Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3737183 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15420 Dátum: 2020.01.26 18:43:48 »
Én tavaly májusban egy kuplung csere után elmentem az "Auto Pátkai-hoz" egy futómű beállításra. Semmi nyavajgás, hogy beragadt-beletörik, megmérték, beállították, 2 oldalas, minden lehetséges paramétert tartalmazó listát adtak. Ebben egy rovat a beállítás előtti, egy rovat  az előírást, egy rovat  a beállított értéket mutatta. Szóval azért van olyan műhely (sok) ahol ez nem probléma. Esetleg  arra kell figyelni, hogy milyen hardverrel hirdeti magát.
Avensis 1.8 / 2007

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15421 Dátum: 2020.01.26 19:37:50 »
igazából pont az a baj, hogy mindent lehetne állítani, de mivel sokáig nem kell hozzányúlni, mire kéne, jól összegyógyul minden, van tűrés amibe, ha még belefér, akkor nem nyúlnak hozzá, de sokszor életszerűbb, hogy azért nem nyúlnak hozzá, mert nagyon macerás lenne egy berohadt csavart egy kicsit arrébb mozdítani..
és a legdurvább, hogy igazuk is van, mert ha elkezdi bolygatni a csavart, lehet beletörik, és hirtelen nem csak egy futómű beállítás költségével nézel szembe, hanem egy pár drága futómű alkatrész árával is, de ezekről jobb helyeken tájékoztatják az ügyfelet, aki majd eldönti, hogy megéri-e a felárat..
illetve még mindig elmehetsz egy másik futóműveshez, aki már látott avensist és tudja, hogy mit hogy kell állítani..  ;)

A T25-nél nem tudom, mi minden állítható elöl, de T19-nél elöl csak a kerékösszetartást lehet állítani gyárilag. Kicsit le is ültem tőle. Persze elöl kellett állítani: kicseréltem talpas gömbfejet, kormányösszekötőket, stabpálcákat, csak beállítani vittem, nem volt nehéz dolguk.
Hátul viszont minden fittyfenét lehet állítani, na ott viszont semmit sem kellett, pedig ott a lengéscsillapítókat is cseréltem, szóval érdekes  :hmmmm:

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15422 Dátum: 2020.01.26 22:02:24 »
A T25-nél nem tudom, mi minden állítható elöl, de T19-nél elöl csak a kerékösszetartást lehet állítani gyárilag. Kicsit le is ültem tőle. Persze elöl kellett állítani: kicseréltem talpas gömbfejet, kormányösszekötőket, stabpálcákat, csak beállítani vittem, nem volt nehéz dolguk.
Hátul viszont minden fittyfenét lehet állítani, na ott viszont semmit sem kellett, pedig ott a lengéscsillapítókat is cseréltem, szóval érdekes  :hmmmm:

Sajnos nem tudom, hogy mit lehet direkt állítani, ezért vagyok tanácstalan. A szerelő, aki beállította, csak a kerékösszetartást változtatta, mégis romlottak az utánfutás értékei. Saját bevallása szerint arról nem is tudja, hogy micsoda...
A cserét a futómű állapota nem indokolja, látszólag minden ép. De valami oka csak van ezeknek az előírttól eltérő értékeknek. Nameg a jobbrahúzásnak.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15423 Dátum: 2020.01.26 22:21:04 »
Sajnos nem tudom, hogy mit lehet direkt állítani, ezért vagyok tanácstalan. A szerelő, aki beállította, csak a kerékösszetartást változtatta, mégis romlottak az utánfutás értékei. Saját bevallása szerint arról nem is tudja, hogy micsoda...
A cserét a futómű állapota nem indokolja, látszólag minden ép. De valami oka csak van ezeknek az előírttól eltérő értékeknek. Nameg a jobbrahúzásnak.

A gumitól is lehet, hogy húz valamelyik irányba, ha volt nagyobb kátyú, megváltozhat a szerkezete.. Tedd az elsőt hátra, próbaképp, ha úgy is ugyanazt csinálja, akkor futómű..

Egy kis olvasnivaló: http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.26 22:31:20 írta helkis »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15424 Dátum: 2020.01.27 08:21:57 »
A gumitól is lehet, hogy húz valamelyik irányba, ha volt nagyobb kátyú, megváltozhat a szerkezete.. Tedd az elsőt hátra, próbaképp, ha úgy is ugyanazt csinálja, akkor futómű..

Egy kis olvasnivaló: http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html

Csak linkelj bátran ilyeneket (egyébként érhető és kiváló anyag) és megkapod, hogy kínai.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15425 Dátum: 2020.01.27 09:09:30 »
Csak linkelj bátran ilyeneket (egyébként érhető és kiváló anyag) és megkapod, hogy kínai.

