Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3823711 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2265 Dátum: 2009.03.15 17:28:12 »
Nagybátyám hónapokig szívott ugyanezzel, igaz, neki egy OFF Vitoja van. Ezer helyen volt, a fél autó új lett szinte, mire kiderült, hogy az akksival volt neki valami.
Üzemmelegen egyáltalán nem indult be a kocsi. Akkumulátor csere óta tipp-topp az autó. Szóval keress egy kölcsönakksit és próbáld ki, hátha neked is ez a gond.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2266 Dátum: 2009.03.15 20:56:00 »
Nagybátyám hónapokig szívott ugyanezzel, igaz, neki egy OFF Vitoja van. Ezer helyen volt, a fél autó új lett szinte, mire kiderült, hogy az akksival volt neki valami.
Üzemmelegen egyáltalán nem indult be a kocsi. Akkumulátor csere óta tipp-topp az autó. Szóval keress egy kölcsönakksit és próbáld ki, hátha neked is ez a gond.

De azt írja a kolléga, hogy ha hozzápiszkál az üa. rendszerhez, akkor egy darabig jó utána a kocsi  :hmmmm: ... Szal akkor ez aligha lehet akksi.

Na, nem mintha lenne helyette tippem, hogy akkor mi más lehet  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2267 Dátum: 2009.03.15 21:33:46 »
Ők se akksicserével kezdtek. Csak gondoltam megemlítem, mint tavaly nyári hasonló esetet, amely végülis idén tél elején elérte a csúcspontját, az akksicserét.  :flowers:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2268 Dátum: 2009.03.15 23:25:43 »
Az Avensis-es tema sajnos eleg necces. A sajat nyomozasomat persze megosztottam az arra erdemesekkel es joparszor elojott a benzines Avensis, mint elrettento pelda (szerviz szinten). Idehaza es sajna ugy tunik odakint sem (tervezokon kivul) senki sem erti mi tortenik azzal a kocsival. Csereltek mar mindent, ECU, motor, stb. es vannak kocsik ahol mindig van valami, mashol meg semmi, raadasul evjarat fuggetlen.

Az ECU resetelese (akku lehuz, fekpedal 5-7x megnyom var 5 percet vagy EFI biztositek kihuz) sokszor segitett, nem csak Avensisnel. Probaljatok meg, veszteni nem lehet rajta. (de szerintem nem lesz semmi). A 2000-es benzines biztos? Szerintem 1.8 1ZZ-FE, nem?
Amit en megprobalnek: MAF (legtomegmero) tisztitas, megnezni volt-e ECU software frissites a kocsihoz.

MAF tisztitasnal fontos, hogy lehuljon a legtomegmero es lagyan kb 30-40cm-rol kell fujni a spray-t kulonben kuka az alkatresz...

Kétliteres benzines, ez biztos. 2.0 D-4. Asszem, 1AZ-FE a motorkód.

Amúgy full hibátlanul működik, jól fogyaszt, jól indul stb. Csak mostanában van néha ez a kis rángatás. Egyébként szerelőm korábban mondta, hogy ezek a direkt injektoros kétliteresek különösen érzékenyek az üzemanyagra.

A resetelés menetét nem teljesen értem. Tehát le kell venni az akkusarut, utána 5-7x megnyomni a fékpedált, majd várni 5 percet és visszatenni az akkusarut? De ehelyett az EFI biztosíték kihúzásával is meg tudom tenni ugyanezt? Ha igen, akkor mennyi időre kell kihúzni?

A márkaszervíz, gondolom, meg tudja nézni, hogy volt-e software-frissítés az ECU-hoz?

MAF szenzor hol található, és mivel kell tisztítani?

Bocs a sok kérdésért  ::) ... De akkor már még egy: teljesen kizárt, hogy megoldódik a dolog, ha keresztülhajtok egy adag injektor-tisztító adalékot a tankon?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2269 Dátum: 2009.03.16 00:22:31 »
Az ex Avensis-em is rángatodzott, de csak 4000-nél 5.-ben. Mintha ott lett volna egy akadály amit átugrik. Utána ment rendesen, de mindig 4000-nél gondolkodott egy kicsit. A mühelyben azt mondták, ez ilyen. Többel vagy kevesebbel kell menni. Hibárol nem akartak tudni.

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2270 Dátum: 2009.03.16 00:38:32 »
melyik motorra mondták, mert sima 1.6-os esetén ez pont a trafi határ fölött van picivel autópályán  :?:

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2271 Dátum: 2009.03.16 08:16:15 »
2.0, 147 LE.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2272 Dátum: 2009.03.16 09:04:43 »

Igen, a reseteles ugy van ahogy ertetted. Ha az EFI biztositekot kiveszed, akkor kb 5-10 perc. A muvelet akkor sikerult, ha az automata ablaklehuzok nem mukodnek, mert elfelejtettek a poziciokat.
MAF szenzor a rajzon: (22204-17705): http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_AVENSIS_AZT250L-AEMGKW_1703.html
Fektisztito spray-vel kell tisztitani, a motorba ontheto csoda cuccokat felejtsd el!




Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2273 Dátum: 2009.03.16 13:33:46 »

Igen, a reseteles ugy van ahogy ertetted. Ha az EFI biztositekot kiveszed, akkor kb 5-10 perc. A muvelet akkor sikerult, ha az automata ablaklehuzok nem mukodnek, mert elfelejtettek a poziciokat.
MAF szenzor a rajzon: (22204-17705): http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_AVENSIS_AZT250L-AEMGKW_1703.html
Fektisztito spray-vel kell tisztitani, a motorba ontheto csoda cuccokat felejtsd el!

Köszönöm  :yes: ! Eszerint a MAF szenzor könnyen hozzáférhető, ez jó hír. A motorba nem akarok önteni semmit - az üzemanyaghoz szeretnék tölteni egy flakon injektor-tisztító adalékot (ez korábban Carinán és Camryn is bevált, a motor apró kis rángatásai szépen kisimultak tőle). Április elején lesz utam BP-re, akkor akarom hozzátölteni, valami igényesebb üzemanyagot tankolva (Carrera vagy ilyesmi). Aztán kicsit megkergetem az M6-oson. Meglátjuk, utána hogy alakul.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2274 Dátum: 2009.03.16 18:58:04 »
A motorba nem akarok önteni semmit - az üzemanyaghoz szeretnék tölteni egy flakon injektor-tisztító adalékot (ez korábban Carinán és Camryn is bevált, a motor apró kis rángatásai szépen kisimultak tőle). Április elején lesz utam BP-re, akkor akarom hozzátölteni, valami igényesebb üzemanyagot tankolva (Carrera vagy ilyesmi). Aztán kicsit megkergetem az M6-oson. Meglátjuk, utána hogy alakul.

A megkergetes jo otlet, en gyakran csinalom, nem is panaszkodom :-)

Ne onts semmit a tankba, tankolj 1 tank Carrera 100-at mielott elindulnal Pestre majd visszafele is. Injektor tisztitas eleg egyszeru, le kell kapni a muanyag fedelet a motorrol, kivenni a biztiket (EFI biztosan), leszedni a gyujtotrafokat (ez lehet neked nem is kell), lecsavarozni az injektorokhoz csatlakozo eloszto csovet - es felrehajtani, lecsatlakoztatni az injektorok kabeleit, majd kiszedni es kitisztitani.

Az injektor tisztitast profin ultrahanggal tudod megcsinalni, Budaorson van kifejezetten ezzel foglalkozo muhely, akik jo referenciaval rendelkeznek, holnapra megmondom hol.

Hogy miert ne onts semmit a tankba? Senki sem garantal semmit ezekre, kiveve a marketing rizsat. Ezek a motorok precizios szerkezetek a korabbiakhoz kepest, viszont amit senki sem tud: milyen reakcioba lep a lotty a benzinnel, a motorolajjal. Jopar Toyota tuningos hasznalt Seafoam-ot a motor tisztitasara (amerikai szuper adalek), kb 60%-nal bevalt (vagy meg nem tudja mit tett tonkre a motorban). Volt akinek azonnal meghalt a katalizator es az elso O2 szenzor. Volt akinek motor general lett, mert letapadt az olajlehuzo gyuru. A fenti esetekben hasonlo Celica motorok voltak, megis volt aki megszivta, volt aki nem (vagy lehet igen, csak meg nem tudja?).  Maga a cucc sok-sok eve a piacon van, a nagy amerikai motorblokkoknal jol bevalt, de a preciz Japannal mar nem annyira.

Olyan az egesz, mintha fajna a fogad es ugy dontesz teljes testre rontgenkezelest csinalsz.... :-)
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.16 18:59:38 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2275 Dátum: 2009.03.16 19:07:22 »
Palaczk szerintem nem az ámerikai csodalöttyökre gondolt, hanem a wynn's, vagy STP injektortisztítókra. Ezeket én rendszeresen használtam és használom is, persze nem ész nélkül. Japánba, franciába, még sohasem lett tőle baja egyik motornak sem. Olyan kb. havonta-kéthavonta egy adagot teszek bele, igaz minőségi üzemanyaggal járok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2276 Dátum: 2009.03.16 19:29:21 »
Palaczk szerintem nem az ámerikai csodalöttyökre gondolt, hanem a wynn's, vagy STP injektortisztítókra. Ezeket én rendszeresen használtam és használom is, persze nem ész nélkül. Japánba, franciába, még sohasem lett tőle baja egyik motornak sem. Olyan kb. havonta-kéthavonta egy adagot teszek bele, igaz minőségi üzemanyaggal járok.

