Sziasztok!
Elképzelhető, hogy szintén én is bele esek az 1.8 vvti olajzabálós problémába! A kocsi 2004 márciusi üzembe helyezésű, de a forgalmiban gyártási évnek 2003 van megadva!!!
A gyanakvás oka: a kocsi nagyon kevés km-t futott, a héten léptem át a 60 ezres futásteljesítményt...! Idáig nem volt gond az olajszinttel, két szervizperiódus között nem kellett utána tölteni. Egy nyaralás előtt viszont ledöbbentem: a januári szervizes olajcsere mellett, indulva egy nyári hosszabb nyaralásra vettem észre, hogy a minimum szinthez közelített az olajpálca szerint az olajszint......január óta 5000km-t ment a kocsi....
A nyaraláson 1700km-t mentem, ismét fogyott olaj (utántöltés után), a min. és max. között félúton van a szint...
Ami nekem nagyon számít:
7év ÉS 180.000km vagy 7 év VAGY 180.000km a feltétele a motorcserének?
![He? ???](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/huh.gif)
Nálam nagyon nem mindegy, mivel a 7 évből idén márciusban kiestem, a 180ezer km-nek viszont a HARMADÁNÁL járok!!! A kocsi végig Toyota márkaszervizekben szervizelt! Esetemben kissé igazságtalannak tartanám, ha csak az életkor miatt esnék el a csere lehetőségétől csupán azért, mert keveset futott az autóm!
Mivel a gyártási éve 2003-as, nagyon sanszos, hogy az enyém is előbb-utóbb nagy olajzabálóssá válik!
Hogyan lehetne ezt egyértelműen megtudni? A motorszámból nem derülhet ez ki? A motorszámból pl. lehet következtetni arra, hogy pontosan mikori gyártású? Esetleg nem lehet pontosan tudni, hogy hónapra pontosan mikor kezdték a módosított blokkot gyártani?
Idáig Mobil1, LM, legutoljára pedig Toyota olaj (5W30) (ezt is töltöttem utána) került a kocsiba!
Ti mit csinálnátok a helyemben?
Köszönöm a válaszokat!