Felhívtam a Toyotát a problémámmal és hogy szeretnék rá pontos árajánlatot kapni. Megérkezve közölték, hogy a telefonon 15 ezer forintos vizsgálati költség (amely szükséges az árajánlathoz) nem jól lett meghatározva és 30 ezer forintos diagnosztika keretében fogom megtudni, hogy mennyi az annyi. Miután megvolt a diagnosztika és kipengettem 30 ezret, közölték, hogy először is 2 órás hibakeresést javasolnak (szakadás vizsgálat 2 óra = 2 x 30 ezer) és ha nem szakadásról beszélünk, akkor készíthetem a 630 ezer forintot + munkadíjat.
Szóval a telefonon megbeszélt 15 ezer és megtudom, hogy mit kell általuk (vagy bontóból) cserélnem, ez átalakult alap díj 30 ezerre, ami jobb esetben 90 ezerre duzzad csak, rosszabb esetben fizetem az addig összegyűjtött 30+90 ezres költséget +630 új alkatrész+munkadíj a vége
Na ezt hívom én lehúzásnak!
Értem.
Ha szeretnéd kizárni a szakadás hibát, akkor az annyi. Nem vagyok járművillamossági szakember (de hülye sem vagyok az ilyesmihez), de ahhoz, hogy megtudjam, hogy a manuális behúzás hiba a kapcsoló - kábel az actuatorig vonalon van, szerintem elég hamar megvizsgálható. Ha (!) ez így van és nincs közte néhány elem még vagy számítógép. Ami szintén lehetséges.
Nem kötelező, kérheted rögtön a cserét is (tudom, 630e ...
)
De tudni kell, hogy a mai szerviz óradíjak mellett egy javítás a csere helyett sokszor több, mint a csere. Ezért nem javítanak szinte semmi alkatrészt.
Nem tudok okos lenni. Egy jó villanyász sem dolgozik olcsón, és mivel nincs specifikus ismerete, lehet hogy semmire sem megy.
Viszont, ha a szerviz cseréli az actuatort és a hiba nem ott van, akkor viszont nem kell kifizetned az árát ... Az már más kérdés, hogy cserélik-e előzetes szakadásvizsgálat nélkül
Egyik verzsön sem két fillér
Műszaki vizsga. Ha jól értelmezem, automatikusan működik a rögzítő fék. Tehát ha nem kapcsolod ki a az automatikát, minden egyes megálláskor a gyújtás levétele után behúz. Nem tudo, hogy vizsgán ezeket a rendszereket hogyan vizsgálják. Mivel 5 km/h felett (ha jól tudom) nem aktiválható manuálisan. Tehát elég-e a műszaki vizsgához, hogy automatikusan jó? Ha igen, nem cseszegetném. De ehhez kellene egy tényleg értő műszaki vizsgáztató. Egyet ismerek a T27 csoportban, megkérdezzem?