Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742661 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15825 Dátum: 2022.07.14 09:14:44 »
Sziasztok,
szeretnék segítséget elektromos kézifék problémával kapcsolatban. Érdekelne a hibakeresés menete és megoldási javaslatok!
Márkaszervíz megbukott, katasztrófa ami ott megy, csak a lehúzás a lényeg.

Parking Brake Inoperable
C13A3 hibakód, kézi üzem nem működik, automata behúzás leállításkor és induláskor kioldás tökéletesen megy.

Kérem segítsen aki jártasabb a témában, köszönöm!
Ha a lehúzáson a cserét érted, akkor nem az.
Nem tudok senkit, aki szereli az actuatort. Bár valaki hallotta, hogy valahol javította valaki - kb ennyi volt :whistling:  Kb ahhoz hasonlítanám, hogy egy PC alaplapon sem kezdesz hibát keresni és forrasztgatva javítani, alkatrészt cserélni, átkötést javítani.
Csere. Tudom mennyibe kerül  :cry:
Bontottat már akkor elvitték, amikor még nem is volt.
A jobbkormányos nem jó bele (számítógép hibát dob, egyenlőre nem tudták ez kiküszöbölni).

Megelőzésre vannak már megoldásol. A fő probléma a nedvesség, ami az elektronikát csaszegeti. A dobozt nem lehet páramentesen zárni, előbb-utóbb tönkre mehet. A komplett nyákot zérjék le valami műgyantával, így hosszú távon is védve lesz. Persze az is repedhet (hőingadozás).

Nálam még 2 évesen garanciában cserélték (akkor még "csak" 330e Ft volt), de azóta sincs gondom vele (2009-es T27). Az automata behúzást kikapcsoltam, alapvetően keveset használom és reménykedek  :)

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15826 Dátum: 2022.07.14 11:54:07 »
Nálam még 2 évesen garanciában cserélték (akkor még "csak" 330e Ft volt), de azóta sincs gondom vele (2009-es T27). Az automata behúzást kikapcsoltam, alapvetően keveset használom és reménykedek  :)

Automata behúzás gondolom, az újabb Avensisedben van.

Nem tudod esetleg, hogy nálad a garanciális cserét miként vezették be a szervizkönyvbe?
Fogalmam sincs, az enyémben cserélték-e vagy a tartósabb változat került-e bele (2010-es gyártás, 2011 májusi forgalomba helyezéssel), és nem tudom, mit kellene csinálni, hogy ne fordulhasson elő ez a probléma nálam...
Túl sokat én sem használom, de nyilván időnként azért kell, nem beszélve a műszakiról...

Kraven25

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15827 Dátum: 2022.07.14 12:47:04 »
Ha a lehúzáson a cserét érted, akkor nem az.
Nem tudok senkit, aki szereli az actuatort. Bár valaki hallotta, hogy valahol javította valaki - kb ennyi volt :whistling:  Kb ahhoz hasonlítanám, hogy egy PC alaplapon sem kezdesz hibát keresni és forrasztgatva javítani, alkatrészt cserélni, átkötést javítani.
Csere. Tudom mennyibe kerül  :cry:
Bontottat már akkor elvitték, amikor még nem is volt.
A jobbkormányos nem jó bele (számítógép hibát dob, egyenlőre nem tudták ez kiküszöbölni).

Megelőzésre vannak már megoldásol. A fő probléma a nedvesség, ami az elektronikát csaszegeti. A dobozt nem lehet páramentesen zárni, előbb-utóbb tönkre mehet. A komplett nyákot zérjék le valami műgyantával, így hosszú távon is védve lesz. Persze az is repedhet (hőingadozás).

Nálam még 2 évesen garanciában cserélték (akkor még "csak" 330e Ft volt), de azóta sincs gondom vele (2009-es T27). Az automata behúzást kikapcsoltam, alapvetően keveset használom és reménykedek  :)

Lehúzás alatt a 30 ezres bevizsgálást értem, ahol pontos árajánlatot kértem a javításra: 60 eFt (2 órás szakadás vizsgálat) - 630 eFt + munkadíj (új egység rendelése).

Ez minden csak nem pontos árajánlat, akkor közöljék az elején, hogy nem tudják ők sem megmondani 30 ezerért, hogy hol a hiba.

Egy típusban jártas szaki nagyon jól jönne, aki segítő szándékkal behatározná pontosan, hogy mit kell cserélni és segítene is végig vinni a feladatot.

