Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3740101 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15660 Dátum: 2021.04.21 20:54:09 »
Hát nem olvastad a szakszerű választ? Íme:
Bizton látható a különbség ha zongoráni tudnám(d)!!!
A mondat kérdő vala more.
Azután meg viszi az udvart pl.: a nagymamához, nagybácsiékhoz, tesóékhoz, barátokhoz, haverokhoz...?? vagy akárhova ahol sötétben tolatnia szükséges?
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.21 20:58:17 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15661 Dátum: 2021.04.21 21:01:40 »
Az az érdekes, hogy ha ez igaz, akkor  egy 12V 21W BA15S izzó (Tungsram) 460lm  :otlet:
Olyan ledest kellene nézni, ami ettől érezhetően több, befér oda és esetleg erősen kifelé irányított fénye van.
Hirtelen ránézve erre 2800lm-t írnak, nem tudom, ez mennyire hihető 7W-ra  :no:




micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15662 Dátum: 2021.04.21 21:03:27 »
7800-ért  :eek: Kiemelés a leírásából: "Ezen jármű-felszerelési cikk közúti forgalomban nem használható, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel!"
Jó lenne a szabályzásnak lépést tartani a korral, mert miért nem lehet legálisan beletenni egy nagyobb erejű fényforrást, ha az adott esetben csökkenti a közlekedőkre leselkedő veszélyeket?
Egyébként ha jól értelmezem, 30V-on lesz 300 lm a fényárama, 10V-nál még csak 50lm, 12-nél meg lehet interpolálni.

"Csak" 7300 Ft! Egyébként meglepően erőteljes az első linkben szereplő fényforrás fényerőárama. Holnap teszek fel képeket, amelyeket erősen fényszegény környezetben készítettem (nem műtermi minőségben) a nevezett fényforrásokról gerjesztett állapozukban. Ebből gondolom, hogy az elemzett fényforrás erőteljesebb meggyőzést produkálna.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15663 Dátum: 2021.04.21 21:10:46 »
Az az érdekes, hogy ha ez igaz, akkor  egy 12V 21W BA15S izzó (Tungsram) 460lm  :otlet:
Olyan ledest kellene nézni, ami ettől érezhetően több, befér oda és esetleg erősen kifelé irányított fénye van.
Hirtelen ránézve erre 2800lm-t írnak, nem tudom, ez mennyire hihető 7W-ra  :no:

Lehet, hogy  mindre együtt értik a 2800 lm fényerőáramot?
Egyébként kissé homályba veszni látszik a kánon által, hogy VaZso cartárs autőján csak egyik(jobb) oldalon van olyan lámpa amibe tolatási mabnőverhez kapcsolt fényforrást integráltak.
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.21 21:22:06 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15664 Dátum: 2021.04.21 21:39:34 »
"Csak" 7300 Ft! Egyébként meglepően erőteljes az első linkben szereplő fényforrás fényerőárama. Holnap teszek fel képeket, amelyeket erősen fényszegény környezetben készítettem (nem műtermi minőségben) a nevezett fényforrásokról gerjesztett állapozukban. Ebből gondolom, hogy az elemzett fényforrás erőteljesebb meggyőzést produkálna.
Oké, bocs, benéztem :( De a 7300 is  :eek: érte.
Ez a max. 300lm viszont akkor is elég kevésnek tűnik egy 21W-os 480lm-hezz képest, ha ahelyett volna  :hmmmm:

Lehet, hogy  mindre együtt értik a 2800 lm fényerőáramot?
Egyébként kissé homályba veszni látszik a kánon által, hogy VaZso cartárs autőján csak egyik(jobb) oldalon van olyan lámpa amibe tolatási mabnőverhez kapcsolt fényforrást integráltak.
Nem tudom, akkor meg kevés 7W 280lm.  Fizikailag elég nagy, de a villamos teljesítményhez képest tartom soknak a 2800lm-t.

