Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3738971 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

masterdeejay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15315 Dátum: 2019.09.16 11:43:39 »
2008-as T25 Avensis-t 2.0 benzines (1az-fse) 4seb automata váltós (úgy tudom u241e) Sol Plus sedan

Pár dolog nem tiszta:

1. Váltóolaj pálcájára rá van írva hogy nem szükséges cserélni a váltó olajat, ezt így laikusként is kissé furcsának találom. Erősítsen meg valaki benne hogy cserélni kellene! A váltóolaj egyébként sötétpiros, nem égett színű. Korábbi automata opel astrámban 90ekm-ként kellett cserélni. Ez meg 260eKm-nél áll és sosem volt cserélve benne. Ennek ellenére messze simábban vált mint az ugyan ennyit futott astránál ami minden törődést megkapott. (pedig az is japán váltós Aisin Af17) A neten mindenhol mást olvastam, szeretném hogy még hosszan kiszolgáljon.

2. Az alapjárat szerintem túl alacsony, olyan 600 körül van és néha alatta, iszonyatosan rezonál. De ha sebességben van a váltó akkor meg teljesen jó.
EGR? Pillangószelep koszos?

3. Indítózás tovább tart mint eddig akár melyik autómnál, nem tudom mennyire normális de nem pöcc röff hanem kell indítózni 2-3 másodpercig. Ez normális ezeknél? (nekem nem gond ha nem valami műszaki hiba miatt csinálja)

4. Be lehet-e állítani hogy az ablakokat húzza fel magától ha zárom az autót?

5. Az utas oldali légzsák kikapcsolható?

Köszönöm a válaszokat előre is!!!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15316 Dátum: 2019.09.16 12:20:08 »
2008-as T25 Avensis-t 2.0 benzines (1az-fse) 4seb automata váltós (úgy tudom u241e) Sol Plus sedan

Pár dolog nem tiszta:

1. Váltóolaj pálcájára rá van írva hogy nem szükséges cserélni a váltó olajat, ezt így laikusként is kissé furcsának találom. Erősítsen meg valaki benne hogy cserélni kellene! A váltóolaj egyébként sötétpiros, nem égett színű. Korábbi automata opel astrámban 90ekm-ként kellett cserélni. Ez meg 260eKm-nél áll és sosem volt cserélve benne. Ennek ellenére messze simábban vált mint az ugyan ennyit futott astránál ami minden törődést megkapott. (pedig az is japán váltós Aisin Af17) A neten mindenhol mást olvastam, szeretném hogy még hosszan kiszolgáljon.

2. Az alapjárat szerintem túl alacsony, olyan 600 körül van és néha alatta, iszonyatosan rezonál. De ha sebességben van a váltó akkor meg teljesen jó.
EGR? Pillangószelep koszos?

3. Indítózás tovább tart mint eddig akár melyik autómnál, nem tudom mennyire normális de nem pöcc röff hanem kell indítózni 2-3 másodpercig. Ez normális ezeknél? (nekem nem gond ha nem valami műszaki hiba miatt csinálja)

4. Be lehet-e állítani hogy az ablakokat húzza fel magától ha zárom az autót?

5. Az utas oldali légzsák kikapcsolható?

Köszönöm a válaszokat előre is!!!
1) Elvileg igaz, de csak akkor, ha tuti, hogy soha nem cseréltek benne olajat (tehát csak a gyári töltésre igaz). Saját véleményem viszont az, hogy kell cserélni, 60.000 km periódusban.

2) Az alapjárat annyi.

3) passz, nem vettem észre

4) Nem. Külön modul beépítése kell, a Toyoták nem tudják (a tükröt sem hajtja be és a komfort index sem rejtett funkció, egyszerűen nincs).

5) T25 esetében nem (érthetetlen). T27-nél már kikapcsolható

masterdeejay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15317 Dátum: 2019.09.16 12:34:43 »
1) Elvileg igaz, de csak akkor, ha tuti, hogy soha nem cseréltek benne olajat (tehát csak a gyári töltésre igaz). Saját véleményem viszont az, hogy kell cserélni, 60.000 km periódusban.