Nem tudom még biztosan, hogy aktuátor baj van-e. Ezt kellene először belőnöm, mint írtam automata üzem hibamentesen megy.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15828 Dátum: 2022.07.14 21:37:16 »
Egy típusban jártas szaki nagyon jól jönne, aki segítő szándékkal behatározná pontosan, hogy mit kell cserélni és segítene is végig vinni a feladatot.
Na ilyen embert csak meglehetősen messziről mintha látott volna a szomszéd anyukája  :cry:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15829 Dátum: 2022.07.14 21:47:39 »
Automata behúzás gondolom, az újabb Avensisedben van.

Nem tudod esetleg, hogy nálad a garanciális cserét miként vezették be a szervizkönyvbe?
Fogalmam sincs, az enyémben cserélték-e vagy a tartósabb változat került-e bele (2010-es gyártás, 2011 májusi forgalomba helyezéssel), és nem tudom, mit kellene csinálni, hogy ne fordulhasson elő ez a probléma nálam...
Túl sokat én sem használom, de nyilván időnként azért kell, nem beszélve a műszakiról...
Kettő T27 van nálam. Egy 2009-es, amiben cserélték garanciálisan az egységet, de az nem húz be automatikusan és egy 2017-es, ami viszont már automata aktiválást is tud, amit kikapcsoltam.

Amit nálam kiszereltek, az gyártási (széria) hibás volt: a külső doboz szigetelése (valami fehér paszta) az egyik hosszú oldalin hiányos volt. Amire cserélték, ott minden oldalon kívülről is látható volt ez a tömítés. A szervizes elmondása szerint, az első szériások hibásak, de azt nem tudom, hogy meddig szerelték olyanokkal. Szerintem a 2010 vége már jó volt.
Elektronikus szerviz könyv van. Ha magyarországi első üzembehelyezés volt, akkor a szervizben látható minden szerviz, javítás, cserélt elem, számla. Nálam az egyik éppen aktuális időszakos szerviz keretén belül végezték el. Egyszer autóztam egy brutál felhőszakadásban, uténa kezdett hibaüzeneteket szórni, de működött. Kb 2 hónap múlva volt aktuális a szervíz, addigra megrendelték az alkatrészt és cserélték.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15830 Dátum: 2022.07.14 21:58:34 »
Lehúzás alatt a 30 ezres bevizsgálást értem, ahol pontos árajánlatot kértem a javításra: 60 eFt (2 órás szakadás vizsgálat) - 630 eFt + munkadíj (új egység rendelése).

Ez minden csak nem pontos árajánlat, akkor közöljék az elején, hogy nem tudják ők sem megmondani 30 ezerért, hogy hol a hiba.

Nem teljesen világos nekem: tehát 60e Ft volt a vizsgálat, ezt megtették, majd utána közölték, hogy 630 egy új alkatrész, mert nem javítható?

Kraven25

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15831 Dátum: 2022.07.15 21:25:15 »
Nem teljesen világos nekem: tehát 60e Ft volt a vizsgálat, ezt megtették, majd utána közölték, hogy 630 egy új alkatrész, mert nem javítható?

Felhívtam a Toyotát a problémámmal és hogy szeretnék rá pontos árajánlatot kapni. Megérkezve közölték, hogy a telefonon 15 ezer forintos vizsgálati költség (amely szükséges az árajánlathoz) nem jól lett meghatározva és 30 ezer forintos diagnosztika keretében fogom megtudni, hogy mennyi az annyi. Miután megvolt a diagnosztika és kipengettem 30 ezret, közölték, hogy először is 2 órás hibakeresést javasolnak (szakadás vizsgálat 2 óra = 2 x 30 ezer) és ha nem szakadásról beszélünk, akkor készíthetem a 630 ezer forintot + munkadíjat.

Szóval a telefonon megbeszélt 15 ezer és megtudom, hogy mit kell általuk (vagy bontóból) cserélnem, ez átalakult alap díj 30 ezerre, ami jobb esetben 90 ezerre duzzad csak, rosszabb esetben fizetem az addig összegyűjtött 30+90 ezres költséget +630 új alkatrész+munkadíj a vége :)

Na ezt hívom én lehúzásnak!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15832 Dátum: 2022.07.15 21:51:51 »
Felhívtam a Toyotát a problémámmal és hogy szeretnék rá pontos árajánlatot kapni. Megérkezve közölték, hogy a telefonon 15 ezer forintos vizsgálati költség (amely szükséges az árajánlathoz) nem jól lett meghatározva és 30 ezer forintos diagnosztika keretében fogom megtudni, hogy mennyi az annyi. Miután megvolt a diagnosztika és kipengettem 30 ezret, közölték, hogy először is 2 órás hibakeresést javasolnak (szakadás vizsgálat 2 óra = 2 x 30 ezer) és ha nem szakadásról beszélünk, akkor készíthetem a 630 ezer forintot + munkadíjat.

