Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710346 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15495 Dátum: 2020.05.05 16:27:48 »
Szia! Az első kérdésre nem tudom a válasz. A motorkód: 1AZ-FSE. A jelenség nagyjából egy hete van. A felújítás után minden fa@a volt. Hibakódot még nem olvastattam, de ami késik nem múlik. Gyanús, hogy leesett fordulatnál a fék lenyomása után még jobban leeseik a fordulat. Ezért kérdeztem, hogy esetleg egy szívósor oldali probléma vagy valami vákumcső.

Ha jól nézem a toyodiy-en, akkor az direkt befecskendezéses (D4) motor.
Megpróbálhatod a motortérben megkeresni, ha a szívóoldalon tömítetlenség van, féktisztító spray-vel. Oda kell fújni a gyanús vagy lehetséges helyekhez, és ha be tud kerülni a motorba, akkor emelkedik a fordulatszám. Vagy változik ;)
Megmozgatva ezt-azt is lehet keresgélni: az enyémen például véletlenül vettem észre légszűrő cseréjekor, hogy meglazult a bilincs a légszűrő fedélen levő vastag gumicsövön.

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15496 Dátum: 2020.05.05 18:56:43 »
Folyotószelep tisztìtàs javasolt.Gyàrilag 650-750 az alapjàrat.Utàna akksi Saru le.Újra tanulja az alapjàratot

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15497 Dátum: 2020.05.05 21:29:57 »
Köszi, de annyit kiegészítésnek, hogy pont egy éve teljes motor felújítás volt. Mindent megcsináltak amit ilyenkor lehet. Szívósor (1,2) tömítést is cseréltek. 100(E5) benyával járok fél éve. Ha megállok üresben és megpumpálom a féket még jobban leesik a fordulat. Más is említette a szívósort vagy esetleg valami vákum cső is lehet?
Lyukas fékrásegítő is be tud kavarni.
Könnyű kiszűrni: lekötöd a vákumcsövet róla, a csövet ledugózod, kipróbálod a kocsit.
Csak a féknek ez idő alatt nincs egyáltalán rásegítése!!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15498 Dátum: 2020.05.09 10:53:09 »
Szia!
Szuper!
Hogyan határoltátok be? Kiméréssel, vagy a csatlakozó(k) kihúzásával?

Szia!
A szervízben javításon volt egy Corolla ,annak át pakolták a trafójait és azzal megszűnt a hiba,így már csak ki kellett sakkozni,hogy melyik a hibás trafó,viszont azt nem tudom,hogyan találta meg,de majd rá kérdezek.





















« Utoljára szerkesztve: 2020.05.09 10:55:21 írta vm69 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15499 Dátum: 2020.05.09 13:04:00 »
Szia!
A szervízben javításon volt egy Corolla ,annak át pakolták a trafójait és azzal megszűnt a hiba,így már csak ki kellett sakkozni,hogy melyik a hibás trafó,viszont azt nem tudom,hogyan találta meg,de majd rá kérdezek.

AZ igekötőkre is!!!

Ugye????






















de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15500 Dátum: 2020.05.09 19:27:38 »
Szia!
A szervízben javításon volt egy Corolla ,annak át pakolták a trafójait és azzal megszűnt a hiba,így már csak ki kellett sakkozni,hogy melyik a hibás trafó,viszont azt nem tudom,hogyan találta meg,de majd rá kérdezek.

Szia!

Köszi! Annyi érdekelt volna, hogy mértek, vagy simán lehúzták a kábelt a trafókról egyenként, mert ha az utóbbi, akkor legközelebb merném javasolni azt a módszert, ha esetleg valakinek lesz ilyen problémája. Egyszerűbb, mint méregetni, és ha nem árt semminek, akkor miért ne?

vm69

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15501 Dátum: 2020.05.23 14:15:58 »
Szia!