2) Az alapjárat annyi.

3) passz, nem vettem észre

4) Nem. Külön modul beépítése kell, a Toyoták nem tudják (a tükröt sem hajtja be és a komfort index sem rejtett funkció, egyszerűen nincs).

5) T25 esetében nem (érthetetlen). T27-nél már kikapcsolható

1. Biztosan a gyári mert márkaszervizbe hordták végig és ott nem volt cserélve (rákérdeztem). Gondolom ellenőrizve igen. Ott olyat mondtak hogy ha nincs vele baj akkor ne cseréljem le. Eddig teljesen hibátlan.

2. Nem illik az autóhoz ekkora rezonancia, mármint nagyon halk az egész menet közben és indításkor sem hallani a motort de a rezgés olyan nagy hogy kinyitott ajtónál kellemetlen az ajtóhoz érni. Ha valami ős dízel lenne akkor oké. Emelni lehet rajta? (techstream interfészel mondjuk?)

3. oké akkor ez ilyen

4-5 megpróbálok valahogy együtt élni vele

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15318 Dátum: 2019.09.16 12:43:34 »
1) Ezt az amíg nincs baj vele, nem cserélem dolgot nem értem. Én azért cserélem, mert ha gond van vele, az nagyságrendekkel nagyobb költség, mint az olajcsere  ;) Szeretem inkább elkerülni a bonyodalmakat. Az ellenőrzés dolog sem világos. A váló olaj nem fogy el (hacsak nem csöpög valahol). A minősége meg szerviz körülmények között nem ellenőrizhető. Elmaszatolja az ujjai között, megszagolja és jó ez még? :D
2) Attól még ez van. Mindegyik benzines Toyotának határeseten alacsony az alapjárata. Lehet tisztogatni, de lényegesen nem változik. Tudtommal nem állítható (de nem vagyok ekkora guru, majd mondja más, ha tévedek)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10250
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15319 Dátum: 2019.09.16 19:14:02 »
Sziasztok!

masterdeejay:
A 2-es ponthoz: esetleg nézd meg, hogy mi a helyzet a motor-, és a váltótartó gumibakokkal!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15320 Dátum: 2019.09.16 20:52:36 »
3. oké akkor ez ilyen
Ha 300.000km futáshoz közelítesz, akkor az önindító bronzkeféjének kopása is okozhatja. Akku biztosan teljesen egészséges? Ha már nem képes leadni a szükséges indítóáramot, akkor is lehet miatta köszörülés.

masterdeejay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15321 Dátum: 2019.09.17 07:03:25 »
Ha 300.000km futáshoz közelítesz, akkor az önindító bronzkeféjének kopása is okozhatja. Akku biztosan teljesen egészséges? Ha már nem képes leadni a szükséges indítóáramot, akkor is lehet miatta köszörülés.
260eKm van benne. Akkura rámérek holnap reggel mennyi a nyugalmi fesz meg megnézem mikori gyártás ha rajta van.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15322 Dátum: 2019.09.18 14:26:11 »
1) Ezt az amíg nincs baj vele, nem cserélem dolgot nem értem. Én azért cserélem, mert ha gond van vele, az nagyságrendekkel nagyobb költség, mint az olajcsere  ;) Szeretem inkább elkerülni a bonyodalmakat. Az ellenőrzés dolog sem világos. A váló olaj nem fogy el (hacsak nem csöpög valahol). A minősége meg szerviz körülmények között nem ellenőrizhető. Elmaszatolja az ujjai között, megszagolja és jó ez még? :D
2) Attól még ez van. Mindegyik benzines Toyotának határeseten alacsony az alapjárata. Lehet tisztogatni, de lényegesen nem változik. Tudtommal nem állítható (de nem vagyok ekkora guru, majd mondja más, ha tévedek)
A váltóolajjal kapcsolatban nem tudom mi a helyzet (sohasem volt még autómata váltós autóm), de pl. a fékolajjal kapcsolatban igenis szokták mérni mennyire vizesedett el. A fagyálló méréshez hasonló kis szerkezetre kennek az olajból és valami mérőszám mutatja a jóságát, vagy a csere szükségességét. Még egy autóm esetében sem cserélgettem 2 évente a fékolajat.
« Utoljára szerkesztve: 2019.09.18 14:28:54 írta kugyu21 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15323 Dátum: 2019.09.18 20:18:29 »
A váltóolajjal kapcsolatban nem tudom mi a helyzet (sohasem volt még autómata váltós autóm), de pl. a fékolajjal kapcsolatban igenis szokták mérni mennyire vizesedett el. A fagyálló méréshez hasonló kis szerkezetre kennek az olajból és valami mérőszám mutatja a jóságát, vagy a csere szükségességét. Még egy autóm esetében sem cserélgettem 2 évente a fékolajat.
A fékfolyadék nem olaj. ;)

