »
Szia!

gyűrűszett: NPR, vagy Mahle
főtengely szimering (első)
szelepfedél tömítés
hengerfejtömítés
szelepszár szimeringek 16 db
új töltet olaj + olajszűrő

Ha jó kedvezményed van valamelyik boltban, akkor mindez kb 50 000Ft. A munkadíj szerelő függő. Általában 50-60 000 Ft-ért szedik szét és rakják össze. Szükséges még a hengerfej rendbetétele, ha kell, szelepfészkek marása is, de minimum tisztítása, csiszolása. Ez ált. 20 000Ft körüli összeg plusszba. Ha, tehát nem BP-en laksz, 150 000Ft-on belül valszeg megúszhatod. Ha BP-en laksz és ott keresel szakembert, akkor valszeg 200e, vagy 200+ a vége. Szétszerelés után lehetséges, hogy más cserélnivaló is lesz, ezt előre megmondani tutira nem lehet. Ha csak normál karbantartásokat kapott az autód (15000km/évente olajcsere+szűrőcsere) és nem volt kitaposva a bele, akkor sanszos, hogy "csak" ennyi.



Köszönöm szépen a gyors választ! Pesten élek hét közben, de vidéken szervizeltetem az autot. Nálam csak két éve van, én végig cseréltem olajat/szűrőket max 11E km-nél. Az előző tulaj nem tudom mennyire ütötte vágta, de szervízkönyv pecsételve van (tudom nem sokat jelent), és gyári kuplungot most cseréltem május végén.  Az a helyzet, hogy ezer km-t mentem vele olaj/kuplungcsere óta.  Nagyrészt pénteken haza, vasárnap vissza m6 összesen 500km. Hétközben bkv.
Várhatok ezzel a gyűrűcserével következő olajcseréig, vagy ekkora olajfogyasztásnál már ajánlott azonnal megbontani?

Köszi mégegyszer :yes:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9643 Dátum: 2015.06.01 14:23:07 »
Azért még ilyen mértékű olajfogyasztásnál sem akkora a  baj,hogy.hogy olajcserétől-olajcseréig számold. Ha együtt tudsz vele élni,hogy figyeled az olajszintet akkor még sokáig el lehet autózni így.
Milyen olajat tettél bele egyébként? Nem csak ezért kezdte el kapkodni az eddigi mértéknél jobban,mert elfáradt az olaj,mert közel vagy a cseréhez,vagy gyengébb minőségű esetleg nem megfelelő az olaj benne?

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9644 Dátum: 2015.06.01 14:40:52 »
Azért még ilyen mértékű olajfogyasztásnál sem akkora a  baj,hogy.hogy olajcserétől-olajcseréig számold. Ha együtt tudsz vele élni,hogy figyeled az olajszintet akkor még sokáig el lehet autózni így.
Milyen olajat tettél bele egyébként? Nem csak ezért kezdte el kapkodni az eddigi mértéknél jobban,mert elfáradt az olaj,mert közel vagy a cseréhez,vagy gyengébb minőségű esetleg nem megfelelő az olaj benne?

Szia köszi a választ. Igazából mióta nálam van eszi. Ha nem pályán megyek kevesebbet. 4-5decit ezrenként. Szervízkönyv szerint 5w 50mobil egy volt benne az első 128E km alatt. Utána 10w 40 szintetikus eneos. Egyszer itt tanácsolta egy srác a Meguin 5w 40-et, abbol egy picit tán kevesebbet evett. Mos autószerelő tanácsára újra szint eneos 10w 40 van benne. A szalonban ahol vettem azt mondták ez nem eszi az olajat. Végül is nem hazudtak, mert zabálja :D Együtt tudok vele élni, csak nem akarom ,hogy kinyírja az uj katalizátort a nagy olajfogyasztás.