Már nem emlékszem: miért kellett cserélni azt a szervoszivattyút? Meg van még?
A szivattyú szintén a békéscsabai szerelő "kezei között" romlott el. Szintén nem jelezte előre, csak azzal fogadott, amikor mentem le a "kész" autóért (motor gyűrűzés), hogy a szervóval gondok vannak, de ha 2000 rpm felett tartom a motor fordulatszámát, akkor visszajön a rásegítés...
És persze rögtön jött a hárítás, hogy ő nem hibás semmiben, az autó álltában egyszer csak elromlott, amikor másnap beindította, már nem volt szervó...
És ugye mivel nem mondta telefonon ezt az "apróságot" előtte, én szépen vonatra szálltam, és lementem a késznek hitt autóért, és természetesen arra hétvégére már le is szerveztem egy hosszú kirándulást - azaz kellett az autó.
Így abban maradtunk, hogy ő rendel a Bárdiból egy szivattyút hozzá, mert neki ilyen meg olyan kedvezménye van. A felújított szivattyúért 185e FT-t kellett fizetnem, és ebből később a Bárdi visszautalt 50e Ft-t, miután bevizsgálták és felújíthatónak ítélték az én eredeti szivattyúmat.
Csak ugye a szerelő azt sem közölte, hogy az általa rendelt szivattyú tulajdonképpen nem is típus specifikus, szóval szépen rátette a Corolla Verso felújított szivattyúját, és ehhez ugye már a hosszbordásszíj is más fogazatú volt, szóval nem is illett rá igazán.
Ezt az apróságot, hogy nem rá való szivattyút tett bele is szintén csak mellékesen közölte, amikor ismételten lementem az autóért. Én ugye közben külföldön dolgoztam, szóval nem fért bele egy esetleges 2-3 hetes várakozás, amíg kerít egy belevaló szivattyút - és ugye miután éppen akkor költöttem rá, így elhoztam így - és ebben persze már benne volt az is, hogy a békéscsabai szerelő ezek után többet a büdös életben nem fogja látni ezt az autót.
A bordásszíj/fogazat nem teljesen passzolása miatt a 195e km-es szerviznél már ékszíjat is kellett cserélni, mert volt rajta 3 kezdődő szakadás. És ugye még pluszban itt derült ki, hogy hála a békéscsabai kontárkodásnak, sikeresen megrepesztette a vezérműlánc burkolatomat is, aminek a cseréje szintén 6 számjegyű összeg volt, és most márciusban lett cserélve.
Az autóval 2 hete voltam műszakin, és a vizsgabiztos mondta, hogy a szivattyúm nagy valószínűség szerint kuka, olajos lett a keze, és látszik az autó alján, hogy szinte végig van olajjal spriccelve.
És ugye most lett rendelve bele való gyári szivattyú, amit hétfőn fognak beszerelni - és remélhetőleg ezzel megszűnik a kálváriám.
Szóval az eredeti, gyári szivattyú elvileg visszakerült a Bárdihoz felújításra (azóta meg ki tudja kinek adták el), a most benne lévő COV-ba valóval meg nem tudom mi lesz, szerintem a kiskőrösi szerelőre bízom, hogy elküldje-e szintén felújítani (mert viszem hozzá a szintén gyári önindítómat, ami meg márciusban purcant ki), és utána meg elvileg eladó lesz mindegyik. De ugyebár a szivattyú nem Avensisbe való, más hosszbordásszíj kell rá, szóval én biztosan nem úgy fogom árulni, hogy Avensishez való...