Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3806095 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7875 Dátum: 2014.03.10 09:15:59 »
Az én előző D4-D Avemnál ugyanez történt, a hibajelenség ugyanez volt. Először én is ékszíjat cseréltem, mert a korábban rajta lévő ékszíj (ami szintén nem volt régi, de utángyártott volt (Gates)) feszességének változtatására reagált a hang. Nosza, bele raktam a gyári szíjat és örültem, mert a hang eltűnt.....egy időre. A probléma végleges megoldását a hosszbordás szíj feszítőgörgőjében lévő csapágy cseréje hozta meg. Ha lejutok az Alföldre, megnézem a régi csapágy számát (fejből nem emlékszem) és megadom.

Az jó, hogy nem felejtetted el, hogy a méretet megnézd. ;) Én várom, ráérek a cserével.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7876 Dátum: 2014.03.11 17:39:28 »
Csöpög az olaj a motorból: bő 12 óra alatt a garázsban egy kb 6-8 cm-es kis tócsa volt a motor alatt.  :eek:
Kb 1 cm hiányzik az max szintből (5.360 km az olajcsere óta), Toyota 5W30 van benne, mert arra adnak Assistance-ot. Egyébként 0W20 volt mindig.

Ne mondjátok, hogy ez normális egy 125e km futott benzines motornál  :censored:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7877 Dátum: 2014.03.11 17:48:13 »
nem normális 1autónál sem.
leeresztőcsavar meg a szürő jól rá van húzva?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7878 Dátum: 2014.03.11 17:55:31 »
nem normális 1autónál sem.
leeresztőcsavar meg a szürő jól rá van húzva?
nincs aknám, meg az miért 5e km után jelentkezik? Mert eddig biztosan nem volt. Világos színű járólap van a garázsban, ahol áll, egyből észrevenni. Eddig tutira nem volt.
Bár a burkolat felfoghatta eddig és csak most jutott át rajta, ez esetleg lehetséges.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7879 Dátum: 2014.03.11 18:24:51 »
Ne mondjátok, hogy ez normális egy 125e km futott benzines motornál  :censored:

Mindennek oka van! Ne a 125-re koncentrálj!  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.11 18:39:25 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7880 Dátum: 2014.03.11 18:34:11 »
nincs aknám, meg az miért 5e km után jelentkezik? Mert eddig biztosan nem volt. Világos színű járólap van a garázsban, ahol áll, egyből észrevenni. Eddig tutira nem volt.
Bár a burkolat felfoghatta eddig és csak most jutott át rajta, ez esetleg lehetséges.
A kartergáz elvezetés nincs eldugulva? ebben az esetben lehet, hogy a főtengely szimmering mellett nyomja ki az olajat  a túlnyomás miatt. 1 cm  az sok, min. fél liter elment már....
Avensis 1.8 / 2007

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7881 Dátum: 2014.03.11 18:40:10 »
Megy vissza a márkaszervizbe, ahol utoljára volt időszakos szervizen, ott megnézik mi a gond.
Csak az 115 km innen.

Mindennek oka van!

A fene sem gondolta volna ... Azt hittem, minden csak úgy véletlen szerűen megtörténik  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.11 18:41:58 írta Nagycitrom »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7882 Dátum: 2014.03.11 19:12:08 »
Csöpög az olaj a motorból: bő 12 óra alatt a garázsban egy kb 6-8 cm-es kis tócsa volt a motor alatt.  :eek:
Kb 1 cm hiányzik az max szintből (5.360 km az olajcsere óta), Toyota 5W30 van benne, mert arra adnak Assistance-ot. Egyébként 0W20 volt mindig.

Ne mondjátok, hogy ez normális egy 125e km futott benzines motornál  :censored:
nem mondjuk. nem normális... :ph34r:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7883 Dátum: 2014.03.11 20:44:12 »
Csöpög az olaj a motorból: bő 12 óra alatt a garázsban egy kb 6-8 cm-es kis tócsa volt a motor alatt.  :eek:
Kb 1 cm hiányzik az max szintből (5.360 km az olajcsere óta), Toyota 5W30 van benne, mert arra adnak Assistance-ot. Egyébként 0W20 volt mindig.

Ne mondjátok, hogy ez normális egy 125e km futott benzines motornál  :censored:

Hát igen, elég dühítő az ilyesmi...
Nekem az olajgomba csatlakozóján (!) keresztül csöpögött ki: azt hittem, hogy rossz az eredeti, lecseréltem Blue Print-re, az csinálta. Visszatettem a régit, minden jó azóta. Még a lengőkar is olajos volt, ahogy hátrafújta a menetszél  :1eye:

Toyotoló

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7884 Dátum: 2014.03.19 18:09:43 »
Üdv a Forumozóknak!

Segítséget, vagy tanácsot kérnék!
Kanyarodást követően magától nem pörög vissza a kormány, sőt jobban kanyarodik, szinte húzza bele a kanyarba az autót. Vissza egyenesbe tekerésnél érezni némi letapadást – holtidőt a kormányba, ami hirtelen megugrik. Recsegés vagy fura hang nincs. 2006-os T25 Avensis 1,8 vvti-ről beszélek, a futómű állításon túl vagyok, jók voltak az értékek. A szerviz nem lát problémát, magyarázatunk szerint az elektromos szervo az ilyen. Elfogadjam, vagy kutassam még a jelenség okát?
A nagyhal úszik elől, a remény hal meg utoljára…

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7885 Dátum: 2014.03.19 19:51:10 »
Üdv a Forumozóknak!