Köszi! Annyi érdekelt volna, hogy mértek, vagy simán lehúzták a kábelt a trafókról egyenként, mert ha az utóbbi, akkor legközelebb merném javasolni azt a módszert, ha esetleg valakinek lesz ilyen problémája. Egyszerűbb, mint méregetni, és ha nem árt semminek, akkor miért ne?

Szia!

Ma voltam nála olajcserén és megkérdeztem, csak simán lehúzták a kábelt a trafókról egyenként .

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15502 Dátum: 2020.05.23 15:48:47 »
Szia!

Ma voltam nála olajcserén és megkérdeztem, csak simán lehúzták a kábelt a trafókról egyenként .
Szia!

Köszönöm szépen  :clap:

Bapeti73

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15503 Dátum: 2020.05.26 10:36:49 »
Sziasztok,

járt már valaki úgy, hogy tönkre ment a szívócsonk? 2004-es 1.8 vvti, autópályán motorhiba, lehajtóig 70-el elgurultam, 3-as henger=0 kompresszió - trailer a szervizbe: szívócsonkban valami műanyag eltört amit a motor beszívott.. minden sérült, a hengerfal is. Gyorsan vettem egy sérült 2004-es autót (valszeg toyota által garanciában 2008-ban olajevés orvosolt), amiről kiderült, hogy 2003-as gyártású és bowdenes gázos, azaz a fojtószelep más kialakítású mint az enyém. Szerelő szerint a saját fojtószelepet kell visszatenni. Van valakinek tapasztalata arról, hogy a bowdenes megoldást átszerelték? Vagy a régi (2003-as) szívócsonkra ráépítették az elektromosat (2004-) Illetve, van-e valakinek 2004 után gyártott felesleges eladó szívócsonkja?
Köszi előre is!

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15504 Dátum: 2020.05.27 20:06:08 »
Üdv Urak!
Segítségetek kérném. Adott egy 2001es évjáratú 1ZZFE motoros 1.8-as benzines csoda.
Probléma: hideg indításnál nyikorgó szakaszos hang, ami melegedésre lassan eltűnik.
2 éve ezzel már küzdöttünk, csapágyak végignézve, ami gyanús volt csapágyazva. Aztán jött a fordulat, hosszbordásszíj feszítő patron, csere, örömködés.
Most pedig visszatért a probléma. Ami segíthet a tanácsadásban, ha a feszítőkart jól megcibáljuk (mintha a szíjat le akarnám venni), akkor 2-3 napig nem nyikorog, majd folyamatosan erősödik vissza a 3.naptól.
Én ismét erre a patronra gondolok, de valaki az ismerősök közül a klímakompresszorra is tippelgetett. (bár ha utóbbi lenne, miért jó ilyenkor 2-3 napig?)
Köszönöm a segítséget előre is!
Fudi

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15505 Dátum: 2020.05.27 22:23:58 »
Üdv Urak!
Segítségetek kérném. Adott egy 2001es évjáratú 1ZZFE motoros 1.8-as benzines csoda.
Probléma: hideg indításnál nyikorgó szakaszos hang, ami melegedésre lassan eltűnik.
2 éve ezzel már küzdöttünk, csapágyak végignézve, ami gyanús volt csapágyazva. Aztán jött a fordulat, hosszbordásszíj feszítő patron, csere, örömködés.
Most pedig visszatért a probléma. Ami segíthet a tanácsadásban, ha a feszítőkart jól megcibáljuk (mintha a szíjat le akarnám venni), akkor 2-3 napig nem nyikorog, majd folyamatosan erősödik vissza a 3.naptól.
Én ismét erre a patronra gondolok, de valaki az ismerősök közül a klímakompresszorra is tippelgetett. (bár ha utóbbi lenne, miért jó ilyenkor 2-3 napig?)
Köszönöm a segítséget előre is!
Fudi