OK, de mindketto amerikai lotty: wynn's es az STP is. Nekem fel ora kellett a hazai legmenobb Castrol olajmernokkel, hogy meggyozodjem semmit sem "mixelek". Foleg nem benzin, olaj es adalek temaban. Mert LEHETETLEN letesztelni minden kombinaciot, raadasul amit most megveszel a boltban azt kb. 10 eve fejlesztettek ki "odaat" es biztos nem a Japan motorokon teszteltek.

Az egesz olyan mint az ultetorugo. Mindenki lyukat beszel a hasadba, hogy milyen jo, csak kozben negy dolgot felejtenek el:
 - az oldaldoles foleg a kanyarstabilizator fuggvenye es nem a rovidebb rugoe, bar teny, hogy valamit hoz a konyhara az utobbi is
 - ha megvan pakolva a kocsi akkor fel fog utni a futomu, es mikor??? amikor kanyarban buckara hajtasz - pont amikor maximalis tapadas kene (mennyi atomra leultetett autot alaztam mar meg szerpentinen...)
 - futomu geometria? ahhh mi az.... hat igen, ez tart az uton. Nem baj ultessuk 6cm-t attol pont jo lesz a sok tizezer dollarert tesztelt gyari futomu geometria
 - a gyari lengescsillapito munkapontja nem veletlenul ott van, ahol van, 3-4-5-6cm ultetesnel optimalisan dolgozik majd a gyari lengescsillapito? NEM, nem erre lett tervezve

Ezert van Bilstein, Tein, Whiteline komplett futomu 3-4000 EUR-ert.

Felre ne ertsetek nem fikazom, de nekem tulzottan keves tenyleges info van arrol, hogy pontosan mi tortenik, mielott beleontenem a majd 1.7M forintot ero (uj motorra adott Toyota ar - 2009.02.10.) motoromba. Persze mindenki urtechnologiarol meg titkokrol es csodaszerrol beszel, de ez marketing...volt akinek bejott, volt akinek nem. De szamomra tul nagy a rizikofaktor. Amiket ideztem sajnos valos peldak. Ettol meg lehet jo a cucc. Azonban egy dolog zavar - akik megszivtak - mind a mai napig nem tudjak miert. Pont azt csinaltak, mint a tobbiek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.16 19:31:57 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2277 Dátum: 2009.03.16 20:27:43 »
Na, jól elszaladt a beszélgetés, pedig nekem eszemben sincs amerikai csodaadalékot tölteni a tankba ;) ... A német Liqui Moly-féle injektortisztítót szeretném alkalmazni, ami "csak" annyit ígér, hogy segít tisztán tartani a befecskendező rendszert: klikk
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2278 Dátum: 2009.03.16 21:27:33 »

Igen, a reseteles ugy van ahogy ertetted. Ha az EFI biztositekot kiveszed, akkor kb 5-10 perc. A muvelet akkor sikerult, ha az automata ablaklehuzok nem mukodnek, mert elfelejtettek a poziciokat.
MAF szenzor a rajzon: (22204-17705): http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_TOYOTA_AVENSIS_AZT250L-AEMGKW_1703.html
Fektisztito spray-vel kell tisztitani, a motorba ontheto csoda cuccokat felejtsd el!
Az O gyűrűt le kell szedni a szenzorról, mert feldagad a féktisztítótól, bár nekem szárítás után visszanyerte a formáját.
Nekem p0172 system too rich hibát írt ki, mikor elkoszolódott a MAF (MAP?) szenzor, tisztítás óta kafa
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #2279 Dátum: 2009.03.17 12:19:14 »
Palaczk szerintem nem az ámerikai csodalöttyökre gondolt, hanem a wynn's, vagy STP injektortisztítókra. Ezeket én rendszeresen használtam és használom is, persze nem ész nélkül. Japánba, franciába, még sohasem lett tőle baja egyik motornak sem. Olyan kb. havonta-kéthavonta egy adagot teszek bele, igaz minőségi üzemanyaggal járok.

OK, de mindketto amerikai lotty: wynn's es az STP is. Nekem fel ora kellett a hazai legmenobb Castrol olajmernokkel, hogy meggyozodjem semmit sem "mixelek". Foleg nem benzin, olaj es adalek temaban. Mert LEHETETLEN letesztelni minden kombinaciot, raadasul amit most megveszel a boltban azt kb. 10 eve fejlesztettek ki "odaat" es biztos nem a Japan motorokon teszteltek.

Értem én, én is csak és kizárólag injektortisztítót teszek bele. Az olajadalékról személyes tapasztalatom van, ezért óvok mindenkit tőle.
A többi - általad leírtakkal maximálisan egyetértek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.