Ezt találtam határokon belül egyelőre, ami kicsit izmosabb, de sajnos nem irányított a fénye.
https://www.emag.hu/py21w-led-izzo-bau15s-12-24v-canbus-feher-2000lm-793/pd/DQY2F7MBM/?X-Search-Id=9b33e453d24c820ef6f5&X-Product-Id=66189496&X-Search-Page=2&X-Search-Position=7&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

Az a baj ezekkel, hogy lehet kísérletezni, hátha valamelyik bejön. Egyelőre pedig egyik nagyobb gyártó sem tudta elérni az EU-ban, hogy ezeket engedélyezzék  :otlet:

Szerk.:
Ha már kísérletezés, akkor:
https://www.vatera.hu/ba15s-7w-cree-q5-led-hidegfeher-3035579957.html Ennyiért kísérleteznék vele, Foxposttal 1550  :yes:
https://www.vatera.hu/smd-cree-led-es-izz-21w-ba15s-feh-r-2db-2626484681.html ez is  :eek: árban
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.21 21:54:45 írta vd1234 »

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15665 Dátum: 2021.04.21 22:04:10 »
Szerintem nem lesz szabályos, de:
http://4x4ledlights.eu/18w-os-6-ledes-munkalampa-tolatolampa-kiegeszito-lampa.html
Ha ez igaz, akkor 6db 3W-os LED, 18W, az 1,5A, kisüti a szemet sötétben.
Hátul keresni egy helyet neki, akár a lökhárító aljára egy lyukat fúrni és rácsavarni. Te látod. Sima kapcsolóval kapcsolni bentről, szükség esetén, de párhuzamba is lehet a gyárival.
Műszaki előtt meg legfeljebb levenni, bár nálam még műszakin soha senki nem nézett semmit index, féklámpa, tolatólámpa témakörben  ::)

Ez elsőre nem is néz ki rosszul.
Ha esetleg van neki "E" száma mint tolatólámpa, azzal szerintem teljesen szabályossá lehetne tenni az átalakítást (mint kiegészítő lámpa), kérdés, van-e neki.

Ami a teljesítményt illeti, az brutális, biztosan csökkentenék valamilyen formában a fényerején (ekkora nem kell), így mondjuk az élettartama tud megnőni nem kevéssel.
Tulajdonképpen egy ehhez nagyon hasonló LED-es megoldást gondoltam feltenni, csak némileg kisebb méretű (nem kell akkora hűtőfelület), és némileg kisebb teljesítményű (talán 3W a 18W helyett), ergo sokkal kevésbé zavarná a többi közlekedőt, de azon a problémán segítene, hogy az autónak nincs baloldalon világítása... ergo minden szempontból jobb, de, ha ez esetleg hivatalosan tolató lámpa, nekem az is megfelel, csak akkor bele kell nyúlnom annak érdekében, hogy ne legyen annyira zavaró másokra nézve...

Az autóm hátsó lámpáiban ilyenek vannak. Nem reflektorok, de lehet velük tolatni, nem vakon. A te autódban egy hasonló vagy nagyobb fényerejű+ a tolatókamerád nyújtotta előny elég lenne a biztonságos manőverekhez bárhol,  fényszegény környezetekben is.
Amióta megy a diskurzus a probléma körül, még magam is kedvet kaptam kicsit emelni a fényerejükön egy minőségi cserével. Azután tőlem építhet hordozható udvart a varjúkánon.

Egy próbát megér, hátha segít... egyébként a tolató kamerával a hiányos nappali / éjszakai "üzemmód" sajátosságai miatt éjszaka (éppen sötétben tolatásnál) nem szeretek belenézni, mert utána hosszú másodpercekig nem látom rendesen az autó mögötti halovány fényrendszert...

Egyébként rendeltem tegnap LED-es lámpát. Sajnos itthon nem találtam, ill. több helyen, esetleg készlethiánnyal olyat, ami tetszene, ezért végül Csehországból rendeltem többfélét próbára.
Mondjuk nem olcsók ezek a dolgok, de van, amelyik egész jónak tűnik.

7800-ért  :eek: Kiemelés a leírásából: "Ezen jármű-felszerelési cikk közúti forgalomban nem használható, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel!"
Jó lenne a szabályzásnak lépést tartani a korral, mert miért nem lehet legálisan beletenni egy nagyobb erejű fényforrást, ha az adott esetben csökkenti a közlekedőkre leselkedő veszélyeket?
Egyébként ha jól értelmezem, 30V-on lesz 300 lm a fényárama, 10V-nál még csak 50lm, 12-nél meg lehet interpolálni.