Cseréld ki a támasztó görgőt.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15506 Dátum: 2020.05.28 09:29:27 »
Cseréld ki a támasztó görgőt.
A feszítő kar végén levő görgőre gondolsz? (bocsánat, nagyon nem vagyok hozzáértő)
Mert ha igen, elvileg karral együtt lett cserélve 2 éve. (elvileg, merthogy nem mondták el mit csináltak pontosan, patront cseréltek ez volt a szöveg, de néztem hogy külön az nem kapható csak karral)

feri777

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15507 Dátum: 2020.06.09 21:52:10 »
Helló/ Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne vettem egy T22- öt, D4D 2.0  2002 évjáratú 1CD-FTVmotorkódú. Az lenne vele a problémám, hogy 130km/h illetve 3000 körüli fordulaton(minden sebességben) mintha elfogyna (nem mintha hanem el is fogy) belőle az erő. Kaptam első körben rá lámpát(check engine) ott kihozta, hogy a légtömegmérővel van a gond. Oké kicseréltem gyári értékű denso 2 hétig müködött kb. most  megint nem jó csak annyi a változás hogy nem kapok check enginet.
Volt már tank tisztitáson illetve a tankban lévő előszürő is ki lett takaritva.
Ki lett cserélve a kézipumpaház is mert elengette a nyomást. Azt állította a Bosch szervíz. Természetessen gyárira. 
Természetessen szűrők cserélve!

Kérdésem az lenne, hogy járt valaki így? és ha igen akkor mi lett a megoldás? vagy valami jó tanács?

Előre is köszönöm a válaszokat.
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.09 21:56:01 írta feri777 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15508 Dátum: 2020.06.09 22:28:00 »
Helló/ Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne vettem egy T22- öt, D4D 2.0  2002 évjáratú 1CD-FTVmotorkódú. Az lenne vele a problémám, hogy 130km/h illetve 3000 körüli fordulaton(minden sebességben) mintha elfogyna (nem mintha hanem el is fogy) belőle az erő. Kaptam első körben rá lámpát(check engine) ott kihozta, hogy a légtömegmérővel van a gond. Oké kicseréltem gyári értékű denso 2 hétig müködött kb. most  megint nem jó csak annyi a változás hogy nem kapok check enginet.
Volt már tank tisztitáson illetve a tankban lévő előszürő is ki lett takaritva.
Ki lett cserélve a kézipumpaház is mert elengette a nyomást. Azt állította a Bosch szervíz. Természetessen gyárira. 
Természetessen szűrők cserélve!

Kérdésem az lenne, hogy járt valaki így? és ha igen akkor mi lett a megoldás? vagy valami jó tanács?

Előre is köszönöm a válaszokat.


Jól dolgozik a turbó, minden fordulatszám tartományban?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

feri777

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15509 Dátum: 2020.06.09 23:11:13 »
Jól dolgozik a turbó, minden fordulatszám tartományban?

Igen. 1800 körül érezhetően épűl a nyomás  és 3000 környékén meg mintha "vészüzembe"  kapcsolna.
Nagyon ritkán előfordul olyan, hogy engedi tovább is mint 3000 és akkor viszont 4500-s fordulatig is ugy megy ahogy kellene.
Légtömegmérő szorakozott már velem de ezt hamar tudtam tesztelni mert lehuztam jártam úgy vele és megoldodott a probléma, ezért is lett kicserélve utána autopályán mentem vele 160 km/h val  semmi baja nem volt múlt hét pénteken jövök vele haza és elkezdte ismételten.

Valamikor perdig olyat csinál de ez nagyon ritka , hogy 2500 ig semmi utána hirtelen felépűl a nyomás és húz 3200- ig.(és ott mintha megint elfogyna az erő) de ez nagyon ritka!!!!!
Ha megy is ahogy kellene ha megtorpan 3000-s fordulaton még azt se tapasztolom, hogy fekete füst jönne. teljesen normális a szine szaga a kipufogó gáznak .