Szóval a telefonon megbeszélt 15 ezer és megtudom, hogy mit kell általuk (vagy bontóból) cserélnem, ez átalakult alap díj 30 ezerre, ami jobb esetben 90 ezerre duzzad csak, rosszabb esetben fizetem az addig összegyűjtött 30+90 ezres költséget +630 új alkatrész+munkadíj a vége :)

Na ezt hívom én lehúzásnak!
Értem.
Ha szeretnéd kizárni a szakadás hibát, akkor az annyi. Nem vagyok járművillamossági szakember (de hülye sem vagyok az ilyesmihez), de ahhoz, hogy megtudjam, hogy a manuális behúzás hiba a kapcsoló - kábel az actuatorig vonalon van, szerintem elég hamar megvizsgálható. Ha (!) ez így van és nincs közte néhány elem még vagy számítógép. Ami szintén lehetséges.  :whistling:
Nem kötelező, kérheted rögtön a cserét is (tudom, 630e ...  :whistling: )
De tudni kell, hogy a mai szerviz óradíjak mellett egy javítás a csere helyett sokszor több, mint a csere. Ezért nem javítanak szinte semmi alkatrészt.

Nem tudok okos lenni. Egy jó villanyász sem dolgozik olcsón, és mivel nincs specifikus ismerete, lehet hogy semmire sem megy.
Viszont, ha a szerviz cseréli az actuatort és a hiba nem ott van, akkor viszont nem kell kifizetned az árát ... Az már más kérdés, hogy cserélik-e előzetes szakadásvizsgálat nélkül  :hmmmm:
Egyik verzsön sem két fillér  :cry:

Műszaki vizsga. Ha jól értelmezem, automatikusan működik a rögzítő fék. Tehát ha nem kapcsolod ki a az automatikát, minden egyes megálláskor a gyújtás levétele után behúz. Nem tudo, hogy vizsgán ezeket a rendszereket hogyan vizsgálják. Mivel 5 km/h felett (ha jól tudom) nem aktiválható manuálisan. Tehát elég-e a műszaki vizsgához, hogy automatikusan jó? Ha igen, nem cseszegetném. De ehhez kellene egy tényleg értő műszaki vizsgáztató. Egyet ismerek a T27 csoportban, megkérdezzem?

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15833 Dátum: 2022.07.17 01:17:28 »
Kettő T27 van nálam. Egy 2009-es, amiben cserélték garanciálisan az egységet, de az nem húz be automatikusan és egy 2017-es, ami viszont már automata aktiválást is tud, amit kikapcsoltam.

Amit nálam kiszereltek, az gyártási (széria) hibás volt: a külső doboz szigetelése (valami fehér paszta) az egyik hosszú oldalin hiányos volt. Amire cserélték, ott minden oldalon kívülről is látható volt ez a tömítés. A szervizes elmondása szerint, az első szériások hibásak, de azt nem tudom, hogy meddig szerelték olyanokkal. Szerintem a 2010 vége már jó volt.
Elektronikus szerviz könyv van. Ha magyarországi első üzembehelyezés volt, akkor a szervizben látható minden szerviz, javítás, cserélt elem, számla. Nálam az egyik éppen aktuális időszakos szerviz keretén belül végezték el. Egyszer autóztam egy brutál felhőszakadásban, uténa kezdett hibaüzeneteket szórni, de működött. Kb 2 hónap múlva volt aktuális a szervíz, addigra megrendelték az alkatrészt és cserélték.

Köszönöm.

Magyarországi üzembe helyezés, igen.
Megkérdeztem korábban (most visszakerestem), az enyém 2010. május közepén gyártott darab - remélem, ez már nem a típushibás alkatrésszel került forgalomba.
Amikor megvettem, nyomtattak nekem egy listát a szervizekről, de viszonylag nehezen átlátható ebben a formában (ebben nem láttam ilyen cserét) - kicsivel feljebb említett valaki Toyota regisztrációt, ránéztem (regisztráltam már korábban), itt úgy látom, van lehetőség lekérdezni a szerviz adatokat, csak előtte igazolnom kell náluk a tulajdont... lassan aktuális a következő időszakos szerviz, remélem, nem felejtem el, amikor náluk járok.