masterdeejay

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15324 Dátum: 2019.09.19 06:31:44 »
260eKm van benne. Akkura rámérek holnap reggel mennyi a nyugalmi fesz meg megnézem mikori gyártás ha rajta van.
Akksi jó 12.85v reggel indítás elött. Amúgy lehet normális csak én vagyok a a pöccröffre hozászokva. Kerek 3sec kell neki hidegen és melegen is a korábbi autóimon ez kb 2 sec volt.

Avensis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15325 Dátum: 2019.09.20 09:25:31 »
Sziasztok!

2004 es Toyota Avenis T25 2.0 D4D kombim van.
Az lenne a gondom hogy a fűtésem nem mindig működik. Menet közben, viszonylag magas fordulaton semmi gond, ha alacsony a fordulat, vagy alapjáraton csak hideget fúj. Hidegen álló helyben ha bekapcsoltam a fűtést megemelte az alapjáratot hogy hatékony legyen, de most azt sem.
Volt már valakinek ilyen gondja? Mi okozhatja?
Köszi

Atesz82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15326 Dátum: 2019.09.20 09:57:04 »
Sziasztok

Nem vagyok egy aktív fórumozó, szóval csak akkor írok ha baj van  ::)

Van nekem egy első generációs Avensisom (1.6l, 110Le, _T22_ motor), aminek van egy hidegindítási alapjára problémája.

Előzmények:
- nagy hidegben (-15fok) indítás után alapjárat leesik, motor check engine lámpa, lefullad magától, gázadással manuálisan ha bemelegszik kicsit, check engine kialszik, megy szépen... (hibakód nincs)
- idén meghülyült az alapjárati motor, check engine lámpa, hibakóddal, össze vissza rángatta, cserélték megszűnt a probléma (alapjárati motor és fojtószelep cserélve lett együtt bontottra - először tisztították, de a hiba nem szűnt meg, hanem visszajött és rosszabbodott, utána cserélték)

Aztán két hét múlva esett az eső, nem biztos hogy van összefüggés, de párás idő után kezdődött az anomália ami hol volt, hol nem így nem találták meg a hiba okát
Hidegindítás után az alapjárat leesett, nem fulladt le, 10-30mp után megtalálta magát és felkúszott a bemelegítési alapjáratra és minden okés volt onnan - hibakód nincs, check engine sem jelez
Ez volt nyáron, aztán most elkezdett hűlni az idő
Most már hidegindításnál ha hagynám akkor lefulladna, 1-2 percig is kell melegíteni a motort manuálisan finom gázzal, kb amikor megmozdul a vízhőfok akkor onnantól okés lesz, check engine nem jelez
Vízhőfokjeladó még lett cserélve nyáron, de látszólag nem segített rajta és visszacserélték, de lehet meglessük még egyszer, mert nyáron nem volt ennyire jelentős a hiba.