Három út van egy autóhasználó számára szerintem:

1., vesz egy új autót és használja.. (drága 1x-i összeg)
2., vesz egy használtat, ha nem ért hozzá, nincs szerszáma, elviszi egy-két-három műhelybe, ahol egy idő után mindig lehúzzák, később már meg sem csinálják rendesen, csak drágán, ősszetrehánykodva.. (drága sok közepes összeg)
3, vesz egy használtat, miután az elsőre nincs pénze, a második úton már párszor lehúzták, elkezdi felsimerni, hogy ha ért hozzá, saját maga is meg tudja szerelni, az apróbb dolgokat, a közepes problémánál pedig kevésbé húzzák le mert ért hozzá annyira amennyire kell, illetve sokszor aki "ért" hozzá, az sem ért hozzá, csak cserélgetik az alkatrészeket..
persze nem érthet mindenki mindehez, de igazából a tudatlanság a legdrágább dolog..

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15426 Dátum: 2020.01.27 09:28:32 »
A gumitól is lehet, hogy húz valamelyik irányba, ha volt nagyobb kátyú, megváltozhat a szerkezete.. Tedd az elsőt hátra, próbaképp, ha úgy is ugyanazt csinálja, akkor futómű..

Egy kis olvasnivaló: http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html

Köszönöm a linket, ezt már én is megtaláltam, meg néhány hasonlót is. Viszont egyetlen szó sincs arról ezekben, hogy lehet-e állítani az utánfutást és a terpesztést, vagy ha nem akkor melyik alkatrész hibája okozza az előírt értéktől való eltérést. Ezért hiába tudom, hogy melyik mit jelenet és milyen problémát okoz, fogalmam sincs, hogy hogyan javíttassam.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15427 Dátum: 2020.01.27 10:02:13 »
Köszönöm a linket, ezt már én is megtaláltam, meg néhány hasonlót is. Viszont egyetlen szó sincs arról ezekben, hogy lehet-e állítani az utánfutást és a terpesztést, vagy ha nem akkor melyik alkatrész hibája okozza az előírt értéktől való eltérést. Ezért hiába tudom, hogy melyik mit jelenet és milyen problémát okoz, fogalmam sincs, hogy hogyan javíttassam.

a linkelt oldal lap alján lehet még finomságokat találni:
elég komplex valóban, de érdemes lehet végigolvasni..

innen kezdődik:

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch02.html

A felfüggesztés állító elemei:
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch02.html#ch-II.2.3.4


Ennyit sikerült még gyorsan kideríteni:

Toyota T25:
első kerékfelfüggesztés: független, McPherson
hátsó kerékfelfüggesztés: független, dupla tengelycsonk felfüggesztés

sajna nem vagyok időmilliomos én sem..

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15428 Dátum: 2020.01.27 14:05:47 »
a linkelt oldal lap alján lehet még finomságokat találni:
elég komplex valóban, de érdemes lehet végigolvasni..

innen kezdődik:

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch02.html

A felfüggesztés állító elemei:
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch02.html#ch-II.2.3.4


Ennyit sikerült még gyorsan kideríteni:

Toyota T25:
első kerékfelfüggesztés: független, McPherson
hátsó kerékfelfüggesztés: független, dupla tengelycsonk felfüggesztés

sajna nem vagyok időmilliomos én sem..

Köszi, ezzel már tudok mit kezdeni.
Visszavittem az autót és rácáfoltak borúlátásomra. Egész jó értékeket sikerült második nekifutásra belőniük, és bár még csak egy rövid tesztet tudtam csinálni, mintha a jobbrahúzás is javult volna.

fzsolt

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15429 Dátum: 2020.01.27 16:51:29 »
  Köszönöm mindenkinek a kuplunggal kapcsolatos hozzászólásokat! Úgy tűnik, nem csak én futottam ebbe bele:
https://totalcar.hu/belsoseg/2020/01/26/vettem_ra_ablaktorlot/
Amúgy a pedál holtjátékot néztük, az rendben. A szőnyegre is gyanakodtam, de ahol a pedál leér, ott már csak a gyári kárpit van. A nyomórúd hossza fix, nem lehet állítani.
  Egyenlőre próbálok együtt élni vele és szokni, hátha tényleg javulni fog, ha kopik az új kuplung. Végső esetben esztergáltatok bele egy hosszabb nyomórudat  :sorcerer:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15430 Dátum: 2020.01.27 21:07:47 »
  Köszönöm mindenkinek a kuplunggal kapcsolatos hozzászólásokat! Úgy tűnik, nem csak én futottam ebbe bele:
https://totalcar.hu/belsoseg/2020/01/26/vettem_ra_ablaktorlot/
Amúgy a pedál holtjátékot néztük, az rendben. A szőnyegre is gyanakodtam, de ahol a pedál leér, ott már csak a gyári kárpit van. A nyomórúd hossza fix, nem lehet állítani.
  Egyenlőre próbálok együtt élni vele és szokni, hátha tényleg javulni fog, ha kopik az új kuplung. Végső esetben esztergáltatok bele egy hosszabb nyomórudat  :sorcerer:

Sajnos élőben nem láttam a te kocsidat, de:
toyodiy-en rákerestem 2004-es 1.8 Avensisre, és a kuplung működtetésnél levő megfelelő cikkszámára (31420-05020) újra rákerestem a google-n.
Ezt találtam pl.:
https://alvadi.ee/en/kataloog/varuosa/20725745/12893

A kép alapján azt mondom, hogy ez szerintem állítható. Carinán is ilyen. Ott a kontraanya is  :hmmmm:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15431 Dátum: 2020.01.28 04:50:19 »
  Köszönöm mindenkinek a kuplunggal kapcsolatos hozzászólásokat! Úgy tűnik, nem csak én futottam ebbe bele:
https://totalcar.hu/belsoseg/2020/01/26/vettem_ra_ablaktorlot/
Amúgy a pedál holtjátékot néztük, az rendben. A szőnyegre is gyanakodtam, de ahol a pedál leér, ott már csak a gyári kárpit van. A nyomórúd hossza fix, nem lehet állítani.
  Egyenlőre próbálok együtt élni vele és szokni, hátha tényleg javulni fog, ha kopik az új kuplung. Végső esetben esztergáltatok bele egy hosszabb nyomórudat  :sorcerer:

Azért kérdeztem a holtjáték ellenőrzését, mert állítható. Csak be kell préselődni a cockpit alá. Jót linket vd123!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15432 Dátum: 2020.01.28 18:56:38 »
  Köszönöm mindenkinek a kuplunggal kapcsolatos hozzászólásokat! Úgy tűnik, nem csak én futottam ebbe bele:
https://totalcar.hu/belsoseg/2020/01/26/vettem_ra_ablaktorlot/
Amúgy a pedál holtjátékot néztük, az rendben. A szőnyegre is gyanakodtam, de ahol a pedál leér, ott már csak a gyári kárpit van. A nyomórúd hossza fix, nem lehet állítani.
  Egyenlőre próbálok együtt élni vele és szokni, hátha tényleg javulni fog, ha kopik az új kuplung. Végső esetben esztergáltatok bele egy hosszabb nyomórudat  :sorcerer:

En holnap viszem :)
Kivancsi vagyok milyen lesz majd megosztom.
Rettenetesen csuszik mar egy ideje nem is emlekszem milyen volt amikor jovolt :clap:

Kufi178

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15433 Dátum: 2020.01.28 20:45:59 »
Sziasztok!
Egy Avensis 2.0 T25 tulaja vagyok.
1AZ-FSE
Kérdésem lenne, hogy meleg motornál az alapjárat alacsony, de nem mindig, viszont nem ingadozik, hanem egyenletesen alacsony. Javasolták, hogy a fojtószelepet tisztítsam ki, vajon ez megoldás lehet a problémára?
A másik, nem olyan rég vagyok a gazdája, most ismerkednek ezzel a típussal,  azt már tudom, hogy nem jó neki az E10, valóban hajlamos a szívósor a kokszosodásra? 205 ezer van benne, autómata, jól húz van benne erő, nem egy lelakott példány. Köszönöm a válaszokat...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15434 Dátum: 2020.01.29 10:23:05 »
Sziasztok!
Egy Avensis 2.0 T25 tulaja vagyok.
1AZ-FSE
Kérdésem lenne, hogy meleg motornál az alapjárat alacsony, de nem mindig, viszont nem ingadozik, hanem egyenletesen alacsony. Javasolták, hogy a fojtószelepet tisztítsam ki, vajon ez megoldás lehet a problémára?
A másik, nem olyan rég vagyok a gazdája, most ismerkednek ezzel a típussal,  azt már tudom, hogy nem jó neki az E10, valóban hajlamos a szívósor a kokszosodásra? 205 ezer van benne, autómata, jól húz van benne erő, nem egy lelakott példány. Köszönöm a válaszokat...
Szia! Üdv a fórumon és gratulálok az autóhoz, legyen sok balesetmentes élményetek vele!

A motor direkt befecskendezéses benzines, ami bizonyos -nem idealis - használati mód mellett igen, hajlamos lehet a kokszolódásra. Ez azonban orvosolható, pl Novoth Tibi is tud erre hatékony megoldást. Ezeknél a motoroknál megelőző jelleggel érdemes a használati mód függvényében elvégezni a tisztítást.
Az E10-zel valóban nem kompatibilis a Toyota hivatalos információi szerint, így marad a 100-as benzin, ami hosszú távon azért nem is baj.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i