Műszaki vizsga. Ha jól értelmezem, automatikusan működik a rögzítő fék. Tehát ha nem kapcsolod ki a az automatikát, minden egyes megálláskor a gyújtás levétele után behúz. Nem tudo, hogy vizsgán ezeket a rendszereket hogyan vizsgálják. Mivel 5 km/h felett (ha jól tudom) nem aktiválható manuálisan. Tehát elég-e a műszaki vizsgához, hogy automatikusan jó? Ha igen, nem cseszegetném. De ehhez kellene egy tényleg értő műszaki vizsgáztató. Egyet ismerek a T27 csoportban, megkérdezzem?

Én úgy tudom (nem próbáltam), hogy aktiválható menet közben is a kézifék - kézikönyvében olvastam róla.
Gyakorlatilag ilyenkor nem "berántja" a kéziféket, hanem szépen megállítja az autót, tulajdonképpen az üzemi fék meghibásodásának esetére került bele ez a funkció.

Műszakin én úgy gondolnám, hogy behúzzák (gombnyomás), és elkezdik terhelni a kerekeken keresztül...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15834 Dátum: 2022.07.17 21:05:15 »
Én úgy tudom (nem próbáltam), hogy aktiválható menet közben is a kézifék - kézikönyvében olvastam róla.
Gyakorlatilag ilyenkor nem "berántja" a kéziféket, hanem szépen megállítja az autót, tulajdonképpen az üzemi fék meghibásodásának esetére került bele ez a funkció.

Műszakin én úgy gondolnám, hogy behúzzák (gombnyomás), és elkezdik terhelni a kerekeken keresztül...
Ennek akkor nekem is utána kell néznem. Eddig úgy tudtam, hogy 5 km/ felett inaktív a gomb.

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15835 Dátum: 2022.07.19 21:08:51 »
Sziasztok!
A Facebook T27-es avensis csoportban van egy elérhetöség aki foglalkozik az elektromos kézifék javitásával.
Katzenbach Zoltán
06 70 3000006
A héten szabadságon van,de állitolag nagyon precizen ért mindenhez ami a Toyotával kapcsolatos.
Ajtozárásra üvegfelhuzás,tükörbehajtás,és persze az elektromos kézifék javitás.
Keressétek nyugodtan.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15836 Dátum: 2022.07.19 22:30:53 »
Sziasztok!
A Facebook T27-es avensis csoportban van egy elérhetöség aki foglalkozik az elektromos kézifék javitásával.
Katzenbach Zoltán
06 70 3000006
A héten szabadságon van,de állitolag nagyon precizen ért mindenhez ami a Toyotával kapcsolatos.
Ajtozárásra üvegfelhuzás,tükörbehajtás,és persze az elektromos kézifék javitás.
Keressétek nyugodtan.
Érdekes emberke... Javítani eddig - tudomásom szerint - ő sem tudja. A megelőző gyantás dolgot ő csinálta, de saját posztja szerint ezzel felhagyott, a motoros kézifékekkel való foglalatossággal nem foglalkozik. Berágott a FB-ra, annak magyar alternatívájára költözött.
Mondjuk egy érdeklődést megér.
Ma voltam márkaszervizben és rákérdeztem a problémára. A szerviz vezető szerint nem actuator gond és pont a napokban érdeklődött náluk valaki pont hasonló problémával (Szombathely).

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15837 Dátum: 2022.07.20 14:08:05 »
ToyoTeam-es srácok nem tudnának segíteni, vagy nem találkoztak még ilyen problémával?  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15838 Dátum: 2022.07.20 18:32:22 »
Találkoztatok már olyannal, hogy T25 tankoló fedele kinyílik magától? Nagyobb melegben csinálja főleg és úgy vetem észre, hogy a sofőrajtó becsapásától nyílik néha.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15839 Dátum: 2022.07.20 21:14:59 »
ToyoTeam-es srácok nem tudnának segíteni, vagy nem találkoztak még ilyen problémával?  :hmmmm:
Szerintem nem. Annyira speciális.
De egy kérdés nem kerül sokba ;)