Még egy olyan anomália előfordult 3x az 5000km alatt, hogy esős időben a meleg alapjárat felugrott hirtelen 1400 körülre a 600ról, aztán 5-10 perc után elmúlt... (check engine lámpa nem jelzett)
Nekem olyan érzésem van, mintha a teljesen hideg motor azt hinné magáról hogy meleg, és így kevesebb levegőt adagol az alapjárati motorral, de én eléggé laikus vagyok.

Ötleteket szívesen fogadok, illetve egy olyan szerelő/szerviz elérhetőséget Szegeden vagy a környékén , ahol van digitális oszcilloszkóp és tudják is használni. (Furcsán hangzik, de kaptam meg szervizben hogy van oszcilloszkóp, de nem tudják milyen értéket kell nézni, mondjuk az nem digitális volt, azóta olvastam hogy létezik ilyen is)

Köszönöm előre is, Attila

ui: a meleg alapjárat nekem is bántóan alacsony (600), én is érzem a rezonanciát, és azt mondták nem lehet állítani


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15327 Dátum: 2019.09.20 14:26:22 »
...

ui: a meleg alapjárat nekem is bántóan alacsony (600), én is érzem a rezonanciát, és azt mondták nem lehet állítani
Üdv!
Azt nem írtad, hogy még 4A-FE vagy már vvti motoros-e a kocsid. Elvileg mindkét 1.6-os 110 lovas volt. A régebbi még gázbovdenes, és lehet állítani az alapjáratot csavarral.
Távolról tényleg csak ötletelni lehet. A párás időben dadogás inkább gyújtással függ össze (elosztófedél repedt pl. -ha van). A fő gondod a keverékképzéssel kapcsolatos. Hidegen a lambda szonda még nem szabályoz. Ha az alapjárati motor és a fojtószelep is tiszta, akkor valóban lehet gond a vízhőfok jeladóval vagy a TPS szenzorral (ezek kábeleivel, csatlakozóival is természetesen). De ha az égéstér nagyon elkormolódott, kokszosodott pl. a sok városi használattól, akkor lehet, hogy hidegindításkor a kokszréteg abszorbeálja a szívató módban bőven befecskendezett benzint, és az így adagolt levegő már szegény keveréket okoz.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15328 Dátum: 2019.09.20 15:28:21 »
Sziasztok!

2004 es Toyota Avenis T25 2.0 D4D kombim van.
Az lenne a gondom hogy a fűtésem nem mindig működik. Menet közben, viszonylag magas fordulaton semmi gond, ha alacsony a fordulat, vagy alapjáraton csak hideget fúj. Hidegen álló helyben ha bekapcsoltam a fűtést megemelte az alapjáratot hogy hatékony legyen, de most azt sem.
Volt már valakinek ilyen gondja? Mi okozhatja?
Köszi
A kisegítő izzítógyertyákat nézesd meg, vélhetően cserések lesznek.

Atesz82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15329 Dátum: 2019.09.20 16:02:47 »
Üdv!
Azt nem írtad, hogy még 4A-FE vagy már vvti motoros-e a kocsid. Elvileg mindkét 1.6-os 110 lovas volt. A régebbi még gázbovdenes, és lehet állítani az alapjáratot csavarral.
Távolról tényleg csak ötletelni lehet. A párás időben dadogás inkább gyújtással függ össze (elosztófedél repedt pl. -ha van). A fő gondod a keverékképzéssel kapcsolatos. Hidegen a lambda szonda még nem szabályoz. Ha az alapjárati motor és a fojtószelep is tiszta, akkor valóban lehet gond a vízhőfok jeladóval vagy a TPS szenzorral (ezek kábeleivel, csatlakozóival is természetesen). De ha az égéstér nagyon elkormolódott, kokszosodott pl. a sok városi használattól, akkor lehet, hogy hidegindításkor a kokszréteg abszorbeálja a szívató módban bőven befecskendezett benzint, és az így adagolt levegő már szegény keveréket okoz.

Szia
4A-FE - és nem dadog a motor, csak lejjebb esik az alapjárat, de megnézetem a kérdéses részeket, amiket javasoltál (főleg csavart keresek az alapjárathoz  ;))