Ez sajnos az összes LED-es helyettesítő megoldásra ki lesz írva, egyetlen ilyet sem engedélyeztek még az EU-ban...
Ennek az a fő oka, hogy ezeknek a vetített képe eltérhet a hagyományos izzóétól, és a foncsor kiképzésétől függően kevésbé / nagyon el fog térni a lámpa viselkedése a gyáritól, emiatt nem lehet kimondani, hogy univerzálisan minden autóba biztosan jó lesz.

Vannak azért olyan megoldások, aminél látszólag megpróbálták egész jól leutánozni a hagyományos izzó képét, emiatt is rendeltem próbaként néhányat.

A 10-30V nagyon széles feszültségtartomány, itt valószínűbb, hogy valamiféle kapcsolóüzemű belső tápmegoldásuk van.
Azt is el tudom képzelni (mint legegyszerűbb megoldás), hogy egyfajta PWM vezérléssel kapcsolják a LED-et, és a PWM kitöltési tényezőjét változtatják a feszültség függvényében.
A fenti csak tipp, de azt eredményezné, hogy kicsit másképpen fog villogni, amit jó esetben (ha elég magas a PWM frekvenciája) szabad szemmel nem szabadna látnunk...
...mondjuk ennek ellenére a LED-es gyári világítással rendelkező autók lámpáján általában látni a villogást...

...szóval, ha ügyesek voltak, akkor a fényáram (átlagban) viszonylag konstans lesz a bemeneti feszültségtől függetlenül...

Az az érdekes, hogy ha ez igaz, akkor  egy 12V 21W BA15S izzó (Tungsram) 460lm  :otlet:
Olyan ledest kellene nézni, ami ettől érezhetően több, befér oda és esetleg erősen kifelé irányított fénye van.
Hirtelen ránézve erre 2800lm-t írnak, nem tudom, ez mennyire hihető 7W-ra  :no:

...hát, van egy gyűjtőlencse a végén és csak előre világít, könnyen lehet, hogy nagy fényerő lesz a végén, de csak egy viszonylag kis pontban.

Igen, 460 lumen körül van a hagyományos izzó, ehhez képest lehet kapni 460, 860 és 1000 lumen (fejből írtam, nem pontos számok) körüli LED-es helyettesítőt is, amiken igyekeztek a LED-eket minden irányban elhelyezni, vagyis közelíteni a normál izzó fénykibocsátásához.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15666 Dátum: 2021.04.22 13:24:41 »
VaZso!

Küldtem volna képeket, de a rendszer nem engedi, hiába kisebb a mérete mint az engedélyezett. Kapja be a.... sz@rver!  :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15667 Dátum: 2021.04.22 17:01:34 »
VaZso!

Küldtem volna képeket, de a rendszer nem engedi, hiába kisebb a mérete mint az engedélyezett. Kapja be a.... sz@rver!  :D

Küldtem egy privát üzenetet az e-mail címemmel.
Ha esetleg el tudnád küldeni őket e-mailben, megköszönném.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15668 Dátum: 2021.04.23 10:07:12 »
Küldtem egy privát üzenetet az e-mail címemmel.
Ha esetleg el tudnád küldeni őket e-mailben, megköszönném.

Ok!  Áj did!  :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15669 Dátum: 2021.04.24 00:58:19 »
Ok!  Áj did!  :D

Köszönöm, válaszoltam. :)

spapp

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15670 Dátum: 2021.05.01 10:31:54 »
Köszönöm a segítséget. A zárósapka a hibás! A motorburkolaton vannak fröccsenésnyomok egészen a kenőanyag betöltő nyílásig.

