Apropó check-engine lámpa. Több helyrõl hallottam/olvastam, hogy a 2.0 benzines D4 motor kényes az üzemanyag minõségére, hajlamos vacakolni, ellenõrzõ lámpát kigyújtani meg ilyenek, ha valami kicsit is gyengébb anyagot kap. Kérdésemre Toyotás szerelõm is azt mondta, hogy ennek a motornak tulképp egyetlen "gyengéje" ez. Ti tapasztaltatok ilyesmit?
Igen, ezt én is hallottam, csakhogy(!) 120e alatt nem volt ilyen jelzés de az utolsó 3,5e-en meg állandóan?
Az nehezen hihetõ, hogy a MOL-Shell-OMV triumvirátus kizárólag az én kocsimba töltsön mosóbenzint!
A hibakód peniglen: vezérlõegység 10, hibakód P0430, Leírás Katalizátor hatásfoka küszöbérték alatt (2. sor)
Ezek Állandó és Idõszakos hibakódokként is kiírásra kerültek.
Ügyibügyi japánok viszont szerencsésen túlbonyolították ezt az egész katalizátor ügyet, mert két-két hengerhez külön katalizátor és lambdaszonda pár tartozik.
A szondák mezei Denso 1V-osak, viszont a refernciafeszültség a katalizátor elõttieknél ~0V, az utániaknál ~0,7V, a mérési adatok belül vannak az 1V-os méréstartományon, viszont a gázelemzés tökéletes katalizátorhatásfokot mutat!
Tehát a katalizátor jó és az elsõ szondák is teszik a dolgukat. A hátsók a jelek szerint szintén.
Erre varrjak gombot!!!
Nekem is mint musicnak hátsó ablaktörlõ gumit cseréltek, prímán szuperál, de az elsõk esetén én is meggondolnám a teljes lapátcserét!
Holnap reggel immár hidegen rámérünk a szondákra, talán akkor okosabbak leszünk!
Leszünk?