Segítséget, vagy tanácsot kérnék!
Kanyarodást követően magától nem pörög vissza a kormány, sőt jobban kanyarodik, szinte húzza bele a kanyarba az autót. Vissza egyenesbe tekerésnél érezni némi letapadást – holtidőt a kormányba, ami hirtelen megugrik. Recsegés vagy fura hang nincs. 2006-os T25 Avensis 1,8 vvti-ről beszélek, a futómű állításon túl vagyok, jók voltak az értékek. A szerviz nem lát problémát, magyarázatunk szerint az elektromos szervo az ilyen. Elfogadjam, vagy kutassam még a jelenség okát?

Üdv.:
Szerintem alaposan vizsgáld meg a kormányoszlop kardánjait. Nekem, igaz még a Carinámon, az csinált ilyet. Ha a kocsi elejét megemeled, és a kerekeknél fogva probálod "tekerni a kormányt", úgy, hogy nem jár a motor, illetve nincs gyújtás, érezni fogod, hogy szorul-e. (kis rutinnal) Nehezen indul meg, de lehet érezni, hogy szorul. A kormány visszatérítő erőt a futómű geometria miatt csinálja az autó. Utoljára akkor hallottam ilyen hibát, amikor az Off Merciken átálltak fogasléces futóműre, és a rossz konstrukció miatt nagyon gyenge volt a kormányvisszatérítő erő.
Esetleg próbáld ki, hogy hátrafelé menj, hogy akkor visszatéríti-e a kormányt magától, ha akkor nincs gond, akkor talán mégiscsak geometriai hiba.

A többiek talán tudják, hogy ismert-e Avensisen elektromos szervó-hiba....

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7886 Dátum: 2014.03.21 17:48:08 »
Képzeljétek mi történ ma velem:
megtankoltam az autót, próbálom indítani, erre nem indult be, hanem az önindító folyamatosan pörgött. Ki vettem a kulcsot, még akkor is. Felnyitottam az autó elejét, hogy levegyem a sarukat, de mire elkezdtem volna leszerelni megállt az önindító.
Megpróbáltam indítani, de meg sem mukkan. Olyan, mint amikor teljesen le van merülve az akksi, csak a kattogó hangot hallani az utastérben, de semmi mást. Gyújtás van, ablakok le föl mozognak. Amikor berakom a kulcsot és gyújtásra teszem, akkor a kontrollámpák közül csak az olajnyomás és a TRC kapcsol be, semmi más.
Arra gyanakszom, hogy a gyújtáskapcsolóval lehetett valami. Mintha zárlatos lenne, azért pörgött folyamatosan az önindító. Ami remélem kinyírta magát a folyamatos pörgés miatt. Korábban már volt gondom a kulcs behelyezésével a gyújtáskapcsolóba, nagyon nehezen ment be. Egy kis zárjégoldó segített. Lehet, hogy ott valami mechnaikusan zárt, és ez miatt zárlat lett.
Szerintetek mi lehet a hiba?
Egy 1.8 benzin, 2005 Ave-ről van szó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7887 Dátum: 2014.03.21 18:42:57 »
Üdv!

Pomk:

Az önindító forgatta a motor is, úgy pörgött folyamatosan?
Égett szagot nem éreztél esetleg?

Általában az önindítókat úgy méretezik, hogy a teljesítményüket viszonylag rövid ideig tudják leadni. Marutin pl. 5-10 mp-nél tovább nem is lehetett indítózni egyfolytában a könyve szerint.

Nem tudom, hogy a Toyota mennyire méretezi "túl" az önindítókat, de elsőre sanszosnak tűnik, hogy leégett, ha a felső két dologból valamelyik (főleg a második) úgy volt... Hacsak nincs valami külön bika biztosítója...
Szerintem bontóból érdemes lenne keresni egyet, ha kiderül, hogy az a baja. Ha a Carináé véletlenül jó lenne bele, nekem van egy bontott, az elvileg jó, addig kölcsön tudom adni, amíg találsz egyet.

De mindenképpen nézd meg a gyújtáskapcsolót, meg a relét szerintem  :otlet:

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7888 Dátum: 2014.03.21 19:05:23 »
Nem tudom, hogy érted azt, hogy forgatta a motort is. Csak azt a hangot hallottam, amit akkor szoktam hallani, amikor elfordítom a kulcsot, és indít az önindító. Az autó nem indult be, csak az önindító.
Égett szagot nem éreztem, bár nem szaglásztam körbe. Bár gondolom nyitott motorháztetőnél érezni kellett volna.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7889 Dátum: 2014.03.21 19:18:24 »
Nem tudom, hogy érted azt, hogy forgatta a motort is. Csak azt a hangot hallottam, amit akkor szoktam hallani, amikor elfordítom a kulcsot, és indít az önindító. Az autó nem indult be, csak az önindító.
Égett szagot nem éreztem, bár nem szaglásztam körbe. Bár gondolom nyitott motorháztetőnél érezni kellett volna.
Úgy értem, hogy kapcsolódott-e az önindító fogaskereke a lendkerék fogaskoszorújával?
Mert van olyan, hogy ez nem történik meg, és üresjárásban forog az önindító,  a benzinmotort nem forgatja. Ekkor nagyon magas lehet a fordulata, viszont elenyésző teljesítményt vesz fel, magyarul talán nem ég le.