Jól mondták előttem, kiegyenlítő tartályon lesz egy kicsi repedés, nekem is volt ilyen a felső saroknál volt a "lyuk", nem folyt ki, csak a gőz távozott. Másik hasonló lehetőség, hogy a kiegyenlítő tartályon lévő szelep nem bírja a normál üzemi nyomást és az ereszti ki. Arra ügyelj, hogy ha hosszú ideje volt így akkor a javítással/cserével utána nagyobb lesz a nyomás bent, mint előtte és ha bármi el van fáradva a hűtőrendszerben akkor bezony ott szivárgás lesz.
[/quote]

SlickMotor

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15671 Dátum: 2021.05.03 17:54:33 »
 ::) sziasztok! Ne kövezzetek meg, még kezdő Avensises vagyok  :innocent:
Átböngésztem a fórumot, de nem találtam ide vágó választ. Hátha tudnátok segíteni. Az alany egy 1azfse benzines t25. Amíg hideg a motor a beltérben egy mély morgó hang hallható. Mint amikor a kipufogó belér a kasztniba. Alapjáraton és motorféken a legerősebb. Melegen megy mint a zsebóra szép csendben. A jelenséghez még hozzátartozik, hidegen remeg a motor.. melegen szép tiszta a járása. Check lampa van (elvileg katalizátor hatásfok) de a hideg keverékbe ez elvileg nem szól bele..
Hidegen melegen könnyen indul, abnormális füst nincs, gyertyák újak. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Hozzáteszem a motortér műanyagjai sem lazák..  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15672 Dátum: 2021.05.03 18:20:02 »
Üdv a fórumon!
Ennyire azért nem harapós a társaság szerintem ;)
Milyen motorolaj, illetve váltóolaj van benne éppen és mikor lettek cserélve?
A flexicsőnél látszik nyoma a kifúvásnak?

SlickMotor

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15673 Dátum: 2021.05.03 18:51:28 »
Üdv a fórumon!
Ennyire azért nem harapós a társaság szerintem ;)
Milyen motorolaj, illetve váltóolaj van benne éppen és mikor lettek cserélve?
A flexicsőnél látszik nyoma a kifúvásnak?

Váltóolaj passz (de üresben is megvan a motor remegés). A motorolaj jelenleg Motul 8100 a3/b4 ha jól emlekszem, friss. Nem bújtam még az autó alá jobban, csak annyira, hogy a kerekeket lecseréljem  :szemez: . Viszont hang alapján nem mondanám, hogy kifúj. Legalábbis nem hallani. Még friss az élmény, nem volt időm még tisztességgel átnézni de gondoltamy hátha járt már így valaki és hallott ilyesmi hangot. Egyébként kívülről alig hallani, beltérből hangos morgó hangként jelentkezik. Remeg a blokk és a karosszéria

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10251
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15674 Dátum: 2021.05.03 19:14:25 »
Motul 8100 pontosan milyen? Ahogy nézem van belőle 5w30 5w40 de még 10w60-at is láttam... Én anno egy motorolajat pont ezért dobtam le nagyon hamar, mert hidegen sokkal jobban remegett vele a motor.
A váltóolajat nem nagyon szokták cserélni annak ellenére, hogy szükséges. A tiédnél nem tudom, de 4-6 év lehet ott is legfeljebb, illetve 60-80 ezer km. Érdemes megnézni az olajcégek keresőiben például. Amit így kapásból találtam a Liqui Moly keresőjében:
Motorolaj 5w30 A3/B4 Csereperiódus 15.000 km / 1 év (normál használatban, nehéz üzemnél a fele),   4,2 litert írnak hozzá.
Váltóolaj 75w90 (80?) GL4 (elvileg 5 is jó lehetne, de én a négyre voksolok, ők is azt ajánlják...) Csereperiódus 60.000 km vagy 4 év nehéz üzemben, amúgy szintellenőrzés (amelyik előbb következik el). Az enyémben 4 évente cserélem. Mivel nem tudod, mikor és mire volt cserélve, javaslom a mielőbbi cserét: 2,5 litert írnak hozzá. Olajszintet a váltóban ellenőriztél esetleg már?
A váltóban pl. a nyelestengely akkor is forog, ha üresben van.

Amúgy még érdemes megnézni a motor/váltótartó bakokat, és a kipufogót tartó gumibakokat a flexicsövön túlmenően szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2021.05.03 19:16:16 írta vd1234 »